Skocz do zawartości
kubek

Klekoczące sprzęgło

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem sobie takiego paska B2 z silnikiem CY i skrzynią manualną , wymieniłem tam sprzęgło na Sachs (docisk, tarcza, łożysko i śruby docisku) od razu wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym oraz wałku sprzęgłowym skrzyni biegów, i po zmontowaniu tego występuje taki problem że po rozgrzaniu silnika sprzęgło klekocze tak jakby stuka a jak je wcisnę to tylko silnik słyszę oczywiście na luzie to słychać, gdy silnik jest zimny nie jest to za bardzo słyszalne (ciężko wychwycić i rozróżnić od pracy silnika), i tak właśnie nie wiem czy tak można dalej jezdzić czy nie, linkę sprzęgła regulowałem tak jak w książce piszą czyli na 15mm skoku jałowego pedału sprzęgła. Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem to powiedział że to może już się skrzynia kończyć tzn. łożyska wałka sprzęgłowego czy to trafna diagnoza i czy opłaca się rozkręcać skrzynię czy kupić drugą w razie większych kłopotów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używana skrzynia VW/Audi to koszt około 200PLN (przynajmniej kiedyś tyle zapłaciłem). Tylko pytanie czy nie lepiej naprawić tą którą masz. Nie wiadomo przecież do końca w jakim stanie będzie używka i może wyjść na to, że też będzie trzeba ją reanimować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To mam powoli szukać innej skrzyni biegów czy polata mi jeszcze trochę na tej bo jakoś nie ciągnie mnie teraz w zimę do rozbierania skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie skrzynię wymieniłem jak się kompletnie rozsypała. Może znasz jakiegoś fachowca, który konkretnie Ci podpowie o co chodzi z tym stukaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No fachowca za bardzo nie znam ale myślę że zimę chyba jakoś przekula chyba zrobię w niej tylko zmianę oleju na jakiś półsyntetyk, chociaż biegi bardzo precyzyjnie i lekko teraz wchodzą żadnych zgrzytów tylko ten klekocik w tle pracy silnika bez wciśniętego sprzęgła.Na wiosnę jak będą chęci i czas to ja rozkręcę i może jakiś lekki remoncik się zrobi jak przez zimę jaka w dobrym stanie nie wpadnie a wiecie może jakie oznaczenia ma mieć skrzynia 5-cio biegowa manualna do tego silnika , lub które jeszcze mogą nadawać się na podmiankę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to całe pukanie/stukanie/inne dźwięki nie są spowodowane jakimś drobiazgiem typu hacząca blaszka, wystająca śruba, albo inna błahostka? Może warto by było jeszcze raz dobrać się do sprzęgła zanim kupisz drugą skrzynię, albo coś zaczniesz robić z Twoją? Co do oznaczenia skrzyni, to nie pamiętam, ale moja druga pochodziła z Audi 80.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jest jakby takie klekotanie właśnie od śrubki albo blaszki , ale że jako nie mam ogrzewanego garażu to chyba zostawię ten temat do wiosny, chyba się nic złego nie wydarzy z tym sprzęgłem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy ten dzwiek byl przed wymiana sprzegla ? jesli nie to po jakim czasie sie pojawil ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No , w sumie to nie wiem czy było klekotanie przed wymiana bo jak go kupiłem to tylko 20km przejechałem i na kanał go wstawiłem poza tym silnik nie pracował czysto jak teraz tarcze miał jeszcze dobra i docisk też firmy Kager ale łożysko oporowe było chyba nie wymieniane bo strasznie rozklekotane teraz jest nowa tarcza docisk i łożysko firmy sachs ale to klekotanie się pojawiło , a to łożysko igiełkowe w kole zamachowym może wydawać taki dzwięk, chociaż smaru na nie dałem trochę i niby ładnie chodziło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tuningexpert

miałem identyczną sytuacje jak opisałeś w pierwszym poście i wine ponosiło łożysko oporowe które mimo tego że było nowe było słabej jakości i hałasowalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja jeżdże tak z tym narazie i nic się niedzieje a sprzęgło było nowe sachs i łożysko oporowe też i pisało na nim niby made in germany a na tarczy i docisku made in slovakia, jak coś się zacznie dziać to wtedy będę coś kombinował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności