Skocz do zawartości
Bimbasz

[Instrukcja] - Elektryczna klapa w kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o przeniesienie instrukcji do działu Warsztat B6

 

Instrukcja przygotowana przez roger31 korekta + foto Bimbasz

 

Części

Dźwignie nr 3C9 827 829 B ( 3C9827829B )

Dźwignia nr 3C0 827 830 B ( 3C0827830B )

Przycisk na klapie bagażnika 3C0 959 831 REH ( 3C0959831REH )

Siłownik po lewej stronie 3C9 827 383 C ( 3C9827383C )

Siłownik po prawej stronie 3C9 827 384 D ( 3C9827384D )

Dociąg klapy 3C9 827 887 B ( 3C9827887B )

Śruba do przykręcenia dźwigni do zawiasu N 911 454 01 - 2 szt

Śruba do przykręcenia siłowników do dachu N 907 987 02 - 2 szt (M8x20)

 

 

Narzędzia

Torx T20, T25, T30 Wkrętak płaski (duży i mały baaardzo) Mały klucz imbusowy Zewnętrznie wielowypust M12 Klucz oczkowy rozmiar 10, 13 (rozmiar 13 nakrętkę bardzo długi)

 

Demontaż podsufitki

Po pierwsze zdejmujemy tylni pas w podsufitce jest na 5 zatrzaskach delikatnie wsuwamy pod niego palce i ciągniemy w dół - odejdzie gładko. Potem zdejmujemy słupki - dwa przednie są na śruby i zatrzaski, śruby znajdują się pod logo AIR BAG zdejmujemy je i zobaczymy pod nimi śruby odkręcamy i ciągniemy słupek do środka auta dwa zatrzaski puszczą łatwo. Środkowe słupki są tylko na zatrzaski jeden na środku plastikowy i drugi metalowy tuż przy dachu - ten trzyma mocno trzeba go dość solidnie pociągnąć w dół. Tylne słupki analogicznie do przednich za logo AIR BAG śruba do odkręcenia i dwa zatrzaski. Następnie odkręcamy śruby tapicerki bagażnika czyli wszystkie srebrne uchwyty do mocowania bagażu odchylamy boczki do środka auta od wewnątrz trzymają je jeszcze zatrzaski ale nie trzeba wiele siły aby puściły. Kiedy to mamy zrobione zdejmujemy dwa ostatnie słupki w bagażniku trzymają się na dwóch zatrzaskach łatwo puszczają . Teraz zostaje już tylko odkręcić rączki , panel z oświetleniem ten przy kierowcy ( tego środkowego panelu z oświetleniem dla pasażera nie trzeba demontować) i odkręcić zasłony przeciwsłoneczne . Uwaga w tym momencie podsufitka powinna nam opaść w dół . Będą ja tylko trzymały przewody od podświetlenia lusterka w zasłonach przeciwsłonecznych , które trzeba wypiąć oraz przewód podświetlenia bagażnika. To wszystko . W dwie osoby wyposażone we wkrętarki akumulatorowe to pół godziny roboty. Ja podsufitki nie wyciągałem z auta po jej zdemontowaniu i opuszczeniu w dół przesunąłem maksymalnie do przodu auta.

Ale jak najbardziej można ją wyjąć z auta, co też zrobiłem dla wygody prac. Najlepiej tylne siedzenia złożyć i we dwie osoby ostrożnie wyjąć.

 

Demontaż klapy

Otwieramy klapę od wewnętrznej strony mamy przymocowaną do niej plastikową tapicerkę w kolorze czarnym i białym . Zaczynamy od czarnej tapicerki. Wyciągamy trójkąt ostrzegawczy pod nim znajdują się dwa wkręty, które trzeba odkręcić . Następnie odkręcamy dwa wkręty znajdujące się w miejscach służących do włożenia ręki kiedy zamykamy klapę ( takie wgłębienie na rękę na dole czarnego plastiku). Teraz czarna tapicerka klapy trzyma się już tylko na zatrzaskach. Wkładamy palce w miejsce wgłębienia ( tam gdzie odkręcaliśmy dwa wkręty) i ciągniemy tapicerkę w dół – bez strachu nic nie pęknie. Teraz możemy zdemontować biała tapicerkę – trzyma się tylko na zatrzaskach – ciągniemy w dół najpierw jedna stronę kiedy odskoczy ciągniemy wzdłuż szyby aż do przeciwległej strony. Uwaga aby przy zdejmowaniu tej tapicerki nie uszkodzić ogrzewania tylnej szyby, bo jak odskoczy plastik na szybę to łatwo może przerwać linie grzania. Teraz odcinamy wszystkie mocowania przewodów elektrycznych znajdujących się w klapie, wypinamy wszystkie wtyczki. Po tych czynnościach przewody będą swobodnie zwisać w dół . Następnie odkręcamy cztery śruby mocujące klapę do karoserii Odczepiamy siłowniki od klapy. Dobrze kiedy są trzy osoby dwie trzymają klapę a jedna odkręca śruby. Kiedy już klapa jest odkręcona przeciągamy wszystkie przewody przez otwór w klapie. Odkładamy klapę i zabieramy się za siłowniki Przygotowanie zawiasów Wiercimy otwór w zawiasie a następnie gwintujemy go gwintownikiem M6. Dokręcamy do zawiasu wcześniej zakupioną dźwignię

 

 

elklapa01.jpg

 

 

elklapa02.jpg

 

Montaż siłowników Odkręcamy zawiasy klapy od karoserii ( od wewnętrznej strony są po dwie nakrętki na zawias do odkręcenia) kiedy je odkręcimy wyjmujemy zawiasy na zewnątrz. Po wewnętrznej stronie karoserii ( w miejscach gdzie były zawiasy) zobaczymy dwie gumowe zaślepki - wyciągamy je. Mamy teraz dwa otwory ( po jednym z każdej strony).

 

elklapa03.jpg

 

 

elklapa06.jpg

 

 

elklapa07.jpg

 

 

elklapa08.jpg

 

elklapa10.jpg

 

Są to otwory przez które przekazywany jest napęd z siłownika na zawias klapy. Przykręcamy ( lekko ) wcześniej przygotowane zawiasy z dźwigniami do karoserii. Wkładamy siłowniki w otwory montażowe tak aby wieloklin przeszedł przez otwór w karoserii i zagłębił się w wieloklinie dźwigni zawiasu Montujemy siłowniki do karoserii przy pomocy dwóch śrub. Jedną przykręcamy bezpośrednio do karoserii a drugą przykręcamy nakrętką od zawiasu.

 

elklapa11.jpg

 

Instalacja elektryczna Wtyczki i piny kupujemy w ASO składamy w całość.

Albo kupujemy gotowa wiązkę od kolegi BIMBASZ

 

Kodowanie

Dodajemy elektrycznie otwieraną klapę w GATEWAY Kodowanie

otwarcia klapy z pilota robimy w 46 Moduł Comfortu zaznaczamy tam Byte 2 / Bit 3, prawdopodobnie będzie tam tylko jeden widoczny Bit 1 - Central Locking (Rear Lid) "Security Lock", ale nie ma co się przejmować że nie widzimy Bitu 3. Ponieważ w okienku co mamy wartość Binary a będzie tam 00000010 co jest kodowaniem tylko pierwszego Bitu wpisujemy 00001010 dla zakodowania Bitu 3. Lub w okienku 3) gdzie mamy kodowanie poszczególnych Bytow, w moim kodowaniu mam tam wpisane 02 zmieniamy na 0A i klikamy w okienko kodowania Byte 3, następnie Exit i potwierdzamy nową wartość kodowania. Teraz testujemy czy klapa otwiera się z pilota, a tak powinno być.

 

Na koniec składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności.

Uwagi

Jak już zamontowałem dźwignię do zawiasu (a miałem oryginalne zawiasy, już z nagwintowanymi otworami) to okazuje się ze w tym co przekazuje napęd (dźwignia 3C9 827 829 B) z zawiasu na siłownik jest większy otwór i śmiało można wiercić w zawiasie otwór bez gwintowania. Oryginalna śruba i tak jest długa i wyłazi na druga stronę tak daleko ze można śmiało nakręcić nakrętkę z drugiej strony i w niczym nie będzie ona przeszkadzać. Śruby też nie trzeba kupować oryginalnej w ASO (tak jak ja zarobiłem :) ) tylko zwykłą śrubkę. No może nie zwykłą bo najlepiej o podwyższonej twardości. Proponuję 10.9 tak aby wytrzymała naprężenia.

 

Z podłączeniem CAN też należy uważać, wydawać mogło by się iż najłatwiej podłączyć się pod Navi lub moduł parktronika w bagażniku. Ale do navi nie można bo działa ona na innej magistrali CAN, a pod parktronik też nie można ale tylko w przypadku gdy jest z OPS (wtedy przychodzą do niego przewody liliowo/czarny i liliowo brązowy) to też inna magistrala CAN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile kosztuje wszystkie niezbedne czesci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dzie pstryczek na klapie do zamykania?

 

jak to gdzie, w opisie :)

 

Przycisk na klapie bagażnika 3C0 959 831 REH

 

 

Ile kosztuje wszystkie niezbedne czesci?

 

w tysiaku się zamkniesz, jeszcze powinno zostać na opicie prac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tysiaku się zamkniesz, jeszcze powinno zostać na opicie prac

PLN czy EUR?

Jesli pln, to na bank sie na to pisze, bo jak ide ze sklepu do auta, obwieszony siatami jak rumun, albo jak owe siaty wyjmuje z bagaznika i ide do domu, to otwieranie i zamykanie bagaznika to katorga...

Tylko z tego co pisales w podobnym temacie, ogarniecie tej klapy to juz wyzsza sztuka jazdy - jak bys ocenil trudnosc w skali od 1 do 10? I czy z Twoja instrukcja i fotosami, dam rade to zrobic z czyjas pomoca?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PLN czy EUR?

wiadomo że PLN, kto by wydał prawie pięć tysięcy na klapę elektryczną.

 

jak bys ocenil trudnosc w skali od 1 do 10

spokojnie na 9,5

Po pierwsze mega czasochłonne jak się chce zrobić jak w fabryce, a ja tylko tak uznaję. Po drugie 85% tapicerek w aucie do zdjęcia. Zostają tylko przednie drzwi i lewe tylne, a reszta do zdjęcia. Po trzecie nie wiadomo jaki kwiatek po drodze wyrośnie.

 

dam rade to zrobic z czyjas pomoca?

Tego to nie wiem, nie wiem na ile jesteś uzdolniony w takich modyfikacjach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a teraz wyczytałęm coś nowego- po co trzeba ściągać tapicerke z drzwi prawych tylnych, wbijasz sie tam do instalacji????

idea klapy bardzo mi się podoba ale podsufitki za bardzo by mi się nie chciało zwalać-jest to konieczne????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a teraz wyczytałęm coś nowego- po co trzeba ściągać tapicerke z drzwi prawych tylnych, wbijasz sie tam do instalacji????

 

tak jak chcesz zamykanie z pilota

 

 

idea klapy bardzo mi się podoba ale podsufitki za bardzo by mi się nie chciało zwalać-jest to konieczne????

 

konieczne, bo inaczej nie da się zamontować siłowników, odgięcie podsufitki nie da efektów, jedynie może się załamać na zgięciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pstryczek wewnątrz zapewne działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to głupie pytanie ale co tam: Czy jeśli mając el. klapę to nadal można ją zamknąć ręcznie? i jeszcze jedno tak na boku: Czy można zamontować w B6 takie czujniki pod tylnym spojlerem po ty by machnąć nogą i żeby ,,wrota'' się otworzyły? Tata w swoim B7 ma el. klapę ale bez tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeśli mając el. klapę to nadal można ją zamknąć ręcznie?

można

 

Czy można zamontować w B6 takie czujniki pod tylnym spojlerem po ty by machnąć nogą i żeby ,,wrota'' się otworzyły?

pewno tak, ale musisz mieć bezkluczykowy dostęp do auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie bo będe sie starał zabrać za ten bajerek, ale na allegro nie widzę ciegien o odpowiednim numerze a są tylko o numerach np 3C9 827 384 B albo 3C9827383E i nie zgadzają sie literki na końcu. Będą pasować czy trzeba szukać dalej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy może ktoś zamieścić schemat wiązki elektrycznej do silników i schemat układu do zamykania klapy z pilota, ewentualnie czy Kolega Bimbasz może się wycenić za kompletną wiązkę z wtyczkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa nie działa na modułach komfortu z końcówką 799

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po 5 miesiacach klapa w koncu dziala poprawnie :marecek

 

Male info do instrukcji:

 

Jesli uzywa sie nowych silnikow to trzeba je nauczyc w jakiej pozycji sa bo inaczej nie chca sie poprawnie komunikowac.

Nawet jesli jeden z silnikow jest nowy.

 

A wiec montujemy silniki zamykamy klape i otwieramy klape recznie do polowy. Nastepnie jednoczesnie naciskamy otwieranie i przycisk zamykania na klapie - w tym momencie klapa otwozy sie i wszystko powinno dzialac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mozna kupic w oryginale zawiasy pod elektryczną klapę, tak aby nie trzeba było nawiercać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozna kupic w oryginale zawiasy pod elektryczną klapę, tak aby nie trzeba było nawiercać ?

 

powinno się kupić w ASO, sprawdzałem po VINie kumpla który ma oryginalnie klapę elektryczną zamontowaną w fabryce a moim VINem i są takie same nr

3C9 827 301 E - lewy

3C9 827 302 E - prawy

 

trochę dziwne, czyżby wiercili te dziury w ASO, chyba nie.

Szukaj na allegro, takie zawiasy się trafiają do kupienia. Dzwon po tych co mają części do klapy elektrycznej pewno zawiasy mają jeszcze przykręcone do klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinno się kupić w ASO, sprawdzałem po VINie kumpla który ma oryginalnie klapę elektryczną zamontowaną w fabryce a moim VINem i są takie same nr

3C9 827 301 E - lewy

3C9 827 302 E - prawy

 

trochę dziwne, czyżby wiercili te dziury w ASO, chyba nie.

Szukaj na allegro, takie zawiasy się trafiają do kupienia. Dzwon po tych co mają części do klapy elektrycznej pewno zawiasy mają jeszcze przykręcone do klapy.

 

przeszukałem ETKE i nie znalazłem innych numerów dla zawiasów, hmmm ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam mozliwość kupna siłowników:

 

Siłownik po lewej stronie 3C9 827 383G

Siłownik po prawej stronie 3C9 827 384E

 

będa ok ? cena 400 zł za kpl ... brać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klapa nie działa na modułach komfortu z końcówką 799

 

A coś więcej na ten temat?

 

Wg ETKI w B7 jest moduł komfortu 3AA959433(A), ale w VCDS pod adresem 46 zgłasza się 3AA959799(A).

Domyślam się, że 799 zawiera w sobie moduł komfortu i zarazem Kessy, a 433 to sam komfort - mam rację czy się mylę?

 

I pytanie (chyba już retoryczne) czy z 3AA959799 da się "ożenić" elektryczną klapę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

montaż zakończony sukcesem :) kilka doatkowych informacji:

 

- siłowniki pasują od B7 (literka na końcu numery silnika nie ma znaczenie pasują wszystkie, ważne tylko aby obydwa miały te same)

- łatwiej przeciągnąć wiązkę do przycisku przez lewą przelotkę (ori wiązka cieńsza niż po prawej)

- do wymiany zawiasów nie trzeba rozpinać i wyjmować klapy, można spokojnie wymienić jeden zawias (ktoś trzyma klapę) a później drugi

- montowałem zawiasy wyjęte z auta z fabryczną el. klapą i miały taki sam nr jak moje, tak więc nie da się kupić w ASO zawiasów nawierconych pod montaż dźwigienek do el. klapy

- przy demontażu i montażu podsufitki trzeba uważać aby przy odkręcaniu rączek i osłon p. słonecznych nie powypadały blaszki w które wchodzą śruby (swoją drogą późniejsze trafienie gwintem w tę blaszkę może przysporzyć sporo nerwów)

- montaż podsufitki warto zacząć od przyłapania śrubek od rączek i pociągnąć całą podsufitkę maksymalnie do tyłu (te blaszki w które wchodzą śruby od rączek są przesuwne) bo później może się okazać że z tyłu będzie za krótko i pas tylni i słupki nie najdą na podsufitkę

- nie ma się co tak bardzo bać zagięć na podsufitce, po kilku godzinach wszystko się wygładza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności