Skocz do zawartości
pcgyver

APT 1,8 125KM - układ dolotowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Potrzebuje pomocy w sprawie dolotu w passacie 1,8 125KM silnik typ APT.

 

Auto ogólnie ma problem z "kopem" i wkręcaniem na obroty, troche muli.

Od jakiegoś czasu na VAG pojawia się błąd:

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 35-00 - -

, i w zasadzie to jedyny pojawiający się błąd związany z silnikiem i wogóle tym problemem.

 

 

 

Naprawiłem urwaną dźwigienkę regulatora przy kolektorze, nie wiele różnicy w kopie a może nawet wogóle.

Zabrałem się więc dziś za przepływkę (w logach masa powietrza dochodziła do 60g/s). Kupiłem G22 i zabrałem się za czyszczenie, a tu po zdjęciu przepływki i rury dolotu do przepustnicy niespodzianka - dwa węże dochodzące do plastikowego kolana przed przepustnicą sparciałe jak nie wiem, a jeden w ogóle urwany.

Pytanie, czy do wymiany tego potrzeba jakieś specjalne węże z ASO (jeśli tak to poproszę o nr kat jak ktoś umie to sprawdzić), czy może wystarczy dobrać w sklepie węże o odpowiedniej średnicy i powymieniać?

Tak przy okazji - może mi ktoś udostępnić albo wskazać gdzie znajdę jakąś dokumentację dotyczącą układu dolotu powietrza w takim silniku, co z czym i jak? Bo już nie wiem jaką funkcję mają te wężyki przed przepustnicą.

Przepustnica cała brudna i wysmarowana od wewnątrz, muszę to przeczyścić zaadoptować i mam nadziję że to pomoze na problem mocy auta, bo skrócenie i założenie urwanego węża też nie wiele dało, a miałem nadzieje że będzie juz widoczna różnica. Przepływkę przy okazji też już przepłukałem G22.

Proszę o wsparcie może jakieś rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego za bogaty skład mieszanki. LPG w aucie jest??

specjalne węże z ASO

Zwykłe wężyki ze sklepu motoryzacyjnego, byle się średnica zgadzała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz kolego za bogaty skład mieszanki. LPG w aucie jest??

 

Tak LPG jest w aucie, a ma to w tym przypadku wpływ ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma i to bardzo duży. Pierwsze co to zacznij od instalacji LPG ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma i to bardzo duży. Pierwsze co to zacznij od instalacji LPG

 

A można, coś szerzej w tym temacie, żeby można było z gazownikiem coś konkretnie porozmawiać.

Czy sprawdzać połączenia instalacji? Czy może trzeba mapy skorygować?

Instalacja to sekwencja z BRC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do gazownika, który dobrze ogarnia BRC. Niech podłączy kompa i zobaczy czy wszystko OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Pozwolę sobie podpiąć się do tego wątku.

Mam pytanie o układ ssący, mianowicie o ostatni element rury dolotu, bezpośrednio przed przepustnicą, część ta zwana jest "kierownicą powietrza" (nr części: 058133356D). Zauważyłem, że dochodzą do niej dwa przewody: jeden od odmy, a drugi nie wiem od czego, ponieważ mam go urwanego zaraz przy kierownicy powietrza. Do czego powinien być podłączony ten drugi, cieńszy wężyk? Załączam zdjęcie pokazujące o co mi chodzi.

kierownica_powietrza_058133356D.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten przewód podłączony jest do ezektora (od spodu) na 99%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności