Skocz do zawartości
marekbialek

[Instrukcja] Montaż czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź jaką masz wersję pompy ABS. Albo odczytasz z obudowy albo przez OBD jakimś vcds'em. Jak nie masz przycisku SET po prawej stronie drążka zmiany biegów to prawdopodobnie nigdy tego systemu w aucie nie było. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie bardzo z tym przyciskiem miałem B7 z monitorem ciśnienia z ABS a żadnego przycisku nie było, będę 26 u Marka Daneckiego w Piekarach to poproszę o plik z VCDS co mam w aucie ( jakie wersje wszystkich elementów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorwałem dwa komplety czujników ciśnienie z kół (grupa vag) Jak to teraz zrobić by uruchomić system na nowo? Jak w ogolę sprawdzić czy te czujniki działają? Trzeba to jakoś kodować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie w kołach miałem czujniki ciśnienia, obecnie są zdemontowane. Moja pompa ma numer 3C0 614 109 K (czyli wychodzi że można ją kodować)

 

image.php?di=9CMV

381+2048=2429 - tyle właśnie wpisałem w rubryce kodowanie, zatwierdziłem i kodowanie przyjęło. Usłyszałem pojedynczy sygnał dźwiękowy i to wszystko. Czy to znaczy że system pomiaru ciśnienia w kołach w oparciu o ABS działa? Da się to jakoś sprawdzić?

 

 

 

EDIT

jak poklikam trochę przyciskiem od TPMS, tym przy dźwigni zmiany biegów to wywala mi takie komunikaty

image.php?dm=VS93  image.php?dm=V8YW image.php?dm=1WMP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spuść trochę powietrza z jednego z kół (byle nie zapasowego) np do 1,2atm i przejedź kawałek to zobaczysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napęd 4x4 nie ucierpi przy takim zabiegu?

 

Teoretycznie po zmniejszeniu ciśnienia w którymś kole ma pojawić się jakiś komunikat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez kilkaset metrów nie ucierpi.

Koło z niższym ciśnieniem będzie obracać się szybciej i powinna włączyć się kontrolka z informacją o spadku ciśnienia w jednym z kół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie masz ustawionego ciśnienia, a przycisk masz podłączony do modułu komfortu (bo chyba on steruje w B6 TPMS-High). Przycisk musi być podłączony do ABS. Ewentualnie ustaw w adaptacjach ciśnienie przy pomocy VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test. W jednym tylnym kole zredukowałem ciśnienie do 1.5. Zrobiłem ze 100m i... i nic :D

 

Czyli chyba to nie działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie sto metrów a ładnych parę km trzeba zrobić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w dupie to mam, szkoda nowych opon i napędu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie takie w passku b7 pompa abs 3aa...109M obsluzy tmps ? Oryginalnie przycisku nie bylo ale zakupilem taka wersje co jest wylaczanie start stop set parkowanie i parktronic pod przyszle mody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpisz kodowanie i zobacz czy przyjmie - najprostsza metoda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok przyjmie jak nawet nie podlaczone sa przyciski ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, KLICHO napisał:

Pytanie takie w passku b7 pompa abs 3aa...109M

Nie pyknie bo to wersja V4 czyli najmniej mająca. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli parktronica tez nie zrobie itp... hmmm a jaki model polecicie pod tmps parktronica moze acc w przyszlosci ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem taką pompę w aucie z PLA więc nie powinno być problemu z parktronikiem. 

Skoro jednak chcesz myśleć o ACC to ABS w wersji VE czyli np. 3AA614109AJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aq np koncowka ? Nie ma wlasnie gdzies listy z passka b7/cc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat B7 2013,.
Mam pompę ABS o nr 3AA 614 109 AP z kodowaniem 0002480 i przyjmuje nowe kodowanie wg instrukcji z pierwszego postu.

Pytanie mam czy można resetować TPMS bez przycisku SET aktywując opcje na fisie?
Ciężko znaleźć zestaw przycisków do tego modelu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, no010 napisał:

Mam pompę ABS o nr 3AA 614 109 AP

To jest wersja V4 więc nie obsługuje TPMS. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności