Skocz do zawartości
Gość maverick

CB - jak podlączyć

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam to samo. Próbowałem z kilku źródeł, nawet teraz mam dorobione gniazdo na zapalniczkę w schowku na okulary, a i tak jak gdziekolwiek podepnę ładowarkę to CB wariuje ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam koledzy taka sprawa autko jak w opisie radio uniden 520. jak mam podłączony trójnik z gniazdka i włącze ładowarke od nawigacji lub od telefonu to w CB takie szumy że masakra dodam prąd na radio z aku nic nie pomógł proszę o rade

 

Problem tkwi w tym że U520 niema aż tak konkretnych filtrów, przez co zbiera różne zakłócenia.

Poszukałem troszkę i znalazłem informacje, że bardzo często sieją zakłócenia ładowarki do nawigacji Lark i podobne.

Można zamontować kondensator filtrujący (stabilizator) lub po prostu poszukać lepszej ładowarki.

Spróbuj odwrotnie niż robiłeś, radio mieć podłączone z zapalniczki a ładowarkę do nawigacji z aku <-- sprawdź bo czasem na prawdę pomaga a nic nie tracisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem tkwi w tym że U520 niema aż tak konkretnych filtrów, przez co zbiera różne zakłócenia.

Poszukałem troszkę i znalazłem informacje, że bardzo często sieją zakłócenia ładowarki do nawigacji Lark i podobne.

Można zamontować kondensator filtrujący (stabilizator) lub po prostu poszukać lepszej ładowarki.

Spróbuj odwrotnie niż robiłeś, radio mieć podłączone z zapalniczki a ładowarkę do nawigacji z aku <-- sprawdź bo czasem na prawdę pomaga a nic nie tracisz.

a mogę zrobić tak że kupie trójnik utne wtyczkę i dam bezpośrednio na aku? czy chodzi wam o wyelminowania połączenia wtczka gniazdko?

czy możę problem tkwi w antenie magnesowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, a moje pytanie jest takie. Denerwuje mnie zapalniczka na stałym +, pod którą podłączony mam cały czas transmiter, a niedługo zapodam sobie CB i myślałem nad stałym podłączeniem.

Więc tak, wszyscy twierdzą, że + "po stacyjce" prowadzi jedynie do radia, tu też chciałbym się podłączyć, ale najlepiej nie pod kostkę przy radiu tylko gdzieś wcześniej (może właśnie pod schowkiem kierowcy. Tylko właśnie pytanie gdzie ten kabel jest? Ogólnie to chcę podłączyć tam gdzie jest w miarę dojście i będzie najlepiej pociągnąć.

Apropo zapalniczki ją chciałbym najlepiej w to samo miejsce wpiąć, skąd kabel najlepiej pociągnąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

według mnie pociągnij ze skrzynki bezpieczników, dostęp w miare dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mogę zrobić tak że kupie trójnik utne wtyczkę i dam bezpośrednio na aku? czy chodzi wam o wyelminowania połączenia wtczka gniazdko?

czy możę problem tkwi w antenie magnesowej?

 

Problem tkwi prawdopodobnie w ładowarce od nawigacji, to ona robi zapewne zakłócenia.

Tak jak pisałem spróbuj podłączyć ładowanie do nawigacji od aku, i sprawdź czy dalej będą zakłócenia.

Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
według mnie pociągnij ze skrzynki bezpieczników, dostęp w miare dobry.

Tzn. jak konkretnie ma to połączenie wyglądać? Dostęp zbyt dobry nie jest, pełno kabli utrudnia pracę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz rozwiązanie kolegi: saxten

Widać dokładnie gdzie poprowadził kabel czarny i czerwony.

 

 

 

 

DSC_2904a_zmie- rozmiar.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyślałem, że można i z drugiej strony... Ale ja wolał bym to ładniej zrobić i podpiąć się po tylnej stronie bezpieczników.

Lecz cały czas wszystko sprowadza się do jednego pytania, bo to że można podłączyć tu i tam to wiem, i nie jest to problem bo można się w niejedno miejsce wpiąć, tylko jak pisałem wyżej potrzebuję zasilania PO STACYJCE.

Przyszła mi na myśl ostatnio dobra opcja i wydaje mi się, że to wypali... Mianowicie, przy przełączniku świateł jest zasilanie stałe z aku, i po stacyjce właśnie, spróbuję tam się podpiąć, myślę, że nie zaszkodzi, jeśli podłączę zapalniczkę i CB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie pomyślałem, że można i z drugiej strony... Ale ja wolał bym to ładniej zrobić i podpiąć się po tylnej stronie bezpieczników.

Lecz cały czas wszystko sprowadza się do jednego pytania, bo to że można podłączyć tu i tam to wiem, i nie jest to problem bo można się w niejedno miejsce wpiąć, tylko jak pisałem wyżej potrzebuję zasilania PO STACYJCE.

Przyszła mi na myśl ostatnio dobra opcja i wydaje mi się, że to wypali... Mianowicie, przy przełączniku świateł jest zasilanie stałe z aku, i po stacyjce właśnie, spróbuję tam się podpiąć, myślę, że nie zaszkodzi, jeśli podłączę zapalniczkę i CB?

bierz próbówkę w rekę i w miejscach wolnych bez bezpieczników znajdz prąd w skrzynce po stacyjce tam się wepnij i masz CB po stacyjce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok to dzięki, nawet nie myślałem, że są sloty po stacyjce. A czy metoda, którą opisałem czyli pod przełącznik świateł była by również odpowiednia? (To tak z ciekawości).

CB z głowy, a teraz gniazdo zapalniczki, do bezpieczników idą 2 kable, jeden czerwony, drugi zielono czarny lub żółto czarny, nie wiem czy ten drugi to masa, czy może idzie do zapalniczki z tyłu, ale chciałbym zrobić najlepiej tak, żeby z przodu mieć po stacyjce a z tyłu cały czas.

Jest to możliwe? Teoretycznie oczywiście tak, tylko gdzie odciąć kabel?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok to dzięki, nawet nie myślałem, że są sloty po stacyjce. A czy metoda, którą opisałem czyli pod przełącznik świateł była by również odpowiednia? (To tak z ciekawości).

CB z głowy, a teraz gniazdo zapalniczki, do bezpieczników idą 2 kable, jeden czerwony, drugi zielono czarny lub żółto czarny, nie wiem czy ten drugi to masa, czy może idzie do zapalniczki z tyłu, ale chciałbym zrobić najlepiej tak, żeby z przodu mieć po stacyjce a z tyłu cały czas.

Jest to możliwe? Teoretycznie oczywiście tak, tylko gdzie odciąć kabel?

 

Używaj próbówki włączasz zapłon patrzysz w kostke przy zapalniczce gdzie masz prąd tniesz ten co masz prąd i wpinasz w skrzynke pod nastepny wolny pin po stacyjce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Więc tak, tunelu jeszcze nie rozbierałem, chciałem się pobawić bliżej bezpieczników, i co zobaczyłem - wolnych slotów nie mam, tzn. są ale wszystkie puste więc ta metoda odpada. Są teraz 2 opcje:

- wpiąć się pod przełącznik świateł na zasilanie po stacyjce (napięcie 12.01V)

- wpiąć się bezpośrednio pod śrubę zaznaczoną na poniższym zdjęciu (tu napięcie wynosi prawie 12.5V) tylko boję się o to czy tu można.

 

Pytanie jeszcze jaki zastosować bezpiecznik i jak nazywają się te na kablu (tzn. okrągłe w szkiełku), będę chciał połączyć zapalniczkę i CB (President Johny II) w jedno miejsce, nie będzie zakłóceń?

 

Sprawa z kablem zapalniczki przy bezpiecznikach nie wygląda dobrze, wchodzi on w żyłę z innymi kablami, boję się trochę ciąć gdyby nie wypaliło bo ciężko będzie to poskładać, dlatego wieczorkiem rozbiorę tunel i spróbuję pojedynczo pociągnąć kable w w/w miejsce, jednak wcześniej chciałbym otrzymać odpowiedzi co do dalszych działań. No i jeszcze jedno czy wie ktoś którędy idzie kabel zapalniczki, bo tunel rozebrać trochę zajmie czasu, a znów ciąć go zaraz przy bezpiecznikach też nie najlepsza opcja...

IMAG0895.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MaciekB3

GPS Larka można ładować z zapalniczki na usb i nie szumi (tylko kabel krótki)...

 

Inna opcja bezpośrednio z akumulatora i "mobilnie" to zamontować drugi wtyk pod zapalniczkę bezpośrednio z aku + bezpiecznik. Osobiście + podłączyłem pod kabel zasilający ze stacyjki na listwę z bezpiecznikami (wyczepiłem kostkę bezpieczników i z tyłu podpiąłem PLUSA), - pod śrubkę.

 

Co do kondensatora są dostępne i "robią robotę" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CB radio najlepiej zasilać poprzez bezpiecznik prosto z akumulatora. Dodatkowo można zastosować przewód ekranowany LiYCY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności