Skocz do zawartości
maślak

Czy warto szukać b6 z silnikiem 3.2 FSI ?

Rekomendowane odpowiedzi

Olej w Haldeksie tak jak w każdym innym silniku, co 60k km.

Rozrządem chyba nie trzeba się przejmować. A przynajmniej ja się nie przejmuję ;)

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazu nie wrto bo i tak będzie pobierał paliwo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zadowolony, auto zarówno do spokojnej jazdy z rodziną jak i dynamicznej drogi do pracy.

Wymiana rozrządu to koszt 6tys. jednak silnik nie jest wysilony i z opinii innych użytkowników - BEZPROBLEMOWY.

 

Spalanie przy 100km/h - 9l

w miescie - 12.5l

Autostrady jeszcze nie probiłem,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.11.2016 o 21:45, gutek_24 napisał:

Gazu nie wrto bo i tak będzie pobierał paliwo.

To kwestia indywidualna - jak ktoś robi dużo km w trasie to warto mimo wszystko, bo i tak płacić za 10 litrów benzyny, a za 10 litrów gazu + 3 benzyny to różnica ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko dochodzi tu koszt instalacji i jej późniejszego serwisu. Wyższe ceny za przeglądy, ewentualne problemy z silnikiem i jego zużyciem. Zakaz wjazdu na parkingi podziemne, mniejsza przestrzeń w bagażniku itp itd :P

 

Każdy musi sam wybrać i przekalkulować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież wiadomo, że to nie za darmo, a z tymi przeglądami to nie przesadzajmy ;) Te garaże to też taki martwy zapis, bo jak auto nie ma pokazanego wlewu to "ochrona" co może zrobić? Pomijam kwestie bezpieczeństwa ale prawda jest taka, że deweloperzy oszczędzają na wentylacji i takie są tego efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i panie podejżewam że niektóre wasze 3,2 mają już wylatane grubo ponad 300kkm. Jak się sprawuje DSG przy takich przebiegach? wszyscy straszą że mechatronika w tych skrzyniach to max 200kkm i wymiana za 7-8 tysi. Ile w tym prawdy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko to kwestia eksploatacji, jak w każdym automacie - dużo jeździ po mieście? To często zmienia biegi, więc się szybciej zużyje.

Co do cen,to chyba trochę już spadły i te 7 tysięcy to raczej o suchej DQ200. Poza tym - każdy dzisiejszy automat domaga się zaglądnięcia w okolicach 250-350 tysięcy km więc nie demonizowałbym tutaj DSG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli te historie można między bajki wsadzić? A druga kwestia jak ten silnik znosi gas? i czy faktycznie nie da się go ustawić na samo LPG? musi coś podbierać PB? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie to, że między bajki ale ja bym raczej zaryzykował stwierdzenie, że psuje się nie mniej (a może nawet mniej) niż inne konstrukcje. Jest dużo lepiej jak w DQ200 (7-biego sucha z np.: 1.6 TDI czy 1.4 TSI) ale jednak do trwałości dobrych skrzyń ZF'a nie dociągnie ;) Ale to ogromna skrzynia montowana wzdłużnie więc nie ma o czym dyskutować :D

LPG - musi być z dotryskiem (liczy się około 0.3-0.5 litra na cylinder więc ~1.8-3.0 litry na 100 km, a reszta to gaz). Jest tego dość dużo na forum o LPG więc raczej się da i to działa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak by co to będzie na was ;-) 3,2 FSI od poniedziałku stoi pod domem. Po przejechaniu z Warszawy do Sanoka muszę stwierdzić to auto daje naprawdę wiele frajdy z jazdy, Nie da się tego porównać z klasycznym automatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pokaż go :D

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat jak zimne kotlety. :)

Panowie mam pytanie co do Passata b6 3,2 FSI. 

Zastanawiam się nad jego zakupem, ceny ewidentnie spadły, ale i przebieg wzrósł. Większość z nich ma przejechane 200000 km. Za 22 - 24 tyś już można spokojnie dostać zarejestrowanego w Polsce. Pytanie do Was.

Jak sprawują się te silniki przy takim przebiegu?

Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Co warto wymienić i gdzie zajrzeć po zakupie?

Przeczytałem całe forum, ale ostatni wpis jest z 2019, chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej od czynnych użytkowników. 

Generalnie auto z przeznaczeniem na taxi i zamontowaniem gazu, może ktoś z Was śmiga na gazie?

Tak, wiem, wiem, na taxi lepsze 1,6, ale szczerze to chciałbym po prostu coś mocniejszego :)

Pomożecie? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@RafalM90 Pofatygowałeś się w ogóle aby przeczytać choć pobieżnie temat?

Przebieg 200k jeszcze nie jest tragiczny o ile jest pewny i wiadomo czy i co było robione.

Z "problemów" standardy współczesnych benzynowych silników VAG'a - rozrząd na łańcuchu, nastawniki faz rozrządu, nagar w dolocie i ewentualnie układ paliwowy (sprawdzenie pompy HP, weryfikacja wtryskiwaczy przy okazji czyszczenia dolotu z nagaru).

Trzeba jednak pamiętać, że cena 20-25k to tylko zakup. Do tego dochodzi na lekko około 4-5k w pakiet startowy (na przykładzie R36 znajomego) w odniesieniu do ogarnięcia rozrządu, a gdzie przegląd DSG?

Nie odradzam ale radzę zweryfikować budżet, bo jak w każdym aucie na zakupie auta się nie kończy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności