Skocz do zawartości
herbu

Kontrolka CHECK

Rekomendowane odpowiedzi

Całkiem możliwe, że dobierając złe parametry uszkodzili Ci katalizator...

Rozwiązania są dwa - jeśli zależy Ci na ekologii to wymień katalizator tylko przed tym sprawdź spaliny i dojdź z nimi do ładu.

Jeśli lejesz na zielonych to proponuję emulator drugiej sondy lambda - kosztuje grosze w porównaniu z nowym katalizatorem, a załatwi sprawę check'a.

Co do katalizatora, to przy drugiej opcji bym go nie ruszał - wątpię, by nagle się zapchał - prawdopodobnie po prostu przestał oczyszczać należycie spaliny, ale póki jest drożny i nie przytyka wydechu to bym go zostawił.

Zawsze można wyciąć i wstawić rurę ale diagności mogą się przyczepić na przeglądzie jak zobaczą jego brak.

Ale za to za używanego kata dostałbyś jeszcze troszkę kasy - Twój wybór.

A gazowników bym zj**ał :cenzura

Edytowane przez Diabolic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rokuję, że raczej skończy się demontażem instalacji.

Miałem podpobny problem z instalacją LPG, którą miałem w Oplu Astrze G.

Zawsze świecił się Check Engine.

Auto ze świecącą kontrolką jeździło około 67 tys. km.

Później ja wymontowałem LPG.

Dojeździło jeszcze do 129 tys.km i wtedy dopiero zapchał się katalizator.

http://www.opelastrag.seonetshop.pl/zapchany-katalizator

Wcześniej miałem Forda Escorta, też na LPG, po dwóch latach jeżdżenia, czyli około 40 tys. km katalizator był do wymiany.

Jedno powiem. Gaz strasznie niszczy układ wydechowy, tłumiki i katalizator lecą momentalnie, zwłaszcza ostatni. Daw trzy lata i do wymiany.

Gazownik nic ci nie poradzi, jak się check nie świeci to zazwyczaj, bo gazownik wyjął lampkę albo zastosował inne obejście.

Niestety na gazie jest inna mieszanka i nie ma opcji żeby lambda tego nie wykryła.

Musieliby odwzorować mapę wtrysków z benzyny dla różnych obciążeń silnika i prędkości obrotowej, a to jest niewykonalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej możliwe, przy nowszych instalacjach dobry gazownik odwzorowuje pracę wtryskiwaczy benzyny i wówczas mieszanka dawki jak i moc jest w zasadzie ta sama jak na benzynie. Potrzeba tylko dobrego gazownika.

Nie widzę sensu demontażu gazu - wystarczy korekta instalacji jak i wysterowania.

Co do katalizatora - jeśli ktoś na siłę nie chce być eko to bym go nie ruszał bo zapchać się nagle nie powinien tylko jak już pisałem - zamontował emulator 2 lambdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w passacie fl 131km awx nie wydaję się dziwne że po przekreceniu zapłonu pali się check engine? a gdy już odpale samochód to znika ta kontrolka ?

Edytowane przez lowmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wydaję się dziwne że po przekreceniu zapłonu pali się check engine? a gdy już odpale samochód to znika ta kontrolka ?

 

Nie. Zupełnie normalne. Tak to działa ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli gaśnie dopiero jak odpalimy auto ? Ponieważ wszstkie inne kontrolki po odczekaniu 5-15 sekund gasną oprócz tej, dlatego moje zdziwienie

Edytowane przez lowmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności