Skocz do zawartości
Bimbasz

[Instrukcja] - Elektryczna klapa w kombi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Odkąd kupiłem Passata mam problem z klapa elektryczna. Przy otwieraniu jak i zamykaniu czy to z pilota czy z przycisków trzeba klapie pomagać ręka na początkach cyklów zamykania i otwierania. Tzn gdy chce np zamknąć z przycisku to muszę przycisnąć przycisk i pociągnąć klapę w dół o kilkanaście centymetrów - przy otwieraniu sytuacja analogiczna. Oba silowniki słychać że pracują. W blokach pomiarowych silownik pierwszy czyli ten za pasażerem (?) ma wartości przy zamkniętym 9% a przy otwartym chyba 81%. Z kolei drugi siłownik ten za kierowcą czy na otwartej czy zamkniętej klapie pokazuje 36,5%. Stąd moje pytanie czy da się wyjąć ten uszkodzony siłownik bez zdejmowania podsufitki? Sam siłownik jest na dwóch śrubach - tak? Jedna trzeba odkręcić całkiem a druga wystarczy popuścić i wysunąć siłownik? Wieloklin poprostu się wysunie z zawiasu? Dobrze myślę? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie możesz wyjąc silnik bez zdejmowania podsufitki, ale podsufitka może się załamać po bokach. Odkręć tył podsufitki , słupek b i raczki i podeprzyj czymś robiąc taka szczelinę żebyś się dostał i może Ci sie uda bez zdejmowania i zaginania. co do siłownika  to masz jedna śrubę do karoserii i drugą śrubę do poluzowania od zawiasu. I wyciągasz z wieloklinu.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Cwieku napisał:

Generalnie możesz wyjąc silnik bez zdejmowania podsufitki, ale podsufitka może się załamać po bokach. Odkręć tył podsufitki , słupek b i raczki i podeprzyj czymś robiąc taka szczelinę żebyś się dostał i może Ci sie uda bez zdejmowania i zaginania. co do siłownika  to masz jedna śrubę do karoserii i drugą śrubę do poluzowania od zawiasu. I wyciągasz z wieloklinu.

Super dzięki za odpowiedź. Zastanawiam się co jest nie tak z siłownikiem że cały czas jedna wartość pokazuje? ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.05.2020 o 20:02, Tipacz96vc napisał:

Zastanawiam się co jest nie tak z siłownikiem że cały czas jedna wartość pokazuje? ? 

Kolego z tego co ja kojarzę to komputer nie pokazuje osobnych wartości dla poszczególnych siłowników. Jest jedna wartość która powinna być zbliżona do 0% zamknięta klapa, 100% otwarta. 

Sprawdź czy po otwarciu kalpy jesteś w stanie jeszcze ręką unieść ją do góry. Moim zdaniem wartość 81% przy maksymalnie otwartej klapie jest za mała. 

Czy robiłeś adaptację otwarcia klapy poprzez przytrzymanie guzika zamykania?

Zastanawia mnie ta stała wartość 36,5%. W którym bloku ona widnieje? 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, kamillo890 napisał:

Kolego z tego co ja kojarzę to komputer nie pokazuje osobnych wartości dla poszczególnych siłowników. Jest jedna wartość która powinna być zbliżona do 0% zamknięta klapa, 100% otwarta. 

Sprawdź czy po otwarciu kalpy jesteś w stanie jeszcze ręką unieść ją do góry. Moim zdaniem wartość 81% przy maksymalnie otwartej klapie jest za mała. 

Czy robiłeś adaptację otwarcia klapy poprzez przytrzymanie guzika zamykania?

Zastanawia mnie ta stała wartość 36,5%. W którym bloku ona widnieje? 

 

 

Coś chyba źle odczytałem ? wklejaz zdjęcia z vcds. Pierwsze to zamknięta klapa drugie otwarta. 

IMG_20200518_193438.jpg

IMG_20200518_193459.jpg

IMG_20200518_193523.jpg

IMG_20200518_193541.jpg

IMG_20200518_193628.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego, wartość 36,5 to ustawienie do którego momentu ma otwierać się klapa. 

Oczywiście u Ciebie jest jakiś błąd. 

Spróbuj otworzyć klapę, następnie ręcznie maksymalnie podnieść ją do góry jeśli się jeszcze da Po tym przytrzymaj guzik zamykania, aż do momentu mignięcia kierunkowskazów. 

Sprawdź czy wartość 36,5 się zmieniala. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mogę się wtrącić.

A można dołożyć sam dociąg zamka bez całej reszty? Poprostu zrobić sobie dociąganą klapę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo dociąg nie będzie miał sygnału ze sterownika że już ma dociągać.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.05.2020 o 23:12, kamillo890 napisał:

Kolego, wartość 36,5 to ustawienie do którego momentu ma otwierać się klapa. 

Oczywiście u Ciebie jest jakiś błąd. 

Spróbuj otworzyć klapę, następnie ręcznie maksymalnie podnieść ją do góry jeśli się jeszcze da Po tym przytrzymaj guzik zamykania, aż do momentu mignięcia kierunkowskazów. 

Sprawdź czy wartość 36,5 się zmieniala. 

Ok. Adaptacja się powiodła i klapa się otwiera na maxa ale nadal jak przy zamykaniu tak przy otwieraniu trzeba parę cm ręcznie pomóc. Słychać że silowniki ida ale jak by nie miały siły zacząć cykl. 

IMG_20200523_145035.jpg

IMG_20200523_145052.jpg

IMG_20200523_145101.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś może taki przypadek, że jak jest zimno i klapa zamyka się nie trzaskając, to zamek zamknie się na raz, dociąg zaczyna niby ciągnąć, ale zaraz przestaje i klapa pozostaje niedomknięta. Jak docisnę klapę ręką, dociąg zaczyna dalej ciągnąć i już dociągnie. 

Jak jest ciepło i klapa trzaska to nie ma problemu, bo jakby samą siłą ciężkości trzaśnie dociąg zaczyna ciągnąć i dociąga do końca bez pomocy ręki. 

I teraz się zastanawiam, czy wina leży po stronie dociągu czy może jednak zamek jest winny ? Bo niby dociąg zaczyna pracować to niby ma sygnał z zamku, że jest już zamknięty na raz i trzeba ciągnąć. Tylko pytanie dlaczego przestaje pracować pomimo że klapa jest niedomknięta ? Ręką pomogę to dociągnie.

Dociąg jest nierozbieralny, to jakieś czyszczenie, smarowanie nie wchodzi w grę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałbym się z wami podzielić moim problemem. W Passacie B7 2014 kombi, fabrycznie zainstalowane elektryczne otwieranie zamykanie klapy. Od paru dni mam problem z tym systemem. Dzieją się cuda.

Np.:

1. Klapa bagażnika w pozycji otwartej. Otwieram drzwi pasażera lub inne dowolne, i w tym momencie klapa bagażnika się samoczynnie zamyka! Bez naciskania przycisków.

2. Klapa bagażnika w pozycji otwartej. Baz naciskania przycisków, żadnych ingerencji w samochód, klapa sama się zamyka.

3. Klapa bagażnika w pozycji zamkniętej, rygiel zamknięty. Klapa chce się samodzielnie otworzyć, ale rygiel nie odpuszcza. Słychać i widać delikatne uchylenia.

4. Podczas jazdy, klapa zamknięta na wyświetlaczu pokazuje chwilowe otwarcie klapy.

W sterowniku brak błędów. Wymieniony zamek klapy na nowy.

Heh. Może jakieś pomysły ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, serpentyna napisał:

4. Podczas jazdy, klapa zamknięta na wyświetlaczu pokazuje chwilowe otwarcie klapy.

Matka miała kiedyś taki problem w A6 C6. Zamek w klapie okazał się padnięty, tyle że zimą klapa potrafiła się otworzyć.

Objawy wyglądają jakby coś się działo z guzikiem w zamku. Ja bym sprawdził czy czasem woda tam się nie dostała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ka bym jeszcze zobaczył w jakim stanie są przewody w przelotce pomiędzy klapą a budą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey.

Przyczyna znaleziona.

Uszkodzona rurka do płynu spryskiwaczy w przelotce pomiędzy nadwoziem a klapą. Płyn się sączył w dół, do łączówki za prawym boczkiem. Uszkodzeniu uległy w niej złącza do mikro styków z zamka klapy.

Zastanawiam się co zastosować na wymianę uszkodzonej rurki do płynu do spryskiwacza ???

Edytowane przez mkpol
nie cytuj swojego posta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję opisu pinów z guzika od zamykania klapy. Mam cztery białe przewody,  który jest od czego?

327702890_594538545848211_7617304038154008184_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś wrzucałem w tym temacie PDFa z ELSY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klapa.pdf  

Strona 3.

E406 (przycisk)

L76 (lampka w przycisku)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie panowie, mam taki problem klapa otwiera się bez problemu przycisk przerywa otwieranie bez problemu, nie włącza się lampka bagażnika oraz nie reaguje na zamknięcie klapy z przycisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody w przelotce między budą a klapą.

A na liczniku pokazuje sygnalizację otwartej klapy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany przegniły piny w kostce w bagażniku tam gdzie idzie wężyk do spryskiwacza klapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności