ajsiju Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2011 Hejka, cały czas walczę z problemem nieodpalania na ciepłym silniku. Normalnie odpala na zimnym, puści lekką chmurkę siwego dymu i po sprawie, działa. Na ciepłym często też odpala, ale od czasu do czasu np. teraz już nie odpalił a jak się uprze to trzeba poczekać kilka godzin do ponownej próby zakończonej sukcesem... Myslałem, że to moze brak paliwa, ale paliwo do filtra dochodzi, filtr nowy. myślałem że może EGR, ale czy jest otwarty czy zamknięty, odpalic nie chce. wykluczyłem podciśnienie, przepływka i wszystkie inne czujniki ok, w kompie 0 błędów. paliwa 1/3 baku,... a ten za cholerę nie chce odpalić. Ostatnio ustawiałem kąt synchronizacji bo był skopany (7-9st.) teraz jest między 0 a 0,6 st. Stwierdziłem, że może znowu się przestawił, pozmieniałem go kilkakrotnie... za kazdym razem odpalic nie chciał... na dodatek upierd...jedną z tych trzech śrub mocujących koło, więc po prostu bosko! trzyma się na dwóch... nie wiem co z tym fantem zrobić, wczoraj robiłem sobie logi statyczne, żeby zobaczyć czy po wymianie czujników temperatury, i poprawieniu kąta wszystko jest ok, oto one: LOG STATYCZNE: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57727.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57736.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57737.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57732.html -kolejny pomiar z widoczną dziwną pracą EGR Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57731.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57729.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57728.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57730.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57735.html Grupy: 015 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57733.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57734.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_57726.html na dziale, sprawdzanie Logów, ponoć wszystko ok tylko BIPy były dosyc sporawe ale w normie. Nie mam juz pomysłów co jeszcze może być nie tak... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2011 może przyczynę trzeba szukać w rozruszniku, częsty przypadek że na ciepłym nie chce palić a niby kręci dobrze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2011 bardzo bym prosił o jakiekolwiek propozycje... bo mi do głowy nic już nie przychodzi. Może jest jakiś element, który po nagrzaniu może stwarzać problemy z ponownym odpaleniem? - paliwo jest bo kopci z rury przy odpalaniu - EGR niezalaznie od pozycji nie wpływa na próbę odpalenia, a wypięcie jego sterownika podciśnieniowego również nie wpływa na próbę odpalenia - przy zmianie kąta synchronizacji słychać różny odgłos pracy silnika, ale w żadnym położeniu nie odpalał, więc zmiana kąta też tu nic nie dała - obwód chłodzenia paliwa załącza się po przekroczeniu 70 st.C i działa i pytanie za 100 punktów - czy jazda z dwiema śrubami na kole pasowym jest bezpieczna, czy też istnieje ryzyko wykrzywienia koła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciek91 Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2011 ja bym strzelał w rozrusznik, tak jak kolega piter, miałem kiedys taki problem w vectrze, wymieniłem rozrusznik i smigała na nowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2011 Piter132, jest jakiś magiczny sposób na stwierdzenie czy to faktycznie rozrusznik? Co do akumulatora to jestem przekonany, ze póki co daje radę... dzisiaj chama kręciłem ponad pół godziny i cały czas akumulator dawał radę... może więc faktycznie rozrusznik, ale czy miałby on takie zagrania, że raz mu się chce a raz ma cię w nosie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #6 Napisano 20 Września 2011 A dawka startowa na kompie ustawiona? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #7 Napisano 20 Września 2011 no ja miałem taki przypadek że na ciepłym palił i nawet za 4 tym razem , jak mu sie tam chciało a na zimnym zawsze od strzała , wydałem dużo kasy u pompiarza za rozebranie pompy itp bo już wszędzie przyczyny szukałem , a słyszałem że rozrusznik potrafi dawać takie efekty a u mnie kręcił dobrze, ale zdecydowałem się jeszcze dać do regeneracji u elektryka, za wymiane szczotek i tuleji zaplaciłem ok 120zł i zaczął palić z pół obrotu na rozgrzanym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweliewelina Zgłoś #8 Napisano 20 Września 2011 A może tradycyjnie czujnik temperatury źle podaje do kompa info? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #9 Napisano 20 Września 2011 co do dawki startowej paliwa, to jej nie zmieniałem, szczerze mówiąc to nawet nie wiem na którą grupę patrzeć... co do czujników temp. paliwa i cieczy chłodzącej to jestem pewien, ze są sprawne i działają. Czujnik od cieczy wymieniony na nowy, czujnik od paliwa, był wielokrotnie sprawdzany na vagu i zawsze pokazywał wiarygodne info o temperaturze, kiedyś miałem tylko uwalony przewód od pompy załączającej chłodzenie paliwa, ale to już zrobiłem... ---------- Post added at 21:40 ---------- Previous post was at 20:29 ---------- w jaki sposób mogę ustawić dawkę startową paliwa w vagu? i czy zamocowanie koła pasowego tylko na 2 śrubach może mieć jakieś konsekwencje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #10 Napisano 20 Września 2011 Zgadywanki widzę Rozrusznik-panowie,albo kręci albo nie więc co Wy wypisujecie :doh Skoro autor wątku o tym nie wspomniał to po co w ogóle zaczynacie temat rozrusznika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #11 Napisano 20 Września 2011 A taka prozaiczna rzecz jak szczelność przewodów paliwowych ?? Nie zauważyłeś ze jest problem z odpaleniem gdy auto jest zaparkowane na nierównym podłożu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #12 Napisano 20 Września 2011 podłoże raczej nie wpływa na to odpalenie, bo raz nie odpalił mi na parkingu TESCO gładkim i równiutkim jak stół tym razem nie odpalił na kocich łbach... przy próbie odpalania jak co jakiś czas wciskałem pedał gazu to jakgdyby rzucało silnikiem jakby miał załapać, ale to sporadyczne przypadki... na zimnym silniku jak nacisnę pedał gazu w trakcie kręcenia to wydaje mi się że szybciej odpala, ale to tylko moje osobiste wrazenie i nie raz odpala od pierwszego bez wciskania gazu, choć był po chłodnej nocy. Ale odkąd ustawiłem kąt synchronizacji to problem z odpalaniem na zimnym powiedzmy że zniknął... Cała magia się zaczyna na ciepłym silniku:Jedziesz 30km. gasisz, po 5 min odpalasz od razu i odjeżdzasz, dalej: jedziesz 30km, stajesz, gasisz, idziesz po coś do domu, wracasz, próbujesz odpalić, bluźnisz, próbujesz odpalić, bluźnisz, kombinujesz z EGR, bluźnisz, drapiesz się po głowie (hmm może to kąt synchronizacji się znowu przestawił, bo śruby były słabo dociągnięte), kombinujesz z kątem, bluźnisz, łamiesz śrubę mocującą koło, bluźnisz strasznie, masz już dosyć, wsiadasz w niezawodną astrę, jedziesz do pracy, piszesz załamany na forum... i teraz jestem tu i słucham rad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #13 Napisano 20 Września 2011 przed chwilą udało mi się go odpalić...na zewnątrz 12 st.C, trochę nim pochechłałem na zimnym i w końcu odpalił. Zauważyłem, że na ulicy była kupa czarnego granulkowatego syfu, który wydobył się z rury. Może to ma jakieś znaczenie? I dziwnym trafem zużył sporo paliwa... nic już z tego nie rozumiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter132 Zgłoś #14 Napisano 21 Września 2011 Patryk Zgadywanki widzę Rozrusznik-panowie,albo kręci albo nie więc co Wy wypisujecie Skoro autor wątku o tym nie wspomniał to po co w ogóle zaczynacie temat rozrusznika kolego czytaj ze zrozumieniem , przecież pisze że każda propozycja jest mile widziana bo wszystkie pomysły już mu się wyczerpały, ty takimi postami na pewno nie pomożesz a co do rozrusznika to chyba nie wiesz o czym piszesz mówiąc kręci albo nie kręci , jak blokuje na tulejach już to nie ma takiej siły aby odpalić od kopa, pozdro! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepsiko Zgłoś #15 Napisano 21 Września 2011 Może klapka gaszenia silnika się przycina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #16 Napisano 24 Września 2011 Powrót supermena, cz.2 Póki co udało mi się wyjąć parszywą złamaną śrubę od zębatego koła pasowego (jakby komu się to stało to polecam wietrarkę, uchwyt od śrubokręta z gniazdem od bitów, i lewe obroty. ścieramy końcówkę gniazda pilnikiem tak aby była szorstka, przykładamy do upierd... śruby 8mm i jazda na maksa wiertarką, cudem się okazało, że można to zrobić bez odkręcania atrapy przedniej, bo wystarczy zdemontować wlot powietrza do filtra i ten otwór pozwala nam się dostać do pierd.. śruby) A poza tym: ustawiłem na nowo kąt synchronizacji. Poniżej daję nowe logi: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58261.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58260.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58259.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58263.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58257.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58258.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58262.html oraz basic settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58265.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/antarion_58264.html I pytanie się nasuwa takie. Do czego służy pompa vacum w tym konkretnym modelu AJM? Nie chodzi mi o podciśnienie tylko, po kiego wałka tam idą przewody paliwowe i czy to może mieć coś wspólnego z nieodpalaniem na ciepłym silniku? Po drugie, czy czarny granulkowaty osad, który upieprzył mi kostkę przed domem może mieć coś wspólnego z nieodpalaniem na ciepłym? Np. za duża dawka paliwa, zapchany katalizator itd.? Po trzecie czy jest możliwość powstania jakiegoś zimnego lutu na którymś przekaźniku, który nie pozwala na odpalenie na ciepłym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #17 Napisano 24 Września 2011 Sprawdzałeś czujnik położenia wału? On czasem daje takie objawy. Wymontuj (nie wiem na ile to skomplikowane) i sprawdź. Komputer nie zawsze go wykaże... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ajsiju Zgłoś #18 Napisano 24 Września 2011 jeżeli chodzi o czujnik Halla ten przy kole pasowym, to myślę że działa. Przy przestawianiu kąta synchronizacji na dużą skalę, auto nie odpala i wywala w Vagu błąd na tym czujniku (czyli poprawnie), w momencie gdy ustawię kąt powiedzmy w przedziale od -7 do +7 stopni to wówczas auto jakoś odpala a błąd czujnika już się nie pojawia... Teraz mam ustawiony kąt na ok.0 st. i odpala na zimnym bez większych problemów, dlatego raczej nie podejrzewam już ani kąta synchronizacji, ani czujnika Halla, ani czujnika temp. cieczy, ani czujnika temp. paliwa o to że auto czasem nie odpala na ciepłym. Mogę jeszcze dodać, że EGR na zewnątrz poci się ropą, nie wiem czy przypadkiem nie leci ona delikatnie tymi bocznymi dziurkami... może to normalne na stare lata? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thermalfake Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2011 Temat zapoconego EGR'a to standard w AJM-ach. Poczytaj są wątki na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartqpol Zgłoś #20 Napisano 24 Września 2011 Ja miałem podobny problem. Ale dziwnie zaczął odpalać z rana. Tak jakby świece, ale moją uwagę zwróciła kontrolka temperatury, która ciągle wskazywała 50. Wymieniłem termostat i czujnik G62 albo G2 czy jakoś tak. Z tyłu silnika pod rurami od turbiny. Nr części 059 919 501 A, 4 pin green. Temperatury wróciła do normy i nawiew ciepły w końcu daję gorące powietrze z rana:) Nie wiem czy coś takiego może być też na ciepłym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach