Skocz do zawartości
SuVW_2006

Nie działa: dmuchawa,wycieraczki, p/mgielne i co tam jeszcze...

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie.

Byłem z kumplem dwa miesiące temu pod Łodzią po Paska 1,9 TDi AFN, jeździł nim do tej pory bezproblemowo, do dzisiaj.

A własnie dzwonił, że padły mu za jednym zamachem przeciwmgielne, wycieraczki przód, dmuchawa i pali się kontrolką zaciągnięcia ręcznego, pomimo tego,że ręczny opuszczony. Ki czort to może być?

Bezpieczniki sprawdzone, więcej nie lukał, bo jest w robocie. Jakieś pomysły ? ;)

 

Z góry dzięki za zainteresowanie i ewentualne podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ręcznego to sprawdź poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku!

 

Reszta, o ile bezpieczniki są w porządku, to chyba jakaś grubsza sprawa... Jakiś przekaźnik może? Albo wypięła się jakaś wtyczka z tablicy bezpieczników? Wentylator nie działa także na najwyższym (4) biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wentylator nie działa także na najwyższym (4) biegu?

Także.

 

Achaa...zapomniałem dodać, że równocześnie padło mu tez ogrzewanie tylnej szyby.Jakkolwiek bez przeciwmgielnych można się obyć, to bez ogrzewania i wycieraczek już nie.Na razie zasugerowałem mu, aby podmienił przekaźnik nr.99 od wycieraczek - od kogoś, kto też jest w robocie Paskiem B4. Płyn w zbiorniczku jest wzorcowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jedyne co mi przychodzi do głowy (o ile bezpieczniki są w porządku - warto sprawdzić drugi raz, na spokojnie :P) to jakaś kabelkologiczna przyczyna. Przekaźnik, może jakaś masa się odpięła gdzieś? Takie strzelanie na ślepo, ale ciężko jest wydedukować przyczynę tak nagłego padu tylu rzeczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli bezpieczniki ok to padł przekaźnik X kontakt (trzeci od lewej w górnym rzędzie) powinien cyknąć przy przekręceniu zapłonu. kontrolka od ręcznego też się pali bo prawdopodobnie ma ABS i jak poszedł ten przekaźnik to nie działa prawidłowo.

najlepiej to zdjąć z niego osłonkę i sprawdzić styki czy się nie powypalały.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim "tablica" bezpieczniko-przekaźników na zewnątrz i sprawdzajcie przekaźniki raczej bym wątpił bo nie wszystkie z wyżej wymienionych urządzen są na jednym przekaźniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli bezpieczniki ok to padł przekaźnik X kontakt (trzeci od lewej w górnym rzędzie) powinien cyknąć przy przekręceniu zapłonu. kontrolka od ręcznego też się pali bo prawdopodobnie ma ABS i jak poszedł ten przekaźnik to nie działa prawidłowo.

najlepiej to zdjąć z niego osłonkę i sprawdzić styki czy się nie powypalały.

Idealne trafienie, podmienił ten przekaźnik na szybko ze sprawnym od kumpla i...śmiga, przekaźnik ma numerek 53.

Dzięki ;)

Edytowane przez SuVW_2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekaźnik ma numerek 53

to na pewno nie jest przekaźnik od x-kontaktu jeżeli ma taki numer...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekaźnik ma numerek 53
to na pewno nie jest przekaźnik od x-kontaktu

Ale moze faktycznie przekaźnik klaksonu ma taki sam układ...i pasuje do X-kontaktu.

Trzeba sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale moze faktycznie przekaźnik klaksonu ma taki sam układ...i pasuje do X-kontaktu.

Trzeba sprawdzić.

może i tak być...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Nygus

Witam , ja mam taki problem że podczas jazdy pali mi sie kontrolka od ręcznego chodz jest opuszczony . Płyn hamulcowego jest tyle ile powinno być . I gdy jeżdżę ona gasnie i zapala się nie wiem co sie dzieje . Prosze o jakieś rady. Z góry dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki ma nr przekaźnik od klaksonu?

 

---------- Post added at 07:40 ---------- Previous post was at 07:25 ----------

pytania nie było

 

bbbbb.jpg

Edytowane przez tekken_25

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , ja mam taki problem że podczas jazdy pali mi sie kontrolka od ręcznego chodz jest opuszczony . Płyn hamulcowego jest tyle ile powinno być . I gdy jeżdżę ona gasnie i zapala się nie wiem co sie dzieje . Prosze o jakieś rady. Z góry dzieki

 

Szukajka nie gryzie :wmorde temat wałkowany na forum wielokrotnie --->KLIK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

wczoraj żonka pojechała na nocną zmianę i wszystko było cacy, kiedy rano wsiadła do auta to:

NIE DZIAŁAŁY: światła mijania, wycieraczki, spryskiwacze, dmuchawa, grzanie tylnej szyby, p/mgielne

DZIAŁAJĄ: awaryjne, postojowe, stop, klakson

dodam, że "nie trzymają" długie (drogowe), można mrugać ale nie trzyma przełącznik i odbija

POMOCY!!!

Edytowane przez pnajdowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
NIE DZIAŁAŁY: światła mijania, wycieraczki, spryskiwacze, dmuchawa, grzanie tylnej szyby, p/mgielne

Podpada przekaźnik X-kontakt...czwarty od lewej górny rząd.

Powinien pstrykać po przekreceniu na zapłon i przy kreceniu rozrusznikiem, wyjmij go ,sprawdź układ blaszek jak i numery obok nich potem wyjmij ten od klaksonu (drugi od prawej dolny rzą) porownaj czy układ pinów jest ten sam (nie jestem pewien czy jest taki sam) i podmień...jak będzie inny to trzeba szukać nowego przekaźnika, sugeruj sie dużym numerem z przekaźnika i takiej używki szukaj.

 

dodam, że "nie trzymają" długie (drogowe), można mrugać ale nie trzyma przełącznik i odbija

To już mechaniczna usterka przełącznika zespolonego , gdzieś na forum jest temat o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podpada przekaźnik X-kontakt...
Może być też wina stacyjki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może być też wina stacyjki...

W sumie tak, ale klakson działa a jest przez stacyjkę, o braku kontrolek nic kolega nie napisał .....ale nie zaszkodzi i ją obadać.

 

---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:22 ----------

 

Z tą stacyjka to chyba będzie pewniejszy trop, światła podczas kręcenia rozrusznikiem rozłącza sama stacyjka , zatem gdyby chlasnął przekaźnik same światał jednak by były.

 

 

można mrugać ale nie trzyma przełącznik i odbija

A to nie czasem sam szperacz działa, szperacz omija stacyjkę.

Czyli bez kluczyka można sobie długimi mrugać.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc, chyba jest trop.

Żona musiała dziś jechać znów do pracy więc krótkie podłączyłem pod kable od postojówek (wtyczki takie same), żeby mogła biedna dojechać.

Stacyjka raczej odpada - bo tylko część objawów się zgadza,

przekaźnik x-kontakt nr 18?(chyba) też nie, bo po zamianie z tym od klaksonu nic się nie zmienia (a układ jest ten sam).

Więc to będzie przełącznik zespolony. Żona dzwoniła do mnie i powiedziała, że jak podczas jazdy trzymała cały czas długie - to reszta się uruchamiała (dmuchawa, wycieraczki, itd.)

Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że jak podczas jazdy trzymała cały czas długie - to reszta się uruchamiała (dmuchawa, wycieraczki, itd.)

Co o tym sądzicie?

Zespolony nie ma nic wspólnego z np. wycieraczkami (osobne właczniki itd.)....co najwyżej wibracje auta podczas jazdy obudziły styki w stacyjce.....i skoro podmiana przekaźnika nic nie dała to jednak stacyjka chlasła, dziwne że rozrusznikiem kręci...ja po odpaleniu "pogmerałbym" samym kluczykiem i jeśli obudzi sie nadmuch to już wszystko wiadomo....czasem dociśnięcie kluczyka budzi wszystko.

 

 

Wniosek tego jest taki że trzeba zakładać przekaźniki na światła...wydłuża sie wtedy żywotność kostki stacyjki, włącznika świateł i zespolonego.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten motyw z trzymaniem na długich sprawdzał się np w maluchu. miałem po przerabianą instalację - jak na wyłączonym zapłonie włączyłeś światła, przełączyłeś manetkę na długie i pociągnąłeś na straszak to się zapłon włączał (kombinacji nie jestem pewien do końca po 10 latach);P

takie zasilanie od tyłu.

Bedzie tak jak Lebow pisze. przekaźników mocno brakuje w oryginale niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności