Skocz do zawartości
Konrados

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Rekomendowane odpowiedzi

teraz na nowym czujnikiu nadal tutaj (Instruments -> 003) jest te cholerne 30 stopni... Co robić? Instalacja? Czy tak ma być? Gdzieś wyczytałem (parę postów wyżej), że skala dla licznika się zaczyna od 30 st i dlatego takie jest najniższe wskazanie, ale coś mi się nie chce wierzyć... ale kto wie, mam małą nadzieję, że tak jest i mam sprawne to cholerstwo

 

Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam

 

Kolego nie szukaj dziury w całym, u mnie też tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie myslalem ze bede mial problem z tak banalna sprawa jak czujnik temp. plynu chlodniczego ale jednak... Wyskoczyl mi blad czujnika g62 16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napiecie brak osprzetu / nie zwi1zany ze sprzetem pojechalem do serwisu vw, 32 euro, oczywiscie pozalowalem i kupilem w normalnym sklepie za 19 euro ale firmy Topran i do tego koloru zielonego a nie niebieskiego, czujnik jest identyczny tylko kolor sie rozni. Silnik grzeje sie prawidlowo, dosyc czybko, temp jest stala ale tylko 70 stopniC- na blacie i na Vag'u. Stary czujnik Na liczniku pokazywal dobrze z tym ze dosyc dlugo trwalo wskazanie tych 90 stopni i czasami swirowal, wahlowal od 30 do 90 w zaleznosc od predkosci. Pompa wody nowa wiec ja odrazu wykluczam. No i pytanie;) Nowy czunik jest wadliwy czy kupilem nie to co trzeba? Auto to pasek 1.8 adr, 1998.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oczywiscie pozalowalem i kupilem w normalnym sklepie za 19 euro ale firmy Topran

I tu kolego popełniłeś błąd. Jak chcesz mieć spokój to wymień na oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez tak wlasnie mysle, czyli powiedzenie ze skapy dwa razy placi jest jak najbardziej na miejscu. Jutro poinformuje o efekcie wymiany na ori;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick nie chciałem Cię urazić ani nic jeśli tak to odebrałeś... Po prostu czytałem takie opinie kiedyś, że jeśli wskazania się różnia to czujnik do wymiany i tak samo jest w poradniku do samodiagnozy TDI, więc czytałem częściej o tym i mi się tak utrwaliło. Odpuszczam sobie to jak jest i zakładam, że jet dobrze. Po prostu poszedłem za głosem większości, a jak widać nie zawsze to dobry wybór.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Patrick nie chciałem Cię urazić ani nic jeśli tak to odebrałeś... Po prostu czytałem takie opinie kiedyś, że jeśli wskazania się różnia to czujnik do wymiany i tak samo jest w poradniku do samodiagnozy TDI, więc czytałem częściej o tym i mi się tak utrwaliło. Odpuszczam sobie to jak jest i zakładam, że jet dobrze. Po prostu poszedłem za głosem większości, a jak widać nie zawsze to dobry wybór.

Pozdrawiam

 

Nie no spoko-ja się nie obrażam ;) Nie mam o co zresztą.

A jak już temperatura cieczy osiągnie te 30 stopni, to wtedy jak najbardziej możesz je porównywać. A na zimno możesz porównać czujnik cieczy dla ecu z czujnikiem paliwa na przykład-jak zapewne wiesz, temperatury powinny być zbliżone do temperatury otoczenia. Sam tak miałem, że było 5 stopni na dworze, a czujnik temp paliwa pokazywał 25 po całej nocy postoju. Wymiana i jet jak powinno być. Także metoda porównania jest jak najbardziej ok, tyle tylko, że nie porównasz temp z licznika na zimnym, bo tak sobie ktoś wymyślił z tymi 30st i tak jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także metoda porównania jest jak najbardziej ok, tyle tylko, że nie porównasz temp z licznika na zimnym, bo tak sobie ktoś wymyślił z tymi 30st i tak jest

więc może warto to dodać do tego tematu o analizie TDI? Bo jak widać to jest baaaardzo istotna informacja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej powinno być to tam, bo to tylko wprowadza ludzi w błąd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie mam pytanie.

Gdzie jest?

Szukalem oczywiscie ale odpowiedzi sa tak rozbierzne ze postanowilem sam poszukac pod maską

stad pytanie czy czujnik na zał.obrazku odpowiada temu w temacie

Co wazne posiadam silnik AVF- 130KM rok 2001

Wiadomo o co chodzi wskazowka na zegarach chodzi jak obrotomierz :mlask

czas na wymiane

 

http://imageshack.us/photo/my-images/221/p10206121600x1069m.jpg/

cala komora

http://imageshack.us/photo/my-images/847/p10206231600x1069.jpg/

Edytowane przez asik82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest czujnik cieczy chłodzącej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ....bo ludzie takie rzeczy wypisuja ze hoho

Skoro juz wiem .to poprosil bym o jakis sprytny sposob zeby go wymienic i dokladnie jak to zrobic

bo kreci sie a nie wychodzi.

Sorry ale nie wymienialem jescze takich rzeczy w swoim aucie nie mowiac o innych pozostalych z ktorymi juz mialem doczynienia :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki ....bo ludzie takie rzeczy wypisuja ze hoho

Skoro juz wiem .to poprosil bym o jakis sprytny sposob zeby go wymienic i dokladnie jak to zrobic

bo kreci sie a nie wychodzi.

Sorry ale nie wymienialem jescze takich rzeczy w swoim aucie nie mowiac o innych pozostalych z ktorymi juz mialem doczynienia :dobrze

jest kilka tematow na ten temat gdzie jest, dokladne zdjecia i jak wymienic ten czujnik wystarczy troche poszukac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzieki ....bo ludzie takie rzeczy wypisuja ze hoho

Skoro juz wiem .to poprosil bym o jakis sprytny sposob zeby go wymienic i dokladnie jak to zrobic

bo kreci sie a nie wychodzi.

Sorry ale nie wymienialem jescze takich rzeczy w swoim aucie nie mowiac o innych pozostalych z ktorymi juz mialem doczynienia :dobrze

Powinna być przy czujniku obejma zabezpieczająca,którą zapewne powinieneś umiejętnie zdjąć.Wymieniaj naturalnie na zupełnie zimnym silniku....;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega weak_michael napisał jest tam taka plastikowa spinka musisz ją zsunąć, najlepiej mieć już nowy czujnik i oczywiście oring. Jesli podmienisz to szybko to niewiele płynu wyleci, (nie zapomni później dolać). Nr. czujnika 059919501A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jak kolega weak_michael napisał jest tam taka plastikowa spinka musisz ją zsunąć, najlepiej mieć już nowy czujnik i oczywiście oring. Jesli podmienisz to szybko to niewiele płynu wyleci, (nie zapomni później dolać). Nr. czujnika 059919501A

Zapomniałeś dodać,iż należy mieć szybkie palce...:marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem taki. Czujnik wymieniony na nowy, pojawia się błąd w Vagu - G2/G62, wskaźnik temperatury stoi na 0, na Vagu temperatura silnika po nagrzaniu 90-91 stopni. Kupiłem walnięty czujnik? Czy gdzie indziej szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mojego problemu to czujnik Topran okazal sie ok,, za to wymiana termostatu pomogla bolaczkom.

 

U mnie problem taki. Czujnik wymieniony na nowy, pojawia się błąd w Vagu - G2/G62, wskaźnik temperatury stoi na 0, na Vagu temperatura silnika po nagrzaniu 90-91 stopni. Kupiłem walnięty czujnik? Czy gdzie indziej szukać problemu?

A Ty kolego sprawdz miernikiem czujnik, byc moze jest tak jak myslisz i czujnik jest uszkodzony, ewentualnie cos w instalacji nie laczy i stad ten blad. Jak bylo na poprzednim czujniku? Cos wskaznik pokazywal?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Od jakiegoś czasu wskaźnik na desce rozdzielczej wydawał mi się podejrzany.

Obecnie wskazówka podczas rozgrzewania silnika nie idzie do 90°C tak jak kiedyś.

 

W sterowniku deski rozdzielczej pojawiły się błędy:

 

01039 - czyli G2

01314 - Engine Control Module

 

Zastanawia mnie związek pomiędzy tymi dwoma błędami.

Czy są to nie powiązane błędy?

Jak ten drugi interpretować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!!

mam pytanie:posiadam paska 1.9 TDI 115 KM 2000R i muszę wymienić czujnik cieczy chłodzącej ale podobno jest kilka rodzai, jak go znależć i jaki aktualnie posiadam??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale podobno jest kilka rodzai
tak jest kilka tzn 2 z tego co się orientuje ori jest zielony oto przykład http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-17066.html a co do usytuowania czujnika to jest dużo tematów i łatwo znaleźć np

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/2243-Czujnik-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej?

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/36935-TDi-DUZO-PALI-NO-W%C5%81ASNIE-CZEMU?

Edytowane przez Adam204

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności