Skocz do zawartości
Rafal1985

Analiza błędów ALT 2.0 PB bez Gazu !

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Raz jeszcze zaznaczę że błędy dotyczą silnika 2.0 montowano m.in w VW i Audi .

Konkretnie pacjentem jest Audi A4 B6 z 2001 r 2.0 PB (oznaczenie silnika ALT). Oto co wykazało po podłączeniu do Vag'a:

 

1) Engine:

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

Control Module Part Number: 8E0 907 557

Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0004

Software Coding: 0011501

Work Shop Code: WSC 45373

4 Faults Found:

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded

16684 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0300 - 008 - Please Register/Activate - Intermittent

16685 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P0301 - 008 - Please Register/Activate - Intermittent

18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller

P1649 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

 

 

 

2) STEERING WEEL

 

VAG-COM Version: Release 409.1-US

 

Control Module Part Number: 8E0 953 549 F

Component and/or Version: Lenksáulenmodul 0102

Software Coding: 00001

Work Shop Code: WSC 06435

2 Faults Found:

00576 - Terminal 15

57-10 - Electric Circuit Failure - Intermittent

00474 - Shareware Version. To Decode all DTCs

49-10 - Please Register/Activate - Intermittent

 

 

 

 

 

 

Opis sytuacji:

- pali się chcek engine

- zużycie paliwa b.wysokie ( 12- 17 litrów/100 km)

- auto w dolnych obrotach słabe( budzi się do życia w okolicach 4 tyś obrotów)

 

Auto ok.2 tygodni temu było w ASO Audi na serwisowej wymianie cewek ( wymieniona 1 i 2 cewa)

 

 

Co sprawdzić ? na co wskazują błędy? Proszę o wskazówki i rady.

Edytowane przez Rafal1985

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek skasuj te błędy i zrób jazdę próbną.

 

Powyższe błędy mogą między innymi być spowodowane usterkami cewek które jak piszesz miałeś wymienione.

Tutaj masz polskie opisy błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do samych błędów to wpisujesz nr i nazwę w google i zawsze coś wyskoczy na temat błędu ;)

Ogólnie to auto ma za bogatą mieszankę. Na początek do sprawdzenia przepływomierz i sonda bo to w głównej mierze odpowiada za mieszankę. Przyjrzyj się także wszelkim gumowym przewodom podciśnienia pod maską.

Edytowane przez Grucha...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do samych błędów to wpisujesz nr i nazwę w google i zawsze coś wyskoczy na temat błędu ;)

Ogólnie to auto ma za bogatą mieszankę. Na początek do sprawdzenia przepływomierz i sonda bo to w głównej mierze odpowiada za mieszankę. Przyjrzyj się także wszelkim gumowym przewodom podciśnienia pod maską.

 

Przewody sprawdzone- wszystko jest ok. zostaje do sprawdzenia sonda i przepływomierz.. Autko najprawdopodobniej we wtorek ma byś w ASO więc błędów celowo nie kasowałem..zobaczymy co tam fachowcy stwierdzą. Postaram się napisać co wykaże wizyta -może komuś przyda się gdy będzie miał podobne błędy i problemy.

Pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wizycie w ASO :

- mętlik w głowie i 170 zł mniej w kieszeni.

Fachowcy w ASO sczytali błędy i stwierdzili, że na pierwszym cylindrze występuje błąd zbyt bogatej mieszanki i losowe wypadanie zapłonu - błąd sporadyczny.została wymontowana także świeca na 1 cylindrze - po stwierdzeniu że jest zalewana i "okopcona" została założona ponownie..

na pytanie co z tym fantem dalej zrobić - odpowiedź: "to może być wiele rzeczy.."

- zalecili wymienić wiązkę przewodów dochodzącą do wtrysków- ok 800 zł

- wtryskiwacz na pierwszym cylindrze - ok 500 zł

- świece

- przepustnice

- sondę

 

szczerze mówiąc po wizycie w autoryzowanej stacji obsługi spodziewałem się konkretniejszego działania..

błędy to odczytać i skasować umiem sam- a zinterpretować je potrafię z pomocą chociażby życzliwych kolegów z forum którzy robią to nieodpłatnie..

jestem trochę w kropce.

Pierwsze co chce zrobić to zamienić miejscami wtrysk 1 z 2 . jeśli błąd pojawi się na drugim cylindrze a i świeca wyraźnie się okopci będę wiedział że to wtryskiwacz jest walnięty bo zamiast ładnie rozpylać dawkę paliwa leję ją niemiłosiernie..jeśli błąd po zamianie wtrysku 1 z 2 dalej będzie się pojawiał się na 1 cylindrze to przyczyny będzie trzeba szukać gdzie indziej..

 

macie jeszcze jakieś podpowiedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze co chce zrobić to zamienić miejscami wtrysk 1 z 2

Zamień miejscami wtrysk, potem świece i cewkę ;) A wiązkę można pomierzyć multimetrem każdego wtrysku z osobna i porównać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! mogę powiedzieć że problem rozwiązany:dobrze

wymieniłem 4 świece na nowe ( i tak było to w końcu w planach) , dodatkowo wymieniłem listwę wtryskowa razem z wtryskami i wtyczkami na używaną ,którą udało mi się kupić za 250 zł.

po zamontowaniu listwy wtryskowej i nowymi świecami jest po problemie.

Spalanie spadło do normy, jednostka zaczęła pracować równiej a i komputer nie zgłasza żadnych uwag(autko zdążyło już przejechać kilkaset kilometrów a wcześniej błąd pojawiał się mniej więcej po ok 100 km).

Jedyne czego można żałować to kasy wydanej na dwukrotną wizytę w ASO ,które nie przyniosły niczego konkretnego prócz domysłów pracujących tam "speców"( no może prócz serwisowej wymiany jednej z cewek ).

Dodam że wtrysk na 1 cylindrze miał wyraźniej ciemniejszą końcówkę tak samo świeca która czubek miała jakby zwęglony..

Może komuś się przyda opis tej usterki.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem  ,po przejechaniu 100 km zapala się check i pali wtedy 18 l pb po skasowaniu jest okolice 9 l od czego mam zacząć szukać przyczyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności