Skocz do zawartości
herbu

Kontrolka CHECK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Noszę się z zamiarem powrotu do korzeni, czyli zakupem Passata B5. Mam jedno pytanie - czy auta te z silnikiem benzynowym 1.6 z roczników 98-99 miały wbudowaną kontrolkę "check"? Pytam, bo mam teraz Golfa IV z 2001 r. i tam ona występuje, a w Passatach z lat 98-99 jej nie widzę. To jak to jest w rzeczywistości?

Jak dla mnie lepiej by jej nie było, bo zdarza się, że pokazuje jakieś niestworzone rzeczy i tylko mnie denerwuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W każdym passacie B5 jest kontrolka potocznie zwana "check" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale u mnie ona jest chyba nie aktywna, gdzieś wyczytałem że o problemach z silnikiem to zapala się kontrolka EPC

 

a tak sie zapytam

a jak można sprawdzić czy ona wogule działa??

Edytowane przez kiler1410

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij vaga i zrób test zegarów Jeśli coś będzie nie tak będziesz miał błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z resztą herbu nie mów, że nie widziałeś tego tematu. Tu należało zapytać http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/8844-Pe%C5%82ny-opis-kontrolek-wy%C5%9Bwietlaj%C4%85cych-si%C4%99-na-liczniku-w-3B%21%21, a gdybyś poczytał to wiedziałbyś co i jak ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego w moim przypadku tej kontrolki na zegarach nie ma i gdzieś wcześniej czytałem na forum,że w innych modelach też nie występowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie to samo gdzieś TU na forum wyczytałem, nie ma jej zamiast niej o niesprawności silnika informuje EPC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam passata B5 FL 1.6 ALZ 2001r.. Po założeniu gazu ciągle zapala się "check engine". Co dziwne jeżdżę na regulacje do gazownika i na krótkich trasach check się nie zapala ale jak wyskoczę na trasę to check się zapala. Ostatnio wywaliło 3 błędy:

-poziom mieszanki za ubogi,

-wykryto przerwę zapłonu na cylindrze 2

- coś z kata, błąd 16804.

 

Po 3 dniach niezauważalnie kontrolka "check engine" zgasła. Moje pytanie brzmi czy to możliwe aby bez ingerencji serwisu, podłączenia pod komputer tak poważne błędy wykasowały się same? Myślałem, że check można zlikwidować tylko za pomocą podłączenia do komputera przez OBD poprzez odczyt i skasowanie błędów. Przynajmniej do tej pory tak było, że musiałem jechać na komputer i kasowanie błędów. Teraz zgasło same po kilku dniach nawet nie wiem kiedy.

 

Prosił bym o kilka zdań w tej kwestii od kogoś kto się na tym zna.

 

Pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- coś z kata, błąd 16804.

 

To błąd który informuje o niskiej sprawności katalizatora,sprawność kata musi sie mieścić dla tego silnika w przedziale chyba od 0.1 do 1.00 -przy tej wartośći jest już nie sprawny,błąd chwyta przy przekroczeniu wartości 0.75,Wartość ta jest ustalana na podstawie odczytu sąd przed i za katalizatorem wiec jest zależny od składu mieszanki. możesz sprawdzić w bloku 01 silnik i zakładce "readines"

Lampka może sama zgasła ale błędy sie raczej same nie wykasują .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego ja mam 1.6 i już kilka liczników miałem zakładanych i ta kontrolka w żadnym nie świeciła pomimo że jest.

 

druga rzecz to kolega pisze o 1.6, a nie 1.8T.

w b5 czyli do 2000 przepustnica jest na linkę, nie ma elektronicznego pedału gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego ja mam 1.6 i już kilka liczników miałem zakładanych i ta kontrolka w żadnym nie świeciła pomimo że jest.

 

Ale w FL jest i sieci,

 

i przy tym błędzie właśnie przerabiałem to na kilku silnikach po lifcie a silnik ALZ jest w paskach po lifcie ma dwie sondy i wskazania kata są prawie identyczne jak napisałem wyżej.

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam inny problem z lampką Check engine. u mnie jest na 100% :)

a zatem problem polega na: lampka ta się świeci :(

wymieniłem obie sondy lambda i według komputera wszystko jest ok a przy checku pokazuje zbyt bogata mieszanka, dwa miesiące wcześniej był podłanczany do kompa i pokazywało zbyt uboga mieszanka. I nie wiadomo o co chodzi. Jak ktoś ma jakiś pomysl albo miał taki przypadek to prosiłbym o jakąś podpowiedź..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG?? To nim się zajmij, a jeśli nie to przepływomierzowi lub/i nieszczelnościom się przyjrzyj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie mianowicie mam passata

B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ) rocznik 2000 podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce zapalaja mi się wszystkie kontrolki tylko nie

CHECK engine nie wiem czy ona wogóle działa jak najszybciej to sprawdzić

z góry dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie mianowicie mam passata

B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ) rocznik 2000 podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce zapalaja mi się wszystkie kontrolki tylko nie

CHECK engine nie wiem czy ona wogóle działa jak najszybciej to sprawdzić

z góry dziekuje za pomoc

 

chyba nie masz takiej kontrolki :D, mówie całkiem serio...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i nie wiem czy mnie wkręcasz czy nie :/: no wszystko działa ok a moze jest jakis sposób zeby to sprawdzić

Znajomy mówił że jak mu turbina wchodziła w tryb awaryjny to mu zapalała się ta kontrolka ja tez miałem problemy z turbiną ale u mnie nic nie świeciło a drugie że na polskim vag-u przy tescie zegarów i kontrolek nie wyskoczył zaden błąd czyli moze nie mam jej

Kurde sam nie wiem

Ale dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sam jestem ciekawy czy w paskach 1996-2000 z silnikami Diesla jest kontrolka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w nie świeci się check, mam EPC. Kiedyś podłączałem VAG'a wiem że występuje problem z wydajnością katalizator co oznacza że kontrolka powinna świecić..

Mam passata 1,6 z 2003 roku.

Test zegarów w polskim vagu kończy się przed tą kontrolką, a vag-com mam wersje testową i nie mogę zrobić testu wyjść..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sam jestem ciekawy czy w paskach 1996-2000 z silnikami Diesla jest kontrolka
Jestem pewien, że na Forum widziałem juz wątek na ten temat. Pamiętam, że kontrolka ta "zawitała" na licznikach diesla w wersji poliftowej i to dopiero od któregoś rocznika(2003-2004 ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem pewien, że na Forum widziałem juz wątek na ten temat. Pamiętam, że kontrolka ta "zawitała" na licznikach diesla w wersji poliftowej i to dopiero od któregoś rocznika(2003-2004 ?)

 

dokładnie, wraz z kontrolką zawitały też problemy ze swobodnym zaślepianiem dopływu spalin do zaworu EGR :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności