sZuw4X Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2011 (edytowane) Jakiś czas temu wymieniłem u siebie lampkę podsufitki od modeli W8 ale że moja stara lampka zawierała w sobie kontrolkę AirBag OFF to moduł od tej lampki zaizolowałem i schowałem w podsufitkę. Wpadłem na pomysł żeby zamontować lampkę Airbag OFF od Sharana. O taką: [ATTACH=CONFIG]66919[/ATTACH] Sprawdzałem na krótko czy lampka będzie działała i czy nie generuje żadnego błędu. Okazało się że działa idealnie. Więc zabrałem się za ciągniecie kabli do konsoli środkowej. Kable poprowadziłem podsufitką następnie prawym górnym słupkiem potem pod schowkiem pasażera i do konsoli. Po podłączeniu wszystkiego wywala dwa błędu Airbaga: 01218 - Side Airbag Igniter: Passenger side (N200) 32-00 - Resistance too High 01228 - Airbag Cut-off Switch for Passenger side (E224) 25-00 - Unknown Switch Condition Przy montażu odłączałem kostkę od tego wyłącznika poduszek. Ale czy możliwe że to on generuje te błędy? Sprawdzałem kostkę jeszcze raz czy może te blaszki w środku nie są odgięte. Ale wszystko wygląda ok. Bardzo proszę znawców tematu o pomoc bo nie mam pojęcia co mogłem namodzić Edytowane 8 Października 2011 przez sZuw4X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2011 Jak nie odłączyłeś akumulatora i ruszałeś instalacje to może trzeba skasować błędy komputerem(VAG). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2011 Odłączałem akumulator a błędu po skasowaniu od razu powracają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2011 Z opisu błędów wynika że chyba jest jakaś przerwa w obwodzie i brak kontaktu.Sprawdż wszystkie elemety które ruszałeś .A moze zamotowałeś kabel z przerwą lub przerwałeś przy montażu?Jeżeli lampka to dioda LED to ważne są bieguny na końcówkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2011 Jeżeli lampka jest źle podłączona to wtedy nie chce świecić. A świeci się podczas przekręcenia stacyjki. Odłączyłem na próbę lampkę i generuje ona w ogóle jakiś inny błąd. Przy montażu odłączałem tylko kostkę przy tym przełączniku w schowku Airbag On/Off. Te błędy dotyczą właśnie jego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajkc Zgłoś #6 Napisano 9 Października 2011 Według mnie błędy dotyczą poduszki po stronie pasażera . N200 posiada za dużą rezystancje lub przerwe w obwodzie a wyłącznik tej poduszki znajduje się w "nieznanym stanie lub pozycji" tak jak gdyby znowu jakaś przerwa lub nie kontakt ale z angielskiego to nie jestem mocny.Możesz jeszcze bez wyprówania instalacji spróbować połączyć to wszystko tak jak było i sprawdzić czy błędy znikneły bo może długości przewodów odgrywają role skoro wiesz że połączyłeś wszystko dobrze .Urządzenia związane z bezpieczeństwem mogą mieć zabezpieczenia żeby ich nie przerabiać i nie modyfikować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2011 Właśnie tak mi się coś wydaje że przez to że zmieniłem długość przewodów to wywala te błędy Dzięki wielkie za pomoc jutro jeszcze z tym powalczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuba5822 Zgłoś #8 Napisano 10 Października 2011 długość przewodu ma znaczenie bo im dłuższy przewód tym większa rezystancja a Tobie kolego wywala błąd za dużej rezystancji wiec to może być to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2011 No i koledzy mieliście racje. Przez to że przedłużyłem przewody aż o 2,5 metra zmieniła się rezystancja i to generowało te dwa błędy. Podłączyłem właśnie lampkę tak jak była wcześniej i już błędy dają się bez problemu skasować. Czyli jednak nie można ingerować w wiązkę o poduszek nawet jeżeli chodzi o lampkę sygnalizacyjną. Mam już pomysł jak można to podłączyć bez ingerencji w długość przewodu. Trzeba będzie wypleść z oryginalnej wiązki co idzie do podsufitki te dwa przewody i poprowadzić je pod konsole. Wydaję mi się że długość przewodu będzie na styk dobra Jak się uda to zrobię poradnik. Dzięki wielkie za pomoc w rozwiązaniu problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hightower Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2011 że się podczepię pod temat, u mnie pisze pod radiem - taka plastikowa tabliczka : airbag passager off, i w schowku też jest taka taśiemka czy cuś + napis taki sam? o co chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #11 Napisano 12 Października 2011 No i koledzy mieliście racje. Przez to że przedłużyłem przewody aż o 2,5 metra zmieniła się rezystancja i to generowało te dwa błędy. Podłączyłem właśnie lampkę tak jak była wcześniej i już błędy dają się bez problemu skasować. Czyli jednak nie można ingerować w wiązkę o poduszek nawet jeżeli chodzi o lampkę sygnalizacyjną. Mam już pomysł jak można to podłączyć bez ingerencji w długość przewodu. Trzeba będzie wypleść z oryginalnej wiązki co idzie do podsufitki te dwa przewody i poprowadzić je pod konsole. Wydaję mi się że długość przewodu będzie na styk dobra Jak się uda to zrobię poradnik. Dzięki wielkie za pomoc w rozwiązaniu problemu. Ja jak zmieniałem lampkę na tą z superba (jak w8), to napis airbag off wydłubałem z ori lampki i umieściłem pod kloszem tej z superba. Do pełni szczęścia należałoby jeszcze spolerować te plastikowe soczewki w kloszu bezpośrednio pod napisem airbag off, bo patrząc z boku zniekształcają napis, ale sobie odpuściłem to. Jak mam airbag wyłaczony to widać, że się tam świeci i wystarczy. Patrząc na wprost od dołu widać idealnie napis bez zniekształceń. No i najważniejsze-żadnej ingerencji w instalacje airbaga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hightower Zgłoś #12 Napisano 12 Października 2011 mógłby ktoś coś w temacie dwa słowa, ? to tylko prowizorka, czy airbag jest wyłączony fabrycznie czy o co jeszcze loto ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #13 Napisano 12 Października 2011 jesli twoje pytanie bedzie jasniejsze to ci odpowiemy powiedz cos wiecej o co ci chodzi masz lampke ktora swieci ? nie swieci ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #14 Napisano 12 Października 2011 01218 - Side Airbag Igniter: Passenger side (N200) 32-00 - Resistance too High 01228 - Airbag Cut-off Switch for Passenger side (E224) 25-00 - Unknown Switch Condition Przy montażu odłączałem kostkę od tego wyłącznika poduszek. Ale czy możliwe że to on generuje te błędy? Z pewnością jest to błąd obwodu przełącznika, a nie Twoich kabli, chyba że coś źle pociąłeś. Sprawdź dobrze kostkę 5-pin w wiązce idącej do przełącznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sZuw4X Zgłoś #15 Napisano 12 Października 2011 Okazało się ze błędy powracają o tej samej treści. Nadal da się je skasować ale po przejechaniu paru kilometrów znowu wracają. Sprawdzałem tą kostkę i wzrokowo to wszystko wygląda dobrze. Może podmienić ten przełącznik z innego Passata ? Jeżeli chodzi o wiązkę kabli idącej do lampki to polutowałem to tak jak było. Różnica długości przewodu w stosunku co do oryginału jest rzędu kilku milimetrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hightower Zgłoś #16 Napisano 12 Października 2011 na panelu pod radio mam plastikowy prostokącik gdzie jest napis 'airbag passager off'. mniej więcej jak tu (jedyne foto jakie udało się znaleźć, rozmazane - ale pod panelem radia jest taka plakietka 'szara' ) plakietka link Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #17 Napisano 13 Października 2011 To jest kontrolka przypominająca o tym, że w schowku wyłączyłeś airbag pasażera. W schowku powinieneś mieć włącznik na kluczyk do tego. Nie szybciej wziąć instrukcje do ręki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hightower Zgłoś #18 Napisano 13 Października 2011 chodi o to że nie widzę aby to była kontrolka - bardziej na sztywno plakietka z plastikowym napisem. obadam schowek. dwa. nie - instrukcja in italia. :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #19 Napisano 13 Października 2011 (edytowane) dwa. nie - instrukcja in italia. Ale obrazki są chyba uniwersalne W mojej instrukcji do B5 FL bynajmniej są rysunki tego włącznika. A tak przy okazji, to pytasz o paska B6 w dziale B5-na pewno szybciej uzyskał byś odpowiedź na swoje pytania w odpowiednim dziale. Edytowane 13 Października 2011 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hightower Zgłoś #20 Napisano 13 Października 2011 dobra, nie chciałem zakładać wątku, widze że się nie dowiem. :debil dlaczego jest to off, i czy to kwestia pstryknięcia guzika, czy muszę do serwisu z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach