Skocz do zawartości
SebekS

Odma 2.0TDI 140KM

Rekomendowane odpowiedzi

Do układu dolotowego dochodzi wężyk średnicy 2-3cm wychodzący z pokrywy zaworów i pompowtrysków (wygląda jak odma z poloneza) czy można puścić go bokiem żeby opary nie dostawały się do dolotu a dziurę w układzie dolotowym zaślepić? Czy nie ma to najmniejszego sensu???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy przez ten wezyk dostaje sie duzo oleju do dolotu. Nie wiem jak w B6, nie dotykalem tego jeszcze ale w B5FL odlaczalem na pare dni i nie widzialem zadnej roznicy oprocz czystszego dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne o co mi chodzi w odizolowaniu odmy i zaślepieniu EGRa to oczyszczenie całego dolotu z niepotrzebnych zanieczyszczeń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyne o co mi chodzi w odizolowaniu odmy i zaślepieniu EGRa to oczyszczenie całego dolotu z niepotrzebnych zanieczyszczeń.

 

Mozesz to zrobic na pare dni i obserwowac co sie dzieje - jesli nic to ok. Moze tez wywalic blad na desce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to norma czy coś nie tak?

 

Lekko zapocona może być. U siebie cały dolot do intercoolera myłem zmywaczem do ukł. hamulcowych. Dodatkowo zdejmowałem pokrywę zaworów i czyściłem choć nie było z czego komorę z którą łączy się właśnie ta rurka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, może w tym temacie też coś podpowiem. Z odmą i olejem w przewodach intercoolera walczyłem w swoim poprzednim B5FL 1.9 TDI. Za dużo oparów (kropel oleju) wydostawało się z pokrywy zaworów. Silnik swoje nalatane już miał ale postanowiłem spróbować. Zdemontowałem pokrywę, rozebrałem ją (niektóre w 1.9 TDI się dało) i dołożyłem kilka druciaków nierdzewnych do mycia naczyń,przykryłem plastikiem i poskładałem. Oryginalnie nie ma tam nic co by jakoś zatrzymywało ten olej w silniku, kilka dziwnych kanałów i nic więcej. Auto nie spalało oleju dużo, od wymiany do wymiany (15tys km) było by bez dolewki gdyby kręcił się tylko w mieście lub wolna trasa. Ale jak się leciało 10h bez postoju po autostradzie na zachodzie powyżej 140 to trochę ubywało i nawet z 2 litry można by dolać od wymiany do wymiany. Po zrobieniu pokrywy spalanie oleju spadło o połowę.. już tyle nie wyrzucał do rury zasilającej turbo, z rur już nie kapie a są tylko spocone.Najlepiej jakby zostawili te skręcane połączenia bo te szybkozłączki to tragedia, jak nie poci to sprężynę wytrze lub zamki w przewodach. Oczywiście brudny filtr powietrza tez daje opory a turbo ssa przy okazji wysysając z pokrywy więcej. Niby zawór w pokrywie jest ale wiadomo jak to po latach.

 

DSC01344.jpg

Edytowane przez BociekCC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prośba...

Robił ktoś porządek z odmą w silniku BMR??

Generalnie mam zapixdziony tył silnika. Dziś byłem w OPTurbo żeby zdiagnozować gdzie jest problem. Pierwszy punkt diagnozy to olej w układzie dolotowym gdzie jest go bardzo za dużo.

I teraz: czy pod pokrywą zaworów jest jakiś filtr, membrana, sprężyna, co można wymienić żeby nie dostawał się olej do dolotu??

Patrzyłem trochę po grafice ale nigdzie nie widać tej pokrywy od strony silnika.

Dzwoniłem do aso ale facet nie wiedział o co mi chodzi wiec pytam na forum.

Ewentualnie numer części żeby zapytać w sklepie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktoś coś powie nt??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Regulamin PKT.

2.2 Nie poganiaj użytkowników z udzieleniem odpowiedzi na Twojego lub czyjegoś posta. Widocznie nikt nie zna rozwiązania danego problemu bądź nikogo nie ma przy komputerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z odmy zawsze będzie się dostawać olej do dolotu. Proponuję założyć OCT lub puścić węża pod auto :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

$_1.JPG

wie ktoś czy można otworzyć te dekielki na pokrywie?? może tam są jakieś filtry gdzie można to poczyścić albo usprawnić???

$_1.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[ATTACH=CONFIG]142746[/ATTACH]

wie ktoś czy można otworzyć te dekielki na pokrywie?? może tam są jakieś filtry gdzie można to poczyścić albo usprawnić???

Cześć kolego i co udało ci się otworzyć te dekielki mam taki sam silnik bmr i chyba też mam problem z odmą pełono oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Pytanie do kolegów, silnik 1.9 bkc 105km. Bardzo dużo oleju idzie w odme I do dolotu. Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach jest w granicach 28 na każdym, więc myślę że to nie przedmuchy. Zdemontowalem pokrywe zaworów i tam zauważyłem dosyć dużo wytarty wałek rozrządu, nie było żadnych stukow ani nic nie pokojacego. Teraz pytanie jest możliwość że przez wałek dmucha tym olejem w odme? Panewki? 

Edytowane przez Pastuch834

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Pastuch834 napisał:

Witam! Pytanie do kolegów, silnik 1.9 bkc 105km. Bardzo dużo oleju idzie w odme I do dolotu. Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach jest w granicach 28 na każdym, więc myślę że to nie przedmuchy. Zdemontowalem pokrywe zaworów i tam zauważyłem dosyć dużo wytarty wałek rozrządu, nie było żadnych stukow ani nic nie pokojacego. Teraz pytanie jest możliwość że przez wałek dmucha tym olejem w odme? Panewki? 

Raczej nie, mogą być już zużyte uszczelniacze na zaworach. Ale te typy już tak mają

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślicie że przez zużyte uszczelniacze wywalalo by olej odma? Odma też sprawdzana, jest drozna jak najbardziej 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymien szybko wałek razem z popychaczami zanim popekaja i będziesz musiał remont glowicy robić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności