Skocz do zawartości
Gość robdol

Wymiana płynu chłodniczego

    Rekomendowane odpowiedzi

    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BKC)
    Rok prod: 2006

    Dwa dni temu wymieniłem termostat z płynem ,ponieważ termostat nie domykał się dobrze i przy prędkości 140km (i wyżej ) temperatura trochę opadała .Po zmianie termostatu i zalania go nowym płynem jakoś dziwnie się rozgrzewa(jakby dłużej dochodzi do termperatury nominalnej) i wskazówka nie zatrzymuje się na 90 stopniach a troszkę niżej (o grubość 1-2 kresek).Kiedy stoję w korku podnosi się do 90 stopni i tak się trzyma.Czyżby nowy termostat był popsuty?? Czy prawidłowo jest kiedy niezależnie od warunków wskazówka stoi na 90 stopniach i nie drgnie??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość iskra

    Cześc mam dwa pytania odnośnie poruszanego tu problemu.

    1. Czy konnieczne są płyny w układzie G 12 chyba jak dobrze pamiętam czy Petrygo jest złe bo ja właśnie takim mam zalany układ i czy powinienem wymienić.

    2. Czy w ATJ 115kM z 2000 tak samo się odpowietrza układ jak jest tu powyżej opisane to znaczy zdjąć przewód od nagrzewnicy który znajduje się od strony akumulatora z białą oapską czy zalać i czekać aż sie sam odpowietrzy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 1.4 TSI 122KM (CAXA)
    Rok prod: 2013
    Cześc mam dwa pytania odnośnie poruszanego tu problemu.

    1. Czy konnieczne są płyny w układzie G 12 chyba jak dobrze pamiętam czy Petrygo jest złe bo ja właśnie takim mam zalany układ i czy powinienem wymienić.

    2. Czy w ATJ 115kM z 2000 tak samo się odpowietrza układ jak jest tu powyżej opisane to znaczy zdjąć przewód od nagrzewnicy który znajduje się od strony akumulatora z białą oapską czy zalać i czekać aż sie sam odpowietrzy.

    Witam z tego co mi wiadomo Petrygo jest bardziej "źrące" i osobiście bym tego nie wlewał do swojego pasiora. Jak wymieniałem płyn to po prostu po wylaniu starego zalałem nowym, nawiew na max czekać aż dojdzie do temp 90 stopni (otwarcie max. termostatu) dolać płynu. Koszt w serwisie to coś koło 70 zł za flaszkę G12 (koncentratu)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość maciekjuru

    Do układu wchodzi z tego co wiem około 5 litrów. Jak kupisz 5 to Ci starczy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2012
    Koszt w serwisie to coś koło 70 zł za flaszkę G12 (koncentratu)

     

    A w sklepach, Febi G12 1,5 L koncentratu ok 25 pln

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF) 4x4
    Rok prod: 2002
    Koszt w serwisie to coś koło 70 zł za flaszkę G12 (koncentratu)

    którym serwisie:?: W Lbn ASO VW koszt jakieś 30-40pln latem ....... w ASO Skody 1l 21pln

    http://moto.allegro.pl/item517606129_plyn_chlodniczy_g12_plus_1_5l_vw_audi_skoda_seat.html

    http://moto.allegro.pl/item520673179_plyn_chlodniczy_g12_plus_butelka_1l_oryginalny.html

    Edytowane przez Majcin

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 1.4 TSI 122KM (CAXA)
    Rok prod: 2013

    Nie dawało mi to spokoju! Przejżałem faktury jest 30,35 za butelkę - serwis autopremium poznań

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość iskra

    kupiłem coś do aluminium jakieś ekorozpatrze sie jutro w tym jak nie to wymienie na g12. przyznam że mam mały mętlik w głowie bo niektórzy mówią że zalać płynem ogrzewanie na maxa jak dojdzie do 90 st dolać płyn odpowietrzone inni zdejmować werze odpowietrzać mam o czym myśleć w nocy ale dzięki za podpowiedzi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 1.4 TSI 122KM (CAXA)
    Rok prod: 2013
    kupiłem coś do aluminium jakieś ekorozpatrze sie jutro w tym jak nie to wymienie na g12. przyznam że mam mały mętlik w głowie bo niektórzy mówią że zalać płynem ogrzewanie na maxa jak dojdzie do 90 st dolać płyn odpowietrzone inni zdejmować werze odpowietrzać mam o czym myśleć w nocy ale dzięki za podpowiedzi.

    Napisałem jak wymieniałem u siebie, po jakimś czasie byłem wymienić rozrząd i pompę wody. Mechanik zrobił taką samą procedurę więc na pewno jest ok.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość iskra

    Wymianiłem wszystko jest jak na razie ok nic nie leci i nie kapie i co najważniejsze grzeje a miałem z tym troche problemów to znaczy nagrzewnica się zapwietrzyła temperatura 90 a tu zimnytm dmucha wiec pojechałem do kolegi który ma stromy zjast do garażu stanołem przodem w dół i poszło jak wyłączyłem ogrzewanie na 0 to słyszłem jak boble uciekają jak sie wybąblował ogrzewanie na max i ok ciepłe leci. termostst się otworzył płynu dolałem i jak na razie odpukać wszystko gra. A płyn w sklepie dali mi borygo eka takie zielone czytałem instrukcje niby do aluminium mosiądzu i brązu podobno nie żrące troche gąstawy w poruwnaniu z petrygo ale zobaczymy jak bedzie sie sprawował podobno dziś w nocy ma być -20 wiec wszystko sprawdze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B3 1.8 90KM (ABS)
    Rok prod: 1993

    Witam. Mam takie pytanko: jaki płyn byłby najlepszy do mojego Pasia(1.8 ABS B+ lpg). Borygo czy Petrygo? Może jakiś konkretny. Wiem, że poprzedni właściciel zalewał Kulera, ale nie wiem czy on jest dobry i do której z tych grup należy. A tak swoją drogą to ile płynu wchodzi na maxa przy wymianie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B7 1.4 TSI 122KM (CAXA)
    Rok prod: 2013
    Witam. Mam takie pytanko: jaki płyn byłby najlepszy do mojego Pasia(1.8 ABS B+ lpg). Borygo czy Petrygo? Może jakiś konkretny. Wiem, że poprzedni właściciel zalewał Kulera, ale nie wiem czy on jest dobry i do której z tych grup należy. A tak swoją drogą to ile płynu wchodzi na maxa przy wymianie?

     

    Witam, wcześniej już napisałem. Do passata leje się G12 więc nie ma co lać jakieś petrygo. Za 2 but. zapłaciłem 70 zł i to w zupełności wystarcza

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 2.8 V6 193KM (ACK) 4x4
    Rok prod: 1997

    dokładnie ! tylko g12. ja natomiast wyczytałem w sam naprawiam że płyn chłodniczy spuszcza się całkowicie poprzez odkręcenie śruby pod silnikiem,czy tam z boku(tak jest w 2.8).jak zmienialiście to najpierw nagrzaliscie motor do 90st c , zostawiliście klime w pozycji na HI,zgasiliście,wylaliście płyn i zalaliście nowy.tak??:635:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    Panowie, a jak to jest z tymi płynami G12, bo w poniedziałek wymieniam rozrząd i trzeba wymienić płyn. G12 to płyn, G12+ koncentrat G12, a G12++? Doczytałem, że to też koncentrat, ale nowszej technoologii:D I tu moje pytanie, który wlać?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2004

    Ja wlałem G12++ bo taki dostałem w serwisie i można go mieszać z płynem G12.

    G12++ to koncentrat który należy zmieszać z wodą demineralizowaną.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość strazakospm

    Koledzy mam prośbę i pytanie, czy ktoś miałby chwilę czasu i napisał mi jak spuścić płyn chłodniczy w passku b4 1,9 TDI kombi? Które węże zdjąć i jak ?

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP) DSG
    Rok prod: 2007

    Czeka mnie wymiana płynu.

    Czy dobrze rozumiem, że aby to zrobić, trzeba mieć kanał lub najazd i wleźć pod samochód !!??

    Czy nie ma żadnej możliwości zrobienia tego na ziemi, "z góry" ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Napiszcie proszę ile powinno być płynu chłodzącego, tzn. jak auto jest zimne - powinno być minimum, maximum czy w połowie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1998

    Na zimnym powinno być pomiędzy min a max. Najlepiej w połowie. Nagrzany płyn zawsze pokazuje wyższy poziom.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2004

    Ok. Dzięki za odp. Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    ×

    Powiadomienie o plikach cookie

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności