Skocz do zawartości
ptasior445

Odpowietrznik hamulca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem wymieniałem klocki przód i nie mogłem odkrecic odpowietrzników spryskałem je WD40 i nie dało rady . Dzis spróbowałem jeszcze raz jeden odkręciłem lecz drugi sie urwał . Macie może pomysł jak go wykręcic bo kluczem sie nie dało urwał się na równi z płaszczyzna zacisku . A jeżeli sie nie da, to jaki zacisk bedzie pasował i czy były jakies rodzaje do tarcz nie wentylowanych bez abs .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz go delikatnie rozwiercic i wkrecic specjalne lewoskrętnego wkreta którym wykrecisz to co pozostało

gwint odpowietrznika M10X1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja jak mi się urwie odpowietrznik wiercę otworek w tym odpowietrzniku który pozostał w zacisku tak aby nie uszkodzić stożka w zacisku i jak już mam otworek gotowy biorę wykrętak i próbuje nim wykręcić jeżeli się nie uda rozwieracam otwor na większy i robię nowy gwint pod nowy odpowietrznik odpowietrzniki dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Następnym razem użyj młotka przed odkręcaniem uderz parę razy młotkiem w górną część odpowietrznika ( tylko z wyczuciem) spryskaj WD-40 i poczekaj parę minut po czym możesz przystępować do odkręcania pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za podsuniecie pomysłu bo ja bym nie dał rady sam, dla was pomógł . Jutro bede walczył z tym i zobaczymy polegne czy nie pozdrawiam.. Jak ktos ma jakies pomysły to niech daje na pewno sie przyda .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sie nie uda szukaj drugiego zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zaciski na sprzedaż jakby co ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zaciski na sprzedaż jakby co

To popraw ten LiNK w podpisie bo ...

...nie trybi.

Pewnie zieloni zaszaleli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To popraw ten LiNK w podpisie bo ...

...nie trybi.

Pewnie zieloni zaszaleli.

temat już dawno wygasł ale zawsze ktoś może pw napisać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obstukaj młotkiem zacisk ( w okolicach odpowietrznika )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze jedna rade dla Ciebie, Jesli zdecydujesz sie rozwiercac odpowietrznik to najpierw dokladnie zmierz glebokosc na jaka masz go rozwiercic i najpierw rob to wiertlem, ktore ma taki wymiar jak storzek na koncu odpowietrznika, pozniej dopiero na rzadana szerokosc ( o 1 mm mniejsza niz gwintownik). Moze byc tak ze jak ladnie rozwiercisz go to bedzie wystarczalo przeleciec gwintownikiem stary gwint bez przerabiania na wiekszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.wie ktos jaki jest gwint odpowietrznika hamulców w b3 z przodu??M6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.wie ktos jaki jest gwint odpowietrznika hamulców w b3 z przodu??M6?

M10x1 dług. 12, ale możesz dać 16 przy felgach 14.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oki dzieki

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wiem ze na klucz 11.a niechcem tego ruszac nie majac nowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Jestem na etapie naprawy hamulców, zregenerowałem przednie zaciski (nowe wszystkie gumki) i po tym etap odpowietrzania. Kupiłem do tego celu zestaw do odpowietrzania - ręczną pompkę podciśnieniową. Niestety podczas odpowietrzania zasysa powietrze - zauważyłem że z luzu na gwincie odpowietrznika. Odkręcony nawet o 1/4 obrotu daje już wyczuwalny luz w gwincie (i stąd pewnie zasysanie powietrza bo słabe spasowanie tam jest). Jedna i druga strona tak samo. Czy w swoich passatach też macie taki objaw? Odpowietrznik jest sprawny - szczelny bo po zakręceniu trzyma ok.

 

Pytanie czy ktoś tą usterkę naprawiał i z jakim skutkiem/jaką metodą?

Czytałem że można dać smaru przy odpowietrzniku który uszczelni na czas odpowietrzania. Było lepiej ale tylko na chwilę bo po dwóch/trzech ruszeniach odpowietrznika znów nieszczelność. W jednym z filmików o odpowietrzaniu widziałem że facet nawija taśmę teflonową na gwint - ale to chyba nie do końca dobre rozwiązanie bo jednak ten teflon już tam zostanie.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taśma w niczym nie będzie przeszkadzać jak sobie zostanie na gwincie. Odpowietrznik uszczelnia się poza gwintem, na tym stożku. image.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

 

Jestem na etapie naprawy hamulców, zregenerowałem przednie zaciski (nowe wszystkie gumki) i po tym etap odpowietrzania. Kupiłem do tego celu zestaw do odpowietrzania - ręczną pompkę podciśnieniową. Niestety podczas odpowietrzania zasysa powietrze - zauważyłem że z luzu na gwincie odpowietrznika. Odkręcony nawet o 1/4 obrotu daje już wyczuwalny luz w gwincie (i stąd pewnie zasysanie powietrza bo słabe spasowanie tam jest). Jedna i druga strona tak samo. Czy w swoich passatach też macie taki objaw? Odpowietrznik jest sprawny - szczelny bo po zakręceniu trzyma ok.

 

Pytanie czy ktoś tą usterkę naprawiał i z jakim skutkiem/jaką metodą?

Czytałem że można dać smaru przy odpowietrzniku który uszczelni na czas odpowietrzania. Było lepiej ale tylko na chwilę bo po dwóch/trzech ruszeniach odpowietrznika znów nieszczelność. W jednym z filmików o odpowietrzaniu widziałem że facet nawija taśmę teflonową na gwint - ale to chyba nie do końca dobre rozwiązanie bo jednak ten teflon już tam zostanie.

To nie jest żadna usterka. Tak będzie przy większości odpowietrzników. To że zasysa powietrze nie ma wpływu na odpowietrzanie, bo zasysa też płyn. No chyba, że masz pompkę jakąś do motocykli, to faktycznie jedno naciśnięcie przy jej wydatku to tylko powietrze poleci. Jak masz taką "pompeczkę" to lepiej i szybciej grawitacyjnie odpowietrzysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompka to coś jak z tej aukcji: http://allegro.pl/pompka-do-odpowietrzania-hamulcow-i4985791891.html

QUATROS_QS70411-2.JPG

QUATROS_QS70411-4.JPG

 

Kłopot w tym że właśnie niewiele zasysa. Robiłem test tej pompki i normalnie płyn z pojemnika zasysa sprawnie i szybko - robi podciśnienie 0,5 bar. Przy luzowaniu odpowietrznika powietrza jest tyle że niestety nie ma siły zassać płynu tylko widać że płynu w bezbarwnej rurce jest niewiele a pojawiają się za to duże bąble powietrza. Dotąd w każdym aucie odpowietrzałem tradycyjnie w dwie osoby. Widziałem kiedyś u mechanika maszynę do odpowietrzania Ate więc i sam chciałem doposażyć się w nowe narzędzie żeby nie trzeba było angażować drugiej osoby.

 

PS. co do samego wykonania zestawu z aukcji - chyba nie polecam :D O ile pompka działa i robi ciśnienie i podciśnienie to już osprzęt to chińczyk totalny. Rurki twarde prawie jak plastik - nie pękają ale manewrowanie tym przy hamulcach sprawia kłopot :) Plastikowe króćce nie zatrzaskują się na odpowietrzniku - spadają - nie spełniają swojej roli. Myślę nad oddaniem tego - są za 300 pewnie lepiej wykonane z firmy jonnesway, muszę rozważyć czy tego nie wymienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz nikogo żeby Ci popompował pedałem a Ty byś odpowietrzył w normalny sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompka to coś jak z tej aukcji: http://allegro.pl/pompka-do-odpowietrzania-hamulcow-i4985791891.html

[ATTACH=CONFIG]128055[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]128056[/ATTACH]

 

Kłopot w tym że właśnie niewiele zasysa. Robiłem test tej pompki i normalnie płyn z pojemnika zasysa sprawnie i szybko - robi podciśnienie 0,5 bar. Przy luzowaniu odpowietrznika powietrza jest tyle że niestety nie ma siły zassać płynu tylko widać że płynu w bezbarwnej rurce jest niewiele a pojawiają się za to duże bąble powietrza. Dotąd w każdym aucie odpowietrzałem tradycyjnie w dwie osoby. Widziałem kiedyś u mechanika maszynę do odpowietrzania Ate więc i sam chciałem doposażyć się w nowe narzędzie żeby nie trzeba było angażować drugiej osoby.

 

PS. co do samego wykonania zestawu z aukcji - chyba nie polecam :D O ile pompka działa i robi ciśnienie i podciśnienie to już osprzęt to chińczyk totalny. Rurki twarde prawie jak plastik - nie pękają ale manewrowanie tym przy hamulcach sprawia kłopot :) Plastikowe króćce nie zatrzaskują się na odpowietrzniku - spadają - nie spełniają swojej roli. Myślę nad oddaniem tego - są za 300 pewnie lepiej wykonane z firmy jonnesway, muszę rozważyć czy tego nie wymienić.

 

Ta pompka sie nie nadaje. Ona nawet ma problem z odpowietrzeniem motocykla. Co innego sprawdzanie nią elementów silnika działających "na podciśnienie". Tam spisuje się rewelacyjnie. Do siebie potrzebujesz przynajmniej zasilanego kompresorem zestawu do odpowietrzania. Jej wykonanie to inna sprawa.

Zrób tak: odkręć odpowietrznik i poczekaj, aż płyn będzie wypływał swobodnie bez powietrza /z drugą strona tak samo/. Zakręć odpowietrzniki, podpompuj hamulec. Znowu odkręć i czekaj, aż popłynie płyn bez bąbli. Zazwyczaj wystarczy "do trzech razy sztuka".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie masz nikogo żeby Ci popompował pedałem a Ty byś odpowietrzył w normalny sposób?

 

Ktoś się znajdzie ale taki już jestem że lubię czasami coś nowego z narzędzi do dłubania przy aucie kupić :) Jeśli jest sprzęt do odpowietrzania w jedną osobę a mechanicy takie mają to czemu nie. Szkoda że jakość tego okazała się do hamulców słaba :D

 

 

 

Ta pompka sie nie nadaje. Ona nawet ma problem z odpowietrzeniem motocykla. Co innego sprawdzanie nią elementów silnika działających "na podciśnienie". Tam spisuje się rewelacyjnie. Do siebie potrzebujesz przynajmniej zasilanego kompresorem zestawu do odpowietrzania. Jej wykonanie to inna sprawa.

Zrób tak: odkręć odpowietrznik i poczekaj, aż płyn będzie wypływał swobodnie bez powietrza /z drugą strona tak samo/. Zakręć odpowietrzniki, podpompuj hamulec. Znowu odkręć i czekaj, aż popłynie płyn bez bąbli. Zazwyczaj wystarczy "do trzech razy sztuka".

 

A te pod kompresor są lepsze bo dają większe podciśnienie czy dlaczego? Bo jak zapowietrza się przy odpowietrzniku to zastanawiam się czy nie będzie takiej samej sytuacji jak z pompką ręczną. Kompresor mam więc może bym spróbował :)

Odpowietrzyłem w jedną osobę w ten sposób że rurka do słoika z płynem, odpowietrznik odkręcony i pompowanie powoli pedałem hamulca. Po kilku ruchach płyn już leciał bez powietrza, hamulce są ok. W poniedziałek robię jeszcze hamulce z tyłu, tam wrzucam nowe cylinderki ate, zobaczę czy pompka poradzi sobie z odpowietrznikami w nich, czy będą szczelniejsze.

 

PS. robienie hamulców w 20-letnim aucie to wyzwanie. Nie wiem czy rurki były tam oryginalne czy nie ale bez grzania palnikiem ciężko było odkręcić wszystkie złączki - chciałem wymienić przy okazji przewody elastyczne bo jeden był już nieciekawy. Podobno oryginalne były metalowe - tu były już miedziane więc możliwe że były już raz zmieniane. Mimo wszystko na wiosnę też je wymienię jak widziałem, że z każdą złączką był problem z odkręceniem. O ile przewód giętki od metalowego się zluzował to zapieczone były w miejscu gdzie na rurce jest nakrętka gwintowana - nie chciała się obracać na rurce. Trzeba było duuuużo cierpliwości, wd-40 i prób kilkukrotnego grzania żeby rozruszać to po milimetrze obrotu a nie ukręcić :)

Edytowane przez tom_s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności