szczetke Zgłoś #41 Napisano 20 Października 2011 panowie czy sterownik Passat 2006( BMR ) ABS 3C0 614 095 P kodowanie 0013626 nada się do tej modyfikacji ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #42 Napisano 20 Października 2011 panowie czy sterownik Passat 2006( BMR ) ABS 3C0 614 095 P kodowanie 0013626 nada się do tej modyfikacji ? a w pomocniku kodowania pojawia Ci się podpowiedz o możliwość dołożenia tego systemu, jak tak spróbuj zakodować, jeżeli przyjmie kodowanie i nie będzie błędu po powinno być OK, mimo tego że nie masz nic podłączone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger31 Zgłoś #43 Napisano 21 Października 2011 Bimbasz a ten schemacik połaczeń elektrycznych co zamieściłeś będzie też pasował do rocznika 2009. Wiem pisałeś że od 2006 do 2009. Ale czy włącznie. Pytam dla pewności bo dzisiaj będe z tym walczył . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczetke Zgłoś #44 Napisano 21 Października 2011 niestety z moim sterownikiem w aucie tego systemu nie założe czy trzeba zmienić pompe ABS czy może przeflaszować starą albo VCDS stary (908.1pl) a w pomocniku kodowania pojawia Ci się podpowiedz o możliwość dołożenia tego systemu, jak tak spróbuj zakodować, jeżeli przyjmie kodowanie i nie będzie błędu po powinno być OK, mimo tego że nie masz nic podłączone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #45 Napisano 21 Października 2011 Bimbasz a ten schemacik połaczeń elektrycznych co zamieściłeś będzie też pasował do rocznika 2009. Wiem pisałeś że od 2006 do 2009. Ale czy włącznie. Pytam dla pewności bo dzisiaj będe z tym walczył . Od maja 2008 w górę i w dół jest ten sam schemat Czyli krótko mówiąc dotyczy wszystkich passatów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #46 Napisano 22 Października 2011 (edytowane) No to korzystając z wolnej sobotniej chwili, wziąłem się za robotę. Zacząłem oczywiście od podpięcia VAG'a i sprawdzeniu czy pójdzie kodowanie, bo jeżeli by się okazało ze nie będzie chciał działać to wtedy bez sensu montować kontrole ciśnienia w kołach kodowanie jakie zastałem to 0013592, dodałem 2048, zaakceptowałem, wyłączyłem zapłon, włączyłem i pokazało mi się na desce ze mam kontrole ciśnienia (żółta oponka), więc OK, bierzemy się za przeróbkę u mnie ramka wygląda tak: Otwieramy popielniczkę, i chromowaną ramkę ciągniemy zdecydowanym ruchem do siebie, po chwili mamy tak: Teraz całą zewnętrzną ramkę (z przyciskami) łapiemy od środka i pociągamy do góry, jest na 4 zatrzaskach, spokojnie nie ma prawa się nic połamać. Jak ją wyciągniemy to wypinamy wszystkie wtyczki, dla ludzi o dużych palcach (ja takie mam) polecam zaopatrzyć się w mały płaski śrubokręt który pomaga odpiąć zawleczki Osłony skórzanej - mieszka, nie trzeba zdejmować, a samą ramkę z przyciskami można zdjąć poprzez górę. Gdy już mamy ramkę w łapkach, wyciągamy zaślepkę i w jej miejsce wkładamy nasz przycisk A tak wygląda nasz przycisk z drugiej strony Teraz bierzemy się za wtyczkę zakupione kable wpinamy we wtyczkę do pinu 3,4,5,6, (są oznaczone numery na wtyczce wiec nie ma problemu) po wpięciu wygląda to tak: Teraz szukamy naszej wtyczki z ESP (czarna na zdjęciu) Odwijamy izolację, i naszym oczom ukaże się 4 przewody następujących kolorów szary brązowy czarno-żółty fioletowo-niebieski (coś w tym stylu, nie przyglądałem się) Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze. I teraz tak: Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym Pin numer 5 z wtyczki łączymy z brązowym (masa) *poprawione po weryfikacji przez kolegę szyszko Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym po podłączeniu wszystko izolujemy, ja użyłem taśmy izolacyjnej która po zawinięciu jest jeszcze termokurczliwa. Nasz wtyczka teraz ma 3 wpięte piny i czwarty (numer 4) przygotowujemy (najlepiej złączką termokurczliwą) do przeciągnięcia do komory silnika) teraz odkręcamy dolną część boczka od tunelu, jedna śruba znajduje się w samym końcu (torx 20) po jej odkręceniu sciągamy cały czarny plastik (jest na wsuwkach) Po przeciągnięciu kabla od wtyczki mamy go przygotowanego do przełożenia do komory silnika, teraz już możemy złożyć naszą ramkę w całość, po podpięciu wtyczke, zanim wciśniemy ramki, proponuje włączeniu zapłonu i swiateł, aby sprawdzić czy działa nam podświetlenie przycisku. Po złożeniu wygląda to tak: Kabel przekładamy do komory silnika, nad pedałami kierowcy (w tym wątku, jest to ładnie opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/106825-Instrukcja-Podłączenie-spryskiwaczy-reflektorów) Następnie od strony komory silnika, ciagniemy go do sterownika ABS. Wyciągamy wtyczkę ze sterownika ABS, (najpierw zwalniamy zawleczkę i przesuwamy ją w stronę grodzi silnika, aż usłyszymy ze się zatrzasnęła z drugiej strony). Teraz gdy już mamy wtyczkę w ręce, to rozcinamy opaskę przy wiązce i zdejmujemy górną osłone wtyczki. Znalezienie pinu numer 16 nie będzie stanowić problemu, Piny są ponumerowane tylko skrajnie i każdy rząd numeracje zaczyna od lewej (jak będziecie miec wtyczkę w ręku, zrozumiecie o co chodzi) Następnie potrzebujemy mała szpilkę aby wyjać białe uszczelnieni pinu od góry. Teraz gdy mamy już wszystko gotowe, wkładamy pin we wtyczkę. Ja tutaj robiłem to z 5 czy 6 razy, gdy za kazdym razem obracał się o 90 stopni na samym końcu. Aby go wyjąć trzeba wcisnąć 2 szpilki od drugiej strony w takie małe otwory. Gdy już mamy wszystko włożone i zatrząśnięte teraz składamy naszą wtyczkę do końca, spinamy opaską zaciskową. Na koniec wkładamy wtyczkę do sterownika ABS. i blokujemy zatrzaskiem. To wszystko. Zdjęcia uzupełnie później. Wielkie podziękowania dla kolegów dszyszko i Bimbasz, za schemat i poprawienie błędu który tutaj zapisałem, mimo ze dobrze podłączyłem. Dodam ze po zabawie z manometrem u teścia na stacji zauwazyłem ze sterownik przy predkosci 60 km/h wykrywał różnice 0,25 bara Czasowo wygląda to tak: montaż przycisku: max 40 minut przeciągniecie przewodu do komory silnika i wpięcie pinu to max 1,5 godziny (mi zajęło ponad 3 godziny ale to wina moich niezbyt zgrabnych dłoni) Edytowane 2 Listopada 2011 przez marekbialek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #47 Napisano 22 Października 2011 OT - nie przeszkadza Ci przy dsg włącznik parktronika po prawej stronie? Ja przełożyłem go na lewą, podobnie jak VW zrobił to z czasem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #48 Napisano 22 Października 2011 nie przeszkadza a z drugiej strony nie mam miejsca z lewej już Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #49 Napisano 22 Października 2011 ma ktoś fotkę grodzi auta po zdjęciu schowka? zanim zdejme schowek, chce coś sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #50 Napisano 22 Października 2011 ma ktoś fotkę grodzi auta po zdjęciu schowka?zanim zdejme schowek, chce coś sprawdzić jaki schowek? jaką fotkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #51 Napisano 22 Października 2011 schowek nad nogami pasażera (ten duzy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #52 Napisano 22 Października 2011 schowek nad nogami pasażera (ten duzy) tamtędy nie przeciągniesz kabla do komory silnika, ponieważ musiałbyś rozkręcać całą instalację od nawiewów (climatronica) mega dużo rozkręcania, a po drugie nie widać w komorze silnika gdzie te kable tam wchodzą. Bardzo słabe dojście. Przeciągaj kabel tak jak ja opisałem, nad nogami kierowcy, tam jest dojście Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #53 Napisano 25 Października 2011 a sprawdzał ktoś czy to działa i jaka jest tego tolerancja ? Np. jak mam 3 koła po 2,5 bar i jedno z 2,4 to zapewnię nie zadziała (a może się mylę?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #54 Napisano 25 Października 2011 a sprawdzał ktoś czy to działa i jaka jest tego tolerancja ? Np. jak mam 3 koła po 2,5 bar i jedno z 2,4 to zapewnię nie zadziała (a może się mylę?). Sprawdzę na weekendzie, dam do jednej opony 1,8 a do reszty 2,3 zobaczymy czy zadziała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #55 Napisano 26 Października 2011 Moge dorzucic sie do tematu zaciekawilo mnie podpiecie tego "systemu" do samochodu, pytanko tylko czy na takim sterowniku 3C0 614 109 D to pojdzie, obecnie mam kodowanie 000027? Postaram sie pozniej podejsc z VCDS'em i sprawdzic czy da sie zakodaowac, ale czy w ogole jest sens? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #56 Napisano 26 Października 2011 U mnie (oryginalnie miałem czujniki) działa znakomicie. Dwa razy najechałem na gwoździa i dwa razy dostałem informację. Jak zmieniam koła z letnich na zimowe i na odwrót też informuje (jak wcześniej nie przeprogramuje). Przydatna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #57 Napisano 26 Października 2011 Moge dorzucic sie do tematu zaciekawilo mnie podpiecie tego "systemu" do samochodu, pytanko tylko czy na takim sterowniku 3C0 614 109 D to pojdzie, obecnie mam kodowanie 000027? Postaram sie pozniej podejsc z VCDS'em i sprawdzic czy da sie zakodaowac, ale czy w ogole jest sens? Tak jak pisałem w instrukcji, sprawdz najpierw czy pójdzie Ci kodowanie, jeżeli zaakceptuje to wylacz zapłon i włącz ponownie, patrzac czy na desce pojawia się lampka opony ---- W ten weekend skoncze montaz i wkleje reszte zdjęć, oraz poproszę moda o przerzucenie do warsztatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #58 Napisano 27 Października 2011 Pytanko czysto teoretyczne - dotyczy B6 po liftingu (białe zegary), CC i B7 - czy do wyświetlania wartości ciśnienia z czujników trzeba mieć MFA Premium czy wystarczy MFA Plus? Wiem, że teraz piszą (albo przy wprowadzaniu B7 pisali), że Premium ("kolorowy") ale również widziałem w którymś aucie VW wyświetlone wartości ciśnienia na wyświetlaczy B&W. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #59 Napisano 28 Października 2011 Odebrałem zabawki z ASO i jest tak:Przycisk - 3C0927121DREH - koszt 52,11 PLN Wtyczka - 4D0971636 - koszt 14,13 PLN Przewody do wtyczki wraz z pinami - 000979009E - 2 sztuki - koszt 22,50 PLN Przewód do wtyczki ABS wraz z pinem - 000979150E - 1 sztuka - koszt 19,93 PLN Uszczelka do Pinu w wtyczce ABS - 357972741 - koszt 1,98 PLN razem 110,65 PLN w weekend zakładam i zrobie fotostory Czy te części można kupić w tym sklepie ? http://sklep.gajos.com.pl/sklep/ czy ktoś u nich robił zakupy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #60 Napisano 29 Października 2011 (edytowane) Oczywiście interesują nas te 3 pierwsze. I teraz tak: Pin numer 6 z wtyczki łączymy z brązowym Pin numer 5 z wtyczki łączymy z czarno żółtym Pin numer 3 z wtyczki łączymy z szarym moge zadac pytanie co do podlaczenia powyzszego? wg schamatu opis przyciskow: przycisk wskaźnika ciśnienia w oponach ma piny: 3 - szary - podlaczenia +12V do podswietlenia 4 - czarno/bialy - do pinu 16 we wtyczce ABS T38/16 5 - brazowy - drugi styk od przycisku - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów 6 - brazowy - masa zarowki od podswietlenia - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów przycisk systemów ASR i ESP 3 - szary - podlaczenia +12V do podswietlenia 6 - brazowy - masa zarowki od podswietlenia - połączenie 32 z masą w głównej wiązce przewodów 4 - czarny/żółty - połączenie 1 (15a) z potencjałem plus w głównej wiązce przewodów 1 - liliowy/niebieski - do sterownika ABS T38/34 5 - liliowy/zielony - do sterownika ABS T38/29 moje pytanie brzmi, dlaczego chcesz podłączyć pin 5 z przycisku o którym piszesz do pinu 4 w ESP?! To jest przeciez +12V, a powinno sie podlaczyc do masy?! Sprawdzalem to w swojej Elsie i tak jest, nawet w schemacie, ktory podal "bimbasz" tez jest ze oba piny 5-6 sa podlaczone do masy!!! A U Ciebie efektem będzie, ze podasz +12V po nacisnieciu przycisku do pin sterownika ABS'u!!! Edytowane 29 Października 2011 przez dszyszko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach