Skocz do zawartości
vip87

Zbyt niskie obroty biegu jałowego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po tym jak obroty w moim przypadku wieszały sie to teraz obroty jałowe na zimnym silniku sa zdecydowanie za niskie, takie same jak na zimnym i rozgrzanym silniku.(oczywiscie okreslajac te obroty "na słuch" brak obrotomierza). Co moze byc nie tak? TPS ustawiony na wartosc w przedziale 0.20V do 0,25V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podjedz na stacje i poproś by podłączyli ci analizator spalin i sprawdzisz jakie faktycznie są obroty

dlaczego masz ustawioną akurat taką wartość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dlaczego masz ustawioną akurat taką wartość?

Któryś kolega z forum podawał mi takie własnie wartosci. Dodam ze obroty niskie ale dosyc stabilne, lecz czasem lubi potelepac silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jeśli odłączysz zupełnie tsp to co wtedy gaśnie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wartość obrotów jest stała (brak ingerencji w zmianę wartości) czyli sterownik powinien jes stabilizować zależnie of temp. silnika....czyli dawka paliwa i silniczek krokowy...stawiam iż dawka paliwa jest okey tylko krokowy nie uchyla przepustnicy....sprawdż czy krokowy reaguje, jeśli tak to.... może reset ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem cos podobnego ale niewiem od czego to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeśli odłączysz zupełnie tsp to co wtedy gaśnie?

 

a nawet niewiem, musiał bym sprawdzic dla pewnosci ale wydeje mi sie ze tak,

 

 

Wartość obrotów jest stała (brak ingerencji w zmianę wartości) czyli sterownik powinien jes stabilizować zależnie of temp. silnika....czyli dawka paliwa i silniczek krokowy...stawiam iż dawka paliwa jest okey tylko krokowy nie uchyla przepustnicy....sprawdż czy krokowy reaguje, jeśli tak to.... może reset ..

 

Krokowy jest raczej okej bo podstawia przepustnice, czujnik temp na ECU wymieniony na nowy oryginał z salonu, co do dawki paliwa to jak zapaliłem go rano, pochodził na benzynie z 5 min i zagsiłem to po pół min jak chciałem zapalic to miał nieduży problem z odpaleniem a jak odpalił to czuc było ze sie dławi tak jakby był zalany, dopiero po przegazowaniu zacza płynnie wchodzic na obroty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miał nieduży problem z odpaleniem a jak odpalił to czuc było ze sie dławi tak jakby był zalany

Ww wtryskach jednopunktowych Webera po zgaszeniu silnika słychać jak trzpien silniczka uchyla przepustnicę, słychać wyraźna pracę silniczka, tak jakby przygotowuje silnik do ponownego rozruchu.

Sprawdź czy jest takie cos u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ww wtryskach jednopunktowych Webera po zgaszeniu silnika słychać jak trzpien silniczka uchyla przepustnicę, słychać wyraźna pracę silniczka, tak jakby przygotowuje silnik do ponownego rozruchu.

Sprawdź czy jest takie cos u Ciebie.

 

Niema nic takiego u mnie, przy gaszeniu przepustnica zostaje w tym samym połozeniu.

Natomiast przy ponownym zapalaniu po przekreceniu na zapłon krokowy podstawia przepustnice(około 4-5mm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co zauwazyłem to ze po odpaleniu na benzynie obroty trzyma dosyc stabilnie ale przy przegazowaniu pojawia sie chmura dymu, tylko teraz nie mam pewnosci jakiego koloru, i po tym pracuje ładnie i przy kolejnych przegazowaniach juz niema tego efektu. Oczywiscie dzieje sie tak na zimnym silniku, z reguły po nocy. co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolor spalin ma tu kluczowe znaczenie

 

no raczej jest to ciemny dym, tzn na pewno ciemny:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co to moze byc?

Na zimnym jest bogatsza w benzynę mieszanka...silnik nie daje jej rady przepalić i wali dymem...

Jakie masz świece ....którąś z TYCH

czy inne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na zimnym jest bogatsza w benzynę mieszanka...silnik nie daje jej rady przepalić i wali dymem...

Jakie masz świece ....którąś z TYCH

czy inne?

no ok, swiece mam 3 elektrodowe, ale czy takie dokładnie to niewiem musial bym zobaczyc opakowanie:)

 

edit

 

Swiece mam BERU a nie NGK,

Edytowane przez vip87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiece mam BERU

A dobierałeś "na pałę' czy wg. jakiś katalogów, bo ciepłota świec u Ciebie jest dość niska ...i świece z wyższa ciepłotą będą bruździć na zimnym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dobierałeś "na pałę' czy wg. jakiś katalogów, bo ciepłota świec u Ciebie jest dość niska ...i świece z wyższa ciepłotą będą bruździć na zimnym silniku.

 

Dokładnie to mam TAKIE swiece

 

edit

 

Z92 0 001 330 113

Edytowane przez vip87

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie to mam TAKIE swiece

No niby okey...a może po prostu masz wodę w paliwie...woda to śmierć dla świec...wlej jakiś specyfik do baku co lepiej wchłania wodę niż benzyna....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro aktualnie mowa o świecach , ostatnio zaglądnąłem do swoich i chyba do teraz (zobaczyłem foto świecy trzyelektrodowej w tym temacie) byłem przekonany że są dobre , jednak moje różnią się tym "centralnym "rdzeniem od tych na zdjęciu z podanego linka - czy to może jest efekt wypalenia? Od 2005 roku nie zajrzałem do świec :hehe. W sumie nic się nie dzieje ale może trzeba wymienić?

Tak wygląda moja świeca , ten rdzeń schodzi się w szpic

[ATTACH=CONFIG]67671[/ATTACH]

 

Tutaj pokazałem jak to wygląda "virtual" na zdjęciu zapożyczonym z linku wcześniejszego

[ATTACH=CONFIG]67672[/ATTACH]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niby okey...a może po prostu masz wodę w paliwie...woda to śmierć dla świec...wlej jakiś specyfik do baku co lepiej wchłania wodę niż benzyna..

 

wczesniej miałem swiece BUR6ET. Woda w paliwie? hmm Tzn jaki specyfik? ostatnio był wlewany srodek do czyszczenia wtryskiwaczy STP, czy moze to szkodzic bo jedna butelka zalecana jest na 50-60 litrów paliwa, a ja wlałem na zdecydowanie mniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności