Skocz do zawartości
cooler

[B5] Jakie tarcze hamulcowe i jakie klocki?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jaki polecicie zestaw tarcz i klocków na tył do passata b5 3b sedan 110 KM 98r. ??

mógłbym prosić o poglądowe zdjęcia z allegro.

 

Taki zestaw będzie dobry ??

http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-tyl-passat-b5-b6-audi-a6-i3587871611.html

jaka może być orientacyjna wymiana ??

czy łatwo samemu sobie wymienić ??

 

Ten zestaw będzie pasował.

 

Widze że ten zestaw jest na zacisk Lukasa bo ma w zestawie śróby M8 i kształt klocka typowy dla tego zacisku. Ja mam u siebie zacisk Atr i tam zacisk jest mocowany na imbus 7.

W Passacie jest tylko jeden rodzaj zacisku tylnego. Na przodzie są różne zaciski i różne średnice tarcz. Tył jest jednego rodzaju na tarczę 245x10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20131015_171627.jpg

 

Tarcze i klocki TRW. Założone 3 października 2012, obecnie mają 22 tyś przebiegu. Klocka widać jest sporo, więcej niż połowa okładzin.

Na zdjęciu widać też rdze powierzchniową bo auto nie jeżdżone od niedzieli. Z przodu mam założone Mikody od początku roku, można by rzec, stały w tych samych warunkach ale ich rdza tak nie zeżarła. Niestety te tylne rdzewieją na potęgę. Na zdjęciu widać odłupany grubszy fragment rantu. Myślę że to wina tego że auto stało tydzień czasu na zaciągniętym ręcznym ale na drugiej tarczy niema takiego odłupania.

Jeszcze dwa tygodnie będę w Niemczech, dopiero jak wrócę do domu to dokładniej przedstawię stan tarcz.

Zastanawiam się nad tym czy wymienić z tyłu komplet czy poczekać aż skończą się klocki i dopiero wtedy zmiana.

Generalnie z hamowaniem niema poważnych problemów oprócz odczuwalnego falowania, pewnie z winy tego odłupanego rantu. Widać jak byk na pierwszym zdjęciu.

20131015_171610.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tarcze i klocki TRW. Założone 3 października 2012, obecnie mają 22 tyś przebiegu. Klocka widać jest sporo, więcej niż połowa okładzin.

Na zdjęciu widać też rdze powierzchniową bo auto nie jeżdżone od niedzieli. Z przodu mam założone Mikody od początku roku, można by rzec, stały w tych samych warunkach ale ich rdza tak nie zeżarła. Niestety te tylne rdzewieją na potęgę. Na zdjęciu widać odłupany grubszy fragment rantu. Myślę że to wina tego że auto stało tydzień czasu na zaciągniętym ręcznym ale na drugiej tarczy niema takiego odłupania.

Ja od czasu do czasu przejade sie kilkaset metrow na lekko zaciagnietym recznym, by tylne hamulce przeczyscic ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masakra, jakość tarcz TRW jest wręcz tragiczna. Miałem przeboje z tym syfem.

 

Twoje tarcze wyglądają jakby miał 10 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy hamulców używać do hamowania a nie spowalniania i wszystko będzie ok!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używane były nieco ostrzej niż standardowo więc wykluczam sposób hamowania. Główną przyczyną takich zniszczeń było to że auto stało miesiąc czasu w krzakach i tarcze są wykonane z niskiej jakości materiału. Przednie aż tak nie zardzewiały, generalnie to na powierzchni ciernej niema rdzy, tylko te tylne takie dziadostwo. Teraz każdy dłuższy postój niż tydzień owocuje coraz bardziej postępującą korozją. Zmęczę ten szajs do końca i pomyślę co dalej.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian
Używane były nieco ostrzej niż standardowo więc wykluczam sposób hamowania. Główną przyczyną takich zniszczeń było to że auto stało miesiąc czasu w krzakach i tarcze są wykonane z niskiej jakości materiału. Przednie aż tak nie zardzewiały, generalnie to na powierzchni ciernej niema rdzy, tylko te tylne takie dziadostwo. Teraz każdy dłuższy postój niż tydzień owocuje coraz bardziej postępującą korozją. Zmęczę ten szajs do końca i pomyślę co dalej.

Pozdrawiam.

 

Jakościowo na pewno TRW jest lepsze niż Mikoda. Także tą kwestię możesz wykluczyć. Tarcze tył w Paskach mają już taki urok, że szybko je szlak trafia, szczególnie jak auto długo stoi a tym bardziej jak zostawia się je na ręcznym a wiele osób popełnia taki błąd.

Taka już niestety jest prawda, że materiały z których wykonane są tarcze czy klocki są bardzo podatne na działanie warunków atmosferycznych i tego niestety nie zmienisz.

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz prowadnice zapieczone, i przez to nie równo bierze zewnętrzną i wewnętrzna stronę tarczy. Tak też się często dzieje w tym systemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co polecacie na tył ? Zestaw Brembo plus klocki Ferodo sa na allegro po 210 zł za komplet na tył. Cena bardzo dobra tylko ciekawe jak z jakoscia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie , jaki jest właściwy rozmiar tarcz do 2.3VR5 , allegro oferuje 282 i 288mm ( oba wymiary oczywiście do tego samego silnika ) czy da się to jakoś określić bez zdejmowania tarczy ?? Z góry dzięki za pomoc .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podpowiedzcie jaką mam średnicę tarczy chamulcowej przedniej w passacie fl Avf, 280mm czy może 288mm???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 288mm bo niedawno wymieniałem, to u Ciebie pewnie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie podpowiedzcie jaką mam średnicę tarczy chamulcowej przedniej w passacie fl Avf, 280mm czy może 288mm???

288mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,wie ktoś jaki jest rozmiar tarczy z przodu, a jaki z tyłu w ATJ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tył to zapewne standard 245mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam a o byście bardziej polecali tarcze ATE gładkie (oczywiście wentylowane) czy może lepiej Mikoda ale nacinane i nawiercane klocki Steinhof już mam bo się sprawdziły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian
Witam a o byście bardziej polecali tarcze ATE gładkie (oczywiście wentylowane) czy może lepiej Mikoda ale nacinane i nawiercane klocki Steinhof już mam bo się sprawdziły

 

 

Pomiędzy tymi dwoma zdecydowanie ATE, ale jeszcze lepiej TRW lub Zimmermann ;)

Podeślij numer nadwozia to przygotuję ofertę.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Co sądzicie o komplecie hamulców na tył tj: klocki hamulcowe firmy Steinhof oraz tarcze hamulcowe Koffler.

Ten zestaw jest na alle_ro za 130zł + przesyłka.

Rozważam opcję ich zakupu bo ATE z tego co widzę są dużo dużo droższe..

Proszę o opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kazik2000

Jakie tarcze hamulcowe polecacie na przód i tył do passata b5 rocznik 2004 fl 1.9TDI 130 KM sedan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności