Skocz do zawartości
piotrek.sz7

Czy silnik AHU z Passata B5 podejdzie do B4?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, moje pytanie czy silnik z Passata B5 AHU pasuje bez przeróbek do PassataB4 1Z? Czy wystarczy mocowania przełożyć z 1Z?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ,że trzeba przerobić/przełożyć pewnie jakieś łapy silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lepiej weź AFN z golfa 3 plus komp i parę gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi czy bez przerabiania - kombinowania cała operacja przejdzie.

Nie chce AFNa, bo nie mam na to tyle kasy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeróbki tak cię czekają inna turbina no chyba że przełożysz klamoty z 1z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładam graty z 1Z, chodzi o goły słupek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro AFN-a z B5 się da to i z AHU też nie powinno być problemu. Przejrzyj wątek o aucie kolegi Milus09 on z b5 graty do B3 wstawiał i z tego co pamiętam to chyba tylko jeden otwór musiał dorobić aby którąć łapę przykręcić. Głowica w AHU jest taka sama jak w AFN i 1Z więc poroblemu z kolektorami nie powinno być.

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak w temacie, moje pytanie czy silnik z Passata B5 AHU pasuje bez przeróbek do PassataB4 1Z?

Witaj,

Przekładałem ostatnio silnik od B5 KLIK

 

Miłego kręcenia :D

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj,

Przekładałem ostatnio silnik od B5 KLIK

 

Miłego kręcenia :D

Pozdro!

 

"Witam,

Dodam jeszcze, że przy wymianie silnika z wzdłużnej B5 do poprzecznego B4 należy:

- przerzucić miske olejową,

- nagwintować jeden otwór w bloku silnika pod pompe wody,

- wyszlifować szlifierką kątową kawałek bloku silnika (nadlewek do mocowania pompy B5),

- w bloku z B5 brakuje jednego otworu pod mocowanie pompy wody z B4,

Reszta osprzętu pasuje idealnie :P

Cenna rada, przegwontować wszystkie otwory do mocowania łap szczególnie prawa łapa silnika (nie wykorzystane otwory w B5)."

 

a ten nadlewek do szlifowania w bloku to chodzi o mocowanie pompy wody?

No to widzę, że będzie trochę kręcenia:dupablada

Edytowane przez piotrek.sz7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Dokładnie chodzi o nadlewek mocujący pompę wody, najniżej położony otwór mocujący, trzeba go zeszlifować praktycznie do powierzchni bloku silnika ale nie martw się żeliwo dobrze idzie :ok

Popatrz sobie na obudowy pompy wody B4/B5 zauważysz różnicę.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę się brać za przekładkę w nast tygodniu. No żeliwo to ładnie się szlifuje. Na razie nie mam silnika i nie mogę porównać. Jak to się mówi wyjdzie w praniu ;-)

 

Mam takie pytanie, w swoim 1Z wymieniałem rozrząd i przejechałem na nim jakieś 31tys, koło zębate wału rozrządu wymieniałem w tym roku - na nim nie przejechałem nawet 1tys czy można przełożyć napinacz i to koło zębate do silnika którego będę wsadzał (AHU)? Pasek rozrządu kupię nowy i śrubę do przykręcenia tego koła zębatego wału korbowego. Pytam bo obecnie nie dysponuje dużą ilością gotówki.

 

Jeszcze jedno - wg ETKI w AHU jest inna pompa olejowa niż w 1Z różnią się chyba długością smoka, nie trzeba przekładać smoka z 1Z? Czy ten z AHU nie będzie kolidować z miską 1Z?

Edytowane przez piotrek.sz7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik wyciągnięty. Już widać, że "w bloku z B5 brakuje jednego otworu pod mocowanie pompy wody z B4" [ATTACH=CONFIG]70413[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70414[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]70415[/ATTACH]

Zostawić to i tylko uchwyt do alternatora przykręcić do pompy wody w tym otworze?

Edytowane przez piotrek.sz7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik przełożony, zajęło mi to trzy dni. Na razie w fazie sprawdzania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik przełożony, zajęło mi to trzy dni. Na razie w fazie sprawdzania

Gratki,

Napisz jak sie sprawuje nowy motor i jakie jeszcze napotkałeś problemy podczas przekładki.

Piona! ;)

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey

Silnik ładnie chodzi i równo, mam nadzieję, że nie będzie żadnych wycieków. pojeżdżę trochę i posprawdzam czy nie będzie wycieków.

Przekładałem: miskę olejową, pompy olejowe różnią się smokiem więc można z 1Z przełożyć do AHU, w głowicy AHU brakowało czujnika oleju niebieskiego, w wale korbowym od strony skrzyni było łożysko (foto) i je wywaliłem, dla pewności, żeby wał ze skrzyni nie kolidował.

Łapa silnika wiadomo przeszła z 1Z. No i szlifowanie nadlewu w bloku o którym wcześniej była mowa.

Problem miałem z jedną śrubą która mi się urwała już na założonym silniku (akurat ten otwór przeoczyłem przy prze-gwintowaniu) - mocowanie pompy wspomagania, ale rozwierciłem na fi8 i dałem śrubę od środka łapy, do łba śruby przyspawałem kawałek druta żeby się nie obracała bo między blokiem a łapą silnika mało miejsca i za dużo zabawy żeby wsadzać tam klucz ;) ) przykręciłem i jest ok

[ATTACH=CONFIG]70661[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności