Skocz do zawartości
marekbialek

[Instrukcja] Montaż czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam pompę 3C0 614 109 AF. Kodowanie zrobione, instalacja według schematów zrobiona. Ale teraz problem. Kontrolka ciśnienia pojawia się tylko przy odpalaniu samochodu po czym gaśnie. Przycisk set nie działa... Ktoś wie gdzie może być problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 Zamiast wpinac sie w pin4 kostki ESP pociag mase z samochodu na pin 5 przycisku SET. U mnie wtedy zadziałało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do was pytanie. Czy podpięcie przewodów do innych pinów niż do kostki ESP? Coś u mnie przewody od ESP są krótkie więc popiołem do rolety. Czy to ma znaczenie skąd bierzemy plusy na kostkę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o iluminacje, kolor szary kabla? Jeżeli masz ten sam kolor od rolety co w ESP co miałeś brać, to nie ma problemu skąd bierzesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie tylko. Wziąłem wszystko z kostki rolety bo z ESP było tak napięte jak struna. 

Kupiłem komplet od chińczyka tam jest trochę inne podpięcie. Podpinasz tylko dwa kable (plus i minus)  i nie wiem czy to istotne żeby podpiąć koniecznie do wtyczki ESP czy to chodzi tylko o zasilanie bo nie wszyscy mają dodatkowe przyciski skąd można podebrać zasilanie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Iluminacje możesz wziąć np. z zapalniczki, przycisku od pdc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja pamiętam przycisk SET ma 4 piny z czego 2 są pionowo obok siebie

07_step9_schemat.jpg.640561a49cb3969bd587e55aff583a9f.jpg

Te ostatnie 2 to + i minus, są takie same jak w każdej innej kostce , do podświetlenia są wymagane tylko 2 piny.

PIN nr 4 z pochodzi z pompy

PIN nr 5 to masa gdzieś z okolicy przycisku z punktu masy ( ESP 4 to nie masa )

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując można podpiąć bez używania przycisku ESP? Bo nikt nie pisze jednoznacznie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz kaprys to możesz pociągnąć sygnał podświetlenia z Bordnetz, masę z akumulatora, a zasilanie przez bagażnik - ważne aby odpowiednie rodzaje sygnałów były na poszczególnych pinach. Przycisk Set zwiera 4 do masy (z tego co pamiętam, wszystkie tego typu sygnały w sterownikach są zwierane do masy) więc w zasadzie nic więcej nie potrzebujesz.

Przycisk SET:
1.- wolny
2.- wolny
3.- Podświetlenie
4.- do sterownika ABS
5.- +12V
6.- MASA

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i to jest konkret.

Jak już przecisnę się przez ścianę grodziową bo w sobotę po godzinie szukania odpuściłem to sprawdzę czy wszystko działa.

A tak dla potomności jak ktoś kupił przycisk z aliexpress i zastanawia się co zrobić z czterema kabelkami. 

Korzystałem z gotowego zestawu 3C0 927 121 D, czyli „OEM Tire Preassure Switch with wire” dla Passata B6 - bardzo korzystny cenowo bo około 15$ z przesyłką (Aliexpress) poza przyciskiem dostałem gotową wiązkę (żadnego rozcinania kabli) wtyczka do SET i połączenie do wyłącznika ESP (wystarczyło wypiąć piny z 3 i 6 z ESP, wpiąć tam gotowe końcówki z nowej wiązki i połączyć wyjęte kable razem za pomocą załączonej wtyczki przelotowej) to załatwia zarówno oświetlenie jak i masę więc pinu 5 z SET już nie podłączamy tylko zostaje nam poprowadzić czerwony kabel pin 4 wg tego manuala do komory silnika i wszystko powinno działać.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to ja dorzucę swoje 3 grosze w temacie zestawów z Chin, bo widzę, że sporo ludzi się z tym mota.

Dlaczego tam jest tyle kabli i dodatkowa, luźna wtyczka?
Dlatego, że trzy przewody (+12 podświetlenie i dwie masy) wyjmuje się z wtyczki ESP i wkłada do tej wtyczki, co była luzem w aucie. Następnie tą wtyczkę wtyka się w gniazdko na przewodach od Chińczyka. Z kolei niepodłączone przewody od Chińczyka - wpina się we wtyczkę ESP w miejsce starych przewodów. Analogicznie jest dla przycisku PDC tylko lepiej, bo bliżej i nie zabraknie kabla ;)

Jak będę to składał u siebie to zrobię fotki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak samo robi się z Autohold etc. - wydawać by się mogło, że nic odkrywczego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2018 o 22:09, radekrp90 napisał:

wydawać by się mogło, że nic odkrywczego

Dla nas, wyjadaczy, to nic odkrywczego, a wręcz coś, co robimy machinalnie. Jednak dla tych, którzy nie są zaprawieni w boju, a chcą dopiero zacząć grzebanie w Paszczakach - to wcale nie jest takie łatwe :)

 

No więc uzupełnienie do posta pierwszego, dla tych, którzy kupili gotowy zestaw z ALI albo... chcą zrobić tak samo, żeby nie ciąć instalacji auta i lutować kabli:

1. Wyjmujemy piny z kostki od PDC lub ESP, lub jakiejkolwiek innej, jeśli mamy i nie będzie przeszkadzała nowa instalacja w zmienianiu biegów. Zasada jest taka, że kabel we wtyczce przycisku TMPS = kabel we wtyczce przycisku-dawcy. Jak widać na poniższym foto, kable, które nas interesują w nowej wtyczce mają numery 3, 5, 6:
- 3, szary, masa podświetlenia,
- 5, czarny, masa dla funkcji przycisku,
- 6, brązowy, +5V dla podświetlenia przycisku.
Z każdego z w/w pinów wtyczki wychodzą po dwa przewody. Jeden zestaw idzie do małej, czarnej wtyczki-gniazdka, a drugi kończy się konektorami MQS 009E.

Zasada jest taka, że wyjmujemy pin 3 z wtyczki, którą już mamy w aucie i wkładamy go w tą małą wtyczkę, która była w zestawie tak, by po połączeniu z wtyczką-gniazdkiem łączył się z szarym idącym do nowej wtyczki. To samo z pinem 6. Pin 5 warto najpierw sprawdzić multimetrem czy tam na pewno jest masa w każdym położeniu stacyjki. W przypadku przycisku PDC tak właśnie jest:

20180717_170205.thumb.jpg.d67c5bdf8ce8db2058f1c91096988977.jpg

20180717_170211.thumb.jpg.9efda275473d1635ab8d863b3e9a12a7.jpg

 

2. Następnie, luźne kable wychodzące z wtyczki nowego przycisku, wkładamy analogicznie do wtyczki przycisku-dawcy (3 -> 3, 5 -> 5, 6 -> 6).W efekcie mamy już instalację gotową pod przyciskiem:

20180717_170447.thumb.jpg.d291baf63953ba9b1f8d787a3b441263.jpg

 

3. Sprawdzamy, podłączając przycisk i włączając podświetlenie deski, a następnie bierzemy multimetr i sprawdzamy, czy pomiędzy czerwonym kabelkiem, a masą jest zwarcie gdy naciskamy przycisk i nie ma zwarcia, gdy puszczamy:

20180717_171004.thumb.jpg.a3c80221760afd7cb81b10773fef4ba0.jpg

 

4. Jeśli wszystko działa prawidłowo - składamy ramkę biegów:

20180717_171009.thumb.jpg.b2cd22d52ed752eec50d6701deaabbf6.jpg

 

P.S. Ja rozłożyłem prace na trzy etapy, dlatego u mnie widać, że finalnie czerwonego kabla nie ma we wtyczce przycisku:
- zakodowanie, żeby sprawdzić czy w ogóle się da - da się,
- montaż przycisku z podświetleniem - done,
- przeciągnięcie kabla od ABS do przycisku - jak wreszcie skończy lać descz :(

 

Na tą chwilę, jedyną opcją nauczenia pompy aktualnego ciśnienia w kołach jest VCDS.

 

P.S.2. Wyjmując istniejący przycisk baaardzo uważajcie na blaszki trzymające go na miejscu, bo <brzydkie panie> lubią sobie wypaść z przycisku i wpadają w czarną otchłań wybieraka biegów...

Edytowane przez Albercik
literówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem montaż zestawu z alli. W kwestii elektrycznej wszystko jest opisane dokładnie. Natomiast wielokrotnie jest powtarzane żeby przewód przeciągać nad pedałami bo po prawej jest ciężko/nie da się. Wystarczy zdjąć schowek a od drugiej strony uchylić podszybie. Od zewnątrz będzie gumowa zaślepka. Po jej wyjęciu wkrętakiem trzeba przebić izolacje ( coś w rodzaju filcu). Następnie przełożyć około 30 cm drut z przywiązanym cienkim sznurkiem. Ja użyłem szprychy ale lepszy będzie miękki drut np miedziany. Od środka będzie widać tenże drut. Dalej wciągamy go do środka i dalej przekładamy przez otwór po wyjęciu schowka w okolice naszego przycisku. Teraz do sznurka przywiązać przewód i delikatnie go wciągać najpierw do miejsca schowka później do podszybia. Teraz przebijamy ta zaślepkę i przekładamy  przewód. Całość dziecinnie prosta. Za to rozłożenie tej wtyczki od absu to makabra. Chyba że 2h się męczyłem. 

IMG_20180722_133607.jpg

IMG_20180722_133704.jpg

IMG_20180722_133949.jpg

IMG_20180722_134833.jpg

IMG_20180722_135237.jpg

IMG_20180722_135226.jpg

Edytowane przez Ukasz82
Literówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 22.07.2018 o 15:58, Ukasz82 napisał:

Natomiast wielokrotnie jest powtarzane żeby przewód przeciągać nad pedałami bo po prawej jest ciężko/nie da się. Wystarczy zdjąć schowek a od drugiej strony uchylić podszybie. Od zewnątrz będzie gumowa zaślepka.

Dokładnie! ? U mnie jest to trochę trudniejsze, bo ja mam jeszcze dodatkową osłonę nad wlotem powietrza (taka wielka rynna, po której spływa woda na bok) i jeszcze nie rozgryzłem dokładniej jak ją zdemontować, ale zaślepkę widziałem i dokładnie przez nią chciałem przejść na drugą stronę.

 

Dnia 22.07.2018 o 15:58, Ukasz82 napisał:

Następnie przełożyć około 30 cm drut z przywiązanym cienkim sznurkiem. Ja użyłem szprychy ale lepszy będzie miękki drut np miedziany.

Tutaj popełniłeś jeden kosmetyczny błąd i porada na przyszłość/dla innych: koniec drutu owijamy mocno kilkoma warstwami taśmy parcianej, żeby końcówka nie porysowała elementów metalowych, o które niechybnie zahaczy podczas przepychania. Pominięcie tego detalu może wkrótce poskutkować korozją zarysowanych elementów.

 

Dnia 22.07.2018 o 15:58, Ukasz82 napisał:

Zatoka rozłożenie tej wtyczki od absu to makabra. Chyba że 2h się męczyłem. 

Szczególnie jak ktoś ma duże dłonie. Ja mam dość szczupłe ręce, ale i tak dostęp jest masakryczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Albercik napisał:

Dokładnie! ? U mnie jest to trochę trudniejsze, bo ja mam jeszcze dodatkową osłonę nad wlotem powietrza (taka wielka rynna, po której spływa woda na bok) i jeszcze nie rozgryzłem dokładniej jak ją zdemontować, ale zaślepkę widziałem i dokładnie przez nią chciałem przejść na drugą stronę.

 

U mnie też jest ta rynna zapomniałem dopisać żeby ją wyjąć. Nie jest przykręcana a jedynie wcisnięta.

9 godzin temu, Albercik napisał:

 

Tutaj popełniłeś jeden kosmetyczny błąd i porada na przyszłość/dla innych: koniec drutu owijamy mocno kilkoma warstwami taśmy parcianej, żeby końcówka nie porysowała elementów metalowych, o które niechybnie zahaczy podczas przepychania. Pominięcie tego detalu może wkrótce poskutkować korozją zarysowanych elementów.

Tylko że przekładając od strony komory silnika nic nie mogłem porysować. Jedyny metalowy element na drodze to jakieś wzmocnienie pod kokpitem które nie jest lakierowane.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Ukasz82 napisał:

Jedyny metalowy element na drodze to jakieś wzmocnienie pod kokpitem które nie jest lakierowane

Ale jest ocynkowane ;) Lepiej dwa razy się zabezpieczyć zakładając na końcówkę, niż potem płacić ;):D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yo

 

Jeśli mam fabrycznie zamontowany zestaw do monitorowania ciśnienia w oponach, ale nie mam czujników w kołach to mogę uruchomić ten system w oparciu o abs?

 

zatrybi to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić jaki masz ABS, ale jeśli masz system TPMS-high (czyli przycisk bez "SET") to niestety potrzebna będzie chyba zmiana w instalacji, bo przycisk nie jest podłączony pod ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy i jak aktywować monitorowanie ciśnienia w oparciu o ABS w Passacie B7 2012 ?

Mam dość bogatą wersję (nawigacja, kamera cofania, hak fabryczny chowany, system parkowania (bokiem, tyłem) elektryczne fotele, bixenony skrętne, ale nie mam monitorowania ciśnienia w kołach. Samochód kupiłem z Niemiec więc nie wiem czy nie miał czujników w kołach a ktoś podmienił koła i wyłączył system, czy można to jakoś sprawdzić?

Michał

Czy jest możliwe zdobycie schematu instalacji mojego  Passata według VIN: WVWZZZ3CZDE055404

Michał

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności