SebekS Zgłoś #1 Napisano 2 Października 2011 Do układu dolotowego dochodzi wężyk średnicy 2-3cm wychodzący z pokrywy zaworów i pompowtrysków (wygląda jak odma z poloneza) czy można puścić go bokiem żeby opary nie dostawały się do dolotu a dziurę w układzie dolotowym zaślepić? Czy nie ma to najmniejszego sensu??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2011 Sprawdz czy przez ten wezyk dostaje sie duzo oleju do dolotu. Nie wiem jak w B6, nie dotykalem tego jeszcze ale w B5FL odlaczalem na pare dni i nie widzialem zadnej roznicy oprocz czystszego dolotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SebekS Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2011 Jedyne o co mi chodzi w odizolowaniu odmy i zaślepieniu EGRa to oczyszczenie całego dolotu z niepotrzebnych zanieczyszczeń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2011 Jedyne o co mi chodzi w odizolowaniu odmy i zaślepieniu EGRa to oczyszczenie całego dolotu z niepotrzebnych zanieczyszczeń. Mozesz to zrobic na pare dni i obserwowac co sie dzieje - jesli nic to ok. Moze tez wywalic blad na desce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #5 Napisano 15 Marca 2015 Czy to norma czy coś nie tak? Lekko zapocona może być. U siebie cały dolot do intercoolera myłem zmywaczem do ukł. hamulcowych. Dodatkowo zdejmowałem pokrywę zaworów i czyściłem choć nie było z czego komorę z którą łączy się właśnie ta rurka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #6 Napisano 15 Marca 2015 (edytowane) Witam, może w tym temacie też coś podpowiem. Z odmą i olejem w przewodach intercoolera walczyłem w swoim poprzednim B5FL 1.9 TDI. Za dużo oparów (kropel oleju) wydostawało się z pokrywy zaworów. Silnik swoje nalatane już miał ale postanowiłem spróbować. Zdemontowałem pokrywę, rozebrałem ją (niektóre w 1.9 TDI się dało) i dołożyłem kilka druciaków nierdzewnych do mycia naczyń,przykryłem plastikiem i poskładałem. Oryginalnie nie ma tam nic co by jakoś zatrzymywało ten olej w silniku, kilka dziwnych kanałów i nic więcej. Auto nie spalało oleju dużo, od wymiany do wymiany (15tys km) było by bez dolewki gdyby kręcił się tylko w mieście lub wolna trasa. Ale jak się leciało 10h bez postoju po autostradzie na zachodzie powyżej 140 to trochę ubywało i nawet z 2 litry można by dolać od wymiany do wymiany. Po zrobieniu pokrywy spalanie oleju spadło o połowę.. już tyle nie wyrzucał do rury zasilającej turbo, z rur już nie kapie a są tylko spocone.Najlepiej jakby zostawili te skręcane połączenia bo te szybkozłączki to tragedia, jak nie poci to sprężynę wytrze lub zamki w przewodach. Oczywiście brudny filtr powietrza tez daje opory a turbo ssa przy okazji wysysając z pokrywy więcej. Niby zawór w pokrywie jest ale wiadomo jak to po latach. Edytowane 15 Marca 2015 przez BociekCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2016 Prośba... Robił ktoś porządek z odmą w silniku BMR?? Generalnie mam zapixdziony tył silnika. Dziś byłem w OPTurbo żeby zdiagnozować gdzie jest problem. Pierwszy punkt diagnozy to olej w układzie dolotowym gdzie jest go bardzo za dużo. I teraz: czy pod pokrywą zaworów jest jakiś filtr, membrana, sprężyna, co można wymienić żeby nie dostawał się olej do dolotu?? Patrzyłem trochę po grafice ale nigdzie nie widać tej pokrywy od strony silnika. Dzwoniłem do aso ale facet nie wiedział o co mi chodzi wiec pytam na forum. Ewentualnie numer części żeby zapytać w sklepie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2016 ktoś coś powie nt?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2016 Regulamin PKT. 2.2 Nie poganiaj użytkowników z udzieleniem odpowiedzi na Twojego lub czyjegoś posta. Widocznie nikt nie zna rozwiązania danego problemu bądź nikogo nie ma przy komputerze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darof Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2016 Z odmy zawsze będzie się dostawać olej do dolotu. Proponuję założyć OCT lub puścić węża pod auto :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2016 wie ktoś czy można otworzyć te dekielki na pokrywie?? może tam są jakieś filtry gdzie można to poczyścić albo usprawnić??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binol22 Zgłoś #12 Napisano 23 Sierpnia 2017 [ATTACH=CONFIG]142746[/ATTACH]wie ktoś czy można otworzyć te dekielki na pokrywie?? może tam są jakieś filtry gdzie można to poczyścić albo usprawnić??? Cześć kolego i co udało ci się otworzyć te dekielki mam taki sam silnik bmr i chyba też mam problem z odmą pełono oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pastuch834 Zgłoś #13 Napisano 6 Października 2017 (edytowane) Witam! Pytanie do kolegów, silnik 1.9 bkc 105km. Bardzo dużo oleju idzie w odme I do dolotu. Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach jest w granicach 28 na każdym, więc myślę że to nie przedmuchy. Zdemontowalem pokrywe zaworów i tam zauważyłem dosyć dużo wytarty wałek rozrządu, nie było żadnych stukow ani nic nie pokojacego. Teraz pytanie jest możliwość że przez wałek dmucha tym olejem w odme? Panewki? Edytowane 6 Października 2017 przez Pastuch834 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #14 Napisano 6 Października 2017 (edytowane) Godzinę temu, Pastuch834 napisał: Witam! Pytanie do kolegów, silnik 1.9 bkc 105km. Bardzo dużo oleju idzie w odme I do dolotu. Sprawdzałem ciśnienie na cylindrach jest w granicach 28 na każdym, więc myślę że to nie przedmuchy. Zdemontowalem pokrywe zaworów i tam zauważyłem dosyć dużo wytarty wałek rozrządu, nie było żadnych stukow ani nic nie pokojacego. Teraz pytanie jest możliwość że przez wałek dmucha tym olejem w odme? Panewki? Raczej nie, mogą być już zużyte uszczelniacze na zaworach. Ale te typy już tak mają Edytowane 6 Października 2017 przez DarkFace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pastuch834 Zgłoś #15 Napisano 9 Października 2017 Myślicie że przez zużyte uszczelniacze wywalalo by olej odma? Odma też sprawdzana, jest drozna jak najbardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #16 Napisano 9 Października 2017 Wymien szybko wałek razem z popychaczami zanim popekaja i będziesz musiał remont glowicy robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach