szewczu Zgłoś #1 Napisano 19 Listopada 2011 Witam Mam problem z przepustnicą sprawdziłem jej nastawy na kanale 001 i wyszło że przy gazie w podłoge wskazuje mi 87,2st a na kanale 098 pokazuje part czyli nie pełne otwarcie a gaz w podłoge więc ją zaadaprowałem od nowa wyskoczyło adp ok ale dalej jest to samo miełem drugą używaną przepustnice podłączyłem zaadaprowałem i na tamtej też nie pokazuje pełnego otwarcia tylko 89st czy tak ma być czy powinno być 100st otwarcia? wydaje mi się że powinno być 100st i wskazywać na kanale 098 full prosze o podpowiedzi i opinie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arise Zgłoś #2 Napisano 20 Listopada 2011 czysta jest ta przepustnica ? w jaki sposób przeprowadzasz adaptację ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewczu Zgłoś #3 Napisano 20 Listopada 2011 jeszcze jej nie wyczyściłem od środka musze odkręcić i wyszyścić w pełni adaktuje poprzez nastawy podstawowe na kanale 098 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewczu Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2011 nikt nie wie jak powinna wskazywać przepustnica?? prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
morro.cre Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2011 WitamMam problem z przepustnicą sprawdziłem jej nastawy na kanale 001 i wyszło że przy gazie w podłoge wskazuje mi 87,2st a na kanale 098 pokazuje part czyli nie pełne otwarcie a gaz w podłoge więc ją zaadaprowałem od nowa wyskoczyło adp ok ale dalej jest to samo miełem drugą używaną przepustnice podłączyłem zaadaprowałem i na tamtej też nie pokazuje pełnego otwarcia tylko 89st czy tak ma być czy powinno być 100st otwarcia? wydaje mi się że powinno być 100st i wskazywać na kanale 098 full prosze o podpowiedzi i opinie pozdrawiam Nie bardzo rozumiem dlaczego przepustnica miałaby otwierać się maksymalnie na 100 stopni? Z tego co się orientuję maksymalny kąt otwarcia przepustnicy to 90 stopni - umożliwiający maksymalny przepływ. Gdyby przepustnica wychylała się o 100 stopni to przechodziła by przez punkt maksymalnego otwarcia i przysłaniała przepływ o 10 stopni. Jeżeli u Ciebie otwiera się na 89 stopni to masz 99% otwarcia przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewczu Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2011 pomyliłem sie myślałem że to jest podane w procentach a nie w stopniach wszystko wychodzi że przepustnica jest ok a ja mam problem z mocą mam ubogą mieszankę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz8687 Zgłoś #7 Napisano 25 Listopada 2011 tak poza tym to z tego co ja się orientuje to przepustnica w AEB jest na linkę więc takiej przepustnicy się nie da zaadaptować vagiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #8 Napisano 25 Listopada 2011 tak poza tym to z tego co ja się orientuje to przepustnica w AEB jest na linkę więc takiej przepustnicy się nie da zaadaptować vagiem Z linką też się adoptuje , więcej na; http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość rookie Zgłoś #9 Napisano 12 Lutego 2012 Mam podobny problem w swoim aeb czy udało Ci się rozwiązać go ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiu2006 Zgłoś #10 Napisano 15 Maja 2012 w polskim vagu 4.9 adaptacje sie przeprowadza w nastepujacy sposob silnik>bloki danych>podaj blok (silnik AEB 098?)> ustawienia pierwotne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 15 Maja 2012 Dla samochodów z rocznika '97 - wpisujesz 098 a dla aut od '98 w górę - wpisujesz 060 :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysiu2006 Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2012 wpisałem 098 i zaczeła się adaptacja tylko jak jest ten wykres i w legedzie mam ze na zolto sa zaznaczone wolne obroty a na niebieska pisze ze błąd o co chodzi i ile trwa taka adaptacja ? bo u mnie sie robi i robi i nic, aha jaki powinien byc kat otwarcia przepustnicy ? bo umnie chyba jest zly bo na 79 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pioe Zgłoś #13 Napisano 22 Maja 2012 Problem może twkić w czujniku temperatury silnika. U mnie było podobnie, chociaż adaptowałem metodą mniej elegancją, czyli "odpalaj i s***dalaj!" Mam walnięty czujnik temperatury, który co jakiś czas generuje błędy i przez to mnie adaptacja przebiegała przez 3 dni (3 przejażdżki). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SKM_sk-ce Zgłoś #14 Napisano 4 Czerwca 2012 (edytowane) Witam, Mam problem z obrotami silnika na biegu jałowym po przeczyszczeniu przepustnicy i potencjometru. [ATTACH=CONFIG]84051[/ATTACH] Mianowicie po uruchomieniu silnika obroty utrzymują się w okolicach 928 obr/min, przy gazowaniu obroty nie wracają do wartości początkowej tylko utrzymują się około 1500 obr/min. [ATTACH=CONFIG]84052[/ATTACH] Wykres: [ATTACH=CONFIG]84053[/ATTACH] Oraz sterownik sypie błąd o kodzie 533 [ATTACH=CONFIG]84056[/ATTACH] W VAG-u nie przechodzi mi adaptacja przepustnicy ( numer OE 058133063H, sterowana linką ) do końca zgodnie z instrukcją http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html ( kasowałem na kanale 001 wartości wyuczone przez ECU ), zatrzymuje się na takich wartościach: [ATTACH=CONFIG]84054[/ATTACH] Nawet po wielu długich minutach nie wyświetla mi się ADP OK, tak jak to powinno być w poprawnie [ATTACH=CONFIG]84055[/ATTACH] Na podstawie błędu 533 wiem że z dużym prawdopodobieństwem mam nieszczelność układu dolotowego ( aktualnie szukam dziury ), natomiast mam pytanie czy na podstawie tych danych przepustnica jest w porządku, czy to zawieszenie przepustnicy może wywoływać ten błąd ? Proszę o porady, wskazówki itd. Dla ciekawostki filmik adaptacji ( silnik 1.8 T ) Używałem VAG wersji 311-2 i 409-1 i kabelek Obd2 USB KKL [ATTACH=CONFIG]84058[/ATTACH] Pozdrawiam # 24 czerwca 2012 - > Powyżej opisany problem został naprawiony. Opis już wkrótce ...... Edytowane 24 Czerwca 2012 przez SKM_sk-ce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MaTT_ZST Zgłoś #15 Napisano 30 Listopada 2012 U mnie to samo co na tym filmiku. SKM_sk-ce jak poradziłeś sobie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SKM_sk-ce Zgłoś #16 Napisano 28 Grudnia 2012 Przepraszam, że tak po długim okresie czasu zamieszczam odpowiedź w sprawie problemu z obrotami biegu jałowego po przeczyszczeniu przepustnicy. Problemem nie były kable wysokiego napięcia, świece, przepływomierz, cewka zapłonowa, sonda lambda i wtryskiwacze. Nie musiałem wymieniać przepustnicy na inną. Usterką okazała się zbyt duża szczelina pomiędzy krążkiem a ścianką w przepustnicy, po usunięciu nagaru. Szczelina była na tyle duża, że auto uruchamiało się przy zamkniętej przepustnicy ( odłączona wtyczka kabli sterujących przy przepustnicy, zdemontowana cała rura dolotowa, oczywiście kasowane błędy vag-iem po każdej próbie ). Przyczynę udało mi się to ustalić wspólnie z kolegą. Kiedy została za silikonowa ( patrz rysunek ) szczelina tak aby krążek szczelnie zamykał się ( przy odłączonej przepustnicy na próbach auto nie odpalało ), po złożeniu dolotu, adaptacji, brak efektu zawieszenia się obrotów biegu jałowego jak opisałem we wcześniejszym poście. Rozwiązanie takie starcza na około do niecałych 1000 km . Zdemontowałem krążek, ponieważ jest z aluminium w celu rozszerzenia jego rozmiarów, "rozwalcowałem" go waląc młotkiem przez szmatkę , następnie obróbka pilnikiem krawędzi ( praca wymagająca dużej cierpliwości, czasochłonna, dla Hefajstos-ów ), tak aby szczelina była optymalna. Polecam pasowanie krążka za pomocą kartek papieru ( umieszcza się dwie kartki papieru na przeciw siebie między ścianką, a krawędzią krążka, dzięki temu umieszczony jest po środku, ponieważ przy dokręcaniu krążka przesuwa, co może spowodować jego blokowanie o ściankę oraz nie równomierną szczelinę ). Po udanym dopasowaniu jak najmniejszej szerokości szczeliny nie ma zawieszania i falowania się obrotów biegu jałowego po zagazowaniu. Występuje bardzo drobne falowanie obrotów między 864 obr/min a 832 obr/min na biegu jałowym ( benzyna, LPG ), możliwe że to starość auta ( 15 lat w 2012 roku, chętnych proszę o sugestie, rozwiązania, z góry dziękuje ). Przed przeczyszczeniem przepustnicy obroty podobnie falowały jak, http://www.youtube.com/watch?v=lXY5VtB4k04, http://www.youtube.com/watch?v=uiIttL1f_iQ. Co do adaptacji, resetowania ECU, należy ją wykonać jednak nie otrzymałem komunikatu ADP OK. Do tej pory działa . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychusu Zgłoś #17 Napisano 19 Lutego 2013 Wiem że juz sporo było na ten temat ale mam problem. Falowały mi trochę obroty, wyciagnelem przpustnice i wyczysciłem. Po założeniu wszedłem VAG'iem w kanał 98 i nastawy. W prawy okienku pojawiło sie ADP. RUN za chwilę zgasło i zapalił się error. Auto teraz trzyma obroty w okolicy 1500 i nie schodzi niżej ;x, na ssaniu jak auto zimne trzyma 1100 a potem tylko rosnie. Na 1 kanale przy pedale w podlodze pokazuje otwarcie przepustnicy 81,2* co by oznaczało ze do 90 troche brakuje. Dzisiaj odłączałem aku na godzine i błędy nie znikły... Gdy włącze adaptacje silniczek przy przepustnicy przez jakies 10-15sek piszczy ale nic sie nie dzieje talerzyk w przepustnicy sie nie rusza. Błędy są 2: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings Czyli brak adaptacji 17973 P 1565 035 Zespół sterowania przepustnicy - J338 Dolny kraniec nie został osiągnięty Pozdrawiam @Edit Rozkręciłem część elektryczną i jest tam czysciutko zero jakiekolwiek syfu. Z taką rozkręconą przepustnicą podszedłem do auta, podłączyłem i włączyłem adaptacje na adaptacji ofc. wyskoczył error ale, to piszczenie o ktorym mowilem to silniczek on wykonuje pol obrotu i staje próba pomocy paluchem zakonczyla sie fiaskiem. Gdy adaptacja jest wylaczona moge obrocic silniczkiem kilka razy zanim dojdzie do konca swojej skali. W VAG;u na kanale 98 sa 4 okienka, 1-napięcie po wcisnięciu pedału 2-to wlasnie napięcie wolnych obrotow 3-mowi o tym czy wciskamy pedał czy nie 4- adptacja a umnie error. W momencie przeskoczenia z adaptacji do nastaw wartość w 2 okienku rosnie z 3,xV do 4,xV i w tym momencie wyskakuje error. Czyli wychodzi na uszkodzoną ścieżkę potencjometru wolnych obrotów, lecz ta wyglada jak nowa... Pomocy, zachciało mi sie czyszczenia @Edit Na noc odłączyłem aku, rano podłączyłem kleme odpaliłem auto (które dopiero po 2sek. kręcenia załapało) i obroty byly ok 900. szczęsliwy zostawiłem auto zeby sie nagrzało do 90*, ale jak wróciłem wolne znowu byly w okolicy 1500obr. Zrobiłem dzisiaj 350km i dalej to samo już brakuje mi pomysłów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kac222 Zgłoś #18 Napisano 19 Lutego 2013 Ja u siebie przy pełnym otwarciu mam około 87 stopni i jest ok(sprawdzone w 3 autach). Zawsze adaptację robiłem na kanale 060, może tam spróbuj, i sprawdź akumulator miernikiem( napięcie nie może być niższe niż 11,5 V) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychusu Zgłoś #19 Napisano 19 Lutego 2013 Kanał 60 jest niedostępny, napięcie 11,9V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #20 Napisano 19 Lutego 2013 Czy to przepustnica na linkę? Czy jak odginałeś sprężynę to z ręki przepustnica się wyślizgnęła i talerz uderzył pełnym impetem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach