Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wiem jedno że nad TEXTAR-a nie ma lepszych hamulców.Żadne zinermany , ATE i inne, jak ktoś chce mieć super hamulce to tylko TEXTAR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jaki mocny zestaw na przód polecacie do B5FL 1.8T 210KM? 20K km temu założyłem nowe tarcze Textar plus klock Steinhof RS300. Zestaw piszczy ale hamuje solidnie. Niestety hamulec się przypalił z niewiadomich mi przyczyn. 3-4 szybkie hamowania z 150 do 30 tu i hampel spuchniety. Przy hamowaniu z 220 do nawet 80 hamulec buczy i puchnie. WTF? Co kupić? Czy może pozostaje tylko zmiana na większy rozmiar?

ham.jpg

ham1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to kwestia płynu hamulcowego, a nie tarcz czy klocków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn zmieniany co 30 000km. Podczas miejskiej jazdy czy hamowaniu sporadycznym na autostradzie z predkosci 160-180km/h niema żadnego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.09.2017 o 21:32, kenczorf napisał:

 

Jaki mocny zestaw na przód polecacie do B5FL 1.8T 210KM? 20K km temu założyłem nowe tarcze Textar plus klock Steinhof RS300. Zestaw piszczy ale hamuje solidnie. Niestety hamulec się przypalił z niewiadomich mi przyczyn. 3-4 szybkie hamowania z 150 do 30 tu i hampel spuchniety. Przy hamowaniu z 220 do nawet 80 hamulec buczy i puchnie. WTF? Co kupić? Czy może pozostaje tylko zmiana na większy rozmiar?

ham.jpg

ham1.jpg

Nie wygladaja mi te tarcze Na TEXTAR-a , kupowałem Textara i tarcze nie miały nawiertów .Zmień klocki na Textar i powinno być OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcze Textar kupione na 100% z Polskiej dystrybucji. Wersja Pro czy jakos tak. Byly cale ocynkowane. Jak zmienie klocki na Textar to spadnie sila hamowania. Watpie zeby to pomoglo przy naglym hamowaniu z 220 lub wyzszej predkosci...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak lubisz tak hardkorowo zapitalać i hamować to zmień płyn hamulcowy na lepszy i przewody w oplocie bo to one nie wyrabiają również. Klocki wrzuć EBC albo coś innego z ceramiki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesto zdarza mi się tak jeźdźić, a tzw niedzieli kierowcy w tym przeszkadzają. Pewnie bym nawet nie dowiedział się o tym problemie, gdyby nie kilkukrotne spotkanie osób nie umiejących korzystać z lusterek. Jedzie taki delikwent za Tirem 80 czy tam 90 na godzinę i nagle stwierdzi, że go wyprzedzi rozpędzając się do 100, nie biorąc pod uwagę, że ktoś na lewym pasie może jechać nawet te przepisowe 140 lub więcej. 

Wracając do Textara, na jednym z forów zrzeszających ludzi lubiących popier... ;) stwierdzono, że jest to dobry zestaw...do jazdy po mieście. Jeden chlopek spalil dwa zestawy. Jeden w ramach reklamacji otrzymał od producenta. Przeszedl na EBC i problemy się skończyły. 

Na chwilę obecną zostawiam tak jak jest...skoro niemam żadnego bicia. Będę chciał zmienić płyn i przewody, a jak się klocki skończą sprawdze ebc greenstuff.

Jaki lepszy, bardziej odporny termicznie płyn polecacie? Ostatnio na wymianie pytałem się w serwisie czy by nie wlać czegoś lepszego, to mi dziady powiedziały, że musi być dokładnie taki jak producent przewidział, bo inaczej pompa ABS klęknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez problemu można przejść na 5.1? Słyszałem różne opinie, i myślałem o DOT4 z podwyższonym punktem wrzenia

 

Update:

Przy DOT 5 trzeba mieć przystowsowany układ, a wg poniższego linka, na DOT 5.1 można przejść bez problemu

http://www.millersoleje.pl/index.php/2014/05/plyn-hamulcowy/

Edytowane przez kenczorf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ok. Dwoch miesiacach uzywania zestawu textara musze stwierdzic ze to dobry zestaw do codziennej jazdy, pewnie sie przy nim czuje. W przeciwienstwie do poprzedniego: tarcze brembo, klocki textar. W tamtym przypadku hamulce nabieraly sprawnosci dopiero po rozgrzaniu, teraz ladnie reaguje przy zimnych a przy rozgrzanych lepiej niz przy poprzednim zestawie. Nie mialem jeszcze okazji sprawdzic ich w warunkach zejscia z np. 180-0 ale moze to i dobrze. Polecam textar+textar, jak narazie najlepszy zestaw jaki mialem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja korzystam z takiego zestawu ponad rok i złego słowa nie powiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwoerdza sie info ktore znalazlem ze do miejskiej lub umiarkowanej autostradowej sa jak najbardziej ok. Gorzej jak ktos lubi ustawki na cwiartke a po autostradach lata 200+. Przy obecnej mocy udalo sie poleciec 249km/h wg GPS ;) shamowanie z tej predkosci do 120km/h to buczenie hamulca i w konsekwencji jego brak przez jakos czas. Zamowilem sobie plyn motul brf600. Zobaczymy czy to cos da. Zestaw EBC tarcze plus klocki to juz spory wydatek. Najchętniej wsadzilbym wiekszy zestaw hamulca, ale dwa lata temu popelnilem blad kupujac alu15tki i nowe opony na zime. Jak zmienie zacisk na wiekszy to juz ich nie ubiore....

 

Na marginesie z czego pasuja wiekaze zaciski p&p i jakie to rozmiary?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P&P np 312mm ale to już min koła 16", później masz z Audi A6 C5 345mm ale z kolei tutaj to już chyba min 17". I do tych drugich musisz już chyba zwrotnicę zmienić. A koła to najmniejszy problem. Zawsze można sprzedać lub zamienić na większe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z czego sa te 312? Jakie auto z jakim silnikiem? Felgi nie problem. Szkoda mi tylko opon. Kupilem nowe conti ts850 ktore po dwoch sezonach sa jak nowe a cene bym musial pewnie przez pol zrobic zeby sprzedac. Nie zmienia to faktu, ze moze po tej zimie pojda jednak na gielde zeby zmienic hample

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam 312 brało się używki z A4.

"Gorzej jak ktos lubi ustawki na cwiartke a po autostradach lata 200+" Jak ktoś lubi takie zabawy to powinien liczyć się z inwestycją w osprzęt z wyższej półki a nie latać na heblach dla przeciętnego kowalskiego :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, miałem na celu zostawienie oryginalnego rozmiaru hamulca. Dlatego kupiłem jak wtedy mi sie wydawało bdb tarcze Textara i sportowe klocki. W sumie połowicznie się udało, ponieważ skuteczność tego zestawu jest wyższa niż zestawu VW, który miałem wczesniej (poprzedni właściciel do samego końca serwisówal w ASO). Niestety skuteczność ta zanika po kilku mocnych strzałach heh

Najpierw sprawdze kwestie płynu...czy coś pomoże...jeśli nie, to będe dumał nad wymianą na większe lub zastosowanie EBC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że nic nie pomogą ani lepsze tarcze i klocki ani płyn jeśli nie zrobisz przewodów elastycznych w oplocie stalowym. Zwykłe niestety przy takiej jeździe szybko spuchną i nie daj Bóg jeśli pękną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Montował ktoś tutaj? Co sprawdzonego polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności