Skocz do zawartości
maryo

Problem z pompowtryskami, wysokie bipy, auto trzesie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie zakupiłem passata 2 miesiace temu i ponad miesiac stoi u mechaników sprawa jest taka nie chcial palic diagnoza uszczelnienia PD przy okazji uszczelnien zrobione pompki po montazu wszystkiego auto dziwnie chodzi strasznie szarpie na zimnym i przerywa podczas jazdy tzn nie rozwija płynnie mocy sprawdzełem korekty i bipy oto wyniki

Korekty

1. -0,60

2. + 1,10

3. 0,00

4. 0,60

Bipy

1 -40

2 -57

3 -25

4 0

Podpowiedzcie co zrobic

http://vaglog.pl/log_247982.html wrzucam log robiony na szybko i nie wiem czy do konca dobrze robiony na zimnym silniku

Edytowane przez pingwin12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów i może jakieś Panie ;)

Jestem nowy na forum. Nie mam też wiedzy z zakresu mechaniki, zatem mogę tutaj jedynie co to tylko stawiać pytania.

Otóż mam od 3 lat 1.9 Tdi 131 KM. Sprawuje się idealnie (poza jakimś zwarciem w jednej z kostek przy skrzyni tiptronika), regularnie jeżdżę nim od roku do Holandii i kilometry trzaskają aż miło. Obecnie przekroczyłem już 311'000 km (rocznik 2002).

Pompowtryski i turbina mi się elegancko wyregulowały. Spalanie spadło z 7,5 do 6,5 na trasie. Około 9-10 na mieście (półgórzystym, okolice Jeleniej Góry dokładnie). No i ostatnio zauważyłem z moim mechanikiem że BIPy na wtryskach 1 i 2 od paru miesięcy utrzymują dość wysokie dodatnie wartości. Blok 013, jak się wyraził, to "książka". Zwykle są one na lekki minus dla pierwszych dwóch i na lekki plus dla ostatnich dwóch pompek. A zresztą zobaczcie zdjęcie:

20160115_161641[1].jpg

Powiedzcie mi,

czy ja mam się czym martwić?

Dawniej korekta na czwartym skakała pod +3. Ale od czasu jak udzielam się na autostradzie przez wiele godzin zeszła na tyle na ile. Paliwo biorę zwykle z Lotosa i z sieci IDS w Holandii (nie mam pojęcia skąd biorą - wiem że z Kuwejtu). Ale na obu tankowaniach robię po 900 km na zbiorniku.

Dodam jeszcze że na rozgrzanym silniku jest tak samo. A podczas jazdy nie sprawdzałem.

Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Edytowane przez roman.sikorski
czegoś zapomniałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to korekcje nie wyglądają najlepiej, najsłabsza jest chyba 4 pompka, bipy są całkiem dobre. Coś Ci się dzieje z autem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale BIPy jak są 26 i 22, to raczej nie jest dobrze, co? A mówisz że są OK. Co do korekcji +/- 1 to przecież nie tak źle chyba....?

Z autem wszystko dobrze. Chodzi jak żyleta. Moc ma, przyśpieszenie, normalnie pracuje, nie kopci z rury. Wszystko gra.

Ale rok temu użyłem oleju 10W40 - wstyd się przyznać, no ale tak było. W tym roku przeszedłem prawidłowo na 5W40. I od tego mniej więcej czasu te BIPy są wyższe. A co do korekcji, to takie +/- 0,5 do 1 na pierwszych 3 pompkach, a na czwartej zawsze ok 1,5 do 2.

Mi tylko chodzi o to czy powinienem się szykować na regenerację pompowtrysków, czy niczym się nie przejmować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nic się nie dzieje to jeździć i się nie przejmować na zapas. Takie Bipy są akceptowalne za to korekcje powyżej 1,5-2,0 już gorzej.

Spróbuj podoginać konektory pompek, pisałeś o przebiegu > 300 tyś. jest prawdziwy? chociaż nic się nie dzieje profilaktycznie można obejrzeć wałek rozrządu, w którym często wycierają się krzywki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie dognij piny na wtyczkach PD oraz wykonaj płukankę wtryskiwaczy Liqui Moly Diesel Spulung 2666. Uszczelnienia PD bym też zweryfikował - wymienił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, Panowie. Dzięki za porady. Tako też uczynię ;)

Preparatu Liqui Moly użyłem w październiku gdy zmieniałem filtr paliwa. Od tego czasu właśnie spalanie mi zeszło o kolejne 0,5 l/100 w trybie autostradowym (bo właściwie to tylko śmigam nim Jelenia - Holandia).

Pokażę te posty mechanikowi i zobaczymy co da się zrobić.

Dzięki i pozdrawiam :)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

PS. Właśnie jestem na wyjeździe i mam bardzo nieregularnie dostęp do internetu, stąd taki poślizg u mnie z odpowiedziami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log_248483.html

http://vaglog.pl/log_248482.html

witam prosze o analize logi robione dzis na cieplym silniku na zimnym w aucie faluja obroty od 880 do 940 gddzies tak na ciepłym pracuje ladnie

i szarpnie go podczas gwalotonego przyspieszania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej podoginaj konektorki na pompkach i sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyżej podoginaj konektorki na pompkach i sprawdź.

 

konektory ok pompa vacum ok przy 2000 tys ma 7.5 bar bipy wysokie lecz auto nadal szaprnie przy naglym dodaniu gazu co dalej sprawdzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bipy na minus wskazują na małą ilość paliwa, może pompka w zbiorniku lub filtr paliwa. Taki sam objaw szarpania i ujemnych BIP ów będzie jak letnie paliwo zacznie łapać na mrozie w filtrze, wymień o-ringi pod vacum, może tutaj tkwi problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://vaglog.pl/log_250388.html

prosze analize szczególnie 1 grupy czy tam moga byc takie wachania w dawce i tej synchronizacji chyba ???

aoring przy wacum no ale nie leje ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja to gr 4 ostatnie okienko. Jeśli chodzi o dawkę to zauważ że dawka rośnie wraz z obrotami silnika więc w czym problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dawka ma wachania 6.0 - 5.8 ?? a trzecie okienko 5.6 - 6.1 na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat

proszę o pomoc w analizie grup 013, 018 oraz 023 w sil 2,0 tdi bkp

IMAG1482.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności