Skocz do zawartości
Michal1980

Bagażnik rowerowy, transportowanie rowerów.

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro wyjezdzam do Polski, wiec przede mna kawalek drogi, i ciagle nie mam pewnosci, czy ten rower z gruba rama, bedzie porzadnie trzymany przez to ramie (ostatnie foto, ktore wkleilem) . tzn chodzi mi o ruchy prawo-lewo, bo przod tyl, siedzi jak przyspawany.

Ramie lapeie rame dosc nisko - okolo 10 cm od pedalow, wiec mysle nad jakims dodatkowym zabezpieczeniem - tylko jakim najlepiej?

Spiac jakos obie ramy moze? (pierwszego roweru jestem calkowicie pewien - tzn jego stabilnosci) Czy moze jakims pasem czy sznurem, przywiazac rame mocno w dol do rynny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej tak. Choc zapytaj sprzedawcy, czy istnieje mozliwosc zwrotu towaru w przypadku niedospasowania.

Zmierz, czy B5 nie ma relingow szerzej niz 1,2m - jesli nie, to pasuja.

Tylko co do ramienia, trzymajacego rame roweru, to zwroc uwage, ze jest ono tylko przystosowane do ram okraglych, czyli tam prostakotnych czy wielokatnych bezpiecznie na pewno nie przwieziesz. Malo tego, z tego co widze, to jest to to samo rozwiazanie co w poprzednich modelach Thule - zatrzask sie zamyka tylko w dwoch konkretnych miejscach - czyli jesli bedziesz mial bardzo gruba rame, to tez moze byc problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeje, bo zbliża się sezon wakacyjny...

 

Muszę kupić uchwyty rowerowe na dach i moje pytanie: czy ktoś spotkał się z uchwytami Aguri Acuda? Jak się sprawują i czy rower stoi stabilnie.

Wyglądają solidnie, szerokie profile i ładnie wyprofilowana belka. Za tą samą kwote można kupić Mont Blanc RoofRide, jednak ze względów estetycznych i aerodynamicznych zdecydowanie lepiej wypada Aguri...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat o bagażnikach to i ja o coś podpytam. Mam do swojej B4 ori bagażnik do wersji bez relingów, dokładnie taki

 

bagaznik.jpeg

 

Niestety mam mały problem bo sprzedawca nie miał do niego ori podkładek gumowych zakładanych na łapy. Łapy są jedynie podklejone jakąś pianką ale po 2 tygodniach i ponad 1800 km na dachu z boxem po zdjęciu bagażnik zostawił dziwne ślady, coś jakby lakier się odparzył :taksobie W związku z tym poszukuję ori gum, które wyglądają tak (fotki dzięki uprzejmości kolegi SuVW_2006)

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

Nie wiecie czy od czegoś innego takie gumy by nie pasowały? Może od jakichś nowszych boxów lub innych producentów? Może ktoś się z czymś takim gdzieś spotkał lub ma na sell? :hyhy

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie.

 

Z racji że używam tego uchwytu od jakiegoś czasu u siebie po delikatnej przeróbce o której wspomnę niżej mogę polecić innym użytkownikom Passata B6 Variant.

 

Sporo w sieci uchwytów rowerowych, osobiście nie jestem zwolennikiem wożenia rowerów na dachu a haka tez nie posiadam więc jedyną opcją jaka mi pozostała jest uchwyt na klapę. Thule ma w swojej ofercie kilka modeli, wspomniany Clipon 9104 wyświetla się na stronie jako kompatybilny jednak po założeniu postanowiłem go trochę przerobić. Dla czego ? Jak widać na zdjęciu uchwyt jest mocowany do klapy za pomocą 4 uchwytów (łapek) i zaciskany na niej za pomocą dwóch uchwytów/linek. Dolna cześć "poddaję się" i dopasowuje całość do danej klapy bagażnika. W przypadku B6 Variant 3 możliwości regulacji górnych uchwytów nie wystarczyły, dla tego trzeba było delikatnie "podciągnąć" naciąg linek wiercąc 2 dodatkowe otwory.

 

2e3a1d30143d3f68med.jpg

 

W miejscu zaznaczonym czerwoną strzałką wiercimy otwór (lewa i prawa strona uchwytu)

 

306ffbaf7a6645d7med.jpg

 

4cc848d1246bffb8med.jpg

 

Uchwyt rozkręcony, przygotowany do montażu

 

b99c490e68d0e528med.jpg

 

adab6be1e14262c1med.jpg

 

W miejscach zaznaczonych czerwoną strzałką dałem dodatkowa, cienką warstwę gumy. Takie zabezpieczenie przed ew. porysowaniem lakieru na klapie.

 

558812edbeb3252cmed.jpg

 

dd49a322a74d6921med.jpg

 

00ffdf187f5ec10cmed.jpg

 

Tak sie prezentuje całośc na klapie :

 

3a997cabe0222536med.jpg

 

1a91fd3ad9f10b6cmed.jpg

 

4a7318ad6073eba8med.jpg

 

A tak się prezentuje z jednym rowerem (drugi sie kupuje) :rumieniec

 

Podsumowanie:

 

Całość to solidna konstrukcja która po zamontowaniu na klapie stanowi stabilny uchwyt. Jakość wykonania i sposób mocowania zapewnia bezpieczny transport rowerów i doskonałą alternatywę dla uchwytów na hak i dach. W temacie widoczności tablicy rejestracyjnej jak widac na zdjęciu jest ona całkowicie widoczna, świecace lampy widać doskonale przez koła. Nie sądze żeby ktoś mógł sie doczepić przy ew. kontroli drogowej.

Ciekawostką jest fakt mozliwości dostania się do bagażnika bez demontażu rowerów (opcja dla silnych osób hehe). Nie ma mozliwości sciągnięcia uchwytu bez uchylenia klapy więc o kradzieży nie ma mowy chyba że łomem !

 

To chyba tyle, z mojej strony polecam w 100% ! Będę testował z dwoma rowerami przez całą Polskę więc napisze po urlopie cos wiecej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei nie jestem przekonany do wożenia rowerów na klapie. Nie przemawia do mnie wydłużenie zwisu tylnego, przeniesienie pokaźnej masy na tył i zaburzenie opływu znaczniejsze niż przy rowerach na dachu. Ale to zapewne kwestia przyzwyczajenia.

 

Ja wożę od zawsze rowery na dachu, od dwóch sezonów stosuję uchwyty trzymająca widelec. Wadą tego jest to, że koła zajmują miejsce w bagażniku (przy czterech sztukach to już ma znaczenie). Zaletą jest niesamowita stabilność rowerów. Nawet najsilniejsze chwyty za ramę nie dawały czegoś takiego. Utrzymywanie prędkości 180-200 km/h nie stanowi problemu (poza zużyciem paliwa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jadę max 120km/h, więcej bym nie ryzykował. Nie chciałbym stracić roweru przez głupotę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że póki nie jedzie się po jakiejś super krętej górskiej drodze stylem sportowym, to mocowanie na widelec jest w stanie spokojnie wytrzymać prędkości autostradowe (nie wiem jak uchwyty na ramę (cały rower na dachu)) ale widziałem już niektórych jadących z takim zestawem znacznie szybciej niż ograniczenie na autostradzie pozwala i nie wyglądało to jakoś źle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj z Istebnej żona wiozła 3 rowery złapane za widelec i mocno przekraczała prędkość autostradową. Jechałem przed nią, nawet przy wyjściu zza ekranów rowery były stabilne. Fajna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po sprzedaży paska zostały mi belki na relingi. Belki oryginalne wraz z oryginalnym pokrowcem pasują do Golf IV, Passat kombi 5BFL . Kod artykułu 1J9 071 151 041. Zainteresowanych proszę o kontakt pw w celu ustalenia szczegółów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam rowery mocowane na dachu za rame i latalem juz z nimi po 160 -180 i trzymały sie stabilnie.

 

oczywiście żeby nie było nie latam tak za kazdym razem ale dla przetestowania chcialem sprawdzic. normalnie jezdze w granicach rozsadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak jest z bagażnikami rowerowymi, ale podejrzewam że tak samo jak z bagażnikami dachowymi typu box.

Każdy producent podaje zalecaną prędkość max(~ 120-140km/h) z jaka można się poruszać z owym bagażnikiem. Moim zdaniem lepiej zostawić testy profesjonalistom, żeby przez przypadek nie narobić sobie poważnych problemów.

 

Box (Thule Atlantis) utrzymuje się na dachu grubo powyżej 200 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja nie pisałem do jakiej prędkości się utrzymuje, tylko jaką prędkość zaleca dany producent (do tej odpowiada za ewentualne wypięcie się boxa) powyżej określonej prędkości odpowiedzialność za ewentualne szkody ponosi kierowca

 

:) nie wierz w to, że producent będzie w jakikolwiek sposób odpowiadał za ew. szkody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem z 2 rowerami na klapie cala Polske tam i z powrotem w sumie ok. 2k km nie liczac miejscowych wycieczek. Zarowno na autostradzie jak i poza nimi caly zestaw byl stabilny i nie utrudnial prowadzenia. 160km/h to nie problem przy maksymalnym obciazeniu bagaznika i 4 osobami w srodku. Raz mi dobilo wydechem do asfaltu w Łodzi ale to akurat norma przy obecnym stanie drog w tym miescie.

Montaz uchwyru i 2 rowerow nastepnie demontaz calosci zajmuje mi 5min. Nie ma zadnych ograniczen wysokosci jak w przypadku bagaznika dachowego i nie ma zadnych oporow powietrza ! Spalanie niewiele wieksze od normy na trasie, dla mnie jedyna opcja na rowery (nie posiadam haka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma zadnych oporow powietrza

 

Zaburzenie opadu strumienia powietrza ZA samochodem powoduje większy opór przepływu niż bagażnik dachowy. Aerodynamika, szkoła średnia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sq8ijk

Witam,

 

Szukając forum zauważyłem że jest wątek o Thule ClipOn.

 

Otóż czy ten bagażnik będzie pasować do VW Passat Kombi B5 (wersja TDI 130km).

 

Ktoś używał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś lub używał odchylanego bagażnika na hak "Twinny load prestige"?

Pełno tego w niedużych pieniądzach na OLX i Allegro i zastanawiam się jak się sprawuje.

Wiem że post stary ale:

Zaburzenie opadu strumienia powietrza ZA samochodem powoduje większy opór przepływu niż bagażnik dachowy. Aerodynamika, szkoła średnia.

Widział ktoś jakieś testy, badania potwierdzające to co kolega pisze? Ja rozumiem, że takie są zasady aerodynamiki ale rowery na dachu zwiększają powierzchnię przekroju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaburzenie opadu strumienia powietrza ZA samochodem powoduje większy opór przepływu niż bagażnik dachowy. Aerodynamika, szkoła średnia.

 

Bzdura ! Nie ma takiej opcji żeby rowery na dachu stanowiły mnieszy opór od całkowicie schowanych za autem. Jechałem z 2 rowerami na dachu, jechałem z nartami na dachu i to jest PRZEPAŚĆ w porównaniu do 2 rowerów za samochodem. Same poprzeczki na dachu sięją wieksze spustoszenie od rowerów na tylnej klapie ! Potwierdza to choć by nawet sporo wieksze spalanie z rowerami na dachu. Przejechałem już sporo km z tym uchwytem i nie ma takiej opcji żebym powrócił z rowerami na dach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie piszemy tutaj o odczuciach subiektywnych.

Wiem, że Auto Świat nie jest w żaden sposób miarodajny ale nie mam jak teraz grzebać w swoich notatkach http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/bagazniki-rowerowe-zanim-ruszysz-na-majowke/0fdwe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności