Skocz do zawartości
arek.ustronie

climaktronic środkowy nawiew

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanko jeżeli mam sterownik od klimki ustawiony na auto to nawiew leci wszędzie tylko nie

środkiem(nad radiem) dopiero jak włącze na sterowniku na góre to wtedy powietrze leci normalnie czyli nad radiem czy to normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey, też mam climatronica i działa on w taki sposób jak opisałeś, w trybie auto wieje ze wszystkich mozliwych dziur, oprócz kratek nad radiem. Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kssawery

Climatronic tak działa w trybie AUTO ponieważ tak nakazują mu jego czujniki. Najwidoczniej nie ma potrzeby włączania tego nawiewu w panujących, w danej chwili, warunkach.

Nawiew ten w trybie AUTO włącza się najczęściej latem, kiedy samochód mocniej nagrzeje się w słońcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ppmarian

racja. nawiew "nad radiem|" w trybie AUTO dziala najczesciej w upaly latem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siem!!!

środkiem(nad radiem) dopiero jak włącze na sterowniku na góre to wtedy powietrze leci normalnie czyli nad radiem czy to normalne

U mnie to dziala jak chce...nawet jak wlacze nawiew na gore to...raz dmucha innym razem nie!!!Tez sie nad tym zastanawialem ale odpuscilem to sobie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka uroda Climatronika :) chadza wlasnymi sciezkami jak mu dasz "wolna" wole :)

 

Reguluje sobie nawiewami jak chce, jeszcze tez w zaleznosci od warunkow reguluje sobie klape obiegu wewnetrznego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a mój problem polega na tym, że działają wszystkie nawiewy oprócz środkowego (nad radiem). Obojętnie co ustawię na panelu, środkowy nawiew nie działa:/ Zdjąłem te plastiki, żeby zobaczyć czy coś się tam nie zapchało i znalazłem taką zapadkę, która powinna się otwierać, a jednak tego nie robi i powietrze nie może się przedostać do kabiny. Jak popchnę paluchem to się otwiera, ale jakby była na sprężynie, która cały czas próbuje to zamykać. Co zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w b3 ale w b4 tam jest taka przepustnica zamykana gruszką podciśnieniową. mozesz mieć uszkodzoną gruszke albo wężyk albo elektrozawór.

ja u siebie przerobiłem tak że nawiew jest zawsze otwarty i to ja decyduje kiedy go otworzyć pokrętłem które mamy na panelu.

drażniło mnie mocno że zimą dmuchało mi w twarz gorącem a ręce miałem zimne. wysterowałem zawór elektrycznie na stałe i dla mnie jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie przerobiłem tak że nawiew jest zawsze otwarty i to ja decyduje kiedy go otworzyć pokrętłem które mamy na panelu.

 

W jaki sposób to przerobiłeś? Nie ma z tym związanych jakiś konsekwencji? Np. że boczne nawiewy działają słabiej, bo środkowy jest "otwarty"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dorobiłem elektrycznie sterowanie zaworu (diodami ustawiłem by sygnał się nie "cofał"). już nie pamiętam czy zawór jest sterowany + czy - ale zrobiłem sobie wyłącznik zeby zmiana była odwracalna

w ciagu roku nie zauważyłem komplikacji ani efektów ubocznych ani zebym musiał używac włacznika - jak nie chcę nawiewu to zamykam klapkę tak jak w manualnej klimie kółeczkiem między wylotami a grzeje mi w łapki aż miło (nie tzeba mówić ze wtedy spada trochę nawiew na szybę i nogi i trzeba dodać siły nawiewu- fizyki nie przełamiesz)

na ten moment dał bym trójnik do podciśnienia i na stałe wysterował gruszkę z przewodu zasilającego zawór

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, a mój problem polega na tym, że działają wszystkie nawiewy oprócz środkowego (nad radiem). Obojętnie co ustawię na panelu, środkowy nawiew nie działa:/ Zdjąłem te plastiki, żeby zobaczyć czy coś się tam nie zapchało i znalazłem taką zapadkę, która powinna się otwierać, a jednak tego nie robi i powietrze nie może się przedostać do kabiny. Jak popchnę paluchem to się otwiera, ale jakby była na sprężynie, która cały czas próbuje to zamykać. Co zrobić?
<br><br>Witam , miałem dokładnie  to samo. Szukaj luźnego(odpiętego) wężyka od podciśnienia na wysokości  pompy hamulcowej.<br>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
<br><br>Witam , miałem dokładnie  to samo. Szukaj luźnego(odpiętego) wężyka od podciśnienia na wysokości  pompy hamulcowej.<br>

 

Szukam szukam i nic takiego znaleźć nie mogę. Mam taki wężyk, który wychodzi z prawej strony i łączy się z przewodem idącym z lewej strony. Popatrz na zdjęciu (czerwona linia). W miejscu, w którym one się łączą są dwa wejścia, do jednego podłączony jest ten wężyk, drugie natomiast jest wolne. Może o to chodzi? Sorka za jakość zdjęcia, ale aktualnie nie mam możliwości zrobienia innego.[ATTACH=CONFIG]67297[/ATTACH] Jeśli to zupełnie nie w tym kierunku, to mnie jakoś naprowadź jak możesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest doprowadzenie podciśnienia do klimatronika

ty musisz szukać w środku auta pod konsolą

po prawej stronie pod poduszką powietrzną odkręć maskownice i oczom twym ukarze się wielozawór

tam dochodzi ten wężyk o którym piszesz a wielozwór otwiera podciśnienie na poszczególne mieszki (gruszki podciśnieniowe)

mogła ci nawet paśc jedna z gruszek która steruje tym nawiewem

sprawdź czy podcisnienie wogóle dochodzi do tego wielozaworu a później czy przy przełaczaniu nawiewów to podciśnienie powinno się kierować na poszczególne "guszki"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij sobie poduszkę i osłonę pod nią będzie miał dobre dojście. Bliżej środkowej konsoli będzie czerwona skrzyneczka z 5 wężykami

czarny ("zasilanie podcisnienia")

czarno zielony (nogi)

czarno żółty (szyba przednia)

czarno biały (obieg wewnetrzny)

CZARNO CZERWONY - ten własnie odpowiada za otwarcie tego co chcesz otworzyć.

Przydała by Ci się pomoc albo sobie przedłuż wężyk i zassaj ustami powietrze i zobacz czy sie otworzy (zdejmij te kratki bedzie dobrze widoczne) jak się otworzy to znaczy ze gruszka jest dobra.

Jak nie przestestujesz to pisz chętnie pomoge:)

 

 

A jakbyś chciał zrobić coś podobnego jak ma kolega Robert1, to mam w domu gdzieś elektrozawór pojedynczy to wtedy wystarczy wsadzić jego podpiąc pod sterowanie z panelu i rozgałęzić czarny wężyk wtedy będzie działać prawie jak w orginale :)

 

 

 

AAA jeszcze jedno to co napisałem to tak jest napewno w B4 w B3 myślę że się różnić nie powinno :)

Edytowane przez rekinek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przydała by Ci się pomoc albo sobie przedłuż wężyk i zassaj ustami powietrze i zobacz czy sie otworzy (zdejmij te kratki bedzie dobrze widoczne) jak się otworzy to znaczy ze gruszka jest dobra.

 

Hehehe takich fiflaków w samochodzie jeszcze nie robiłem, ale bez niczyjej pomocy, jedynie z obudową długopisu (jako przedłużką) dotarłem ustami do wężyka, o którym piszesz. Fakt, otwiera się jak się zassa powietrze! Przynajmniej już coś wiadomo:) Tylko co teraz dalej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czasem rozne dzwine rzeczy trzeba zrobic :D

No to jak to działa to pozostają dwie kwestie:

 

1. Czy wychodzi sterowanie z panelu na otwarcie zaworu?

2. Czy zawór sie otwiera?

 

Sterowanie to bierzesz miernik w łape i o ile dobrze pamiętam to czerwony kabel. Tam jest chyba sterowane plusem. Wiec wpinasz jak należy mierniczek i włączasz i wyłączasz srodkowy nawiew. Jak sie pojawia to ostatnia to tam gdzie był czerwony kabel przytknij palec i jak włączysz nawiew powinieneś czuc jak zasysa powietrze.

Jak nie bedzie zasysa a sterowanie dochodzi to elektro zawor do wymiany, lub podesle Ci ten pojedynczy jak go znajde i sobie jego podepniesz pod sterowanie i bedzie git :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności