Tipacz96vc Zgłoś #181 Napisano 16 Maja 2020 Hej. Odkąd kupiłem Passata mam problem z klapa elektryczna. Przy otwieraniu jak i zamykaniu czy to z pilota czy z przycisków trzeba klapie pomagać ręka na początkach cyklów zamykania i otwierania. Tzn gdy chce np zamknąć z przycisku to muszę przycisnąć przycisk i pociągnąć klapę w dół o kilkanaście centymetrów - przy otwieraniu sytuacja analogiczna. Oba silowniki słychać że pracują. W blokach pomiarowych silownik pierwszy czyli ten za pasażerem (?) ma wartości przy zamkniętym 9% a przy otwartym chyba 81%. Z kolei drugi siłownik ten za kierowcą czy na otwartej czy zamkniętej klapie pokazuje 36,5%. Stąd moje pytanie czy da się wyjąć ten uszkodzony siłownik bez zdejmowania podsufitki? Sam siłownik jest na dwóch śrubach - tak? Jedna trzeba odkręcić całkiem a druga wystarczy popuścić i wysunąć siłownik? Wieloklin poprostu się wysunie z zawiasu? Dobrze myślę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cwieku Zgłoś #182 Napisano 16 Maja 2020 Generalnie możesz wyjąc silnik bez zdejmowania podsufitki, ale podsufitka może się załamać po bokach. Odkręć tył podsufitki , słupek b i raczki i podeprzyj czymś robiąc taka szczelinę żebyś się dostał i może Ci sie uda bez zdejmowania i zaginania. co do siłownika to masz jedna śrubę do karoserii i drugą śrubę do poluzowania od zawiasu. I wyciągasz z wieloklinu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #183 Napisano 16 Maja 2020 10 minut temu, Cwieku napisał: Generalnie możesz wyjąc silnik bez zdejmowania podsufitki, ale podsufitka może się załamać po bokach. Odkręć tył podsufitki , słupek b i raczki i podeprzyj czymś robiąc taka szczelinę żebyś się dostał i może Ci sie uda bez zdejmowania i zaginania. co do siłownika to masz jedna śrubę do karoserii i drugą śrubę do poluzowania od zawiasu. I wyciągasz z wieloklinu. Super dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się co jest nie tak z siłownikiem że cały czas jedna wartość pokazuje? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo890 Zgłoś #184 Napisano 17 Maja 2020 W dniu 16.05.2020 o 20:02, Tipacz96vc napisał: Zastanawiam się co jest nie tak z siłownikiem że cały czas jedna wartość pokazuje? ? Kolego z tego co ja kojarzę to komputer nie pokazuje osobnych wartości dla poszczególnych siłowników. Jest jedna wartość która powinna być zbliżona do 0% zamknięta klapa, 100% otwarta. Sprawdź czy po otwarciu kalpy jesteś w stanie jeszcze ręką unieść ją do góry. Moim zdaniem wartość 81% przy maksymalnie otwartej klapie jest za mała. Czy robiłeś adaptację otwarcia klapy poprzez przytrzymanie guzika zamykania? Zastanawia mnie ta stała wartość 36,5%. W którym bloku ona widnieje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #185 Napisano 18 Maja 2020 20 godzin temu, kamillo890 napisał: Kolego z tego co ja kojarzę to komputer nie pokazuje osobnych wartości dla poszczególnych siłowników. Jest jedna wartość która powinna być zbliżona do 0% zamknięta klapa, 100% otwarta. Sprawdź czy po otwarciu kalpy jesteś w stanie jeszcze ręką unieść ją do góry. Moim zdaniem wartość 81% przy maksymalnie otwartej klapie jest za mała. Czy robiłeś adaptację otwarcia klapy poprzez przytrzymanie guzika zamykania? Zastanawia mnie ta stała wartość 36,5%. W którym bloku ona widnieje? Coś chyba źle odczytałem ? wklejaz zdjęcia z vcds. Pierwsze to zamknięta klapa drugie otwarta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamillo890 Zgłoś #186 Napisano 21 Maja 2020 Kolego, wartość 36,5 to ustawienie do którego momentu ma otwierać się klapa. Oczywiście u Ciebie jest jakiś błąd. Spróbuj otworzyć klapę, następnie ręcznie maksymalnie podnieść ją do góry jeśli się jeszcze da Po tym przytrzymaj guzik zamykania, aż do momentu mignięcia kierunkowskazów. Sprawdź czy wartość 36,5 się zmieniala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #187 Napisano 22 Maja 2020 Panowie mogę się wtrącić. A można dołożyć sam dociąg zamka bez całej reszty? Poprostu zrobić sobie dociąganą klapę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #188 Napisano 22 Maja 2020 Nie, bo dociąg nie będzie miał sygnału ze sterownika że już ma dociągać. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tipacz96vc Zgłoś #189 Napisano 23 Maja 2020 W dniu 21.05.2020 o 23:12, kamillo890 napisał: Kolego, wartość 36,5 to ustawienie do którego momentu ma otwierać się klapa. Oczywiście u Ciebie jest jakiś błąd. Spróbuj otworzyć klapę, następnie ręcznie maksymalnie podnieść ją do góry jeśli się jeszcze da Po tym przytrzymaj guzik zamykania, aż do momentu mignięcia kierunkowskazów. Sprawdź czy wartość 36,5 się zmieniala. Ok. Adaptacja się powiodła i klapa się otwiera na maxa ale nadal jak przy zamykaniu tak przy otwieraniu trzeba parę cm ręcznie pomóc. Słychać że silowniki ida ale jak by nie miały siły zacząć cykl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #190 Napisano 13 Sierpnia 2020 Miał ktoś może taki przypadek, że jak jest zimno i klapa zamyka się nie trzaskając, to zamek zamknie się na raz, dociąg zaczyna niby ciągnąć, ale zaraz przestaje i klapa pozostaje niedomknięta. Jak docisnę klapę ręką, dociąg zaczyna dalej ciągnąć i już dociągnie. Jak jest ciepło i klapa trzaska to nie ma problemu, bo jakby samą siłą ciężkości trzaśnie dociąg zaczyna ciągnąć i dociąga do końca bez pomocy ręki. I teraz się zastanawiam, czy wina leży po stronie dociągu czy może jednak zamek jest winny ? Bo niby dociąg zaczyna pracować to niby ma sygnał z zamku, że jest już zamknięty na raz i trzeba ciągnąć. Tylko pytanie dlaczego przestaje pracować pomimo że klapa jest niedomknięta ? Ręką pomogę to dociągnie. Dociąg jest nierozbieralny, to jakieś czyszczenie, smarowanie nie wchodzi w grę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serpentyna Zgłoś #191 Napisano 2 Października 2020 Witam. Chciałbym się z wami podzielić moim problemem. W Passacie B7 2014 kombi, fabrycznie zainstalowane elektryczne otwieranie zamykanie klapy. Od paru dni mam problem z tym systemem. Dzieją się cuda. Np.: 1. Klapa bagażnika w pozycji otwartej. Otwieram drzwi pasażera lub inne dowolne, i w tym momencie klapa bagażnika się samoczynnie zamyka! Bez naciskania przycisków. 2. Klapa bagażnika w pozycji otwartej. Baz naciskania przycisków, żadnych ingerencji w samochód, klapa sama się zamyka. 3. Klapa bagażnika w pozycji zamkniętej, rygiel zamknięty. Klapa chce się samodzielnie otworzyć, ale rygiel nie odpuszcza. Słychać i widać delikatne uchylenia. 4. Podczas jazdy, klapa zamknięta na wyświetlaczu pokazuje chwilowe otwarcie klapy. W sterowniku brak błędów. Wymieniony zamek klapy na nowy. Heh. Może jakieś pomysły ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #192 Napisano 2 Października 2020 21 minut temu, serpentyna napisał: 4. Podczas jazdy, klapa zamknięta na wyświetlaczu pokazuje chwilowe otwarcie klapy. Matka miała kiedyś taki problem w A6 C6. Zamek w klapie okazał się padnięty, tyle że zimą klapa potrafiła się otworzyć. Objawy wyglądają jakby coś się działo z guzikiem w zamku. Ja bym sprawdził czy czasem woda tam się nie dostała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #193 Napisano 2 Października 2020 A ka bym jeszcze zobaczył w jakim stanie są przewody w przelotce pomiędzy klapą a budą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serpentyna Zgłoś #194 Napisano 2 Października 2020 (edytowane) Hey. Przyczyna znaleziona. Uszkodzona rurka do płynu spryskiwaczy w przelotce pomiędzy nadwoziem a klapą. Płyn się sączył w dół, do łączówki za prawym boczkiem. Uszkodzeniu uległy w niej złącza do mikro styków z zamka klapy. Zastanawiam się co zastosować na wymianę uszkodzonej rurki do płynu do spryskiwacza ??? Edytowane 2 Października 2020 przez mkpol nie cytuj swojego posta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #195 Napisano 31 Stycznia 2023 Potrzebuję opisu pinów z guzika od zamykania klapy. Mam cztery białe przewody, który jest od czego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #196 Napisano 1 Lutego 2023 Kiedyś wrzucałem w tym temacie PDFa z ELSY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CULTUS3 Zgłoś #197 Napisano 1 Lutego 2023 klapa.pdf Strona 3. E406 (przycisk) L76 (lampka w przycisku) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba141 Zgłoś #198 Napisano 9 Maja 2023 Witajcie panowie, mam taki problem klapa otwiera się bez problemu przycisk przerywa otwieranie bez problemu, nie włącza się lampka bagażnika oraz nie reaguje na zamknięcie klapy z przycisku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #199 Napisano 13 Maja 2023 Sprawdź przewody w przelotce między budą a klapą. A na liczniku pokazuje sygnalizację otwartej klapy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zaba141 Zgłoś #200 Napisano 31 Maja 2023 Problem rozwiązany przegniły piny w kostce w bagażniku tam gdzie idzie wężyk do spryskiwacza klapy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach