rychu_90 Zgłoś #41 Napisano 23 Grudnia 2014 Nie znam Twojego "gazownika" ale jeśli jesteś z Torunia jak w podpisie, polecam Auto - Flesz w Lubiczu k/ Torunia. Chłopaki znają się na rzeczy i myślę, że będą w stanie Tobie pomóc. 56/ 678 20 21 - na tel też coś powiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #42 Napisano 23 Grudnia 2014 super, bardzo dziękuję na pewno podjadę... myślałam, że inny gazownik pomoże a jak widać pomógł tylko na jeden dzień dłużej niż poprzedni... dzięki bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #43 Napisano 23 Grudnia 2014 no zawsze może być to też kwestia uszkodzonej sondy. Niby pracuje, ale może wyszła z parametrów? Trzeba by sprawdzić co ona pokazuje i kiedy (może jakieś logi dynamiczne czy coś), porównać z wartościami jakie być powinny itd. Lub, jeżeli masz możliwość to podmiana sondy na inną i tak pojeździć kilka dni, sprawdzić wskazania tej drugiej. Można by też podłączyć się pod analizator spalin i sprawdzić co w nich jest. Jak zalewa to nie będzie przepalał a i to powinno chyba wyjść na analizatorze. Tam mi przyszło do głowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #44 Napisano 23 Grudnia 2014 właśnie sondę mi wymienił ten drugi gazownik oraz odmę czy jakoś tak dziękuję Ci bardzo za podpowiedź spiszę wszystko i poproszę mechanika aby zrobił tak jak piszesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #45 Napisano 23 Grudnia 2014 no zawsze może być to też kwestia uszkodzonej sondy.Niby pracuje, ale może wyszła z parametrów? Trzeba by sprawdzić co ona pokazuje i kiedy (może jakieś logi dynamiczne czy coś), porównać z wartościami jakie być powinny itd. Koledzy w Lubiczu z pewnością to sprawdzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #46 Napisano 23 Grudnia 2014 właśnie sondę mi wymienił ten drugi gazownik Zaraz, zaraz ... check zapala się tylko na gazie, czy jak jeździsz na benzynie też ? Bo z tego co pisałaś, to problem pojawia się tylko podczas jazdy na gazie, a przynajmniej tak zrozumiałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #47 Napisano 23 Grudnia 2014 tylko i wyłącznie na gazie.. benzyna bez kłopotów.. hmmm... czy to oznacza, że bez sensu wymienili mi sondę i odmę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #48 Napisano 23 Grudnia 2014 niekoniecznie, podczas jazdy na Pb silnik wymaga mniejszych korekcji niż podczas pracy na LPG. Jeżeli sonda "wychodziła z parametrów" to mogło być tak, że na Pb dawała jeszcze radę z korekcją ale już na LPG przy zupełnie innym składzie mieszanki nie dawała rady i zapalała Check. Tyle, że odpowiedź czy bez sensu to już zależy od tego co dawała tamta sonda i na jakiej podstawie został oceniona przez gazownika jej wymiana. Jeżeli chodzi o odmę to jeżeli była uszkodzona to powinna być wymieniona. Dojście odmy znajduje się już za przepływką i wartość zasysanego powietrza z komory korbowej jest w komputerze ustawiana domyślnie. Jeżeli była dziura to sonda widziała, że jest za dużo powietrza ale komputer nie wiedział skąd ono pochodzi (przez przepławkę nie szło a nie "domyśli się', że jest dziura w odmie). To mogło powodować znów specjalne zwiększanie paliwa w mieszance aby spożytkować powietrze, przy czym znów dla Pb to wygląda mniej drastycznie a dla LPG już te różnice są znaczne. Więc tutaj należałoby się naprawdę pochylić nad porządna diagnostyką. Niestety u Nas jest tak, że mechanik wie najlepiej i jak się nie uda to znaczy że ten typ tak ma albo wymieniają po kolei różne rzeczy aż trafią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #49 Napisano 23 Grudnia 2014 Faktycznie, ostatnio usłyszałam, że ten samochód tak ma i mam jeździć z zapaloną lampką skoro spalanie jest w miarę ok więc nie ma co kombinować, tylko samochód mam już kilka lat a z lampką zmagam się od ok pół roku no to chyba nie tak ma tylko coś się popsuło... kolejny element który zauważyłam od dwóch dni to przy otwartych drzwiach (tylko od kierowcy) migające światełko wewnątrz samochodu, czasem problem z otwarciem bagażnika i zamknięciem drzwi od środka (tylko drzwi kierowcy) lub gdy zamykam z zewnątrz odbija zamek, ale to chyba nie ma wpływu na błąd zbyt bogatej mieszanki raczej sam błąd który powoduje, ze samochód wariuje... Uspokoiłeś mnie zatem, że mechanik jednak mnie nie naciąga i stara się osobiście lampka wyprowadza mnie już z równowagi i mój portfel też ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #50 Napisano 23 Grudnia 2014 kolejny element który zauważyłam od dwóch dni to przy otwartych drzwiach (tylko od kierowcy) migające światełko wewnątrz samochodu, czasem problem z otwarciem bagażnika i zamknięciem drzwi od środka (tylko drzwi kierowcy) lub gdy zamykam z zewnątrz odbija zamek, ale to chyba nie ma wpływu na błąd zbyt bogatej mieszanki raczej sam błąd który powoduje, ze samochód wariuje... Sprawdzić wiązki od modułu komfortu pod fotelem kierowcy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #51 Napisano 23 Grudnia 2014 ok dzięki, będę dzisiaj u mechanika to poproszę aby zobaczył go... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #52 Napisano 23 Grudnia 2014 Justyna, dla tego ważna jest (czasem długotrwała) diagnostyka. Niestety, to że jest błąd mieszanki (tak pokazuje VAG) nie znaczy, że rozwiązanie będzie proste. Ja sam u siebie się dość długo zmagałem z "checkiem" i błędem zużytego katalizatora. Wiedziałem, że kat jest prawie nowy (wymiana w ASO) więc szukałem. Sonda pracowała, wszystko było ok ale nie OK . Po analizatorze spalin jak to gość określił, spaliny sa tak czyste jak w nowych autach i nic tu nie widzi, ponownie przyglądałem się sondzie. Pracowała ale jak się okazało w złych parametrach (coś jej odbiło i już). Naprawiłem to połowicznie. Biorąc pod uwagę, że za ten błąd odpowiada sonda 2 i w zasadzie tylko do tego jest mój kolega elektronik zmontował takie elektroniczne ustrojstwo i wstawił mi to w instalacje 2 sondy. Teraz jest ok, ale ile to ja już diagnoz miałem postawionych włącznie z wymianą katalizatora bo przecież VAG tak mówi. A tak koszt był znikomy porównując np z wymiana katalizatora na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #53 Napisano 23 Grudnia 2014 Pocieszasz mnie i mam uzbroić się w cierpliwość (czego kompletnie nie potrafię) a także szczęście, że podobnie jak u Ciebie ktoś wpadnie na fajny pomysł i mój samochód znów będzie śmigał a ja w końcu będę cieszyć się z jazdy a nie tylko krzyk Dzięki i mam nadzieję, że nie rozpocznę Nowego Roku od dalszych kłopotów z samochodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #54 Napisano 23 Grudnia 2014 bo cierpliwośc jest cnotą a na poważnie poza tym błędem jak już będą Ci sprawdzać wiązkę od modułu komfortu (pod nogami/siedzeniem kierowcy, pod dywanikiem), pewnie będzie tam bardzo mokro. Wtedy niech ci wyjmą akku i przepchną oba odpływy wody z podszybia (jeden pod akku a drugi pod serwem). Ale jest o tym mnóstwo tematów bo woda w kabinie w passatach jest tak pewna jak to, że Bałtyk jest mokry i zimny . Wtedy polecam wytrzeć co się da, a na wykładzinę poukładać pampersy i tak z nimi troszkę pojeździć/przydeptywać. Rewelacyjnie chłoną wodę z wykładziny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skovi Zgłoś #55 Napisano 24 Grudnia 2014 Justyna, masz źle wyregulowany gaz. Miałem podobny problem, no może aż tak czesto mi sie nie zapalala jak Tobie. Meczylem go az mi wyregulowal tak, ze mi sie nie zapala. Znajdz dobrego gazownika - tylko tyle i aż tyle! Coś masz w intalacji uszkodzone. Stawiam na wtryski gazu lub reduktor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #56 Napisano 26 Grudnia 2014 Dzięki bardzo, niesty lampka ciągle ta sama i mechanik juz nie chce mi pomagać... ok po Świętach znów si€ tam wybieram i nakieruję go na błędy które podajesz może w końcu się uda.. - - - - - aktualizacja - - - - - Dzięki za podpowiedź odnośnie pampersów i sprawdzania wody, nawet nie pomyślałabym,że coś może się tam zbierać.. ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek901 Zgłoś #57 Napisano 11 Stycznia 2015 ja mam paska z 2001 2.0 115 km benzyna i ostatnio zapalila mi sie kontrolka CHECK przed tym zatankowalem ruskiej benzyny czy to moze byc powod ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #58 Napisano 13 Stycznia 2015 @jjustyna.koc i jak tam po świętach. Jest jakiś prezencik na gwiazdkę i kontrolka zgasła? @wojtek901, jeżeli jaj sobie nie robisz to mogła być to przyczyna. Niestety ale najpierw musisz podjechać i zczytać błąd który ją zapalił. Skasuj go przy okazji. Być może było to jednorazowa sprawa a być może do czasu wyjeżdżenia tego paliwa będzie problem. Wszystko zależy co jest przyczyną zapalenia się MIL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jjustyna.koc Zgłoś #59 Napisano 15 Stycznia 2015 Witaj Strus251 niestety... mikolaj mnie nie lubi... samochod byl u mechanika przed swietami pan stwierdzil,ze to niemozliwe ze to regulacja kazal mi jezdzic troche na benzynie skutek na benzynie wszystko super, przelaczylam na gaz lampka wiec znow wyprawa do gazownika Pan ustawil kolejny dzien lampka,ale ze jechalam daleko odpuscilam i postanowilam jechac z lampka po ok dwoch odcinkach i zgaszeniu silnika lampka zgasla pojawila sie kolejnego dnia na chwile i zgasla po powrocie zapalila sie na dobre znow regulacja i niestety od trzech dni ciagle sie pali... powoli mam dosc i cierpliwosc osiaga punkt 0 ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #60 Napisano 15 Stycznia 2015 no w zasadzie możemy założyć, że to instalacja LPG. Czy mogłabyś napisać co Ty tam masz wsadzone (reduktor, centrala, wtryski, itd)? Jak duży ma już przebieg ta instalka i co w niej było do tej pory robione? Ogólnie to AZM jest silnikiem nie za bardzo wymagającym a i bardzo dobrze znoszącym LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach