Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

Klocki Ferodo górna półka, tarcze lepiej omijać.
Zakładałem z 6 lat temu do poprzedniego passka i w dosc krótkim czasie pojawił się efekt lekkiego bicia przy hamowaniu, ale tylko wtedy gdy bylo to mocne i dluzsze hamowanie. Na tym zestawie nie bylo lepiej niz na ATE, czego nie moge powiedziec o S&R, które aktualnie uzytkuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyłem tarcze zimmermana i klocki TRW. Jak na razie zestaw się dociera więc delikatnie traktuję hamulec. Skomentuję za jakieś 300km, czyli w niedzielę czy "działa". Powinno się już ułożyć i będzie można docisnąć. Piastę wyczyściłem drucianką na wiertarce aż się błyszczała. Zgodnie z radą mojego mechanika nie dawałem między tarczę, a piastę pasty miedzianej. Pod klocki tam "gdzie trzeba i można" poszła pasta ATE Plastilube, tłoczek i prowadnice przesmarowane ATE Bremszylinder-paste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupilem klocki steinhoffa i mam pytanie po co jest ta tubka smaru? Kupilem tez drucik dociagajacy zacisk do jarzma bo od zawsze był urwany i klocki kolebotaja. Problem tyaki ze stary drut urwał się w taki sposób ze nie da się go wyciągnąć z zaciski. Próbował ktoś to regenerować? Rozwiercac czy cos?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20140706_184032.jpg

20140706_184042.jpg

20140706_184059.jpg

20140706_184019.jpg

20140706_184110[1].jpg

 

Przód Mikoda ATM 0222 GT, klocki TRW GDB 1307, przebieg, niecałe 41 tyś.

Tył klocki i tarcze ATE, przebieg 45 tyś. Spora część przebiegu pokonana na autostradach, hamulce raczej nie były oszczędzane. Poza tym że okrutnie rdzewieją to problemów z nimi niema. Jeśli z tyłu skończą się klocki to najprawdopodobniej założę tarcze mikody i pierwsze lepsze klocki, nie widzę sensu przepłacania za ATE skoro prędzej zgniją niż się zużyją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na Power Disc już ponad 3 lata i są czyściutkie, leciutki nalot. Klocki fakt faktem szybko się poddały. Efekt za to był zauważalny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego tak sie dzieje z tylnymi tarczami po zewnetrznej ze rdzewieja jakby klocek zle dociskal, mam tak samo, a wszystko bylo dobrze wyczyszczone i posmarowane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem, podejrzewam że sam zacisk je w taki sposób dociska do tarczy że najpierw przylega część bliżej osi tarczy. Zostawiłem go też na zaciągniętym ręcznym, stąd widoczny oderwany fragment tarczy. Moje tarcze rdza wzięła po miesięcznym postoju w krzakach. A wżery są tak głębokie że, nawet liznięcie na tokarce nie ma sensu bo tarcze będą zbyt cienkie by kwalifikowały się do użytku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego tak sie dzieje z tylnymi tarczami po zewnetrznej ze rdzewieja jakby klocek zle dociskal, mam tak samo, a wszystko bylo dobrze wyczyszczone i posmarowane.

Taka wada niedopracowania zacisku tylnego w grupie vag to normalne w audi 80 tez tak miałem ,tylny zacisk niedociska równomiernie klocków cala powierzchnią do tarczy przez co zostaje taki wlasnie rant ,przy nowych tarczach narazie tego niewidać ale po wiekszym przebiegu bedzie wygladać wlasnie tak jak na fotce kolegi Vesto43 a jesli ktos mało jezdzi i jeszcze parkuje pod chmurką to odrazu złapie rdze i tarcze do wywalenia będą.

Edytowane przez Robcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj założyłem tarcze zimmermana i klocki TRW. Jak na razie zestaw się dociera więc delikatnie traktuję hamulec. Skomentuję za jakieś 300km, czyli w niedzielę czy "działa

 

Jak tam kolego ci się spisuje ten zestaw?? Coś już chyba możesz napisać, bo sam się przymierzam to takiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Damian taki zestaw u siebie i powiem Ci że jest miodzik. Dla Ciebie jednak polecałbym Zimmermanna + ferodo DS - to dopiero w miejscu staje:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin wiem wiem co to DS miałem 2 komplety z ziemerkami sport w B5 :) za drogie te klocki teraz i chyba zwykły zimerek za miękki do nich. W CC mam dużo wydajniejszą pompę hamulcową wiec chyba Ds aż mi nie potrzeby ale kto wie zobaczymy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urwanie głowy mam Panowie więc sorki, że dopiero piszę.

Zestaw luks, testowałem na wszelkie możliwe sposoby i nie mam jako takich zastrzeżeń. Jedyne co mnie drażni, przy delikatnym dohamowaniu przed światłami piszczą. Nie jest to taki pisk jak w żuku że mózg wyrywa i psy uciekają, tylko taki bardziej jak z fleta prostego "niskie C" :). Niby posmarowałem pastą gdzie trzeba, ale nie wiem, może jeszcze się to układa (zrobiłem 700km z czego 500 w trasie), a może coś nie doczytałem i zrobiłem gdzieś błąd, nie wiem. Jak je ostatnio dobrze rozgrzałem bo się spieszyłem to muszę przyznać, że stały się czulsze i wyrywało oczy już przy delikatnym smyraniu hamulca. Narzekać nie mogę, wiem że mam porządne hamulce, czuję się w aucie bezpiecznie. To dla mnie najważniejsze, a loga tych firm na kartonach mi to ułatwiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od trzech miesięcy mam na przodzie tarcze Rotinger i klocki Steinhof. Hamuje świetnie, akurat wczoraj troszkę potestowałem, bo z reguły hamulce traktuję delikatnie to mimo, że tył nie hamuje, bo tłoczki zapieczone to auto bardzo szybko się zatrzymuje.

Po trzech miesiącach tarcze jak nowe, żadnych skaz itp. Najważniejsze, że klocki nie piszczą, a cena? Śmieszna - 272zł komplet.

W drodze jest taki sam zestaw na tył, a na biurku leżą już zestawy naprawcze zacisków. Cena tylnego kompletu to 138zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od trzech miesięcy mam na przodzie tarcze Rotinger i klocki Steinhof
ROwniez polecam. Jedyny minus to za pylenie. Zrobilem juz ok 2kkm i dalej brudza felge jak cholera nawet po kilkudzisieciu km.

 

Raz potraktowalem mocniej te hamulce w celu testow, to tarcze zmienily lekko barwe na fioletowa i nastepnego dnia hamulce byly twardsze. Po paru dniach jazdy wszystko wrocilo do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od trzech miesięcy mam na przodzie tarcze Rotinger i klocki Steinhof. Hamuje świetnie, akurat wczoraj troszkę potestowałem, bo z reguły hamulce traktuję delikatnie to mimo, że tył nie hamuje, bo tłoczki zapieczone to auto bardzo szybko się zatrzymuje.

Po trzech miesiącach tarcze jak nowe, żadnych skaz itp. Najważniejsze, że klocki nie piszczą, a cena? Śmieszna - 272zł komplet.

W drodze jest taki sam zestaw na tył, a na biurku leżą już zestawy naprawcze zacisków. Cena tylnego kompletu to 138zł.

Ja tez dzis zamowilem na przod Rotingery takie same co ty kulio bo klocki steinhoffy leżały w garażu kupione dwa lata temu ,bo myslalem że do obecnych zimermanów zaloże ale mylilem się moje przednie Zimermanny mają juz dosć jazdy zemną z wiekszych predkosci 170/ 190 zaczynaja bić. zrobilem 54tyskm okolo 4lat klocki zimermany troszke za twarde dlatego mają jeszcze okolo 1cm grubosci niestety tarcze sie juz poddały fakt na tyle mam Rotingery rok temu zakladane i jest ok fakt niejezdze jak emeryt i hamulce maja cieżko zemną ,zgadzam sie z kolegami klocki steinhoff troche brudzą szczegolnie na poczatku okresu potem juz jest ok ale wole wymienić klocki które szybciej znikna niż kupować znów tarcze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez bede wymienial tyl. Rottinger steinhoff wleci bo tarcze i klocki tak cienlie ze klocek juz lata luzem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od trzech miesięcy testuję kpl. ATE z klockami Ceramic. Po około 4000 km powiem, że skuteczność hamowania w porównaniu do zwykłej mieszanki ATE lepsza, nie piszczą i przede wszystkim nie pylą na ciemno przez co nie brudzą felg. Dla mnie rewelacja :kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakupiłem właśnie zestaw ATE 288mm tarcze + klocki ATE standard ,jezdziłem już wcześniej na takim zestawie w a6 i byłem zadowlony,klocki troche pylą ale hamulce bardzo dobre i nie piszczą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mysle nad tym ATE - mam niby calkiem dobre klocki ale chyba cos tarcze sie pokrzywily bo troche szarpia szczegolnie jak goracy - TRW chyba nie polecam, tylko kupilem juz auto na nich, zrobilem prawie 30k przez rok a klocki jak nowe a tarcze pod palcem czuc ze troche jakby nierowne.

 

Czy ktos z forum sprzedaje w dobrej cenie ten zestaw ATE 288 i klocki z czujnikami ?

 

Wie ktos co to za klucz do odkrecenia zacisku ? 18 czy 19 ?:)

 

Rozumiem ze mocowanie jarzma jest pod tymi gumkami ?

 

Tloczki z przodu wciskamy czy wkrecamy ? ( Tyl robilem - wkrecane )

 

Cos musze jeszcze wiedziec ?

 

Z gory dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klucz 18, tłoczek wciskany, pod gumkami masz śruby na ampula 5 lub 6. Przed wciskaniem tłoczka otwórz zbiorniczek płynu ham.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności