Skocz do zawartości
diodakk

Krzywo kierownica po wymianie łożyska z przodu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Kolegów

 

Wymieniłem łożysko koła od strony kierowcy i teraz kierownica do jazdy na wprost musi być skręcona o jakieś 30* w lewo.

Przy wymianie odkręcałem całą piastę, tj przy amortyzatorze 2 śruby, sworzeń wahacza (nie te trzy śruby regulacyjne kąt nachylenia którymi jest przykręcony do wahacza), no i gałkę idącą od maglownicy.

Zastanawiam się czy przez przypadek nie obróciłem jeden obrót gałką i w ten sposób zmieniłem jej długość (tzn "wkręciłem" lub "wykręciłem" od maglownicy)? Na pewno nie na śrubie regulacyjnej zbieżność!

A może przestawienie jest na tych dwóch śrubach od amortyzatora (choć tam regulacji nie ma)?

Łożysko od strony pasażera wymienione rok temu, ale piasty nie wykręcałem wtedy.

Koledzy podpowiedzą ?

 

1.Czy w tej sytuacji muszę robić geometrię? czy jak "wkręcę jeden obrót gałkę do maglownicy to coś to zmieni?

2.Czy odkręcenie amortyzatora zawsze wiąże się z ustawianiem geometrii?

3.Ile km można zrobić na spokojnie aby nie uszkodzić opony? (rzędu kilkudziesięciu czy kilkuset) ?

4.Jaki średni koszt ustawienia geometrii w okolicy Krakowa?

Pozdrawiam

diodak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy wymianie odkręcałem całą piastę, tj przy amortyzatorze 2 śruby, sworzeń wahacza (nie te trzy śruby regulacyjne kąt nachylenia którymi jest przykręcony do wahacza), no i gałkę idącą od maglownicy.

 

Kąt pochylenia koła to właśnie te 2 śruby łączące piastę i amortyzator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Tak. Wkręcenie lub wykręcenie może zmienić na jeszcze gorsze ustawienie.

2. Tak, jak go odkręcisz od piasty.

3. W zależności jak mocno są skopane katy i zbieżność, może to być nawet kilkadziesiąt kilometrów.

4. Nie wiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diodakk zle zrobiłeś od początku. Aby wymienić łożysko i nie przestawić geometrii należy wyjąć całą kolumnę z amortyzatorem. Odpinasz od zwrotnicy końcówkę drążka i sworzeń wachacza,odkręcasz pod maską amortyzator,odkręcasz zacisk hamulcowy i wyciągasz klocki,odkręcasz przegub od zwrotnicy i cała kolumna jest już wyjęta. A w takim układzie musisz teraz zrobić geometrię bo będzie ci opony ciąć

Edytowane przez UCIEK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diodakk zle zrobiłeś od początku. Aby wymienić łożysko i nie przestawić geometrii należy wyjąć całą kolumnę z amortyzatorem. Odpinasz od zwrotnicy końcówkę drążka i sworzeń wachacza,odkręcasz pod maską amortyzator,odkręcasz zacisk hamulcowy i wyciągasz klocki,odkręcasz przegub od zwrotnicy i cała kolumna jest już wyjęta. A w takim układzie musisz teraz zrobić geometrię bo będzie ci opony ciąć

 

mea culpa, mea culpa

Dziękuje Koledzy za odpowiedz. Należę do tych którzy wolą zrobić samemu, nawet jeśli to będzie więcej kosztować.

Następnym razem będę wiedział.

Pozdrawiam i zamykam posta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności