Gość musiajar Zgłoś #1 Napisano 7 Grudnia 2006 Witam serdecznie wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem VW Passata. Mam do Państwa pytanie na temat kodu błędu 00575. Taki właśnie kod pojawił się w czasie diagnostyki w moim Passacie. Diagnostykę wykonałem ponieważ w czasie jazdy, nagle mój pojazd stracił moc. Nigdy do tej pory tego nie było (jestem jego posiadaczem ok.8 miesięcy). Jak udało mi się znaleźć, błąd ten oznacza uszkodzony czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Może ktoś z kolegów wie gdzie taki czyjnik się znajduje i czy można dokonać wymiany czujnika we własnym zakresie, bez konieczności oddawania auta na warsztat. Może także wiecie ile kosztyje ta część. Będę wdzięczny za odpowiedź Passat sedan B5 3B 1,9 TDI /AFN 110KM/ 1998 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 7 Grudnia 2006 zaraz coś zobaczymy tylko sobie znajdę oznaczenie twojego silniczka 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji. Możliwe przyczyny: - uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone) Skutki: - Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika. Sposób usunięcia usterki: - sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. Omawiane tematy: Zawór regulacji ciśnienia doładowania N75 http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/blad-17965-niesprawnosc-ukladu-turbodoladowania-vt2475.htm http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/a-o-co-tu-chodzi-vt4188.htm?highlight=g31 http://www.forum.vw-passat.pl/topics18/n75-vt8573.htm?highlight=n75 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość musiajar Zgłoś #3 Napisano 7 Grudnia 2006 Marek, dzięki za odpowiedź. Sprawdzę najpierw wizualnie stan węży. Jeżeli nic nie stwierdzę, muszę chyba udać się do mechaniora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #4 Napisano 7 Grudnia 2006 To nie jest jakaś nadzwyczajna awaria, zaworek jest na wierzchu więc wymiana potrwa parę minut. N75 również nie jest jakiś niebotycznie drogi i nie do zdobycia więc podejrzewam, że nie będzie większego problemu. W razie czego sprawdź również czy wszystkie gumowe połącznia są szczelne - to ważne aby ciśnienie nie uciekało, można dodatkowo założyć dodatkowe opaski na połączenia z IC (metalowa opaska zaciskowa 70-90) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość musiajar Zgłoś #5 Napisano 7 Grudnia 2006 Jeszcze raz serdeczne dzięki. Faktycznie zanim dam komuś zarobić spróbuję naprawić to sam. Mam nadzieję że więcej niż jest nie popsuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin33 Zgłoś #6 Napisano 9 Grudnia 2006 Witam. Mialem ten sam blad , mechanik powiedzial ze w turbo jest ( za duze lub za male cisnienie - dokladnie nie pamietam) i mowil ze jest turbo do czyszczenia.Po wyczyszczeniu turbo auto dostalo swoja moc i przedewszystkim czuc to.A dodam ze auto na 3 i 4 biegu nie chcialo ciagnąć powyzej 3 tys obr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy Zgłoś #7 Napisano 13 Lutego 2008 marek,mi pokazal sie blad 00575, ale nie mam takich objawow jak,problem z rozruchem,niewlasciwa praca silnika, moze troche brak mocy,acha ten blad raz jest innym razem niema,oco chodzi ,jesli wiesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #8 Napisano 16 Lutego 2008 sprawdz w parametrach jakie cisnienie pokaze na wylaczonym silniku.powinno byc atmosferyczne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Cobros Zgłoś #9 Napisano 4 Lipca 2008 Witam PAnowie.NIechciałem zakładac nowego tematu chciałem skontaktować sie z MArkiem,ale Marek stwierdzil że niechce otrzymywac maili .Mam passata B5 1.9 TDI AJM 115 KM .Podpiałem pod kompa samochód i wyskoczył mi bład : czujnik w kolektorze ssącym i czujnik zasysanego powietrza czy cos takiego. W czym zacząc szukac przyczyny zeby sie nieokazało ze jakis mechanik każe mi pół silnika wymienić. Dzieki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazur123 Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2008 Witam! Dziś po diagnozie mojego passka ukazał mi sie błąd 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Przyczyną błędu moze byc po tym co czytałem to zaworek N75 lub nieszczelne wężyki. Węzyki i N75 wymieniałem na nowe, problemów z mocą nie mam. Jedynie jak ostatnio jechałem autostradą 140-150km/h to było odczywane szarpanie samochodu ale tylko chwilowe potem wszystko wracało do normy. No i tez jak zgaszam samochód to jak jest rozgrzany to potrząsa. Dlaczego wyskakuje mi ten błąd:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #11 Napisano 2 Października 2008 mam pytanie.mam błąd 00575 coś z kolektorem ssącym tak wykazał vag.co jest padnięte, bo niektórzy piszą błąd 00575 Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej - czy to jest to samo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 2 Października 2008 jak już nie raz pisałem na tym forum i tej teorii się trzymać będę, osoba, która tłumaczyła błęy VAG-a miałą jakiś bardzo dziwny słownik... Engine: 00575 - Intake Manifold Pressure czyli po polsku map sensor czujnik ciśnienia - tak jak koledzy piszą powyżej. NIE KORZYSTAJCIE Z TEGO SPOLSZCZONEGO NA KOLANIE BADZIEWIA!!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RaveN Zgłoś #13 Napisano 11 Listopada 2008 (edytowane) U mnie po raz pierwszy autko straciło moc w czerwcu. Po skasowaniu błędu do niedawna miałem spokój (czyli prawie pół roku). Teraz znowu się zaczyna.. Ale tym razem mam zamiar usunąć przyczynę.. Błąd jaki zapisuje komputer to: "00575 - ciśnienie w kolektorze ssącym" Prosiłbym o odświeżenie linków z posta #2 tego wątku (Marka) bo niestety nie działają. I ewentualne wskazanie, gdzie w silniku AFN zaworek N75 (bo zakładam, że to on jest przyczyną) się znajduje (o ile nie ma tego w podanych przez Marka linkach). Pozdrawiam Edytowane 11 Listopada 2008 przez RaveN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2008 kolego RaveN wężyk z gruszki przy turbo wędruje do N75.bez problemu go znajdziesz.wchodzą do niego 3 wężyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RaveN Zgłoś #15 Napisano 12 Listopada 2008 kolego RaveN wężyk z gruszki przy turbo wędruje do N75.bez problemu go znajdziesz.wchodzą do niego 3 wężyki. Dzięki - znalazłem bez problemu - 3 wężyki + kostka W InterCarsie jest taki zaworek - firma Pierburg, nr. kat. 7.21903.75.0 - nieco ponad 360zł Na allegro widziałem nówki (też Pierburg) po 200zł. To już lepiej ale szukam dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #16 Napisano 14 Listopada 2008 (edytowane) Witajcie,otóż chciałbym też o coś spytać,zauważyłem kilka razy ,że auto jechało mi max 120km/h i słabo ciągnęło.obroty nie szły więcej niż pow 3tys.Zatrzymałem auto,zresetowałem przepływkę(nowa,mam ją pół roku Bosha) i auto odżyło,zdarzyło się to jeszcze kilka razy i tak samo to wyeliminowałem.Dziś zrobiłem VAG 311-2 i ukazał się błąd: 00575 - Intake Manifold Pressure 17-10 - Control Difference - Intermittent Chciałbym zaznaczyć ,że mam Passata 1.9 TDI 90KM AHU 98r. Może być to przyczyna tego,że od dłuższego czasu jeżdze z zaślepionym EGR? Padł mi kiedyś i w ASO powiedzieli mi,że śmiało mogę bez niego śmigać więc tak robie. Jak myślicie czy zawór EGR wywołał te błędy czy to coś innego?czyli to co piszecie wyżej,nieszczelność albo Turbo? Dziwne jest to ,że to się dzieje raz na jakiś czas więc... gdyby turbo padło to by padło i byłby problem cły czas,z przepływką to samo Edytowane 14 Listopada 2008 przez wicher123 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #17 Napisano 14 Listopada 2008 575 to klasyczny notlauf ... EGR nie ma nic do rzeczy w tym przypadku Sprawdzenie n75: dla VNT wystarczy podmienić n75 z n18 dla turbin z westgate zmostkować wężyk niebieski z czerwonym jeżeli wężyki są szczelne to będziecie wiedzieć , czy to jest wina zaworków , czy nie kolejna sprawa podciśnienie w układzie - jeżeli macie klapy gaszące to niech ktoś zgasi silnik, a Wy spójrzcie , czy klapa się zamyka następnie ( o ile sztanga turbiny się porusza/ nie jest zapieczona) wejdźcie na vagu w BS grupa 011 i obserwujcie , czy sztanga zostaje wciągnięta i wypchana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #18 Napisano 14 Listopada 2008 575 to klasyczny notlauf ... EGR nie ma nic do rzeczy w tym przypadkuSprawdzenie n75: dla VNT wystarczy podmienić n75 z n18 dla turbin z westgate zmostkować wężyk niebieski z czerwonym jeżeli wężyki są szczelne to będziecie wiedzieć , czy to jest wina zaworków , czy nie kolejna sprawa podciśnienie w układzie - jeżeli macie klapy gaszące to niech ktoś zgasi silnik, a Wy spójrzcie , czy klapa się zamyka następnie ( o ile sztanga turbiny się porusza/ nie jest zapieczona) wejdźcie na vagu w BS grupa 011 i obserwujcie , czy sztanga zostaje wciągnięta i wypchana A czy ten notlauf może skutkować w następstwie poważniejszą usterką?? Powiem tak: Wybieram się do Francji,zrobie ok 3tys km.Mogę wymienić zawór N75(mogę zlecić mechanikowi sprawdzenie szczelności) i jeśli NIBY wszystko będzie ok to mogę śmiało jechać?Chodzi mi o to,że ta usterka pojawia się raz na jakiś czas więc nie będzie pewności czy została usunięta do czasu jak się pojawi znowu lub nie, a trasę mam dość sporą i nie wiem co robić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damcio151 Zgłoś #19 Napisano 14 Listopada 2008 n75 możesz zreanimować ... polecam fotoporadę http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=818572 Notlauf jest i nie jest niebezpieczny - ECU tnie dawkę , ponieważ turbina przeładowuje ... Najbardziej niebezpieczna jest nieszczelność turbina-->kolektor ssący , ponieważ ECU nie widzi jak faktycznie pompuje turbo i nie zbije ciśnienia ( nie otworzy westgate/nie wyreguluje kierownic) w efekcie czego wirnik będzie się obracał , że tak powiem za szybko , co grozi zepsuciem turbosprężarki Sam notlauf jest uciążliwy i niebezpieczny dla kierowcy ,np. podczas wyprzedzania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomsyl313 Zgłoś #20 Napisano 17 Listopada 2008 (edytowane) witam panowie mam problem potrzebuje numer zaworu n75 do mojego passka awx 130 tdi jedynie co wiem to jest pierburg czarny z kremowa główką prosze o pomoc zaraz coś zobaczymy tylko sobie znajdę oznaczenie twojego silniczka 00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji. Możliwe przyczyny: - uszkodzony zawór magnetyczny N75 ograniczenia ciśnienia doładowania - połącznia węży układu dolotowego (zamienione lub źle osadzone) Skutki: - Brak mocy, utrudniony rozruch, niewłaściwa praca silnika. Sposób usunięcia usterki: - sprawdzić zawór magnetyczny N75 - sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania z turbosprężarką. Omawiane tematy: Zawór regulacji ciśnienia doładowania N75 http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/blad-17965-niesprawnosc-ukladu-turbodoladowania-vt2475.htm http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/a-o-co-tu-chodzi-vt4188.htm?highlight=g31 http://www.forum.vw-passat.pl/topics18/n75-vt8573.htm?highlight=n75 marku może ty powiesz mi jaki jest numer kodu n 75 do mojego paska awx 130 Edytowane 25 Listopada 2008 przez kazio scalono Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach