Skocz do zawartości
Emyl

Kto wymieniał dwumas na jednomas ? słyszałem ze skrzynie padaja...

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzalem i na obudowie silnika jest AVF, wole jednomas poniewaz lubie szybsza jazde, chip zrobiony, wiec wiesz jak jest. Zreszta jego czas tez juz jest policzony :-). Tak wiec po skrzyni 5 biegowej mam sie sugerowac tym ze to sprzeglo 228mm?

Edytowane przez Kafmilekk
pisownia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzalem i na obudowie silnika jest AVF, wole jednomas poniewaz lubie szybsza jazde, chip zrobiony, wiec wiesz jak jest. Zreszta jego czas tez juz jest policzony :-). Tak wiec po skrzyni 5 biegowej mam sie sugerowac tym ze to sprzeglo 228mm?

 

Teoretycznie tak. Ale wygląda na to że w tym aucie już coś było zmieniane. Skrzynia lub tabliczka znamionowa :)

Chyba że się mylę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze był automat ???

A w bagażniku co pisze ???

Czyżby spawane było ???

Hmmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie sprzęgło zaczęło się ślizgać zatem dwumase wymieniłem na komplet 1Z z A80......koło przejechane papierem , sprzęgło komplet SACHS, uszczelniacz wału elring i...dalej się ślizga :/ jak trochę pojeżdże jest zdecydowanie lepiej niż na zimno....czy wysprzęglik może tak psocić (lub pompka sprzęgła) ? bo tylko to mi przychodzi do głowy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Historia mojego passata jest dluga, to anglik sprowadzony do PL , przekladka, czesci dawane z niemieckiego auta, pozniej samochod jeszcze mial powaznie skasowany przod. Tak wiec jeszcze jak mi podpowiecie na jakiej stronie moge zamowic ten zestaw valeo to bede szczesliwy, bo mam coraz mniej czasu..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie pytanie tutaj zwłaszcza, że mam bynę ale podobnego tematu znaleźć nie mogę ;) ale czy ktoś zamieniał dwumas na jednomas w silniku benzynowym? I czy koło od 1Z nie będzie za ciężkie do mojej benzyny 1.8 APT 125 KM?

Edytowane przez tomek921

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło od 1Z i 2.0 w A80 się nie różni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koło od 1Z i 2.0 w A80 się nie różni.

 

Dzięki za info :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymienialem dwumasa nowe przyszlo od BRD troche drozsze jak do AVF ale podobno mocnejsze jest i pasuje jak by bylo od niego :marecek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim pasku padł mi dwumas po programie na 140km i założyłem jednomas z z 1z z nowym sprzeglem. Na niższych obrotach halasowalo jakbym jechał starym busem z milionem na liczniku. Po tygodniu go wyrzuciłem i założyłem dwumas.

Po dalszych modach było prawie 200/400 i z dwumasem żadnych problemów.

 

Nigdy więcej jednomasu w moim aucie nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich!!!

W mojej IBI po pewnych zabiegach podnoszenia mocy zaczęło się ślizgać sprzęgło (wymienione wraz z dwumasą około 35kkm temu), najpierw na 4-5 biegu , później było gorzej.

Postanowiłem to zmienić, ponieważ szkoda było mi dobrej dwumasy -pierwsza myśl - jednomasa. Zakupiłem zastaw - koło 1 mas, tarcza i 4 szt docisków (używane, niby o znikomym przebiegu......:kijemgo).

A teraz historia kolejnych montaży sprzęgieł:

1 - jednomas+tarcza standard+ najlepiej wygladający docisk SACHS = brak sprzęgła - powód: pęknięty drut pod słoneczkiem w docisku

2 - jendomas+tarcza standard+ drugi docisk LUK= ślizga się na 4 i5 biegu przy próbie jakiegokolwiek mocniejszego przyspieszania - powód:podejrzewałem słabość docisku LUK więć....

3 - jendomas+tarcza standard+UWAGA! wzmocniony docisk podwójne słoneczko= brak możliwości obracania silnikiem - powód: łby śrub imbusowych M6 trzymające słoneczka zaparły się o obudowe skrzyni

4 - jendomas+tarcza standard+wzmocniony docisk podwójne słoneczko, zeszlifowane łby = brak możliwości wysprzęglenia - powód: siłownik wysprzęglnika cieknie,zakupiłem nowy dalej to samo, powód: słoneczka za mocne..nie wiem,,,

przy okazji oględzin jednomasy i tarczy sprzęgła dostrzegam ślady miejscowego przehartowania koła i poharatane okładziny tarczy

5 - zabielony jednomas+ tarcza okładziny kevlar+nowy docisk SACHS od vr6+nowe łożysko oporowe= WIELKI BANAN NA TWARZY, ZNOWU MIELI OPONAMI NA 3 BIEGU (rozmiar opon 215/45/16)

DLA POTOMNYCH!!!!! jeśli planujecie przejście na wzmocnione sprzęgło i jednomas NIE KOMBINUJCIE tak jak ja tylko wykonujcie punkt 5, czyli :

- bezwzględnie zabielić używany jednomas, jeśli nowy - nie trzeba

- z nowego zestawu sprzęgła vr6/g60 zanosicie tarcze do obicia kevlarem - posiadając taki zestaw dopiero demontujecie skrzynie i go zakładacie.

Spodziewane koszta:

-używany jednomas do 200pln, zabielenie 40pln, zestaw sprzęgła SACHS g60 - ok 400pln lub vr6 -ok 650pln, obicie kevlarem tarczy - 170pln, wymiana sprzęgła - 250pln.

Efekt - sprzęgło chodzi lżej niz na ori dwumasie, klei pięknie, w/g mojej oceny przeniesie ponad 400NM z palcem w nosie a im brutalniej traktowane tym lepiej skleja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kubazibizy mam takie właśnie sprzęgło i to w cięższym aucie B4 na identycznych kołach, nie idzie tego zabić,ciągnie bezbłędnie 410Nm a zgodnie z obietnicami twórcy pociągnie około 450Nm.

Jakkolwiek twoje i moje sprzęgło to fakt to i tak zaraz znajdzie się tu jakiś mądrzejszy z wypowiedzią typu- a bo kumpel ma to i tamto,a bo znajomy mechanik powiedział itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kubazibizy mam takie właśnie sprzęgło i to w cięższym aucie B4 na identycznych kołach, nie idzie tego zabić,ciągnie bezbłędnie 410Nm a zgodnie z obietnicami twórcy pociągnie około 450Nm.

Jakkolwiek twoje i moje sprzęgło to fakt to i tak zaraz znajdzie się tu jakiś mądrzejszy z wypowiedzią typu- a bo kumpel ma to i tamto,a bo znajomy mechanik powiedział itd.

 

Jaaano właśnie dlatego opisałem krok po kroku moje "wariacje" na temat sprzęgła żeby nie było takich gadek. Tak wogóle to mój mechanik od poczatku mi mówił :"żadnych używek i przeróbek, tylko nowe", no i wyszło na jego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem posiadaczem Passka b5 AFN po chipie na ok. 140km i 300Nm. Kończy się sprzęgło i dwumas i muszę się z tym uporać. Myślę o dołożeniu wtrysków 0.216, chciałem kupić komplet z dwumasem z sachsa:

 

http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-vw-passat-afn-1-9-tdi-110-i4622207513.html

 

ale boję się że może to długo nie wytrzymać przy takim setupie.

Czytałem cały ten temat i chyba będę musiał uderzyć w jednomas i moje pytanie, czy taki zestaw będzie w porządku, czy czegoś brakuje itp:

http://allegro.pl/kolo-zamachowe-wieniec-audi-80-b4-1-9tdi-1z-i4624068777.html

i

http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-80-a4-vw-passat-1-9tdi-1z-ahu-i4622619272.html

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest ten zamach i sprzęgło,brakuje śrub do zamachu i docisku oraz uszczelniacza wału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak to jest ten zamach i sprzęgło,brakuje śrub do zamachu i docisku oraz uszczelniacza wału.

 

Wybacz, ale lekko zielony w temacie, coś takiego? http://www.motointegrator.pl/produkty/249162-uszczelniacz-walu-korbowego-elring-342093

 

A śruby skąd dorwać takie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Widze ze niedawno byla tu obecnosc w tym temacie wiec moze ktos mi odpowie bo chyba od tygodnia szukam odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie.

Wymieniam automat na manual, mam skrzynie DQS 6biegowa lecz brakuje mi kola masowego i sprzegla.

Jest tutaj duzo przerobek na jednomas z b4 1Z i sprzeglo 228. Czy do tego jednomasu podejdzie sprzeglo 240mm ??

Jezeli nie czy jest jednomas pod sprzeglo 240mm ??

Teraz chce dokonczyc przerobke a po nowym roku planuje podniesc parametry do 180/350 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności