Skocz do zawartości
Gość Sebekk

Podgrzewane fotele!

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie logicznie rzecz biorąc, to nie ma żadnej... ale u kolegi podłączaliśmy fotele i regulatory różniły się literką (obydwa były sprawne). Jeden fotel grzał drugi nie. Jak podłączyliśmy dwa regulatory z taką samą literą to grzały dwa fotele.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W sumie logicznie rzecz biorąc, to nie ma żadnej... ale u kolegi podłączaliśmy fotele i regulatory różniły się literką (obydwa były sprawne). Jeden fotel grzał drugi nie. Jak podłączyliśmy dwa regulatory z taką samą literą to grzały dwa fotele.

 

 

A jakby zamienił włączniki stronami wtedy fotel który grzał już nie bedzie tego robił i na odwrót ? U siebie wyjmowałem włączniki i mają właśnie takie same numery (ale różne literki na końcu) Obecnie nie grzeje fotel kierowcy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem te literki nie mają żadnego znaczenia. Zamieniałem wyłączniki stronami i nic to nie zmieniło, grzeje tylko strona pasażera.

 

Zmierzy ktoś to napięcie w zielonej kostce pod fotelem jak fotel grzeje i poda wynik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli macie takie same litery we włącznikach to zamiana stronami nic nie da, chodzi mi tylko oto żeby były dwa takie same.

+12 V na grubym przewodzie

+/- 4V na cienkim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, już kilka razy padło to pytanie tutaj ale nikt nie odpowiedział więc zadam je ponownie bo mam taki sam problem. Zmieniałem swoje fotele na skórę i wszystko działało, później z auta nie korzystałem jakiś czas bo mnie nie było i teraz po powrocie zauważyłem że przestało grzać siedzisko. Oparcie grzeje normalnie, działa regulacja jak wcześniej a siedzisko wysiadło. Niby to dobrze bo dla jajek bezpieczniej ale wolałbym mieć sprawne:d Więc może moglibyście powiedzieć gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, akcja fotela kierowcy zakończona, FOTEL GRZEJE.

 

Podzielę się swoimi doświadczeniami jak tego uczyniłem, może to komuś pomoże.

 

Po 1 miałem bardzo dużą rezystancje na matach fotela i wynosiła ona ok 16ohm, wykręciłem fotel rozpiąłem wtyczki pod fotelem i przemierzyłem samo siedzisko i nadal był bardzo wysoki wynik ok 16ohm. Rozebrałem siedzisko dostałem się do maty i do tego czujnika temperatury (mała czarna pesteczka z czerwona kropka na czubku) czarne cienkie kabelki przy nim byly ok. Odkleiłem go od maty i chyba pod nim była przerwana mata, ciężko stwierdzić bo maty są sklejone i dodatkowo w tym co jest ten czujnik zalane jest wszystko klejem którego bardzo ciężko jest sie pozbyć.

Ps. mata u mnie była węglowa i moim zdaniem jest to nie do sklejenia zlutowania itp...

 

Długo się nie zastanawiając wsiadłem w drugie auto pojechałem do Katowic i kopiłem taka uniwersalna mate, odciąłem zasilanie od starej maty(kabelek brązowy i chyba zielono brązowy nie pamiętam już dokładnie) podłączyłem pod nowa mate, czujnik temperatury przykleiłem analogicznie tez do nowej maty.

 

Zmierzyłem oporność i wynosiła teraz niecałe 7ohm czyli troszkę więcej niż oryginalne siedzisko ale to możne wynikać z tego względu ze nowa mata napewno nie jest identyczna z oryginałem, oporność oryginalnego fotele (pasażer) u mnie wynosiła ok 5,5ohm.

 

Złożyłem fotel do kupy i do samochodu.

 

Po 2, po złożeniu fotela jeszcze raz pomiar oporności i tez ok 7ohm czyli nic nie popsułem przy składaniu siedziska, szybki montaż w samochodzie podłączenie wszystkiego do kupy próba i fotel kierowcy nadal NIE GRZEJE....no to myślę sobie pięknie cala moja praca w pizduuuu....

 

No ale miernik w rękę i mierze napięcie na 2 i na 6 pinie przy włączonym zapłonie i brak napięcia....kręcę regulatorem i no pokazało się napięcie ale dopiero na 5...

 

Okazało sie regulator uszkodzony szybka podmianka na drugi regulator i guzik znowu brak napięcia....przeczyściłem styki w kostce i regulatorze i na drugim (tzn 3 bo miałem jeden zapasowy) no i BINGO, fotel grzeje jak należy, regulator działa co prawda tylko od pozycji 2, tzn na stykach 2 i 6 przy włączonym zapłonie i regulacji przełącznikiem w zakresie od 0 do 5 dopiero od pozycji 2 do 5 pojawia się napięcie do zasilania maty.

 

Moje wnioski przełączniki wraz w wtyczkami dokupowałem na złomie, jak wiadomo deszcz wilgoć itp. nie wiadomo ile one w takich warunkach siedziały i zaśniedziały. No i uszkodzona mata siedziska, bardzo duża oporność...

 

Teraz fotel grzeje jak należy:)

 

Mam nadzieje ze to komuś pomoże w swoich działaniach.

 

Pozdro:)

Edytowane przez siara1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli macie takie same litery we włącznikach to zamiana stronami nic nie da, chodzi mi tylko oto żeby były dwa takie same.

+12 V na grubym przewodzie

+/- 4V na cienkim

 

Ps. U mnie w zielonej kostce pod fotelem na:

- grubym przewodzie prądowym jest +/- ok 5 V

- cienkim (sterowanie jest +/- 1,5 V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ps. U mnie w zielonej kostce pod fotelem na:

- grubym przewodzie prądowym jest +/- ok 5 V

- cienkim (sterowanie jest +/- 1,5 V

 

U mnie jest tak samo ;) i mata nie grzeje. Jeszcze nie doszedłem co i jak ale część w oparciu jest ok, a w siedzisku chyba jest przepalona.

Czy wymieniał może ktoś ten czujnik maty? Przypuszczam że to jego wina. Na chwilę obecną zwarłem go ale to nic nie daje. Pewnie trzeba wstawić jakiś rezystor zamiast.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się - na zimę to idealna sprawa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam...a ja mam takie pytanie,czy u Was fotele grzeją caly czas, czy po jakims czasie sie wyłaczaja i nie grzeja jak juz fotel zrobi sie ciepły???ja tak własnie mam i elekrtyk powiedział, że w fotelu jest bi-metal i tak to ma działać.....??? Czy u Was jest tak samo??? i drugie pytanie,czy jak na fotelu pasażera nie ma nikogo a jak załaczę ogrzewanie czy tez bedzie grzało??? dziekuje za odpowiedz....Passat z 2001 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam...a ja mam takie pytanie,czy u Was fotele grzeją caly czas, czy po jakims czasie sie wyłaczaja i nie grzeja jak juz fotel zrobi sie ciepły???ja tak własnie mam i elekrtyk powiedział, że w fotelu jest bi-metal i tak to ma działać.....??? Czy u Was jest tak samo??? i drugie pytanie,czy jak na fotelu pasażera nie ma nikogo a jak załaczę ogrzewanie czy tez bedzie grzało??? dziekuje za odpowiedz....Passat z 2001 r.

 

 

Jak fotel sie nagrzeje do odpowiedniej temperatury zależnej od położenia regulatora to się wyłącza i jak ostygnie załącza się od nowe i tak w kółko.

 

Jak załączysz fotel pasażera a nikt nie będzie na min siedział to fotel będzie grzał gdyz dopiero w B6 były czujniki które załączały ogrzewanie tylko gdy ktoś siedzi tyłkiem na fotelu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam do was pytanie czy można gdzieś kupić same piny do kostek od grzania którą wpina się w fotel i skrzynki bezpieczników?? W ASO Skody twierdzą że nie sprzedają samych pinów jedynie z kablami.

Poprzedni właściciel wymienił fotele na grzane i zrobił pseudo instalację. Jednym słowem druciarstwo. Ja chciałbym żeby było jak w oryginale, kupiłem już przewody, kostki, brakuje mi tylko tych pinów do kostek foteli i skrzynki bezpieczników. HELP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w VW można na pewno ale tylko na zamówienie, wiem bo przerabiałem temat przed wczoraj. nóżka do bezpiecznika kosztuje w ETCE 86gr paczkowane po 25sztuk a z kabelkiem dwie sztuki na obu końcach 26zl.

 

 

ułatwie Tobie troche bo ja spedziłem 30minut z gosciem w ETCE żeby to znaleźć

 

n907 326 03 pojedyncze

 

000 979 227 dwa na kabelku

Edytowane przez Cezary_poznan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dwa na kabelku
n907 326 03 pojedyncze

 

000 979 227 dwa na kabelku

czyli rozumie że te numery pinów tyczą się skrzynki bezpieczników?? a wiesz może jaki numer maja piny do kostek pod fotelami?? z tego co widzę to do każdej kostki przychodzą po dwa piny szerokie i dwa wąskie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a wiesz może jaki numer maja piny do kostek pod fotelami?? z tego co widzę to do każdej kostki przychodzą po dwa piny szerokie i dwa wąskie.
:hmm

 

ciekawa sprawa bo ja myślałem że wszędzie są takie same?? w fotelu jest gniazdo wiec potrzebujesz piny do wtyczki które jak dla mnie wszystkie były takie same :hmm przynajmniej po stronie przełącznika w desce :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłoby mi to na rękę gdyby były wszędzie takie same ale jeszcze to sprawdzę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, koledzy a może ktoś mi powie czym można zastąpić ten oryginalny czujnik temperatury co jest przyklejony do maty w fotelu. Czujnik ten odpowiedzialny jest za pilnowanie żądanej temperatury fotela tzn. zależnie jak sobie ustawimy na regulatorze.

 

Pytam bo zabrałbym się za zrobienie grzania tylnej kanapy, mam już wszystkie potrzebne gadżety tylko tych czujników mi brakuje:(

 

Pomoże ktoś, może ktoś będzie wiedział czym zastąpić ten oryginalny żeby w jakiś sposób utrzymywało stałą temperaturę nagrzania maty....

 

Dzwoniłem do serwisu pytać ale gościu sprawdził i powiedział że czujnik ten występuje tylko w komplecie z matą.....a cena powala z nóg:kwasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem te literki nie mają żadnego znaczenia. Zamieniałem wyłączniki stronami i nic to nie zmieniło, grzeje tylko strona pasażera.

 

Zmierzy ktoś to napięcie w zielonej kostce pod fotelem jak fotel grzeje i poda wynik...

 

Poruszę stary temat odnośnie tych cyfr i literek na końcu .

Regulator 3B0 963 563 A lub C,D (3-nieparzysta oznacza lewą stronę)

Regulator 3B0 963 564 A lub C,D (4-parzysta oznacza prawą stronę) jeżeli zamienimy stronami to nie leżą dokładnie w otworach, mogą o lekko dotykać ścianek.

Co do liter A lub C lub D to są modele np. D gdy regulator był wyłączony pokazywał „—„ a np. C pokazuje „0” posiadałem A z lewej strony i D z prawej i działało robiłem różne roszady podłączyłem C i D i też działa.

 

---------- Dodano o 09:02 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:42 ----------

 

byłoby mi to na rękę gdyby były wszędzie takie same ale jeszcze to sprawdzę

 

Witaj

Przy wtyczce regulatora to wszystkie są takie same, lecz przy fotelach masz dwie cienkie i dwie grube końcówki.

c68ce44106b461c9m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wiesz może jakie numery mają te piny, chce je w końcu zamówić tylko nie wiem jaki one mają numer??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności