Skocz do zawartości
Gość zuQ

kody usterek 9A

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zuQ

cze

jestem nowy

trafiłem na forum bo potrzebuje pomocy

 

mam paska B3 2.0 16V silnik 9A, 1990

chcę tanio i bezboleśnie zczytac usterki, bo autem nie da sie jeżdzić

 

moje pytanie:

czy mozna to zrobic za pomocą diody LED

jesli tak to jak podłączyć i co zmasować

 

 

złącze diagnostyczne 2x2 jest przy lewarku

kostka czarna: przewód czerwony

przewód brązowy

kostka biała: przewód żółty

przewód biału z szarym paskiem

 

 

na forum jest kilka opisów

Ale nie znalazłem dla silnika 9A i powyższego złącza

 

Za wszelką pomoc

z góry DZIĘKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuQ

no dobra

przekopałem forum i znalazłem

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/kody-blyskowe-w-sterowniku-silnika-2e-r1991-vt3904.htm?highlight=kod

próbowałem i mi nie wychodzi :mur: :

robię tak

1. dioda led pomiedzy pin1(+12) i pin3(przewód danych L)

2. załaczam zapłon

3. masuję pin3 (L) na 5 sekund

 

i nic sie nie dzieje (LED się lekko jarzy) :mur:

 

Może ktoś wie co robić?

A może silnik 9A nie ma kodów błyskowych?

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z 9A nawet z 90 roku powinien pojsc na kompie przez vwtool - a co ci sie konkretnie dzieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuQ

pierwsze primo

znam sie na mechanie na elektronice początkuję

 

drugie primo

zalezy mi na zczytaniu tylko usterek tak jak to robiłem np w omedze A

ale jeśli jest możliwość uzyć vwtool i laptopa

to potrzebuję jeszcze jakis kabelek

(podobno do złącza 2x2 jest niedrogi lub można samemu cos zmontować)

możesz mi to wyjaśnić co potrzebuję

 

trzecie primo

lista usterek jest długa

zaczelo sie od zatankowania bardzo złego paliwa

silnik przestał chodzić:rozpacz:

po wymianie filtra paliwa i rozdzielacza wtrysku z przepływomierzem silnik orzył :zalamany:

lecz

1. ciężko pali jak jest ciepły (zimny super)

2. nie trzyma wolnych obrotów (500-1000)

3. po wyrzuceniu podczas jazdy na luz obroty pływają (500-2200) dopuki się nie zatrzymam, a po jakimś czasie się stabilizują i sa w granicach jak w pkt. 2

4. szarpanie podczas jazdy (ale to kwestia wyregulowania skladu mieszanki)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. nie trzyma wolnych obrotów (500-1000)

3. po wyrzuceniu podczas jazdy na luz obroty pływają (500-2200)

silnik krokowy do wyczyszczenia

zamoczyc na dobe w benzyne ekstrakcyjnej - uwaga na elektronike- pisiknac wd40 lub mobil penetroloil i zamontowac

ewentualnie kupic nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuQ

z tym czyszczeniem to pokombinuję

natomiast rozruch na ciepło to chyba czujnik temperatury

ale chcę jakos to sprawdzić

 

co to jest "interfejs na bazie MAX 232" bo chyba tego potrzebuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zuQ, lambde masz sprawna?

odlacz i zobacz jak auto dziala, jest to sposob na krotka mete

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuQ

pakafoto

ja niechce wróżyc z fusów

jak zalełem benzyny z rozpuchem to i moze lambda padła i nie tylko :zalamany:

 

chce sprawdzić co mówi sterownik

 

jak nie LEDEM to przez jekis interfejs

 

tylko nie wiem jaki bedzie mi potrzebny

czy VAG K-line (max232)

czy VAG K+L line (opto)

 

sie poczytało, sie wie :cwaniak:

 

wydaje się że w swoim pasku mam linie K i linię L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisze:

K+L na opto u mnie idzie na allegro za 44,90 zł

jak ciepłu odepnij wtrysk rozruchowy i zobacz jak pali, mam tak samo juz zmieniałem czujniki i cały czas wyskakuje błąd G62 taj ze tylko wiązki pozostało mi posprawdzać i bedzie wiadomo. Jak odepniesz rozruchowy i na ciepłym zapali bez problemu to 101 czujnik dwu pinowy padlina albo wiązka sie sypła. Ja juz mam powoli dosc kemotronika i kompletuje sie na digi II :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuQ

z jakim programem?

możesz podesłać [email protected]

 

a co do innych:

odłączyłem wtrysk rozruchowy → to samo

odłączyłem czujnik temeratury (ten od strony skrzyni) → pali za kazdym razem

odłaczyłem krokowy → i nie sprawdziłem bo nie chce mi sie dziś jeżdzić ale odpalił i chodził dobrze

lambde też odłacze :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności