Skocz do zawartości
kociruch

Wymiana sterowania ogrzewaniem B4 - kolejność cięgien

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z ponownym zamontowaniem cięgien do "panelu" sterowania ogrzewaniem (fotka).

 

18548897.jpg

 

LEGENDA:

1,2,3,4 - zaczepy końcówek linek

1a, 2a ,3a , 4a - miejsca mocowania pancerzy linek

 

18548897.jpgPo pierwsze: kolejność cięgien, którą oczywiście zapomniałem zapisać podczas demontażu. Z tego co zapamiętałem to:

1 (dolne) - linka z oznaczeniem białym,

2 (górne) - linka z oznaczeniem niebieskim,

3 (dolne) - ???? (i tu proszę o kolory oznaczeń linek)

4 (górne) - ???? (i tu proszę o kolory oznaczeń linek)

 

Po drugie: jak daleko mają sięgać pancerze linek. Najlepsza byłaby fotka zmontowanego panelu.

 

Zaczęło się od tego, że mój Passat "od nowości" miał uszkodzone pokrętło regulacji obrotów wentylatora i była zrobiona mała przeróbka pozwalająca na używanie tylko "2" i "3" biegu. Wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem nowego panelu, ktory postanowiłem wymienić.

Po demontażu starego okazało się, że nowy jest niekompletny, tzn, nie miał wszystkich światłowodów, brakowało żarówki podświetlającej cały panel, pokrętło od kierowania powietrza było źle skalibrowane i nie kręciło się w całym zakresie, itd. Skończyło się na tym, że z dwóch zrobiłem jeden prawie kompletny panel. Przez to zamotałem się z kolejnością cięgien. A na koniec znalazłem jeszcze ułamany plastik (i to w obu panelach) na którym zatrzaśnięta była blaszka trzymająca linkę (2a na fotce). Mam nadzieję, że za pomocą opasek kablowych przytrzymam pancerz linki na miejscu.

 

Po trzecie: Jaka ma być zamontowana żarówka (typ, moc) do podświetlenia panelu.

 

Po czwarte: I chyba najważniejsze. Przeróbka pozwalająca na używanie tylko "2" i "3" biegu wymagała rozmontowania fabrycznej wtyczki 5-cio pinowej. Teraz mam podłączone tylko 4 przewody i jest pozostałość piątego (styk 2 najprawdopodobniej). Wszystkie przewody dochodzące do wtyczki są w podobnym kolorze (białe i żółte). Brakuje piątego przewodu, jednak znalazłem dosztukowany jakiś przewód z fabryczną jednopinową kostką VW, który był podłączony na krótko do styków. Nie wychodzi z wiązki z pozostałymi czterema przewodami. Wiązka też nie ma śladów wycięcia piątego przewodu. Nie chcąc czegoś popalić na wszelki wypadek nie podłączałem tego przewodu do kostki. Proszę o jakąś poradę dotyczącą podłączenia elektrycznego (może kolory przewodów dochodzących do kostki).

 

Jak jeszcze napotkam na problemy z montażem to dopiszę kolejne pytania.

Proszę osoby montujące już wcześniej ten panel o jakieś wskazówki czego nie robią a co robić, żeby montaż przebiegał bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=38825

pod koniec pierwszego posta zobaczysz zdjęcie odpowiadające na po pierwsze

Po trzecie: Jaka ma być zamontowana żarówka (typ, moc) do podświetlenia panelu.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60412&highlight=pod%B6wietlenie+pokr%EAte%B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem w moim pasku,

gdy mam ustawione pokretło na zimne to z nawiewu leci mi ciepłe powietrze, czy trzeba rozbierać konsolę zeby to naprawic?

mam w aucie reczna klime ale nie działa, czy ma to coś wspólnego jedno z drugim?

 

 

B4 2E

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie linki puściło, więc bez rozbierania się nie obędzie. Mnie też to czeka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po trzecie: Jaka ma być zamontowana żarówka (typ, moc) do podświetlenia panelu.

Moja propozycja - żarówki zostaw tylko do podświetlenia popielniczki i zapalniczki, a panel podświetl LED-ami. U mnie wygląda to prawie tak jak na zdjęciu (telefon przekłamuje nieco kolory - szczególnie czerwony) - w rzeczywistości wygląda lepiej. Jasność można regulować.

[ATTACH=CONFIG]66396[/ATTACH]

 

Z producentem nie mam nic wspólnego (inna część Polski), więc pozwolę sobie na podanie jego danych - Allegro (klik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moja propozycja - żarówki zostaw tylko do podświetlenia popielniczki i zapalniczki, a panel podświetl LED-ami. U mnie wygląda to prawie tak jak na zdjęciu (telefon przekłamuje nieco kolory - szczególnie czerwony) - w rzeczywistości wygląda lepiej. Jasność można regulować.

[ATTACH=CONFIG]66396[/ATTACH]

 

Z producentem nie mam nic wspólnego (inna część Polski), więc pozwolę sobie na podanie jego danych - Allegro (klik)

 

Potwierdzam, polecam ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linka od klapy zamykającej wszystko (A) (lewe pokrętło poz. 0) - czarna z białym znaczkiem

Linka od klapy temperatury (B) - niebieska z białym znaczkiem

Linka od klapy kierującej powietrze na szybę lub nogi © - czarna z niebieskim znaczkiem

Linka od klapy kierującej powietrze na twarz (D) - czarna bez znaczka

Która linka gdzie idzie - wystarczy pokręcić panelem i wszystko jasne.

Jak je ustawić:

linka A - pokrętło mocy na 0 i zablokować pancerz linki równo z klipsem (+- 3mm)

linka B - pokrętło temp. na zimne i zablokować pancerz linki równo z klipsem (+- 3mm)

linka C - pokrętło kierunku na szybę i i zablokować pancerz linki równo z klipsem (+- 3mm)

linka D - tak samo jak C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę panowie. Zaraz idę zamontować panel :)

Zdobyłem żarówkę do podświetlenia (narazie musi wystarczyć).

Poszedłem do mechanika i powiedziałem, że potrzebuję żarówkę do podświetlenia panelu. On od razu zaproponował mi żarówkę 1,2W, wygląda trochę jak od lampek na choinkę (sama bańka z wystającymi dwiema nóżkami, bez gwintu), poniżej zamieszczam fotkę.

 

arwkalarge.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żarówka jest dobra, i będzie pasować. Można też znaleźć takie same żarówki o mocy 2W. Będzie trochę lepiej podświetlało, jednak jest tan minus, że mocniejsza żarówka ma większą temperaturę i pokrętło będzie się grzać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za pomoc :)

Wczoraj dosyć późno skończyłem. Cała operacja poszła sprawnie na podstawie zdjęcia wskazanego przez qudlika oraz opisu ormowca.

W opisie ormowca oprawiłbym tylko linkę od sterowania nogi/szyba, pancerz nie powinien się kończyć zaraz za spinką, tylko na wysokości końca pancerza dolnej linki (nogi/głowa) tak jak na fotce remka z wątku Wymiana nagrzewnicy w 35I – How To by Remek ;)

 

[ATTACH=CONFIG]66532[/ATTACH]

 

Poradziłem sobie również z elektrycznością, w wiązce zółtych i białych kabli ma się znaleźć jeszcze jeden czarno cerwony (od zasilania wentylatora, u mnie była przeróbka i musiałem główkować).

 

Jeszcze raz wielkie dzięki, dla wszystkich, którzy zabrali głos w tej sprawie, bo narawdę pomogli.

Pozdrawiam - kociruch

 

P.S. Gdyby ktoś z Wrocka potrzebował częśći zamiennych do tego panelu to mam dawcę w postaci swojego starego i chętnie się podzielę a i przy ewentualnej wymianie mogę już pomóc.

Edytowane przez kociruch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności