Skocz do zawartości
marekbialek

[B6] Dołożenie czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Rekomendowane odpowiedzi

panowie czy sterownik Passat 2006( BMR ) ABS 3C0 614 095 P kodowanie 0013626 nada się do tej modyfikacji ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie czy sterownik Passat 2006( BMR ) ABS 3C0 614 095 P kodowanie 0013626 nada się do tej modyfikacji ?

 

a w pomocniku kodowania pojawia Ci się podpowiedz o możliwość dołożenia tego systemu, jak tak spróbuj zakodować, jeżeli przyjmie kodowanie i nie będzie błędu po powinno być OK, mimo tego że nie masz nic podłączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bimbasz a ten schemacik połaczeń elektrycznych co zamieściłeś będzie też pasował do rocznika 2009. Wiem pisałeś że od 2006 do 2009. Ale czy włącznie. Pytam dla pewności bo dzisiaj będe z tym walczył .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety z moim sterownikiem w aucie tego systemu nie założe czy trzeba zmienić pompe ABS czy może przeflaszować starą albo VCDS stary (908.1pl)

a w pomocniku kodowania pojawia Ci się podpowiedz o możliwość dołożenia tego systemu, jak tak spróbuj zakodować, jeżeli przyjmie kodowanie i nie będzie błędu po powinno być OK, mimo tego że nie masz nic podłączone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bimbasz a ten schemacik połaczeń elektrycznych co zamieściłeś będzie też pasował do rocznika 2009. Wiem pisałeś że od 2006 do 2009. Ale czy włącznie. Pytam dla pewności bo dzisiaj będe z tym walczył .

 

Od maja 2008 w górę i w dół :) jest ten sam schemat

Czyli krótko mówiąc dotyczy wszystkich passatów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to korzystając z wolnej sobotniej chwili, wziąłem się za robotę.

Zacząłem oczywiście od podpięcia VAG'a i sprawdzeniu czy pójdzie kodowanie, bo jeżeli by się okazało ze nie będzie chciał działać to wtedy bez sensu montować kontrole ciśnienia w kołach

kodowanie jakie zastałem to 0013592, dodałem 2048, zaakceptowałem, wyłączyłem zapłon, włączyłem i pokazało mi się na desce ze mam kontrole ciśnienia (żółta oponka), więc OK, bierzemy się za przeróbkę

 

u mnie ramka wygląda tak:

20111022212.jpg

 

Otwieramy popielniczkę, i chromowaną ramkę ciągniemy zdecydowanym ruchem do siebie, po chwili mamy tak:

 

20111022213.jpg

 

Teraz całą zewnętrzną ramkę (z przyciskami) łapiemy od środka i pociągamy do góry, jest na 4 zatrzaskach, spokojnie nie ma prawa się nic połamać. Jak ją wyciągniemy to wypinamy wszystkie wtyczki, dla ludzi o dużych palcach (ja takie mam) polecam zaopatrzyć się w mały płaski śrubokręt który pomaga odpiąć zawleczki

20111022214.jpg

 

Osłony skórzanej - mieszka, nie trzeba zdejmować, a samą ramkę z przyciskami można zdjąć poprzez górę.

 

 

Gdy już mamy ramkę w łapkach, wyciągamy zaślepkę i w jej miejsce wkładamy nasz przycisk

 

20111022215.jpg

20111022216.jpg

 

A tak wygląda nasz przycisk z drugiej strony

20111022217.jpg

 

Teraz bierzemy się za wtyczkę

 

zakupione kable wpinamy we wtyczkę do pinu 3,4,5,6, (są oznaczone numery na wtyczce wiec nie ma problemu)

po wpięciu wygląda to tak:

 

20111022219.jpg

 

Teraz szukamy naszej wtyczki z ESP (czarna na zdjęciu)

 

20111022221.jpg

 

Odwijamy izolację, i naszym oczom ukaże się 4 przewody następujących kolorów

 

szary

brązowy

czarno-żółty

fioletowo-niebieski (coś w tym stylu, nie przyglądałem się)

 

Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze.

I teraz tak:

Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym

Pin numer 5 z wtyczki łączymy z brązowym (masa) *poprawione po weryfikacji przez kolegę szyszko

Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym

 

po podłączeniu wszystko izolujemy, ja użyłem taśmy izolacyjnej która po zawinięciu jest jeszcze termokurczliwa.20111022222.jpg

 

 

Nasz wtyczka teraz ma 3 wpięte piny i czwarty (numer 4) przygotowujemy (najlepiej złączką termokurczliwą) do przeciągnięcia do komory silnika)

 

20111022223.jpg

 

teraz odkręcamy dolną część boczka od tunelu, jedna śruba znajduje się w samym końcu (torx 20) po jej odkręceniu sciągamy cały czarny plastik (jest na wsuwkach)

20111022224.jpg

 

Po przeciągnięciu kabla od wtyczki mamy go przygotowanego do przełożenia do komory silnika, teraz już możemy złożyć naszą ramkę w całość, po podpięciu wtyczke, zanim wciśniemy ramki, proponuje włączeniu zapłonu i swiateł, aby sprawdzić czy działa nam podświetlenie przycisku.

 

Po złożeniu wygląda to tak:

20111022225.jpg

 

 

Kabel przekładamy do komory silnika, nad pedałami kierowcy (w tym wątku, jest to ładnie opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/106825-Instrukcja-Podłączenie-spryskiwaczy-reflektorów)

 

Następnie od strony komory silnika, ciagniemy go do sterownika ABS.

Wyciągamy wtyczkę ze sterownika ABS, (najpierw zwalniamy zawleczkę i przesuwamy ją w stronę grodzi silnika, aż usłyszymy ze się zatrzasnęła z drugiej strony).

 

Teraz gdy już mamy wtyczkę w ręce, to rozcinamy opaskę przy wiązce i zdejmujemy górną osłone wtyczki.

 

Znalezienie pinu numer 16 nie będzie stanowić problemu, Piny są ponumerowane tylko skrajnie i każdy rząd numeracje zaczyna od lewej (jak będziecie miec wtyczkę w ręku, zrozumiecie o co chodzi)

 

Następnie potrzebujemy mała szpilkę aby wyjać białe uszczelnieni pinu od góry.

 

Teraz gdy mamy już wszystko gotowe, wkładamy pin we wtyczkę. Ja tutaj robiłem to z 5 czy 6 razy, gdy za kazdym razem obracał się o 90 stopni na samym końcu. Aby go wyjąć trzeba wcisnąć 2 szpilki od drugiej strony w takie małe otwory.

 

Gdy już mamy wszystko włożone i zatrząśnięte teraz składamy naszą wtyczkę do końca, spinamy opaską zaciskową.

 

Na koniec wkładamy wtyczkę do sterownika ABS. i blokujemy zatrzaskiem.

 

 

To wszystko.

 

Zdjęcia uzupełnie później.

 

 

Wielkie podziękowania dla kolegów dszyszko i Bimbasz, za schemat i poprawienie błędu który tutaj zapisałem, mimo ze dobrze podłączyłem.

 

Dodam ze po zabawie z manometrem u teścia na stacji zauwazyłem ze sterownik przy predkosci 60 km/h wykrywał różnice 0,25 bara

 

 

Czasowo wygląda to tak:

montaż przycisku: max 40 minut

przeciągniecie przewodu do komory silnika i wpięcie pinu to max 1,5 godziny (mi zajęło ponad 3 godziny ale to wina moich niezbyt zgrabnych dłoni)

Edytowane przez marekbialek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OT - nie przeszkadza Ci przy dsg włącznik parktronika po prawej stronie?

Ja przełożyłem go na lewą, podobnie jak VW zrobił to z czasem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie przeszkadza a z drugiej strony nie mam miejsca z lewej już :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś fotkę grodzi auta po zdjęciu schowka?

zanim zdejme schowek, chce coś sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ma ktoś fotkę grodzi auta po zdjęciu schowka?

zanim zdejme schowek, chce coś sprawdzić

 

jaki schowek? jaką fotkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
schowek nad nogami pasażera (ten duzy)

 

tamtędy nie przeciągniesz kabla do komory silnika, ponieważ musiałbyś rozkręcać całą instalację od nawiewów (climatronica) mega dużo rozkręcania, a po drugie nie widać w komorze silnika gdzie te kable tam wchodzą. Bardzo słabe dojście.

Przeciągaj kabel tak jak ja opisałem, nad nogami kierowcy, tam jest dojście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzał ktoś czy to działa i jaka jest tego tolerancja ? Np. jak mam 3 koła po 2,5 bar i jedno z 2,4 to zapewnię nie zadziała (a może się mylę?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a sprawdzał ktoś czy to działa i jaka jest tego tolerancja ? Np. jak mam 3 koła po 2,5 bar i jedno z 2,4 to zapewnię nie zadziała (a może się mylę?).

 

Sprawdzę na weekendzie, dam do jednej opony 1,8 a do reszty 2,3 zobaczymy czy zadziała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge dorzucic sie do tematu :) zaciekawilo mnie podpiecie tego "systemu" do samochodu, pytanko tylko czy na takim sterowniku 3C0 614 109 D to pojdzie, obecnie mam kodowanie 000027? Postaram sie pozniej podejsc z VCDS'em i sprawdzic czy da sie zakodaowac, ale czy w ogole jest sens?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie (oryginalnie miałem czujniki) działa znakomicie. Dwa razy najechałem na gwoździa i dwa razy dostałem informację. Jak zmieniam koła z letnich na zimowe i na odwrót też informuje (jak wcześniej nie przeprogramuje). Przydatna sprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moge dorzucic sie do tematu :) zaciekawilo mnie podpiecie tego "systemu" do samochodu, pytanko tylko czy na takim sterowniku 3C0 614 109 D to pojdzie, obecnie mam kodowanie 000027? Postaram sie pozniej podejsc z VCDS'em i sprawdzic czy da sie zakodaowac, ale czy w ogole jest sens?

 

Tak jak pisałem w instrukcji,

sprawdz najpierw czy pójdzie Ci kodowanie, jeżeli zaakceptuje to wylacz zapłon i włącz ponownie, patrzac czy na desce pojawia się lampka opony

 

----

 

W ten weekend skoncze montaz i wkleje reszte zdjęć, oraz poproszę moda o przerzucenie do warsztatu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko czysto teoretyczne - dotyczy B6 po liftingu (białe zegary), CC i B7 - czy do wyświetlania wartości ciśnienia z czujników trzeba mieć MFA Premium czy wystarczy MFA Plus?

 

Wiem, że teraz piszą (albo przy wprowadzaniu B7 pisali), że Premium ("kolorowy") ale również widziałem w którymś aucie VW wyświetlone wartości ciśnienia na wyświetlaczy B&W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odebrałem zabawki z ASO i jest tak:

Przycisk - 3C0927121DREH - koszt 52,11 PLN

Wtyczka - 4D0971636 - koszt 14,13 PLN

Przewody do wtyczki wraz z pinami - 000979009E - 2 sztuki - koszt 22,50 PLN

Przewód do wtyczki ABS wraz z pinem - 000979150E - 1 sztuka - koszt 19,93 PLN

Uszczelka do Pinu w wtyczce ABS - 357972741 - koszt 1,98 PLN

 

razem 110,65 PLN

 

w weekend zakładam i zrobie fotostory

 

 

Czy te części można kupić w tym sklepie ?

 

http://sklep.gajos.com.pl/sklep/

 

czy ktoś u nich robił zakupy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze.

I teraz tak:

Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym

Pin numer 5 z wtyczki łączymy z czarno żółtym

Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym

 

moge zadac pytanie co do podlaczenia powyzszego?

wg schamatu opis przyciskow:

 

przycisk wskaźnika ciśnienia w oponach ma piny:

3 - szary - podlaczenia +12V do podswietlenia

4 - czarno/bialy - do pinu 16 we wtyczce ABS T38/16

5 - brazowy - drugi styk od przycisku - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów

6 - brazowy - masa zarowki od podswietlenia - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów

 

przycisk systemów ASR i ESP

3 - szary - podlaczenia +12V do podswietlenia

6 - brazowy - masa zarowki od podswietlenia - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów

4 - czarny/żółty - połączenie 1 (15a) z potencjałem plus w głównej wiązce przewodów

1 - liliowy/niebieski - do sterownika ABS T38/34

5 - liliowy/zielony - do sterownika ABS T38/29

moje pytanie brzmi, dlaczego chcesz podłączyć pin 5 z przycisku o którym piszesz do pinu 4 w ESP?! To jest przeciez +12V, a powinno sie podlaczyc do masy?!

 

Sprawdzalem to w swojej Elsie i tak jest, nawet w schemacie, ktory podal "bimbasz" tez jest ze oba piny 5-6 sa podlaczone do masy!!! A U Ciebie efektem będzie, ze podasz +12V po nacisnieciu przycisku do pin sterownika ABS'u!!!

Edytowane przez dszyszko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności