Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, adams napisał:

Jedne klocki już zjeździłem, wytrzymały 80tys,

80 tysi :zdziwko: ? jak ty to robisz :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, rainman777 napisał:

80 tysi :zdziwko: ? jak ty to robisz :D 

Nie hamuje przed rondami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, adams napisał:

Nie piszczy, pyli jak zwykła tarcza, nie pęka (dwa razy na sezon czyszczę otwory w tarczy). Hamulec jest bardzo pewny i precyzyjny.

Czy przed wymianą na ten swój zestaw miałeś oryginalne założone i czy odczułeś różnicę po przesiadce?

Co to znaczy, że czyścisz otwory w tarczy, mam rozumieć, że tworzy się tam jakiś nalot, i jest on powodem, że tarcza może pękać w tym miejscu, czy tylko gorzej z odprowadzaniem ciepła ale hamuje tak samo? Jak wygląda to czyszczenie czy to jakoś trudno się usuwa ten osad czy wystarczy na myjce tam prysnąć ? Nie bardzo mi się uśmiecha ściągać całe koło i może jeszcze zacisk aby dokonać takiej konserwacji.

Jeszcze co do hałasu to nie ma piszczenia to ok a czy po zmianie z wcześniejszych bo mniemam, że miałeś gładkie wcześniej to czy te jakoś głośniej pracują przy hamowaniu ze względu na te otwory czy rodzaj klocków??

Sorki, że tak cię wałkuję ale widzę, że masz identyczny charakter jazdy z moim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, rainman777 napisał:

80 tysi :zdziwko: ? jak ty to robisz :D 

Bo jeździć to trzeba umieć synek :D hyhy

 

Często robię trasę po autostradzie 1000km gdzie hamulca używam kilka razy w ciągu drogi... kilometry lecą... Do tego umiejętne hamowanie silnikiem oraz dobry zestaw na tylnej osi ;) recepta na sukces.

 

Przed wymiana miałem dojechane gładkie tarcze, więc różnica na plus.

Głośność jak w seryjnym zestawie, a czyszczenie w moim przypadku polega na przewierceniu wszystkich otworów w tarczy przy okazji zmiany kół z letnich na zimowe (i odwrotnie). Dwie minuty i gotowe. Zakładasz wiertło (nie pamiętam teraz jaki rozmiar) na wiertarkę/wkrętarkę i czyścisz wszystkie otwory jakie sa w tarczy. Nic dodatkowo nie trzeba zdejmować.

 

Moje tarcze mają już jakieś 85tys, zużywają się idealnie równo, żadnych pęknięć, pofalowań itp.

 

Ja jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, adams napisał:

... czyszczenie w moim przypadku polega na przewierceniu wszystkich otworów w tarczy przy okazji zmiany kół z letnich na zimowe (i odwrotnie). Dwie minuty i gotowe. Zakładasz wiertło (nie pamiętam teraz jaki rozmiar) na wiertarkę/wkrętarkę i czyścisz wszystkie otwory jakie są w tarczy. Nic dodatkowo nie trzeba zdejmować.

Czy ten osad jest aż taki ciężki do usunięcia, że potrzeba wiercić w otworze?!!! To trochę mnie niepokoi i zniechęca, że tarcze nie są bezobsługowe i do tego nie da się tego zrobić bez dotykowo (np. myjka karcher). Mieszkam w bloku więc nie mam możliwości podłączenia sobie wiertarki i wyglądałoby to trochę dziwnie, poza tym na parkingu nawet nie miałbym miejsca na taką akcję a operowanie . Dodatkowo zdejmowanie każdego koła osobno używając tego małego podnośnika to raczej zajęłoby trochę dłużej jak 2min. Jak sobie jeszcze pomyślę, że miałbym w takiej ciasnocie parkingowej operować narzędziami i jeszcze gdzieś koła odkładać z ryzykiem, że uszkodzę komuś auto to dziękuję.

Jeżeli czyszczenie tych otworów jest wymagane i do tego potrzeba takich radykalnych metod to będę musiał zrezygnować z tych tarcz, ale dzięki za info bo inaczej nie byłbym świadomy, że tak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja taki zestaw miałem w B5. Hamuje to super ale dopiero jak heble sa ciut rozgrzane. Na zimnym słabsze niż seria. Co do dziurek fakt męczące to. Ja co 3 miechy czyściłem. Najpierw cienkim wiertłem później cały ten syf sprężonym powietrzem. Ps. ja tez mieszkam w bloku ale mój mechanik mi to ogarniał ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że to trzeba czyścić, czyli mam rozumieć, że ten osad tworzy jakąś twardą spoinę w otworach i tylko takie mocne zabiegi są to wstanie usunąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zdarzyło mi się tego czyścić. Przez kilkanaście lat zjeździłem sporo kompletów tych tarcz i nigdy nie miałem zapchanych otworów ale po pierwsze to nie są tarcze dla osób jeżdżących 80% w mieście, po drugie - nie każde klocki nadają się do stosowania z tymi tarczami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że w dużej mierze można ten osad z dziurek przeczyścić myjką lub sprężonym powietrzem. Ale najdokładniej będzie wiertłem.

 

Kiedyś zamontowaliśmy taki sam zestaw do porsche klienta, po jakimś czasie na tarczach było widać mikro pęknięcia w okolicach dziurek. Czy czyścił? Nie wiem, raczej nie.

 

Do tego auta...

 

image.php?dm=64ZL

image.php?dm=Q8B1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, hamulcesklep napisał:

Jeszcze nie zdarzyło mi się tego czyścić. Przez kilkanaście lat zjeździłem sporo kompletów tych tarcz i nigdy nie miałem zapchanych otworów ale po pierwsze to nie są tarcze dla osób jeżdżących 80% w mieście, po drugie - nie każde klocki nadają się do stosowania z tymi tarczami.

Ok to zaczynam mieć obraz sensowności posiadania takiego zestawu. A jakie tarcze i klocki do jazdy 80% miasto, bo mam rozumieć, ze wszelakie nawiercane czy nacinane nie ma sensu brać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup zwykłego zimerka tarczę do tego klocek textara bądz trw i będzie zadowolony ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klocki textara i trw lubia piszczec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzą tarcze i klocki Textara i nic nawet nie myśli pisnąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne. Wsadzilem koledze textara tarcza plus klocek i piszczy. Wiadomo, ze nie jak u mnie ale przy otwartej szybie jadac w terenie zabudowanyn to slychac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie ani jęknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie piszczy. Mam to w swoim BMW gdzie tu naprawdę układ hamulcowy jest bardzo czuły i ori mialem trw teraz mam textary i jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zestaw zwykła tarcza Zimmerman i klocki textar jak wypadaja z hałasem czy piszczą ? Co do klocków textar to też są jakieś odmiany zwykłe i sportowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytasz uważnie ? Pisałem że polecam taki zestaw bo mam sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem że mówiłeś o zestawie Textara (tarcze + klocki) a ja miałem na myśli zestaw tarcze Zimmerman + klocki Textara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żaden z nich nie będzie piszczał jeśi będzie dobrze zamontowany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności