Skocz do zawartości
Gregoryyy

Dodatkowa pompa paliwa w VP

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,mam lekko kombinowane autko :glowica z fala z pomy 12,wtryski 216 ,turbo z AWX,i mam pewien problem...powyzej 3000 nie trzyma kata wtrysku ,dostaje zadyszki:( I dlatego pytam sie Was czy pomoze zamontowanie dodatkowej pompy paliwa?Czy ktos juz to robil?Jesli tak to prosilbym o namiary na taka pompe.Grupa: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tiaktoi_59953.html

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze troche glupie pytanie ale czy stroiles juz auto ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze troche glupie pytanie ale czy stroiles juz auto ?
Juz nie raz...bylo robione pod posiadane graty,ale z tego co widze po logach to brak mu paliwa do sterowania katem wtrysku i zastanawiam sie nad dodatkowa pompa,tylko jaka zastosowac??Soft jest OK dzieki chlopakom z Rybnika,tylko kat wtrysku spada powyzej 3000 i nie pomaga zmiana na fale z 10,jesli ustawie kat wtrysku na 70 w BS kanal 0 chodzi idealnie na spokojana jazde i malo pali...tylko jak chce jezdzic agresywnie lapie zadyszke i spowrotem dalej ciagnie,ale po jakiejs sekundzie:(Chodzi o to ze nie mam zamiaru wymieniac filtra co 2tysiace kilometrow i co 300 kilometrow zalewac do pelna... Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niewiem czy Ci pomoze dodatkowa pompa na kąt wtrysku - ale mam załozona u siebie taka i wiem jedno zmniejszylo sie zadymienie i niebrakuje paliwa nawet do 5tys obr ...

nr pompy 7.21440.51.0 Pierburg

Meat & Doria MD76041 i ja mam własnie taka ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja niewiem czy Ci pomoze dodatkowa pompa na kąt wtrysku - ale mam załozona u siebie taka i wiem jedno zmniejszylo sie zadymienie i niebrakuje paliwa nawet do 5tys obr ...

nr pompy 7.21440.51.0 Pierburg

Meat & Doria MD76041 i ja mam własnie taka ...

Wielkie dzieki,zainwestuje i zaloze;)Napisze czy pomogla....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisze czy pomogla....

 

Żadna taka pompa w niczym tu nie pomoże.

 

ale z tego co widze po logach to brak mu paliwa do sterowania katem wtrysku

 

Brakuje ciśnienia,a nie paliwa!

12-tka ma bardzo dużą wydajność,leje o wiele więcej paliwa,nawet przy tych samych zadanych w sofcie dawkach,jak 10-tka,czy 11-tka.

A to przekłada się na straty ciśnienia paliwa w pompie,większe ubytki,dlatego na wyższych obrotach najzwyczajniej pompa nie wyrabia z utrzymaniem właściwego ciśnienia,a to właśnie ciśnienie w pompie,tylko i wyłącznie,odpowiada za sterowanie kątem wtrysku.

Ważne,bardzo ważne,są też timingi,każdy jeden ma inną przepustowość, przypisaną odpowiedniemu ciśnieniu paliwa w pompie,a to odgrywa kolosalne znaczenie w sterowaniu kątem wtrysku.

Po zmianie tłoka na 12-tkę,czy nawet 11-tkę trzeba pogmerać jeszcze tu i tam.

 

jesli ustawie kat wtrysku na 70 w BS kanal 0 chodzi idealnie na spokojana jazde i malo pali...

 

Kłania się,jak wspominałem niskie ciśnienie paliwa w pompie,trzeba je zwiększyć.

Można to zrobić w domowych warunkach,ale trzeba to robić z zachowaniem precyzji,bo wbicie trzpienia zbyt mocno spowoduje wzrost ciśnienia do wartości,która może powodować z kolei zbyt szybkie wyprzedzanie kąta i charakterystyczne klepanie.

Można temu zaradzić,ale lepiej zwiększać ciśnienie systematycznie.

A o tym,że jest za małe świadczą Twoje słowa.

 

kat wtrysku spada powyzej 3000 i

 

Jaka była i jaka jest obecnie w pompie fala?

Od niej też bardzo dużo zależy,im wyższa przy takim tłoku,jak 12-tka,tym większe ubytki,a to wiążę się z problemami z którymi się borykasz.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fala byla ori z 10 a teraz mam chyba D615...nie dam se j...uciac;)A mam juz dosc rozbierania pompy i mieszania z rozrzadem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaka była i jaka jest obecnie w pompie fala?

Od niej też bardzo dużo zależy,im wyższa przy takim tłoku,jak 12-tka,tym większe ubytki,a to wiążę się z problemami z którymi się borykasz.

 

Na początku Gregoryyy miał fale tą co teraz czyli DE615 (chyba). Były takie problemy z kątem, ze wymagany był np. +17 a aktualnie był tylko +7-8stopni, jest to na tyle duża różnica, że auto w pewnym momencie "zastanawia się" czy jechać czy nie. Po zmianie sprężyn na ori takie jak siedziały w pompie i fali na DE015 (AHU), lekko się poprawiło ale zadyszka nadal jest. Wniosek jeden - zmiana fali nic nie daje, więc problem leży gdzie indziej.

 

Ja już nie mam pomysłów - u mnie na DE185 nie trzymał kąta tak samo, ale po zmianie na ori DE015 wszystko wróciło do normy i jest cacy. U Gregoryyy-ego przekładka jak widać praktycznie nic nie pomogła.

 

Więc sagon na ile radzisz wbić trzpień ? Jak masz ori zaworek z 11/12mm to podaj głębokość, będziemy wdzięczni :dobrze

Edytowane przez Daron

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Były takie problemy z kątem, ze wymagany był np. +17

 

A to dlatego,że fala de 615 ma bardzo niski i krótki skok,a mapa kąta wtrysku przystosowana jest do charakterystyki fali de 015.

W takiej sytuacji zawsze będą problemy z wysterowaniem kąta.

Kolejna sprawa,to sam tłok,z 12-tką jaką byś falę nie wsadził,to będzie lała więcej,jak 10-tka na de 015,zatem ubytki paliwa będą większe niż te,do których dostosowane jest ciśnienie wewnątrz pompy.

 

Wniosek jeden - zmiana fali nic nie daje, więc problem leży gdzie indziej.

 

Leży w ciśnieniu paliwa.

Jeżeli ubytki spowodowane większą średnicą tłoka,co za tym idzie większymi wydatkami są wyższe,to normalne,że ciśnienie w pompie będzie niższe.

Zaworek regulacyjny wytwarza takie ciśnienie,na jakie był przy powiedzmy tych 4000 rpm ustawiony,paliwa jak pisałem ubywa więcej niż na 10-tce,więc ciśnienie siłą rzeczy spada.

Czujniki położenia wału,wzniosu iglicy,n 108 stanowią zespół dzięki któremu,na podstawie odczytów z poszczególnych kanałów,ecu może odpowiednio sterować wartością wyprzedzenia kąta wtrysku.

 

Jednak,aby to poprawnie działało pompa musi wytworzyć i utrzymać w całym zakresie obrotów odpowiednie dla jego wartości ciśnienie paliwa.

N 108 za pomocą ciśnienia paliwa,dzięki swojej budowie odpowiednio zwiększa,zmniejsza ciśnienie w pompie,nadając odpowiednie położenie przestawiaczowi kąta.

To o ile tłoczek przestawiacza się ruszy zależy od wartości ciśnienia w danym zakresie obrotów.

Jeżeli ciśnienie powiedzmy w górnym zakresie obrotów będzie za niskie,to tłoczek przestawiacza nie będzie przesunięty o odpowiednią wartość i kąt wtrysku będzie opóźniony.

Adekwatnie jest ze zbyt wysokim ciśnieniem,wtedy kąt będzie wyprzedzany.

 

na ile radzisz wbić trzpień ? Jak masz ori zaworek z 11/12mm to podaj głębokość, będziemy wdzięczni

 

Nic Ci nie da podanie wartości,bo każdy zaworek jest ustawiany na indywidualne ciśnienie przypisane danej pompie.

Zresztą wbicie trzpienia nawet do wartości 4.95mm nie wiele da,bo trzeba jeszcze ustawić ciśnienie na przelewie,ten z dawcy z której mam do opchnięcia sekcję jest wbity na 1.1mm.Bez tego nie będzie to tym,czym być powinno.

Sam widzisz,że trzpień wbity do wartości przypisanej 10-tce nie robi roboty.

Ciśnienie ustawia się tylko i wyłącznie z użyciem manometru i w każdym jednym przypadku 9-tki,10-tki,11-tki, będzie ono inne.

Inaczej szukanie odpowiedniej wartości będzie jak błądzenie we mgle.

 

Charakterystykę pracy tłoka przyśpieszacza,a raczej sprężyny trzeba jeszcze po zwiększeniu ciśnienie odpowiednio wyregulować.

Robi się to przy pomocy podkładek.

Z każdej strony sprężyna tłoczka ma jedną podkładkę.

Od ich łącznej grubości zależy właśnie charakterystyka tej sprężyny.

 

Dlatego odpowiednie trafienie we właściwe ustawienia jest co najmniej kłopotliwe,w domowych warunkach oczywiście.

Na stole probierczym idzie to zrobić w kilkadziesiąt minut.

 

u mnie na DE185 nie trzymał kąta tak samo, ale po zmianie na ori DE015 wszystko wróciło do normy i jest cacy.

 

Bo wsadziłeś zaworek regulacji ciśnienia z 11-tki,tak się dobrze złożyło,że dawca miał taki sam tłoczek przestawiacza,zatem identyczne przepływy,jak Twoja pompa.

Przepływy w korpusach też są takie same,więc problemów nie było.

Tutaj trzeba odpowiednio ustawić ciśnienie i wyregulować sprężynę tłoczka.

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj troszke poeksperymentowalem z autkiem:) Tylko nie piszcie ze za dlugi ten log,ale robiony na odcinku 40 kilometrow i nie dalo sie normalnie deptac zeby sprawdzic kat wtrysku... http://vaglog.rtnet.pl/tiaktoi_61755.html

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozwinęła się sprawa z ciśnieniem w pompie ? Gregoryyy, nie napisałeś co pomodziłeś w pompie żeby ta 12-tka trzymała ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pROBLEM ZOSTAL ROZWIAZANY,JAK POLECAL KOLEGA :ChRzAnIu zamontowalem dodatkowa pompe i wbilem czpien zaworka na jakies 2 milimetry,w vagu juz nie ma rozbieznosci z katem zadanym i aktulanym:)Mam fale z ducato 2.8, to jest chyba oznaczenie DE643...chyba,powiem szczeze ze nie pamietam co tam wsadzilem ale napewno jest bardziej agresywna od ori z 10 z AHU i kat sie wyrabia i nie ma zadyszki podczas przyspieszania:DDziekuje wszyskim za zainteresownie;)Dziekuje za rady koledze Sagon

Edytowane przez Gregoryyy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w vagu juz nie ma rozbieznosci z katem zadanym i aktulanym

 

Wrzuć logi,jeżeli tylko masz taką możliwość.

Zapytam,jak się zachowuje kąt na biegu jałowym?Tam jest około 0.9 wyprzedzenia,sprawdź,czy nie faluje,bo idę o zakład,że będzie miał skoki.

Masz seryjną mapę kąta,czy już zmodyfikowaną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wrzuć logi,jeżeli tylko masz taką możliwość.

Zapytam,jak się zachowuje kąt na biegu jałowym?Tam jest około 0.9 wyprzedzenia,sprawdź,czy nie faluje,bo idę o zakład,że będzie miał skoki.

Masz seryjną mapę kąta,czy już zmodyfikowaną?

[TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=width: 72, align: right]447,54[/TD]

[TD=width: 72, align: right]861[/TD]

[TD=width: 72, align: right]0,4[/TD]

[TD=width: 72, align: right]1,1[/TD]

[TD=width: 72, align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]448,74[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]449,94[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]451,14[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]452,35[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]453,55[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]454,74[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]455,95[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]457,14[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,1[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]458,35[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,1[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]459,55[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]460,75[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]461,95[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]463,15[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]464,35[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]465,55[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,5[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]466,75[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]467,95[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=align: right]469,15[/TD]

[TD=align: right]861[/TD]

[TD=align: right]0,4[/TD]

[TD=align: right]1,3[/TD]

[TD=align: right]2,8[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]˙˙[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

Prorok?:)Mapa modyfikowana,seria raczej nie osiaga 18 stopni;)

 

---------- Post added at 18:26 ---------- Previous post was at 17:34 ----------

 

Na początku Gregoryyy miał fale tą co teraz czyli DE615 (chyba). Były takie problemy z kątem, ze wymagany był np. +17 a aktualnie był tylko +7-8stopni, jest to na tyle duża różnica, że auto w pewnym momencie "zastanawia się" czy jechać czy nie. Po zmianie sprężyn na ori takie jak siedziały w pompie i fali na DE015 (AHU), lekko się poprawiło ale zadyszka nadal jest. Wniosek jeden - zmiana fali nic nie daje, więc problem leży gdzie indziej.

 

Ja już nie mam pomysłów - u mnie na DE185 nie trzymał kąta tak samo, ale po zmianie na ori DE015 wszystko wróciło do normy i jest cacy. U Gregoryyy-ego przekładka jak widać praktycznie nic nie pomogła.

 

Więc sagon na ile radzisz wbić trzpień ? Jak masz ori zaworek z 11/12mm to podaj głębokość, będziemy wdzięczni :dobrze

Zaworek z 12 jest tak samo wbity jak w 10,podejrzewam ze roznica jest w sprezynie,albo w podkladkach miedzy pompami typu 10,11,12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podejrzewam ze roznica jest w sprezynie,albo w podkladkach miedzy pompami typu 10,11,12

 

Są różnice z długości sprężyn,grubości podkładek,wysokości dekielka,to fakt.

Ale najważniejsze,to odpowiedni dobór fali,nie powinno się wkładać pierwszej lepszej.

Kąt wtrysku,to głównie fala,a później dopiero sprężyny,podkładki i ... .

 

Kąt ma za duże wahania i jest za bardzo wyprzedzony.

Ale to zasługa fali.

 

A to,że trzpień zaworka jest wbity tak samo o niczym nie świadczy.

Każda pompa ma inne przepływy paliwa,więc i inne wartości ciśnienia,nawet przy zaworku wbitym na taką samą głębokość

Edytowane przez sagon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odkopie kotleta. Chcialbym zanotować pompe w zbiornik i chcialbym to zrobic tak zeby jak najmniej przeciagac nowe przewody. Wtyczke mam z czterema przewodami czyli chociaz czesc instalacji jest. Pytanie dokąd one idą gdzie sie koncza i jak to zrobic zeby bezpiecznik byl w orginalnej skrzynce bezpiecznikow. Jak ktos ma jakis schemat to bym byl wdzieczny bo w necie nic konkretnego nie znalazlem. Silnik AFN 1997 rok produkcji modelowy 1998.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności