Diabolic Zgłoś #101 Napisano 7 Marca 2016 (edytowane) Całkiem możliwe, że dobierając złe parametry uszkodzili Ci katalizator... Rozwiązania są dwa - jeśli zależy Ci na ekologii to wymień katalizator tylko przed tym sprawdź spaliny i dojdź z nimi do ładu. Jeśli lejesz na zielonych to proponuję emulator drugiej sondy lambda - kosztuje grosze w porównaniu z nowym katalizatorem, a załatwi sprawę check'a. Co do katalizatora, to przy drugiej opcji bym go nie ruszał - wątpię, by nagle się zapchał - prawdopodobnie po prostu przestał oczyszczać należycie spaliny, ale póki jest drożny i nie przytyka wydechu to bym go zostawił. Zawsze można wyciąć i wstawić rurę ale diagności mogą się przyczepić na przeglądzie jak zobaczą jego brak. Ale za to za używanego kata dostałbyś jeszcze troszkę kasy - Twój wybór. A gazowników bym zj**ał Edytowane 7 Marca 2016 przez Diabolic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #102 Napisano 8 Marca 2016 Rokuję, że raczej skończy się demontażem instalacji. Miałem podpobny problem z instalacją LPG, którą miałem w Oplu Astrze G. Zawsze świecił się Check Engine. Auto ze świecącą kontrolką jeździło około 67 tys. km. Później ja wymontowałem LPG. Dojeździło jeszcze do 129 tys.km i wtedy dopiero zapchał się katalizator. http://www.opelastrag.seonetshop.pl/zapchany-katalizator Wcześniej miałem Forda Escorta, też na LPG, po dwóch latach jeżdżenia, czyli około 40 tys. km katalizator był do wymiany. Jedno powiem. Gaz strasznie niszczy układ wydechowy, tłumiki i katalizator lecą momentalnie, zwłaszcza ostatni. Daw trzy lata i do wymiany. Gazownik nic ci nie poradzi, jak się check nie świeci to zazwyczaj, bo gazownik wyjął lampkę albo zastosował inne obejście. Niestety na gazie jest inna mieszanka i nie ma opcji żeby lambda tego nie wykryła. Musieliby odwzorować mapę wtrysków z benzyny dla różnych obciążeń silnika i prędkości obrotowej, a to jest niewykonalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #103 Napisano 8 Marca 2016 Jest jak najbardziej możliwe, przy nowszych instalacjach dobry gazownik odwzorowuje pracę wtryskiwaczy benzyny i wówczas mieszanka dawki jak i moc jest w zasadzie ta sama jak na benzynie. Potrzeba tylko dobrego gazownika. Nie widzę sensu demontażu gazu - wystarczy korekta instalacji jak i wysterowania. Co do katalizatora - jeśli ktoś na siłę nie chce być eko to bym go nie ruszał bo zapchać się nagle nie powinien tylko jak już pisałem - zamontował emulator 2 lambdy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lowmen Zgłoś #104 Napisano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Czy w passacie fl 131km awx nie wydaję się dziwne że po przekreceniu zapłonu pali się check engine? a gdy już odpale samochód to znika ta kontrolka ? Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez lowmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #105 Napisano 10 Sierpnia 2016 nie wydaję się dziwne że po przekreceniu zapłonu pali się check engine? a gdy już odpale samochód to znika ta kontrolka ? Nie. Zupełnie normalne. Tak to działa ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lowmen Zgłoś #106 Napisano 10 Sierpnia 2016 (edytowane) Czyli gaśnie dopiero jak odpalimy auto ? Ponieważ wszstkie inne kontrolki po odczekaniu 5-15 sekund gasną oprócz tej, dlatego moje zdziwienie Edytowane 10 Sierpnia 2016 przez lowmen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach