Skocz do zawartości
Grubcio1836

Wymiana amortyzatorów z tyłu w kombi .Krok po kroku.

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżę temat:

 

Czy warto przy wymianie amortyzatorów tył zaopatrzyć się w taki zestaw?

http://www.justsuspension.com/kyb-strut-mounting-kit-sm5197.html

 

Czy wystarczy mieć elementy gumowe.

Czy ktoś widział zużyte elementy METALOWE z w/w zestawu?

Edytowane przez robertk2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie warto, tulejka jest wieczna, podkładki w komplecie z nowym amorkiem, a ten duży pierścień zwykle też jest zbędny bo nowy odbój już ma odpowiedni kształt. Także nowy amor, nowe osłony "harmonijki" i nowe odboje to w zasadzie wszystko czego potrzebujesz. Ew. nowa śruba na dolne mocowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wypadało by wymienic gumowa poduszkę bo na starej może się tłuc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek,

 

Jeszcze wypadało by wymienic gumowa poduszkę bo na starej może się tłuc

 

Ja kupiłem dodatkowo gumową poduszkę amortyzatora (na dole), i tą osłonę gumową na sprężynę (nazywana czasem górną poduszką).

 

W takim razie nic więcej nie kupuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie , Pewnie temat będzie monotematyczny ale potrzebował bym waszej opini Problem to tylne zawieszenie mojego paska hm może nie tyle co problem co wylany amortyzator tylny moje auto to Passat 2,0 8 v Sedan 93 b4 super auto . Chodzi mi o same amory co waszym zdaniem zalozyc? doplacic do lepszych a jesli tak to jakie np? myslałem takze o wymianie sprezyn hm nie wiem czy to ma sens ale przeszło mi to przez głowe, no i koledzy co najwazniejsze chciałbym waszej rady co jeszcze wymienic i na co zwrocic uwage podczas wymiany amorków m, moze sa jesszcze tam jakies podzespoły ktore trzeba wymienic zeby to miało rece i nogi. Bardzo prosze o sensowne podpowiedzi,, z góry wszystkim dziekuje i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to amorki tylko kayaba. Sprężyny zostaw w spokoju, chyba że auto ma już dużo nalatane i dużo ciężaru nim woziłeś to wtedy mógłbyś się zastanawiać nad wymianą.. Co jeszcze wymienić? Odboje i osłony gumowe. Na co zwrócić uwagę? Dobrze się przyglądaj przy rozbieraniu amora, żebyś potem wiedział w jakiej kolejności poskładać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dzieki powiem tak troszke ciezarów woziłem dlatego przeleciały mi przez mysl spręzyny kolego cos czytałem jeszcze o poduszkach gumowych , i jak myslisz nałozyc na górne zwoje koszulke termokurczliwa w cwlu unikniecie zgrzytów ? czesto sie o tym pisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem tak troszke ciezarów woziłem dlatego przeleciały mi przez mysl spręzyny

mimo wszystko zostawiłbym na razie stare sprężyny. Chyba że po załadowaniu ładunku auto mocno siedzi z tyłu, wtedy można by się pokusić o nowe...

 

czytałem jeszcze o poduszkach gumowych

to są właśnie odboje

 

i jak myslisz nałozyc na górne zwoje koszulke termokurczliwa w cwlu unikniecie zgrzytów

możesz. Ja nie miałem, teraz mam, żadnych różnic nie odczuwam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie to amorki tylko kayaba. Sprężyny zostaw w spokoju, chyba że auto ma już dużo nalatane i dużo ciężaru nim woziłeś to wtedy mógłbyś się zastanawiać nad wymianą.. Co jeszcze wymienić? Odboje i osłony gumowe. Na co zwrócić uwagę? Dobrze się przyglądaj przy rozbieraniu amora, żebyś potem wiedział w jakiej kolejności poskładać ;)

 

 

 

Co do amorków KEYBA już straciłem wiare. 2 lata i walą jak głupie. Wcześniej miałem jakieś chinskie i 4 lata bez problemu. 2 lata temu wymieniałem sprężyny bo stare całkiem klękły to odrazu przy wymianie sprężyn dałem nowe amorki KEYABA i teraz amorki mimo że maja swoją sprawnośc 72% to wydają z siebie bardzo nieprzyjemne stuki. A co do sprężyn warto odrazu wymienić skoro jest w komplecie z amorkiem. Nowa sprężyna stoi +/- 70zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich serdecznie , Pewnie temat będzie monotematyczny ale potrzebował bym waszej opini Problem to tylne zawieszenie mojego paska hm może nie tyle co problem co wylany amortyzator tylny moje auto to Passat 2,0 8 v Sedan 93 b4 super auto . Chodzi mi o same amory co waszym zdaniem zalozyc? doplacic do lepszych a jesli tak to jakie np? myslałem takze o wymianie sprezyn hm nie wiem czy to ma sens ale przeszło mi to przez głowe, no i koledzy co najwazniejsze chciałbym waszej rady co jeszcze wymienic i na co zwrocic uwage podczas wymiany amorków m, moze sa jesszcze tam jakies podzespoły ktore trzeba wymienic zeby to miało rece i nogi. Bardzo prosze o sensowne podpowiedzi,, z góry wszystkim dziekuje i pozdrawiam

 

Witam.

Wymień od razu poduszki amorka. Ja nie wymieniłem i musiałem jeszcze raz rozbierać :sciana bo amortyzator strasznie tłukł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dzieki za wymiane zdań powiem tak dzis ogladałem czesci takze napewno wymienie amory wraz ze sprezynami i poduszkami , jak juz robic to pożadnie . Co do amorów wybór raczej panie na sasch i jezeli zdecyduje sie na wymiane jednak spręzyn to prawdopodonie bedą tp k+f mysle ze taki dobór czesci powinien byc oki, chyba ze ktos juz wymieniał i zastosował cos innego. No niestety wymienie dopiero w granicach 20 wrzesnia ze wzgledu na wyjazd

Mam jeszcze jedno petanko poduszka amorka jest cos na kształt stożka to wiem teraz pytanie czy to jedyny element gumowy na kolumnie czy jescze jakas guma tam jest? no i drugie pyt chodzi o sprezyny co powiecie na nałozenie koszulki termokurczliwej na górne zwoje ? bo słyszałem ze cos takiego sie stosuje?

Edytowane przez narcyz365

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No dzieki za wymiane zdań powiem tak dzis ogladałem czesci takze napewno wymienie amory wraz ze sprezynami i poduszkami , jak juz robic to pożadnie . Co do amorów wybór raczej panie na sasch i jezeli zdecyduje sie na wymiane jednak spręzyn to prawdopodonie bedą tp k+f mysle ze taki dobór czesci powinien byc oki, chyba ze ktos juz wymieniał i zastosował cos innego. No niestety wymienie dopiero w granicach 20 wrzesnia ze wzgledu na wyjazd

Mam jeszcze jedno petanko poduszka amorka jest cos na kształt stożka to wiem teraz pytanie czy to jedyny element gumowy na kolumnie czy jescze jakas guma tam jest? no i drugie pyt chodzi o sprezyny co powiecie na nałozenie koszulki termokurczliwej na górne zwoje ? bo słyszałem ze cos takiego sie stosuje?

 

Wymiane poduszek sobie odpuść, jeszce nie spotkałem się aby były zniszczone. Amorki SASCH będą najlepsze do tego komplet odboi i osłon (najlepiej harmonijki). A co do sprężyn, nic nie trzeba nakładać na zwoje. Fabryczne spręzyny mają w górnej częsci gęsto zwoje dlatego są w wężu. Nowe sprężyny mają mniej zwoi przez co odstęp między nimi jest większy i nie trzeba stosować żadnych gum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rainman777, to był chyba mój pierwszy post na tym forum :)

Jak dojdą sprężyny i mój aparat nie padnie do reszty to postaram się uzupełnić opis o zdjęcia związane z montażem etc.

 

Póki co ważna uwaga, którą potwierdzam własnym przykładem. Nie zostawiajcie auta na podnośniku hydraulicznym na dłuższy okres czasu !! Moje auto wytrzymało wczoraj w powietrzu ponad 8h bez żadnych niepokojących objawów, a dzisiaj rano już leżało na ziemi - na szczęście podłożyłem pod nie felgę . Być może mój podnośnik nie jest zbyt rewelacyjny, choć podobna sytuacja zdarzyła mi się pierwszy raz. Najlepsze rozwiązanie to "kobyłka", albo podnośnik trapezowy z zablokowana "korbką".

Jak obiecałem, tak tez zrobiłem. Manual został uzupełniony o kolejne zdjęcia związane z montażem, zachęcam do korzystania i wyrażania przydatnych uwag i komentarzy. Jako ciekawostkę dodam, że za części (sprężyny + amortyzatory + odboje + "harmonijki" zapłaciłem niecałe 500 zł brutto.

Edytowane przez beerkoff

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów którzy mają pewność - czy całe tylne Mc persony pasują z passata B4 Variant TDI do B4 Variant benzyna ? (w moim przypadku 1.8. Mam hak i gaz więc jak czasami dojdzie kilku pasażerów to jest lekko w dole.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do kolegów którzy mają pewność - czy całe tylne Mc persony pasują z passata B4 Variant TDI do B4 Variant benzyna ? (w moim przypadku 1.8. Mam hak i gaz więc jak czasami dojdzie kilku pasażerów to jest lekko w dole.

 

Pozdr

 

 

W Variantach oryginalnie były montowane 2 typy tylnych sprężyn, szczegóły tutaj:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13464197/Passat/Wymiana_amortyzatora/Rysunek.pdf

https://dl.dropboxusercontent.com/u/13464197/Passat/Wymiana_amortyzatora/Elementy.pdf

Na sprężynie masz namalowane kolorowe "paski" - na mojej były dwa zielone i dwa niebieskie. Możesz mieć jeszcze dwa niebieskie i jeden zielony = teoretycznie wpływa to na charakterystykę pracy zawieszenie. W praktyce różnica jest pewnie i tak niewielka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś wymieniłem w swoim B3 kombi co prawda używki amorki ze sprężyną na tył.Całe kolumny skręcone nic tam nie ruszałem ,zamontowałem do auta i tak sobie patrze ,a tu tył samochodu przechylony jest na lewą stronę :(prawa strona o jakieś 2-3 cm stoi wyżej co jest grane czy kolumny wkłada sie w określony sposób ,tz. włożyłem je obojętnie którą stroną.Wiem ,że to nieprofesjonalnie no ale...czy ma to jakieś znaczenie?Kolumny po postawieniu jedna przy drugiej wyglądały odentycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi - czasami trafi sie prawie nowy komplet z TDi i kasy sie trochę na robociźnie zaoszczędzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dzidek31

 

Zamontowałes na tyle tylko jeden amorek ze sprężyną na tyle , czy dwa?

 

@topic

Ja również przymierzam się do wymiany zawiechy - przód i tył. Po długim rozeznawaniu się w temacie nie tylko na forum ale i w sklepach, u znajomych mechaników i użytkowników Passata wybór pada na firme Kayaba. Na początku chciałem Sachsa, ale bardzo wiele osób odradziło, mówiąc że Sachs to już nie to samo. Tą samą opinie usłyszałem nawet o ich sprzęgłach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności