coffin80 Zgłoś #61 Napisano 3 Listopada 2016 a jak ja mam szarpanie przy ruszaniu na zimnym tylko w okresie jesienno-zimowym a wiosna-lato nic nie szarpie to co to moze być? tylko przez kilka razy jak sie rusza z jedynki na zimnym całą budą szapnie,jak sie obchodzę delikatnie ze sprzęgłem to lekko tylko będzie to odczuwalne,to jest temat rzeka,jeszcze nie było konkretnej odpowiedzi w tym temacie,ludzie zmieniali sprzęgła ,dwumasy ,poduszki pod silnikiem itp a szarpanie i tak pozostało...poprostu trzeba sie do tego przyzwyczaić i tyle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielony 666 Zgłoś #62 Napisano 23 Grudnia 2016 Witam wszystkich mam passata b6 2008 z silnikiem bsl kupiłem go 2 tygodnie temu zrobiłem 1200 km po czym zaczął przerywać nie dało się jechać do 2 tys przerwyał na 1 na 2 i na 3 powyżej jak by 2 tys dostawał mocy i szedł, dojechałem tak do domu, mechanik powiedział że to siadł egr , wymieniłem nic nie dało, ciągle myślałem że jak by był to dpf to by wyświetliło że zapchany, ale nie wyświetliło dpf okazał się totalnie zapachny, wyciałem dpf w rumi w serwisie electric serwis wydaje mi się w miare profesionalny jednak dalej nie chodzi jak trzeba, z tyłu wydobywał się dym auto do 2 tys szarpie jak to można inaczej określić kangurzy, sprawdziliśmy wtryski okazało się że w jednym była dawka ponad 2 krotnie większa czyli niezle lał , wymieniłem no i dalej to samo, załatwiłem od sprzedającego rekompensate pieniężną bo twierdził że wszystko w nim jest ok i nic mi nie powiedział o całkowicie zapchanym filtrze, między czasie pojawia się błąd intake air system leak, i auto przełącza się w tryb awaryjny w taki sposób że miga lampka od świec żarowych, i wtedy jedzie normalnie w miare tylko że jest słabe ale nie przerywa, nie wiem możliwe że jest jakiś brud w silniku, lub w kolektorze ssącym po tym jak zapchał się dpf bo wtedy wszyskie spaliny szły do środka silnika, egr jest nowy przecież, co to jeszcze może być ? możliwe że przy wycinaniu filtra coś popsuli ale raczej nie bo tak jak zaczął przerywać tak przerywa dalej , już nie mam pomysłu, nie chce wydawać więcej kasy proszę o pomoc napewno wynagrodze i będę bardzo wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolex_2004 Zgłoś #63 Napisano 29 Grudnia 2016 Miałem u siebie problemy z szarpaniem i twardym pedałem hamulca po postoju i okazało się że mam pęknięty łącznik od na ścianie grodziowej od wężyków podciśnieniowych a co się okazało później luźny króciec na pompie vacum co też skutkowało niską mocą i szarpaniem do około 2tyś obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #64 Napisano 10 Stycznia 2017 Przebrnąłem przez cały temat i nie znalazłem takiego przypadku jak u mnie. Chodzi o to, że przy ruszaniu z 1 w początkowej fazie delikatnie (póki co) szarpie. Dzieje się tak tylko i wyłącznie na ciepłym silniku. Wczoraj odbierałem żonę z pracy (15km) i nie zauważyłem tego ani razu, ale za to przedwczoraj po 100km trasie jak już wjechałem do miasta (światła itp.) to dało się to odczuć. Innych objawów nie zauważyłem tzn. na wyższych biegach reaguje normanie, nie ma jakiegoś opóźnienia jeśli chodzi o reakcję na gaz czy coś w tym stylu. Przyśpiesza normalnie i reaguje również tak jak zawsze. Biegi wchodzą bez problemu. Zaczyna się sypać dwumasa ? Dlaczego tylko na ciepłym silniku jest to zauważalne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeM@PassatB5 Zgłoś #65 Napisano 12 Stycznia 2017 U mnie ostatniej soboty też zaczęło szarpać, w środe przez mrozami wyczyściłem turbo, w sobotę rano -23st C, ruszam i przy mocniejszym przyspieszeniu zaczęło się szarpanie, tak jakby tarcza sprzęgła przeskakiwała, nigdy wcześniej takie coś nie występowało. Pojawiło się dopiero przy tak niskiej temperaturze. Czy to sprężyny w docisku pod wpływem niskiej temperatury słabiej dociskają tarcze sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #66 Napisano 13 Stycznia 2017 U mnie ostatniej soboty też zaczęło szarpać, w środe przez mrozami wyczyściłem turbo, w sobotę rano -23st C, ruszam i przy mocniejszym przyspieszeniu zaczęło się szarpanie, tak jakby tarcza sprzęgła przeskakiwała, nigdy wcześniej takie coś nie występowało. Pojawiło się dopiero przy tak niskiej temperaturze. Czy to sprężyny w docisku pod wpływem niskiej temperatury słabiej dociskają tarcze sprzęgła? Te passaty tak ma wiekszosc z tym szarpaniem i tak na prawde nikt na to lekarstwa nie znalazł i nie zdiagnozował od czego to jest poczytaj sobie kolego forum, sprzegła kompletne koledzy zmeiniali, sprzegła palili celowo, poduchy zmieniali i wiele innych rzeczy i to nie przestawało a jak przestawalo to na chwile ... musisz chyba kolego sie do tego przyzywczaic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aggressive Zgłoś #67 Napisano 14 Stycznia 2017 SeM@PassatB5 u mnie też problem pojawił się przy dużym mrozie. Dzisiaj trasa 120km i bez problemu. techno100 nie zgodzę się z Tobą. Twierdząc, że pasaty tak mają trochę mija się z prawdą bo to nie jest normalne zjawisko w żadnym aucie. Jeśli byłoby normalne to występowało by od początku :-) u mnie problem pojawił się po 210 tys. km przy tych dużych mrozach a teraz cisza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #68 Napisano 14 Stycznia 2017 U mnie NIC nie szarpie, niezależnie od temperatury. Ale mam cały nowy silnik, poduszki i dwumasę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
techno100 Zgłoś #69 Napisano 15 Stycznia 2017 Czytajac forum wychodze z załozenia ze tak własnie jest ze wiekszosc pasaatów ma ten problem z szarpaniem bynajmniej u mnie tez pojawia sie przy mrozach i tylko jak silnik na dogrzaniu jest czyli od zimnego silnika pozniej juz jest ok i to szarpanie raz jest a raz go nie ma co jest dziwne u kazdego jakos inaczej ono sie objawia fakt faktem to prawda od poczatku one tego nie miały tylko pojawia sie to po jakims czasie"przebiegu" to fakt ale kolego mozesz wymianiac duzo i to nie pomoze bo nikt konkretnej odpowiedzi nie dał co było tego przyczyna lub co jest duzo kolegów wymieniło mnostwo rzeczy co mogło by pomoc w koszta wchodzili i to nie pomogło albo pomogło na chwile, z tego co kojarze kolega AndrzejP4 tez miał ten problem i wymienił jak dobrz epamietam i czytalem cały własnie słupek silnika i to pomogło wiec w czym dokładnie tkwi problem w silniku ze to powoduje takie szarpanie nie mam pojecia co wycierajacy sie wałek to tez normalne w tych passatach. I daje sob ie reke uciac kolego ze tego problemu z tym szarpaniem wymianiejac sprzegło czy poduchy itd nie pozbedziesz sie a jak pozbedziesz to na chwile tylko w koszta wejdziesz i dolozysz do auta co ci sie nigdy nie wroci juz przy sprzedazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #70 Napisano 15 Stycznia 2017 Prawda, u mnie na starym "pierwotnym" silniku szarpało przy każdym ruszaniu. Na nowej dwumasie i poduszkach auto poszarpywało nieco mniej. Wymiana samego słupka na inny przyniosła poprawę w 100%. Wydaje się, że stary wał musiał być już lekko skrzywiony ze starości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danielcop Zgłoś #71 Napisano 10 Października 2017 Witam. Podłączę się do tematu. U mnie objawy tzw szarpania czy też drgania występują przy ruszaniu na półsprzęgle, zauważyłem teże że jeśli włożę dwójkę i puszcze sprzęgło trochę szybciej wtedy następuje charakterystyczne stuknięcie. Jaka jest tego przyczyna? Samochód to VW Passat b5 fl 1.9 tdi 130 KM. 2004 sedan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach