Skocz do zawartości
marekbialek

[Instrukcja] Montaż czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

To ja tylko w kwestii wyjaśnienia:

Po przeczytaniu wątku rozumiem, że ów przycisk jest tylko i wyłącznie do tego żeby ustawić właściwe ciśnienie. Można również to zrobić bez przycisku za pomocą VCDS.

1. Jeżeli przyjęło mi kodowania i błysnęły na desce kontroli ciśnienia i ESP to system będzie działał?

2. Gdzie w VCDS ustawić ciśnienie?

3. Czy ciśnienie trzeba ustawiać za każdym razem jak wyskoczy błąd czy jest to jednorazowa czynność dopóki nie ustawię sobie innego domyślnego ciśnienia?

 

BTW moja pompa ma numer którego tu jeszcze nie znalazłem :) 3C0 614 109 B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.05.2019 o 11:38, gzres napisał:

Jeżeli przyjęło mi kodowania i błysnęły na desce kontroli ciśnienia i ESP to system będzie działał?

Powinno, ale sprawdź czy masz błąd braku przycisku. Historia pokazuje, że pompa czasem kodowanie przyjęła, ale system nie działał i nie było błędu braku przycisku.

Dnia 5.05.2019 o 11:38, gzres napisał:

2. Gdzie w VCDS ustawić ciśnienie?

Nie ustawiasz nigdzie ciśnienia, bo on nie czyta ciśnienia. System TPMS sprawdza ilość obrotów koła. Jeśli koła robią np. 100 obr/min i i jednym spadnie ciśnienie - zmaleje jego obwód i zacznie kręcić się szybciej. Wtedy system widzi, że trzy koła robią 100 obr/min, a jedno robi 105 obr/min i wywala kontrolkę na zegarach.

Dnia 5.05.2019 o 11:38, gzres napisał:

Czy ciśnienie trzeba ustawiać za każdym razem jak wyskoczy błąd czy jest to jednorazowa czynność dopóki nie ustawię sobie innego domyślnego ciśnienia?

Jak pisałem - nie ustawiasz ciśnienia. Jeśli zapali Ci się kontrolka i wymienisz koło, a wszystkie będą jednakowo napompowane - po przejechaniu jakiegoś odcinka - kontrolka sama zgaśnie. System ma gdzieś jakie masz koła i jakie ciśnienie, byle by się wszystkie cztery kręciły z tą samą prędkością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzając to do absurdu.. jeśli jednocześnie przebijesz wszystkie cztery opony to ten TPMS pozwoli Ci jechać na samych felgach :D

  • Haha 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ja mam pompę Q.

ładnie przyjęła kodowanie. spuściłem w tylnym prawym kole z 2,2 bar na 1,8 i zrobiłem 26 km. System tego nie wykrył. Jak spuściłem do 1,2 bar to po 100 metrach wyskoczyła kontrolka ciśnienia w oponach. Przycisku nie zakładałem tylko skasowałem ją obdelevenem przez telefon i chyba nie będę zakładał.

Polecam wszystkim kontrolę ciśnienia bo strzeliła mi opona przy 140km/h na autostradzie a dzień wcześniej sprawdzałem ciśnienie w oponach co zresztą robie regularnie. Wulkanizator powiedział, że przyczyną było niskie ciśnienie w kole co wskazuje na fakt, że musiał przed trasą wbić się w oponę gwóźdź, wkręt, cokolwiek i podczas jazdy ciśnienie uciekało. Jedynym sposobem uniknięcia tego wydarzenia była by ów wspominana tutaj kontrola ciśnienia. 

Dodam, że dzień później w tym samym kole był wbity wkręt co mnie zmotywowało do kodowania, a dwa dni wcześniej kupiłem brakujące koło zapasowe, którego fabrycznie nie było. :P

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej mam pompę 3C0 614 109 AF miałem czujniki w kołach ale je wyrzuciłem, chce teraz zrobić pomiar przez abs.kodowanie przeszło, był dźwięk i błąd na fisie się pojawił ale już nie pamiętam dokładnie co było napisane, vcds żadnego błędu teraz nie ma, kontrolka ciśnienia abs esp się oświeca i gaśnie przy włożeniu kluczyka. Teraz mam pytanie czy błąd braku przycisku powinien być?  I czy w module komfortu i liczniku mam mieć zakodowane czujniki tpms bo teraz nie wiem czy chodzi o tpms abs'u czy czujniki w kołach ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Maciek123 napisał:

bo teraz nie wiem czy chodzi o tpms abs'u czy czujniki w kołach ? 

A co masz zaznaczone na liście zainstalowanych urządzeń w Gateway? 

TPMS z ABS to (wirtualny) moduł 4C - trzeba go zaznaczyć. TPMS z czujników to 65 i trzeba go odznaczyć. Dodatkowo w module komfortu należałoby wyłączyć kontrolę ciśnienia z czujników. 

W liczniku nic się nie koduje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W module komfortu mam odznaczone 

 5f5748544e8e70ad.jpg

W liczniku mam takie coś 

362568fe07287a51.jpg

W gateway odznaczone mam 65, zaznaczyłem 4c tak jak mówiłeś ale nie umiem wejsc na ten moduł  i błąd taki wyskoczył 

368c9333b3e5b17d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W liczniku faktycznie jest takie kodowanie ale i bez niego pojawia się menu na FIS (przynajmniej w B7). Po zakodowaniu tego bitu zapala się na chwilę kontrolka ciśnienia podczas uruchamiania czyli ten bit jest od samej kontrolki. 

W moduł 4C nie da się wejść bo jest wirtualny. 

Skoro masz wyłączone 65 i włączone 4C to spróbuj zdjąć klemę na kilka minut i jeszcze raz sprawdzić czy te błędy w Gateway powracają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to ciekawe z tym menu w liczniku bo pomimo że mam pompę 3AA, licznik z B7 to i tak menu nie ma i działa mi na przycisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co bym nie był gołosłowny:

IMG_20200429_194351_800x451.jpg.df40580adb018efba479c16e4264b174.jpg

IMG_20200429_194357_1_800x451.jpg.b55721a610357d646f75be107998f20f.jpg

9 godzin temu, CULTUS3 napisał:

działa mi na przycisk

A gdzie go masz podłączonego? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, nTomek napisał:

Co bym nie był gołosłowny:

 

Ja wiem że to menu się pojawia bo już wcześniej je u kogoś widziałem, ale z jakiegoś powodu u mnie nie ma, ale normalnie przez przytrzymanie przycisku robię reset, świeci się kontrolka wtedy na liczniku i po ok 3s jest gong. Przy pompie mam podłączone jak jest oryginalnie w B6 bo już seryjnie miałem tą opcję w aucie, a w przyciskach z B7 mam ten przewód podpięty pod pin 14

Edytowane przez CULTUS3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, CULTUS3 napisał:

z jakiegoś powodu u mnie nie ma

Na białym liczniku też nie miałeś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie :)

A tutaj zdjęcie kolegi Szczetke z 72 posta że na kolorze też ma menu. Żeby nie było to nie przeszkadza mi to że mam na przycisk, chciałem tylko pokazać że tak też jakoś idzie zrobić :) 

1.jpg.b51c704a86fb838d36d4524e6f0b9bd2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W b6 chyba w fisie się to nie pojawia nawet jak się ma licznik z b7.

W dniu 29.04.2020 o 19:51, nTomek napisał:

W liczniku faktycznie jest takie kodowanie ale i bez niego pojawia się menu na FIS (przynajmniej w B7). Po zakodowaniu tego bitu zapala się na chwilę kontrolka ciśnienia podczas uruchamiania czyli ten bit jest od samej kontrolki. 

W moduł 4C nie da się wejść bo jest wirtualny. 

Skoro masz wyłączone 65 i włączone 4C to spróbuj zdjąć klemę na kilka minut i jeszcze raz sprawdzić czy te błędy w Gateway powracają. 

Dalej mam ten błąd nawet po zdjęciu klemy. Jak odznacze w liczniku ten bit od cisnienia to sie nie wyswietla ikona przy zapłonie. Zamówiłem przycisk od majfrendow jak przyjdzie podłącze zobaczę co się dzieje. Próbowałem vcds zresetować cisnienie ale dźwięku nie było 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Maciek123 napisał:

W b6 chyba w fisie się to nie pojawia nawet jak się ma licznik z b7.

 

No raczej to nie wina że to B6 bo Szczetke też jeździ B6 a po drugie za dużo modułów z B6 to już mi nie zostało :), ale mniejsza o to

I moim zdaniem w B6 nie koduje się modułu 4C, przynajmniej ja nie miałem na gratach z B6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I działało Ci to bez zakodowania 4c w gateway?

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak działało, taką liste sterowników miałem po zakupie a ciśnienie po abs miałem fabrycznie

00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000
01-Silnik -- Stan: OK 0000
03-ABS/hamulce -- Stan: Usterka 0010
08-Klimatyzacja -- Stan: OK 0000
09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: OK 0000
15-Airbag -- Stan: Usterka 0010
16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
25-Immobiliser -- Stan: Usterka 0010
37-Nawigacja -- Stan: OK 0000
42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: Usterka 0010
44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
46-Moduł komfortu -- Stan: Usterka 0010
52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: Usterka 0010
53-Hamulec postojowy -- Stan: Usterka 0010
55-Zasięg świateł -- Stan: OK 0000
56-Radio -- Stan: Usterka 0010
62-Drzwi tylne lewe -- Stan: Usterka 1010
72-Drzwi tylne prawe -- Stan: OK 0000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko zakodowane w ABS a w module komfort wyłączone a jeszcze do tego zmieniałem nie dawno GW BL, moduł komfortu z b7 i w gw nic nie kodowałem o ciśnieniu w kołach w komforcie usunąłem. Kasowanie robię przez przycisk

Edytowane przez robert_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, robert_s napisał:

Ja mam tylko zakodowane w ABS a w module komfort wyłączone a jeszcze do tego zmieniałem nie dawno GW BL, moduł komfortu z b7 i w gw nic nie kodowałem o ciśnieniu w kołach w komforcie usunąłem. Kasowanie robię przez przycisk

Oki dzięki, zobaczę co będzie jak przyjdzie przycisk 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozgryzłem to z tym menu w liczniku do resetowania ustawień dla pomp 3AA. Żeby ogólnie był tpms po abs to wiadomo, w gateway musi być 4C i dodane do kodowania pompy abs 1024.

Żeby wybrać rodzaj resetu trzeba w wejść w ABS -> adaptacje i w kanale 5 mamy 3 pozycję do wyboru.

1- reset przez licznik 

2- reset przez przycisk SET

3- Reset przez licznik i przez przycisk SET

Zakodowałem sobie 3 bo przycisk posiadam i mam już menu.

98086589_241961807076120_5309399010371436544_n.thumb.jpg.53f1605b697bc3e03a164201b63711bd.jpg

 

Edytowane przez CULTUS3
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności