Skocz do zawartości
Ivan2

Passat B4 1.9tdi max 150

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z Passatem jedzie max 150 i dochodzi do 3100-3200- na 5 na 4 do 4000 ,na pozostałych norma. Moze być zatkany katalizator , albo egr ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie trafiłeś w dział z tematem, sądząc po opisie auta :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie i winny się okazał zaworek N75 przez co auto łapało notlauf ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba nie trafiłeś w dział z tematem, sądząc po opisie auta

 

w profilu ma B6 ale w temacie napisał wyraźnie, że chodzi o B4. Sądzę więc że dział mimo wszystko jest właściwy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Alik VW

obstawiał bym na zaworek N75 lub przepływomierz (miałem taki przypadek w borze 1.9tdi, przeczyściłem przepływomierz i auto śmiga:19)

 

zanim zaczniesz cokolwiek robić sprawdzi czy wszystkie przewody podciśnienia są podłączone, zobacz wąż od intercoolera czy nie jest pęknięty (niedawno też to przerabiałem)

Edytowane przez Alik VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zauważyłem ze jak puszcze gaz i znowu go dodam to Passat dalej się wkręci na obroty . I dochodzi do 160 i stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam problem z Passatem jedzie max 150

 

No i dobrze !

W Polsce max dopuszczalna prędkość wynosi 140 km/h na autostradach , więc i tak twój paSSeczek wyciąga więcej niż pozwalają przepisy.

 

Chcesz pozabijać innych niewinnych ludzi (to byłaby wielka tragedia) , lub siebie jeżdżąc tak szybko ?

 

Stop wariatom drogowym !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja zamieściłem ten temat po to aby usunąć usterkę , co piszesz jest nie zgodne z tematem wiec nie spamuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Ivan2 Zobacz post

mam problem z Passatem jedzie max 150

No i dobrze !

W Polsce max dopuszczalna prędkość wynosi 140 km/h na autostradach , więc i tak twój paSSeczek wyciąga więcej niż pozwalają przepisy.

 

Chcesz pozabijać innych niewinnych ludzi (to byłaby wielka tragedia) , lub siebie jeżdżąc tak szybko ?

 

Stop wariatom drogowym !!!

 

Kolego czego tak syczysz, po prostu Ivan chcę rozwiązać problem z samochodem i sprawdza co on potrafi. Nawet mi nie pisz że nigdy nie sprawdzałeś możliwości swojego samochodu. Bo takich kierowców to 'raczej' nie ma ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jakie masz opony w tym pasacie? ma 90koni? bo ogólnie to np moj b4 zdrowy tylko mam troszke wieksze kapcie niż sa w oryginale to pojdzie to 180 ale bardzo trzeba prosić:) poprostu słaby silnik to nie rajdówka i dlatego moze Ci sie wydawac ze nie chce isc wiecej... a jak przyspiesza np na 4 biegu od 70km/h? ciągnie do końca obrotków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

opony to 185/70-14 chodził normalnie i przestał , na4 ciągnie ale tak do 120 później stop odpuszczam gaz daje i idzie dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj zauważyłem ze jak puszcze gaz i znowu go dodam to Passat dalej się wkręci na obroty . I dochodzi do 160 i stop

Kolego miałem dokładnie to samo. Tyle że u mnie blokował się przy ok 110 km/h i później przy ok 140 km/h. Objawiało się to tak jakbym nagle przestał przyspieszać i trzymał równe obroty silnika. Grzebałem, szukałem i zazwyczaj wszędzie było wskazanie na N-75 i niektórzy wskazywali też na przepływkę. Przepływomierz wyczyściłem i nie pomogło :dupablada N-75 już nie zdążyłem ruszyć (to brak czasu to coś tam) aż w końcu samo przeszło.

Ale z tego co pamiętam z ówczesnych poszukiwań to większość wskazywało N-75 jako winowajcę.

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kompa podłącz to wszystko będzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak ku kolegi wyżej. Objawy były takie ze na 4 i 5 jak dochodziło do 3k obrotów to turbina zaczynała przerywać. Nie mogłem sprawdzić VAGiem co jest bo mam podobno gdzieś odcięcie (na złodziei) i komp się z autem nie łączy. Wczoraj przegoniłem auto po autostradzie, prędkość ok 170-180km/h i zaczął działać normalnie :). Na początku odcinało go wiec starałem się na 5ce rozpędzić ile się da odpuszczając i dodając gazu, dało rade do 140, -potem do 150 i jakoś się przedmuchał. Chyba tak jak ludzie mówią trzeba czasem diesla jechać raz na jakiś czas ostro przegonić jakąś autostradą co by syf wydmuchać. Ja również przeczyściłem przepływomierz i nie zdążyłem się wziąć za N75 (miało być po weekendzie sprawdzane). Może ktoś jeździł po emerycku i trzeba było go pocisnąć żeby się przeczyścił. Acha wymieniłem jeszcze tydzień temu filtr powietrza, stary był prawie czarny od syfu.

I jeszcze takie małe pytanko do kolegów, jak zlokalizować to odcięcie złącza diagnostycznego, nie znam sie za bardzo na elektryce, jakieś pierdoły typu klocki filtry robię sam, ale z elektryka jeszcze się nigdy nie bawiłem. Radzicie popróbować samemu czy oddać do fachowca (i jeśli fachowiec to czy możecie polecić kogoś w okolicach trójmiasta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fachowcem z trójmiasta jest rob555 (to tuner z Gdańska, firma "Tune-Up"), który sobie poradzi bez problemu - http://www.tune-up.pl/

Edytowane przez Sztomel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem identyczny problem 140-150km/h max najpierw pytanie czy jak go przeciągasz na biegach to czy widzisz dym w lusterkach ?? jeśli tak to sprawdził bym szczelnośc całego dolotu od IC u mnie okazało się że IC był rozszczelniony, komputer czasami pokazywał błąd a czasami nie przeważnie jak jechałem w trasę i czasami przy wyprzedzaniu się go dusiło a po mieście nic nie widział. Najlepiej żeby ktoś dodawał gazu a druga osoba sprawdzała czy nigdzie nie dmucha z rur od IC albo i samego IC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dymu zero , Dzisiaj pojadę na vaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ewidentnie n75 do wymiany bo łapie notlauf czyli tryb awaryjny ,turbina nie pompuje tak jak trzeba ,najlepiej zmierz ciśnienie doładowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chodzi o to że od pewnego czasu zobaczyłem że przy prędkości 140/150 km/h samochód już nic nie idze zachowuje się tak jak by miał ogranicznik do 150 km/h, przedtem pamiętam że bez problemu szedł 180. Czym to może być spowodowane, wycieków nie odkryłem pod podnośnikiem ani nic silniczek suchutki.

Węże podciśnienia i nadciśnienia są zatkane bo zmieniałem kolektor ssący z AWX i węże ciśnienia i podciśnienia mam zatkane. I mówili coś u falowaniu, u mnie to nie występuje. Mam 3 podejrzanych czyli Turbo ( które ma 8 lat), N75, lub przepływka ale ma około 2 lat

 

W czym może być problem ?

Edytowane przez KLICHO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Węże podciśnienia i nadciśnienia są zatkane bo zmieniałem kolektor ssący z AWX
Co masz zatkane...? Po pierwsze to w 1Z nie ma czegoś takiego jak nadciśnienie i podciśnienie, jest tylko sterowanie turbiną za pomocą zaworu N75, który reaguje na podciśnienie. Sterowanie nadcisnieniem (czy raczej po prostu ciśnieniem) było dopiero w AFN (chyba że mnie pamięć zawodzi ;)). A po drugie zakładając ssący z AWX'a zaślepia się tylko jeden wężyk od N18 (czyli ten co pozostaje po wywalonym EGR). Drugi wężyk, który był podłączony do ori kolektora ssącego trzeba ponownie wpiąć w nowy kolektor. Tylko trzeba wywiercić w nim otwór i wstawić jakiś króciec (ja np. wykorzystałem do tego celu wentylnicę z dętki od roweru).

Tak jak masz teraz to ciesz się, że auto w ogóle rozpędza się do tych 150 km/h ;)

PozdraVWiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności