Skocz do zawartości
makeć

Czyszczeenie zaworu N75 i N18

Rekomendowane odpowiedzi

Może faktycznie można to wkleić do warsztatu....

Post pochodzący z forum golfa a autorem jest kolega spons, ja tylko poprawiłem j.polski i starałem się przyporządkować fotki;)

ps.dotyczy zaworu N75 (biały łeb) i N18 (czarny łeb)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

schowek00mg6.th.jpg

1. Ściągnąć metalową spinkę łączącą łebek (to białe) z zaworkiem, można ją nawet pociąć, bo nie będzie już potrzebna.

schowek00xu4.th.jpg

[ z praktyki wiem, że można ją ściągnąć ,specjalnie jej nie uszkadzając i założyć z powrotem]

schowek01dz5.th.jpg

schowek02fx2.th.jpg

2. Wyciągnąć tłoczek i ściągnąć membranę.

schowek04xq2.th.jpg

schowek05vu8.th.jpg

schowek06fw6.th.jpg

schowek07fc0.th.jpg

3. Ładnie wyczyścić miejsce pracy tłoczka, (czyli sam zaworek w środku), ja użyłem do tego pałeczki do uszu i WD40.

schowek00jh9.th.jpg

schowek08mk7.th.jpg

4. U góry tłoczka (tam gdzie była membrana) jest dziurka, a w niej kolejny tłoczek, należy wyczyścić ta dziurkę z syfu, wcisnąć tłoczek i psiknąć tam WD po czym rozruszać naciskając i wyczyścić. Czynność powtórzyć parę razy.

schowek09oc6.th.jpg

Po tym zabiegu, należy dmuchnąć w ten tłoczek, powietrze powinno przechodzić bardzo ciężko, (czyli trzeba mocno dmuchać żeby tłoczek się wcisnął, jeżeli dalej można dmuchać jak w pusta rurkę należy powtórzyć pkt. 4).

 

5. Założyć membranę na tłoczek i całość włożyć do zaworka (ja posmarowałem to jeszcze WD), układając ładnie membranę w czarnym plastiku.

 

6. Sprawdzić drożność kanałów w łebku i ewentualnie wyczyścić.

 

7. Założyć łebek i ścisnąć tak żeby dobrze dolegał do zaworka (ja użyłem do tego ścisku stolarskiego) i do porządku skleić, tak żeby było szczelne (użyłem kropelki). Poczekać aż klej zaschnie, sciagnac scisk.

 

8. Zaworek jest gotowy do montażu

schowek00mg6.th.jpg

 

Nie wiem jak długo to podziała, na razie jest lepiej niż ok. Pożyjemy zobaczymy. Całość zajęła mi Ok 1h, myślę że warto spróbować, 160zl za nowy zaworek może nie majątek, ale ......... mieć a nie mieć....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

a przy tym dobre piwko wypić ;)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

zaworek do nabycia na allegro za 100-130 pln

w serwisie ze dwa razy więcej

więc chyba warto się pobawić ;)

mile widziane inne sugestie i poprawki :D

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze pamiętam wymieniany zawór odpowiedzialny jest za pracę turbiny(chyba że się mylę).Mam pytanie jakie były przyczyny decyzji o wyczyszczeniu zaworu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety pojawiła się u mnie turbo dziura auto ciągnie dopiero po osiągnięciu ok. 3tys. obrotów, postanowiłem w pierwszej kolejności zająć się zaworkiem. Po wyjęciu okazało się, że nie ma u mnie tego metalowego pierścienia i za diabła nie mogę zdjąć białej główki zaworu. Dodam jeszcze, że przykręcony był na jedną śrubę, więc najprawdopodobniej ktoś już przy nim grzebał. Mam pytanie do osób, które czyściły zawór: czy zdjęcie tej białej główki wymaga użycie wielkiej siły, czy powinno zejść raczej bez problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu metalowej opaski "biała główka" sama schodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ten zaworek wymienilem , po rozebraniu okazalo sie ze membranka ma w 3 miejscach dziurki , koszt okolo 150 zl uzywany ale sprawny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety pojawiła się u mnie turbo dziura auto ciągnie dopiero po osiągnięciu ok. 3tys. obrotów, postanowiłem w pierwszej kolejności zająć się zaworkiem. Po wyjęciu okazało się, że nie ma u mnie tego metalowego pierścienia i za diabła nie mogę zdjąć białej główki zaworu. Dodam jeszcze, że przykręcony był na jedną śrubę, więc najprawdopodobniej ktoś już przy nim grzebał. Mam pytanie do osób, które czyściły zawór: czy zdjęcie tej białej główki wymaga użycie wielkiej siły, czy powinno zejść raczej bez problemu?

 

Jeżeli nie ma już tego pierścienia, to ktoś już czyścił zawór przed tobą i łeb jest przyklejony, więc trzeba użyć siły żeby zerwać klejone łączenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zorro264

witam po wyciągnięciu i rozebraniu n75 silnik ahu spręzyna rozleciała się w rekach czy nowa sprężyna np od długopisu będzie spełniała swoją role??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam też mam podobny problem a mianowicie potrafi po osiągnięciu 3 tys. obrotów złapać tryb awaryjny , osobiście rozważam zakup używanego z jakiegoś nowego rozbitka na taki poluję na szrocie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dodam od siebie, ze po sklejeniu uniemozliwiamy nastepne czyszczenie i po ponownym zanieczyszczeniu trzeba będzie kupić nowy zawór. Ja swój N75 i N18 czyściłem jeden raz i poza zanieczyszczeniami nie wykazywał żadnych oznak zużycia. Jestem pewny, że przy właściwym czyszczeniu przeżyje samochód, a nawet dwa. Aby nie uniemożliwić sobie ponownego czyszczenia najlepiej jest metalową opaskę łączącą grzybek z resztą rozciąć w najcieńszym miejscu (poł minuty brzeszczotem), a po czyszczeniu założyć ponownie w taki samo sposób, ściskając cybantem. Gumową membranę należy profilaktycznie delikatnie przesmarować olejkiem silikonowym lub wazeliną techniczną. Czyszczenie zaworu warto przeprowadzić profilaktycznie, jak i przy problemach z turbiną, choćby po to, aby wykluczyć jego udział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , panowie powiem wam tak , może to jest za wcześnie na ocenę ale w poniedziałek byłem u mechanika w związku z częstym wpadaniem w tryb awaryjny, było tak że łapał tryb na obrotach po wyżej 3000 a ostatnio nawet na obrotach po niżej 2000 , i mechanik wyjął zawór n 75 potraktował go jakimś specyfikiem do czyszczenia , bez rozbierania zaworu i jak dotąd auto nie stwarza problemów,a inni pisali że mam problemy z kierownicami w turbinie, no ale podkreślam że może być za wcześnie na ocenę . Powiem że przed wizytą u mechanika auto zachowywało się jeszcze w ten sposób że jednego dnia można było go kręcić ma maxa i nic isię nie działo a drugiego dnia nie można było osiągnąć nawet tych upragnionych 3000 obrotów, pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych kolegów z problemem trybu awaryjnego bujam się już 1/2 roku ; turbo po regeneracji i jestem na etapie n75 : pytanie brzmi:czy n75 który odcina vacum do turbo po przejściu w tryb awaryjny jest sprawny jeżeli sztanga w turbo jest na dole,innymi słowy zawór pracuje ponieważ odcina vacum (podciśnienie) do siłownika turbo po przejściu w tryb awaryjny,czy w takim przypadku może być uszkodzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy z trybem awaryjnym jeździł prawie 2 lata. Zregenerował turbo, wymienił zaworek i dalej był muł. Doszliśmy, ze ma źle podłączone wężyki podciśnieniowe. Poprawne podłączenie i auto dostało kopa, ale nie na długo ponieważ przy 180km/h silnik stanął na autostradzie. Winnym okazał się lejący wtrysk, dziura w tłoku itd. Wymienił silnik na drugi, mechanik dostał rozpiskę obrazkową jak podłączyć przewody, ale chyba na nią nie spojrzał. Odbiera auto i znowu muł. Patrzymy, a wężyki znów zamienione nie tak jak powinny być. Dostał niezły o*******.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam panowie i panie , chciałem podzielić sie informacją odnośnie częstego wpadania w tryb awaryjny , jak wcześniej pisałem auto wpadało mi w tryb na początku gdy osiągnęło obroty w granicach 3 000 a potem poniżej 2 000. Cała procedura polegała na wymianie gruszki sterującej łopatkami w turbinie , tamta stara po prostu zacinała się, jest jeszcze jedna sprawa którą trzeba się zająć ale to może w przyszłości otóż jest do wymiany zawór n 75 czyli tak zwany konwerter ciśnienia który znajduje się przy turbinie, jeśli komuś to pomogło to cieszę się razem z nim bo z tym problemem borykałem się aż 4 lata pozdrawiam wszyskich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WP_000287.jpg Panowie nie moge odnaleźć n75 pokaże mi ktoś go na tym zdjęciu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]115791[/ATTACH] Panowie nie moge odnaleźć n75 pokaże mi ktoś go na tym zdjęciu?

 

WP_000287.jpg

 

Na tej rurze pod spodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc dzis zabieram sie za czyszczenie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu jest N18 a N75 jest przy wiatraku od klimy ladnie go widac z gory...Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyscilem ten zawor ale nie pomoglo. Mam taki objaw ze gdy chce przyspieszyc z niskich obrotow np z 900 obr/min to nawet gdy dojdzie do 3tys obrotow nie ciagnie a gdy zmienie bieg na wyzszy ciagnie jak szalony. Jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam też tak ze na niskich biegach juz nie furczy auto jak trzeba a na wyższych od czasu do czasu załapuje ale nie na dlugo i ciagle te dziury mam jak dodaje gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy dałoby radę zaktualizować zdjęcia? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności