Skocz do zawartości
infoset

[Instrukcja] Wymiana silniczka klimatyzacji V159 via demontaż schowka, moduł komfortu

Rekomendowane odpowiedzi

Według mnie szkoda się męczyć z tym kluczem 5.5, u siebie zrobiłem dziurkę w tym metalowym stelażu i przez nią odkręciłem 3 śrubkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 6.10.2019 o 22:10, robert_s napisał:

Tak, mały płaski śrubokręt lub 2 ale ja brałem taki mały nóż, śrubokrętem naciskałem te nóżki a nóż wkładałem alby się nie zaciskały z powrotem.

Rzeczywiście prościej jest zdjąć "dekielek". Niestety ja urwałem 2 zatrzaski, ale i tak trzyma się na pozostałych. Jedynie nakląłem się przy zakładaniu schowka. Farelka polutowana(oporniki), zabudowana i póki co jest OK. Tylko dzisiaj czuję każdy mięsień i ledwo wstałem z wyra.

Edytowane przez bbbb
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę się już tych potencjometrów na wymieniałem... Więc coś napiszę.

 

Wszystkie potencjometry jakie występują w silniczkach można wymienić bez wyciągania owych silniczków. Deski też nie trzeba demontować :)

 

Ostatnio wymiana potencjomwtrów w silniczkach V158, V159 i V71 łącznie z diagnozą, kasowaniem błędów i kalibracja zajęła mi godzinkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezły wynik :) Niedawno wymieniałem potencjometr w V158 i samo to zajęło mi godzinę. Ale robiłem to raptem drugi raz. Kilka lat temu stukał, więc wymieniałem na potencjometr z używanego V71. Ostatnio padł całkiem i miałem z lewej strony albo ukrop albo krainę lodu. Zaopatrzony w potencjometry z Krainy Ryżu ogarnąłem podmianę potencjometru w miarę gładko. Działa.

Teraz przymierzam się do zbadania silniczka V71 i przy okazji czyszczenia / smarowania dmuchawy, bo zaczyna rzęzić.

I mam zagwozdkę. Kusi mnie wymiana potencjometru w V159. Mam nasadkę 5,5 i klucz płaski 5,5. Potencjometry też.

Adams,

co będzie łatwiejsze - zdjęcie samej klapki z V159 bez odkręcania go, odkręcanie bez wiercenia w tym nieszczęsnym profilu kluczami 5,5 czy wiercenie dziury i potem wyjęcie silniczka?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyjmuj silniczka, nie ma takiej potrzeby!. Żeby wymienić potencjometr w V159 trzeba wyjąć schowek, wymontować maskownicę która jest za schowkiem (na dwa plastikowe wkręty), wyjąć rurkę od chłodzenia schowka, odkręcić jedną śrubkę i wyjąć rurę kierującą powietrze na nogi. Możliwe że będzie tam jeszcze jeden sterownik który trzyma się na dwóch plastikowych śrubach. Po wyjęciu tego wszystkiego widać silniczek V159. Podważasz od dołu obudowę płaskim śrubokrętem tak by rozpołowić silniczek. Wyjmujesz niebieską wtyczkę (dociskasz klips na wtyczce i ją podważasz). następnie wymieniasz potencjometr. Składasz i gotowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Tak zrobię :)

Pozdrawiam.

EDIT:

Ogarnąłem to, jak na pierwszy raz poszło nawet gładko, choć najwięcej czasu zajęło mi przypatrywanie się jak to tam wszystko działa. Pierwszy raz widziałem klapę obiegu zamkniętego, jej zamykanie itp.

Rozbierałem to po to, żeby zobaczyć właśnie czy klapa obiegu wewnętrznego działa, bo jakoś mi parowały szyby w czasie wrześniowych deszczy. Klapa działa, więc do V71 się nie dobierałem. Choć nie mam pojęcia jak miałbym wymienić w nim potencjometr bez odkręcania silniczka. Żeby wymienić potencjometr trzeba wypiąć wtyczkę. Jej wypięcie to jakiś kosmos, bo przeszkadza ten wieszak na którym wcześniej wisiał (to chyba jest) moduł komfortu, plastikowa pucha z wtyczkami przykręcona na dwie plastikowe nakrętki. Mniej więcej widać to tu:

V71.thumb.jpg.0a548108c189a9cdd9b9367a000781ab.jpg

W instrukcji na forum jest napisane, że V71 jest na zatrzaskach. Ja mam go na dwóch śrubach z przodu i być może trzeciej z tyłu. Grunt, że działa, nie ruszałem go.

Dostęp do V159 faktycznie znośny jeśli nie chcemy go zdejmować tylko wymienić potencjometr. Tak, jak pisałeś Adams - podważyć od dołu, lekko wychodzi. Potencjometr wymieniłem, skasowałem błędy, zrobiłem nastawy podstawowe i w sumie bez rezultatu - cięgno dalej lata w przód i w tył a silniczek terkocze. Pomyślałem, że może chiński potencjometr jest jakiś trefny więc założyłem kolejny do V159. Na kolejnym o dziwo OK. Cięgno zmienia pozycję przy kręceniu pokrętłem od temperatury i nie hałasuje.

Może znaczenie mają strzałki na potencjometrach ale na chłopski rozum nowy potencjometr zakłada się z tak ustawioną strzałką jak na wyjmowanym.

Potencj.thumb.jpg.4f6de744751e6e88177f61d4d97b1c6a.jpg

 

Edytowane przez Bartizu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może jest ktoś z okolic Wejherowa, Gdyni, kto by pomógł wymienić potencjometry za przysłowiowego 'browara' :)? 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, a mi nie grzeje prawa strona passek b6 - błędy v158, v71 i v159 dodam, że w v71 2x wymieniłem potencjometr i nic... jutro podchodzę drugi raz do v159.

Czy v159 jest odpowiedzialny za to, ze nie grzeje strona pasażera? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

V159 jest od regulacji temperatury po stronie pasażera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki szukam osoby która wymieni mi V159  tak mi się wydaje że to ten  padł silniczek od nawiewu pasażera. Ciepłe powietrze nie leci  i wywala błąd

 

Kto z warszawy lub okolic się podejmie tego oczywiście odpłatnie? 

Samochód to vw cc 2015 rok. Lecz to jak pasek b7 :) 

Prośba także o numer tego V159 żeby zamówić na necie. 

 

Panowie dajcie trochę ciepła mojej żonie ?‍♂️?

Screenshot_20200418-013825_OBDeleven.jpg

Screenshot_20200418-014516_OBDeleven.jpg

Edytowane przez pawelstaszow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 18.10.2019 o 12:00, adams napisał:

Nie wyjmuj silniczka, nie ma takiej potrzeby!. Żeby wymienić potencjometr w V159 trzeba wyjąć schowek, wymontować maskownicę która jest za schowkiem (na dwa plastikowe wkręty), wyjąć rurkę od chłodzenia schowka, odkręcić jedną śrubkę i wyjąć rurę kierującą powietrze na nogi. Możliwe że będzie tam jeszcze jeden sterownik który trzyma się na dwóch plastikowych śrubach. Po wyjęciu tego wszystkiego widać silniczek V159. Podważasz od dołu obudowę płaskim śrubokrętem tak by rozpołowić silniczek. Wyjmujesz niebieską wtyczkę (dociskasz klips na wtyczce i ją podważasz). następnie wymieniasz potencjometr. Składasz i gotowe.

Panowie, czy taki silnik jak ten spokojnie da rade by wyciagnac potencjometr z niego i wymienic? Czy potrzeb ajakis extrta narzedzi do wymiany jego w v159? Samemu da rade? 

https://allegro.pl/oferta/silniczek-nagrzewnicy-dmuchawy-vw-audi-seat-skoda-10494325464

Rozumiem ze calego tego silniczka w opbudowie sie nie wymienia, tylko potencjometr bo sa problemy z wyjeciem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ellahda radę tak, sam potencjometr i wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, jednakowoz przydalaby sie jakas skrocona wersja tej instrukcji, sam opis Adams jest zachecajacy, ale w praktyce moze byc slabo... No nic kupuje i probuje. Zastanawiam sie tylko czy musze kupowac caly silnik czy tez mozna gdzies trafic wlasnie sam potencjometr?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze - znalazlem taki oto filmik wg mnie bardzo czytelny:

https://www.servicetutorials.com/en/2020/12/10/tutorial-how-to-remove-v159-air-recirculation-flap-positioning-motor-on-vw-passat-b6-2006-2010-in-16-steps/

Tylko teraz - czy przy kroku 14 mozna nie wykrecac tego silniczka v159 tylko jak adams i koledzy wczesniej pisali wymienic sam potencjometr nei wykrecajac samego silniczka? jakos nie widze by tam bylo dojscie do niego, czy tez jednak zle rozumiem i trzeba go wykrecic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, ellah napisał:

Tylko teraz - czy przy kroku 14 mozna nie wykrecac tego silniczka v159 tylko jak adams i koledzy wczesniej pisali wymienic sam potencjometr nei wykrecajac samego silniczka? jakos nie widze by tam bylo dojscie do niego, czy tez jednak zle rozumiem i trzeba go wykrecic?

To cały czas o to się rozchodzi żeby nie wykręcać silniczka, tylko otworzyć obudowę i wymienić  sam potencjometr.

Jest dużo szybciej i łatwiej.

W tej instrukcji masz nawet podlinkowany jak wygląda potencjometr. 

Kupisz na allegro lub aliexpress

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Era potencjometrów się skończyła. Chińczycy pod tym samym oznaczeniem wypuścili inną partię która nie pasuje do B6. Nie ma nic na Polskim rynku, na aliexpress też pustki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w opisach aukcji na allegro jednak pisza ze pasuja tylko trzeba pewne rowki wyciac by ladnie weszly...

Zatem czy kupowac same te podroby potencjometrow czy caly silniczek i sie z nim meczyc, sam juz nie wiem...

https://allegro.pl/oferta/potencjometr-silniczka-klimy-do-vw-audi-skoda-seat-8573415612

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie najpierw bawiłem się w podmianke potencjometrów, ale nadal coś było nie tak i w końcu wymieniłem moduły (całe wraz z silniczkami) na te z B7.

Więcej info:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Operacja udana, VCDS pokazuje stabilne wartosci. Potencjometr za 19 zl z Allegro pasuje, wystarczy tylko kombinerkami odlamac kawalek plasitka jak pisza w aukcji, calosc zajela mi z 1-1,5h. 

Teraz czas na v158...

Edytowane przez ellah
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego, że ja miałem chińskie potencjometry z Ali. A te są japońskie. Ale ważne, że śmiga :) 

Aa i pamiętam, że nie mogłem zdjąć tej obudowy modułu, aby jej nie uszkodzić (tych zatrzasków). W przypadku jej uszk silniczek nie trzymał się w odpowiednim miejscu i nie kręcił tą przekładnią ślimakową. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności