Skocz do zawartości
johny x

[Instrukcja] Montaż składanych lusterek zewnętrznych

Rekomendowane odpowiedzi

tylko uważaj na silniczki z jetty 5c6 i paska CC ,takie jak ja na foto zapodałem bo będziesz miał kłopot z adaptacja szyb , [nie działa w automacie].

Wygląda na to że tylne sterowniki masz po lin nie po can  i  zadziałają  1k0959701[702]AE z sterownikem 1K0959793[792]P  tak jak tu kolega pisał wyżej tylko  trzeba dłubać z eepromem żeby lusterka z pilota skłądać ale  po tym zabiegu odwrotnie szkła chodzą i już  bida dojść co zmienić w epromie żeby dobrze było, chyba że magnesami. 

Z B7 szukaj bo to są gen4 i z poziomu kodowania idzie aktywować składanie z pilota ale składanie działa za każdym zamknięciem auta, rozkładają się po otwarciu drzwi kierowcy ale  po roku lusterka są wykończone. Lepszym rozwiązaniem jest 1k0959701[702] AG lub 5K0959701[702] E,J z sterownikami 5K0959793[792]A  bo tam można edytować eprom i sobie aktywować otwarcie po zał. zapłunu lub otwarciu drzwi a dodatkowo podświetlenie ambint po złożeniu lusterek tylko w tym wypadku tylne sterowniki tez trzeba zmienić na gen3.

Powodzenia, nie wiemy co masz w aucie konkretnie i ciężko coś dalej wróżyć.

  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Petro nie wprowadzaj w błąd. Sterowniki z b7 normalnie idzie zakodować że mają się otwierać przy drzwiach lub po zapłonie a żeby się zamknęły to trzeba przytrzymać przycisk na pilocie od zamykania. Więc jak ktoś nie chce ich zamykać to nie przytrzymuje przycisku zamknięcia. A żeby się pozbyć mrużenia w tylnych drzwiach to wystarczy też wsadzić sterownik drzwi z b7 i wszystko działa normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sory,  nie precyzyjnie opisałem, miałem na myśli  bo takie kodowałem w  B6,  te które na foto pokazałem wyżej- 561959701C [ster. 3C0959793J], mają dwie opcje z poziomu  kodowania:

1- składanie  z pilota i po naciśnięciu [nie przytrzymaniu] raz przycisku zamknij na pilocie się składają.

2- rozkładanie  po otwarciu drzwi i tylko ta opcja jest  z poziomu kodowania, nie ma rozkładania po zapłonie,  być możliwe że da się to zmienić kanałami adaptacji, tego nie sprawdzałem ale mogę podskoczyć ten tydzień do znajomego z passata i sprawdzić czy nie da się adaptacjami tego zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Petro A czy we wszystkich modułach wersji High da się ustawić że po zamknięciu auta lustra się same zamykają?? bo w tiguanie czy golfie ustawiają czas ile trzeba trzymać guzik aby się zamknęły od 0.2 sek do 2 sek ale tam jest bcm razem z komfortem a w passacie jest to osobno i tutaj jest lipa. Więc sam jestem zainteresowany tym żeby po zamknięciu auta same się zamknęły bez trzymania guzika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko się da ale po co skracać ten czas,  żeby  za każdym zamknięciem pilotem domykały się szyby, nawet jak je chcesz mieć otwarte, 2sek moim zdaniem jest spoko.

w silnikach szyb 561959701[702]C na sterowniku 3C0959793[792]J , tych co pokazałem wyżej na foto   nie trzeba trzymać dłużej przycisku pilota, od razu po naciśnięciu pilota razem z zamkami się skałdają lustra ale dla mnie jest to uciążliwe a znam takich którym złożone lusterko przymarzło i mechanizm poszedł.

W B6 nie wiem nie regulowałem tego czasu ale  tak jak jest jest ok, możliwe że w module komfortu się to robi, czemu nie?  tylko po co.

W golfie i tiguanie itp. na BCM   można czas  skrócić do 0,2sek   ale po co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytasz po co? a dlatego żeby tego przycisku nie trzymać tylko nacisnąć i tyle. Zima nie jest straszna bo lustra są smarowane i tutaj raczej problemu nie będzie z otwarciem. W tym wszystkim chodzi o samo zamknięcie auta i nie przytrzymywaniu przycisku żeby lustra się zamknęły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto bogatemu zabroni kupować lusterka,  masz rację  z tymi zimami w ostatnich latach cienko coś.

Po co ciągnąć, pisać i pisać, wszyscy wiedzą o co chodzi, napisze  taki jeden na innym  forum- co za baran to tak wymyślił że lusterko mu  przestało działać.

Z  tym super smarowaniem bym nie zachwalał , to jest słaba konstrukcja,  z duraluminium,  woda wleci ale nie wyleci, taka to wodoszczelność,  a w naszym klimacie,   sól wszechobecna itp. to się dzieją z tym cuda, w nowych modelach  oś przegubu jest pod skosem i już woda tam nie stoi, nie zamarza już to i jest lepiej.  

Nie jestem jakimś "fachowcem",  całe życie się uczymy ale parę lusterek po latach używania rozbierałem i ograniczniki+odboje w mechanizmie  były do tego stopnia wybite  że po rozłożeniu pozycja lusterka odbiegała od pozycji podstawy, wyglądało to jak  by auto po dzwonie było, łożyska oporowe już były tak  suche że silnik ledwie ciągnął a nawet się potrafił zatrzymać w połowie cyklu,  ten silnik to nie jak silnik szyby, nie ma czujnika obrotów na hallotronie, zatrzymuje się dopiero jak driver silnika wykryje nagły  wzrost prądu.  

Edytowane przez Petro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Po przeczytaniu tematu postanowiłem doposażyć mojego passata w skladane lusterka z pilota ale... i tu wlaśnie to "ale", czytając temat wszystko wydawało sie łatwe a niestety do końca tak nie jest o czym przekonalem się dzisiaj. Passat b6 rocznik 2006 modelowo 07 obecny sterownik szyb 4gen SW: 1K0 959 701 Q    HW: 1K0 959 793 M; dokupiony 3AA959701A założony i ...... brak komunikacji po VCDS działanie szyb oraz lusterek na odwrót (opuszczając lewą strone -opuszcza się prawa itd.)-rozumiem że wystarczy zamienić piny a co z brakiem komunikacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz gw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 @pako361 zmień gateway na jakiś wyższy model, pewnie masz C.

 E już będzie ok, ale lepiej zainwestować  w coś lepszego, np p lub q.

 

@Wolfe troszkę się wtrąciłem ?

 

Edytowane przez let_me_b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gateway SW: 3C0 907 530 B    HW: 3C0 907 951 czyli B, czy jak kupię p lub q to komunikacja wróci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledze chodzilo L lub Q i tak wystarczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

doczytałem że moje ACC obsługują tylko B/D/G/K/P i znalazłem D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 4.11.2021 o 21:26, pako361 napisał:

doczytałem że moje ACC obsługują tylko B/D/G/K/P i znalazłem D

D jest niższy niż E więc kup coś lepszego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Matiz4 napisał:

D jest niższy niż E 

Sprawdź sobie wersje sw jakie oba maja ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Wolfe napisał:

Sprawdź sobie wersje sw jakie oba maja ;) 

A niewiem, ja odrazu jak miałem zmieniać zmieniłem na L i spokój ze wszystkim, a był u mnie problem jak miałem E gdy założyłem moduł BT 3c8035730D. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To odpowiem taką samą, L u kolegi nie podejdzie musiałby zmieniać na P, a cena takiego gw na alle w tej chwili to prawie 3 paki, a D ma za 50, jak nie planuje większych modów to bez sensu wyrzucać pieniądze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj Wolfe ma racje (brawo TY) szkoda do starego paska kupować gw za prawie 300 stówy, teraz jest już jesień a zaraz zima, poczekam może znajdę gw P taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych Forowiczów. Jestem świeży na forum. Przeszedłem sobie na emeryturę i postanowiłem skomplikować sobie życie, otóż posiadam passat b6 z 2005 roku chciałem sobie trochę ulepszyć i dołożyłem składane lusterka 13 pin. Posiadam sterowniki 1K0 959 793 H wszystko działa poprawnie czyli : szyby wszystkie chodzą lusterka z dżojstika się składają zamykanie i domykanie szyb z pilota działa więc powinienem być zadowolony a jednak zachciało mi się składania lusterek z pilota. Po przeczytaniu dyskusji na forach i po sugestiach forowiczów postanowiłem kupić sterowniki chyba 4 gen. 3C0 959 793 c. Po zamontowaniu i zakodowaniu składanie lusterek z pilota owszem działa i nic poza tym. Podobno należy pozamieniać w kostkach piny. I tu prośba jeżeli ktoś ma wiedzę na ten temat to chętnie przytulę instrukcję w których kostkach drzwi lewych Passat b6 pozamieniać piny. Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam! 

Edytowane przez vboperator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka wymieniłem już lusterka na el. składane

L 13PIN, P 14PIN 

 

Autko z 2008r.

Moduł i silniczek mam nr 1K0 959 793 L, 1K0 959 701 P

I pytanko teraz. Na jakie sterowniki wymienić, żeby się lusterka składały/rozkładały zarówno z joysticka jak i pilota?

Czy 1K0 959 793 M    1K0 959 701 Q kierowca 

I analogicznie pasażer 792 M, 702 Q

wystarczą?

Lub Czy mogę tez kupić do kierowcy końcówka modułu M, silniczka Q, a do strony pasażera 792 P 702 AE?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności