rainman777 Zgłoś #1961 Napisano 5 Lipca 2018 2 godziny temu, adams napisał: Jedne klocki już zjeździłem, wytrzymały 80tys, 80 tysi ? jak ty to robisz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1962 Napisano 5 Lipca 2018 Godzinę temu, rainman777 napisał: 80 tysi ? jak ty to robisz Nie hamuje przed rondami ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #1963 Napisano 6 Lipca 2018 7 godzin temu, adams napisał: Nie piszczy, pyli jak zwykła tarcza, nie pęka (dwa razy na sezon czyszczę otwory w tarczy). Hamulec jest bardzo pewny i precyzyjny. Czy przed wymianą na ten swój zestaw miałeś oryginalne założone i czy odczułeś różnicę po przesiadce? Co to znaczy, że czyścisz otwory w tarczy, mam rozumieć, że tworzy się tam jakiś nalot, i jest on powodem, że tarcza może pękać w tym miejscu, czy tylko gorzej z odprowadzaniem ciepła ale hamuje tak samo? Jak wygląda to czyszczenie czy to jakoś trudno się usuwa ten osad czy wystarczy na myjce tam prysnąć ? Nie bardzo mi się uśmiecha ściągać całe koło i może jeszcze zacisk aby dokonać takiej konserwacji. Jeszcze co do hałasu to nie ma piszczenia to ok a czy po zmianie z wcześniejszych bo mniemam, że miałeś gładkie wcześniej to czy te jakoś głośniej pracują przy hamowaniu ze względu na te otwory czy rodzaj klocków?? Sorki, że tak cię wałkuję ale widzę, że masz identyczny charakter jazdy z moim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #1964 Napisano 6 Lipca 2018 6 godzin temu, rainman777 napisał: 80 tysi ? jak ty to robisz Bo jeździć to trzeba umieć synek hyhy Często robię trasę po autostradzie 1000km gdzie hamulca używam kilka razy w ciągu drogi... kilometry lecą... Do tego umiejętne hamowanie silnikiem oraz dobry zestaw na tylnej osi recepta na sukces. Przed wymiana miałem dojechane gładkie tarcze, więc różnica na plus. Głośność jak w seryjnym zestawie, a czyszczenie w moim przypadku polega na przewierceniu wszystkich otworów w tarczy przy okazji zmiany kół z letnich na zimowe (i odwrotnie). Dwie minuty i gotowe. Zakładasz wiertło (nie pamiętam teraz jaki rozmiar) na wiertarkę/wkrętarkę i czyścisz wszystkie otwory jakie sa w tarczy. Nic dodatkowo nie trzeba zdejmować. Moje tarcze mają już jakieś 85tys, zużywają się idealnie równo, żadnych pęknięć, pofalowań itp. Ja jestem zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #1965 Napisano 6 Lipca 2018 36 minut temu, adams napisał: ... czyszczenie w moim przypadku polega na przewierceniu wszystkich otworów w tarczy przy okazji zmiany kół z letnich na zimowe (i odwrotnie). Dwie minuty i gotowe. Zakładasz wiertło (nie pamiętam teraz jaki rozmiar) na wiertarkę/wkrętarkę i czyścisz wszystkie otwory jakie są w tarczy. Nic dodatkowo nie trzeba zdejmować. Czy ten osad jest aż taki ciężki do usunięcia, że potrzeba wiercić w otworze?!!! To trochę mnie niepokoi i zniechęca, że tarcze nie są bezobsługowe i do tego nie da się tego zrobić bez dotykowo (np. myjka karcher). Mieszkam w bloku więc nie mam możliwości podłączenia sobie wiertarki i wyglądałoby to trochę dziwnie, poza tym na parkingu nawet nie miałbym miejsca na taką akcję a operowanie . Dodatkowo zdejmowanie każdego koła osobno używając tego małego podnośnika to raczej zajęłoby trochę dłużej jak 2min. Jak sobie jeszcze pomyślę, że miałbym w takiej ciasnocie parkingowej operować narzędziami i jeszcze gdzieś koła odkładać z ryzykiem, że uszkodzę komuś auto to dziękuję. Jeżeli czyszczenie tych otworów jest wymagane i do tego potrzeba takich radykalnych metod to będę musiał zrezygnować z tych tarcz, ale dzięki za info bo inaczej nie byłbym świadomy, że tak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1966 Napisano 6 Lipca 2018 Ja taki zestaw miałem w B5. Hamuje to super ale dopiero jak heble sa ciut rozgrzane. Na zimnym słabsze niż seria. Co do dziurek fakt męczące to. Ja co 3 miechy czyściłem. Najpierw cienkim wiertłem później cały ten syf sprężonym powietrzem. Ps. ja tez mieszkam w bloku ale mój mechanik mi to ogarniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #1967 Napisano 6 Lipca 2018 Szkoda, że to trzeba czyścić, czyli mam rozumieć, że ten osad tworzy jakąś twardą spoinę w otworach i tylko takie mocne zabiegi są to wstanie usunąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #1968 Napisano 6 Lipca 2018 Jeszcze nie zdarzyło mi się tego czyścić. Przez kilkanaście lat zjeździłem sporo kompletów tych tarcz i nigdy nie miałem zapchanych otworów ale po pierwsze to nie są tarcze dla osób jeżdżących 80% w mieście, po drugie - nie każde klocki nadają się do stosowania z tymi tarczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #1969 Napisano 6 Lipca 2018 Myślę że w dużej mierze można ten osad z dziurek przeczyścić myjką lub sprężonym powietrzem. Ale najdokładniej będzie wiertłem. Kiedyś zamontowaliśmy taki sam zestaw do porsche klienta, po jakimś czasie na tarczach było widać mikro pęknięcia w okolicach dziurek. Czy czyścił? Nie wiem, raczej nie. Do tego auta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #1970 Napisano 6 Lipca 2018 Godzinę temu, hamulcesklep napisał: Jeszcze nie zdarzyło mi się tego czyścić. Przez kilkanaście lat zjeździłem sporo kompletów tych tarcz i nigdy nie miałem zapchanych otworów ale po pierwsze to nie są tarcze dla osób jeżdżących 80% w mieście, po drugie - nie każde klocki nadają się do stosowania z tymi tarczami. Ok to zaczynam mieć obraz sensowności posiadania takiego zestawu. A jakie tarcze i klocki do jazdy 80% miasto, bo mam rozumieć, ze wszelakie nawiercane czy nacinane nie ma sensu brać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1971 Napisano 9 Lipca 2018 Kup zwykłego zimerka tarczę do tego klocek textara bądz trw i będzie zadowolony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenczorf Zgłoś #1972 Napisano 9 Lipca 2018 Klocki textara i trw lubia piszczec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1973 Napisano 9 Lipca 2018 U mnie siedzą tarcze i klocki Textara i nic nawet nie myśli pisnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kenczorf Zgłoś #1974 Napisano 9 Lipca 2018 Dziwne. Wsadzilem koledze textara tarcza plus klocek i piszczy. Wiadomo, ze nie jak u mnie ale przy otwartej szybie jadac w terenie zabudowanyn to slychac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #1975 Napisano 9 Lipca 2018 A u mnie ani jęknie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1976 Napisano 10 Lipca 2018 Nic nie piszczy. Mam to w swoim BMW gdzie tu naprawdę układ hamulcowy jest bardzo czuły i ori mialem trw teraz mam textary i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #1977 Napisano 11 Lipca 2018 A zestaw zwykła tarcza Zimmerman i klocki textar jak wypadaja z hałasem czy piszczą ? Co do klocków textar to też są jakieś odmiany zwykłe i sportowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1978 Napisano 11 Lipca 2018 Czytasz uważnie ? Pisałem że polecam taki zestaw bo mam sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patyk0 Zgłoś #1979 Napisano 11 Lipca 2018 Zrozumiałem że mówiłeś o zestawie Textara (tarcze + klocki) a ja miałem na myśli zestaw tarcze Zimmerman + klocki Textara. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #1980 Napisano 11 Lipca 2018 Żaden z nich nie będzie piszczał jeśi będzie dobrze zamontowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach