Skocz do zawartości
kalvi81

VW Passat B5 załączające się ESP przy skręcie w prawo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem jadąc mojim VW i pokonując zakręty łagodne lub ostre w prawo załancza się ESP i wychamowuje mi auto.

Wydaje mi się że to tak nie powinno być, to takie niebezpieczne i nie normalne zachowanie auta przy dobrej i słonecznej pogodzie.

Pokonując ten sam zakręt w lewo nic się nie dzieje.

Pokonywałem ten zakręt wiele razy i zawsze tak samo.

Myslałem ze to łączniki stabilizatora, wymieniłem i nic nie pomogło.

Opony zmieniłem dalej nic.

Nawet zbierznosc ustawiłem i nic

I dale nie mam pomysów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może coś z czujnikiem ABSu z tej jednej strony, może jakieś błędne dane podaje i komputer głupieje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skanowałem Vagiem i nie pokazuje zadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić luz łożyska w tylnym kole, przy przeciążeniu bocznym może koronka ocierać o czujnik abs przez co podaje błędne dane do kompa.

Można sprawdzić Vagiem podczas jazdy na wprost i po łuku jaką prędkość pokazują poszczególne czujniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy bedzie miała wpływ tuleja pływająca tylniej belki na załanczanie się ESP tylko przy zakrętach w prawo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego powiem ci tak miałem to samo tylko umnie jak skrecałem w prawo to właczał mi sie ESP i ABS jednoczesni i rozłaczało mi naped okazało sie ze miałem wybita koncówke dronszka kierowniczego w twoim przypadku była to by prawa koncówka zacznij od toge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czesc kolego ja w swoim pasku miałem to samo i były to końcówki drążków i po wymianie jak ręką odioł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem i co dziwne przestało mi się tak dziać jak dopompowałem koło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może wystarczy wcisnąć bardziej czujnik abs-u, albo wyciągnąć. Zawsze możesz sprawdzić jak odczytuje Ci prędkość owy czujnik.Ja miałem u siebie podobny problem. Sprawdziłem na vagu i okazało się że prawy czujnik był za słabo wciśnięty i nie sczytywał początkowej prędkości koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo u siebie 2 razy - pierwszy raz niedługo po zakupie - okazało się, że mama zdecydowanie za niskie ciśnienie w kołach, drugi raz zaraz po wymianie zawieszenia i końcówek drążków, po ustawieniu zbieżności spokój:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego jeżeli przy jeździe na wprost zciąga ci to na 100 % zbieżnosc ale w twoim przypadku samo ustawienie może nie wystarczzyć - przyczyna może być glębiej końcówka albo łzysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.przepraszam że odgrzeje kotleta ale mam problem z esp, przy zakręcie w prawo zapala sie esp. zawieszenie mam po remoncie,zbieżność ustawiona,czujnik skrętu skalibrowany,czujniki abs przy jezdzie na wprost pokazują taką samą predkość ale po łuku miedzy przednią a tylną osią jest różnica około 2km/h,opony po wymianie. już mi rece opadaja .dziekuje za każdą rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jaki sposób sprawdzić prędkość poszczególnych kół ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie 4 masz takie same? bo u mnie w audi jedna mam nowa a reszta slaba i na zakrecie w prawo wlasnie mi esp lapie,musialem troche ujac powietrza z tej nowej bo nawet wysokosc bieznika ma znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opony mama takie same (2 razy zmieniałem gumy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopuje temacik. Mam taki sam problem. Przy pokonywaniu zakrętów w prawo załącza się ESP.

Miałem wymienioną zwrotnicę, założyłem nowy czujnik, na początku był za lekko wsunięty i wariował przy do hamowaniu. Po regulacji było ok... (lato/stal/16")

Do czasu założenia kół zimowych (stal /15") na zimowych oponach wariuje ESP. opony nowe, wyważone. Wcześniej nie było z nimi problemów. Dodam że po założeniu łysych 16" esp działa poprawnie :D

 

Gdzie szukać przyczyny???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, u mnie tez wariowało esp i przyczyną był luz na drążku kierowniczym

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności