Skocz do zawartości
Grubcio1836

Wymiana amortyzatorów z tyłu w kombi .Krok po kroku.

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wymieniłem amortyzatory z tyłu więc postanowiłem napisać mały tutek na ten temat.

Potrzebne narzędzie:

  • Klucz nasadowy 13mm
  • Klucz nasadowy 17mm
  • Klucz nasadowy 19mm
  • Klucz płaski 17mm
  • Klucz płaski 7mm
  • Klucz płaski 10mm
  • Przecinak
  • Młotek
  • Lewarek
  • Kobyłka
  • Ściągacz do sprężyn (lub coś co go zastąpi)
  • Śrubokręt krzyżakowy.

  1. Demontujemy prowadnice rolety
  2. Demontujemy plastik zasłaniający napinacz pasów bezpieczeństwa
  3. Demontujemy plastik w którym zamocowana jest osłona schowków bagażnika.
  4. Podnosimy samochód do góry odkręcamy koło.
  5. Kluczem płaskim 19mm i kluczem nasadowym 19mm odkręcamy amortyzator zamontowany do belki.(Najlepiej popsikać WD 40)
  6. Odkręcamy napinacz pasów.(klucz nasadowy 17mm)
  7. U góry odkręcamy 2 śruby (13mm)
  8. Amortyzator wypada na dół.(Jeśli nie lekko przekręcamy
  9. Następnie ściągamy sprężyne.
  10. Przytrzymując tłok amortyzatora kluczem płaskim (7mm) odkręcamy nakrętkę (17mm)
  11. Wyjmujemy poduszkę
  12. Następnie zbijamy metalową osłonę odbojnika
  13. Ściągamy odbojnik
  14. Osłonę gumowa która ochrania tłoczysko wyjmujemy delikatnie jednak najlepiej kupić nową przed wymianą.(Gdyż stara jest sparciała.
  15. Sprężynę i resztę wkładamy na nowy amortyzator w kolejności analogicznej co do rozbiórki.

Uwagi:

Na końcówkę sprężyny warto naciągnąć wąż gumowy.

Na kielich amortyzatora przygotować kawałek cienkiej gumy gdyż stara może być sparciała.

 

  1. Czas pracy około 3h( mi z ojcem za pierwszym razem zajęło 2h)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś zapodał foty to byłby świetny materiał do ,,WARSZTATU'' :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to poprawki lekkie:

8: amorek przekręcamy o 45st i wypada inaczej nie ma prawa no chyba że poprzednik źle założył

10: Klucz do przytrzymania to 6 i 17 najlepiej odgięty inaczej kiepska robota da radę ale ciężko:P

Polecam nowe osłony z odbojem plus nowe poduszki amortyzatorów nr 357512333C stare na pewno będą miękkie i sfatygowane.

Przygotować się na to że któraś ze sprężyn będzie pęknięta i należy obie wymienić.

Dodam od siebie to że jak ktoś złoży wszystko i pojedzie na przejażdżkę i usłyszy metaliczny stuk tzn tak jak by coś o blachę stukał itp to radzę nie wyciągać amorków jeszcze raz a sprawdzić silentblocki belki bo może je być wtedy ładnie słychać:) to z mojego doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodam od siebie to że jak ktoś złoży wszystko i pojedzie na przejażdżkę i usłyszy metaliczny stuk tzn tak jak by coś o blachę stukał itp to radzę nie wyciągać amorków jeszcze raz a sprawdzić silentblocki belki bo może je być wtedy ładnie słychać:) to z mojego doświadczenia.

 

Miałem tak na gwincie, założyłem z powrotem serię i cisza. O co może chodzić ?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i usłyszy metaliczny stuk tzn tak jak by coś o blachę stukał itp to radzę nie wyciągać amorków jeszcze raz a sprawdzić silentblocki belki

 

No właśnie ja tak mam,pomimo wymiany amorów i silentblocków :/ i nie mam pojęcia o co chodzi .

 

 

Miałem tak na gwincie, założyłem z powrotem serię i cisza.

 

Ja mam -40 mm ,na serii tak nie miałem ,metaliczne stuki zaczęły się po założeniu sprężyn obniżających

 

 

O co może chodzić ?

 

No właśnie - podłączam się do pytania :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Górne zwoje sprężyn macie w oplocie plastikowym? Inaczej będzie stukać

 

Ha! I tu jest pies pogrzebany :]

Święty masz pomógł,a dostaniesz drugie jak mi powiesz dlaczego tylko z jednej strony-lewej :hmm ?

 

 

:lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo siedzisz z lewej i na tą stronę jest pochylony

 

miszcz ciętej riposty :lol

 

Rąbie jak w dziurę/nierówność wpadnie auto ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi właśnie tak stukał na dziurach jak miałem sprężyny bez węża na górnych zwojach.

 

na gwincie też może się tak dziać ?

[ATTACH=CONFIG]68425[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie takiego węża kupię? Nie mówcie że znowu będzie trzeba rozkręcać i założyć ten wąż ? :( poczekam aż ktoś to sprawdzi:) aha i jak co to jak naciagnac na zwoje ta gume jak w wzmocnionych sprezynach one sa mega blisko siebie

Edytowane przez ChiquitaB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez wyciągania to się nie obędzie chyba a co do gwintu to nie miałem więc się nie wypowiadam definitywnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bez wyciągania to się nie obędzie chyba a co do gwintu to nie miałem więc się nie wypowiadam definitywnie.

tam żadnej gumy nie ma na sprężynie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sprężyny kayaba kupiłem wzmocnione do kombi i najpierw spróbuje jak ktoś wyzej pisał z wd40 bądź smarem jakimś i zobaczę czy to to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja sprężyny kayaba kupiłem wzmocnione do kombi i najpierw spróbuje jak ktoś wyzej pisał z wd40 bądź smarem jakimś i zobaczę czy to to

 

Smar i wd40 - to pomysł na krótko - jedno i drugie będzie działać do czasu aż woda nie wypłucze i problem wróci - temat już był przerabiany (poniżej link - post 13) ja przed wymianą na starych sprężynach miałem gumy i na nowe też założyłem . Nie wiem , jak to się ma do gwintu , ale ori sprężyny w pasku mają tendencję do stukania na górnych zwojach.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/78442-Mocowanie-amortyzatora-tył-Passat-B4-kombi?p=1490786#post1490786

 

---------- Post added at 09:53 ---------- Previous post was at 09:49 ----------

 

a gdzie takiego węża kupię? Nie mówcie że znowu będzie trzeba rozkręcać i założyć ten wąż ? poczekam aż ktoś to sprawdzi aha i jak co to jak naciagnac na zwoje ta gume jak w wzmocnionych sprezynach one sa mega blisko siebie

 

Podany wyżej link - tam dostałeś już odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki pokombinuje. co do wd to właśnie chodzi mi tylko o sprawdzenie czy to na pewno to bo jak nie to bez sensu się babrać z gumą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki pokombinuje. co do wd to właśnie chodzi mi tylko o sprawdzenie czy to na pewno to bo jak nie to bez sensu się babrać z gumą

 

Kiedyś też nie widziałem w tym sensu , dopóki nie wyczytałem na forum wypowiedzi różnych użytkowników , którzy wcześniej ten problem przerabiali i postawiłem na ich radę - dzięki temu zaoszczędziłem podwójną robotę . Przypomnę Ci tylko że na starych sprężynach miałeś te gumy , więc powinno Ci wystarczyć - sens w tym musi być.

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności