Skocz do zawartości
Gość robdol

Wymiana płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robdol

Jako że mój znajomy mechanik orzekł że cieknie mi jakiś oring pod zbiorniczkiem wyrównawczym , postanowiłem za jedną robotą, przy wymianie tej uszczelki, zmienić płyn na świeży. I tu pytanko .ile płynu wchodzi do całego ukladu :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile do B5 to nie wiem, ale możesz zalać Orlen Qal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

W suchy układ chłodzenia wchodzi 7 litrów jednak przy wymianie płynu nie zlejesz więcej

niż 5 litrów. Kup dwie butelki po 1,5 litra każda koncentratu G12+ za cenę 27zł za butelkę.

Resztę uzupełnij normalną wodą. Za tę cenę kupisz orginalny czerwony płyn G12+ VAG-a, firmy HEPU, FEBI i inne. Jeśli masz płyn czerwony to nie stosuj innych niż w pełni zgodnych z normą VAG-a G12+. JEst to bez krzemianowy płyn chłodzący. W ASO Skodzy za 20zł kupisz 1,5 litra płynu G12 więc nie jest to koncentrat. Jeśli bedziesz miał koncentrat to staraj sie go ustalić na poziomie zamarzania -35C lub deczko niżej.

 

Pozdrawiam i miłej roboty

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam Qal-a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U siebie mam Qal-a.

Jest czerwony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Ale do B3 wchodzi zupełnie inny płyn chłodzący niż do B5 (3B i 3BG) !!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mi mechanicy zaleli Castrola...

Okolo 15 zł za 1 litr na dolewki na stacji BP. Koncentrat wyjdzie napewno taniej. Porównywalnie z G12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Producent płynu nie jest ważny. Może być dowolne lecz musi mieć pełną zgodność z G12.

 

G12 to płyn chłodzący -35C

G12+ to koncentrat płynu chłodzącego -70C

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to nie widzialem żeby jakiś mechanik polecał jazde na czystym koncentracie... Zawsze każa go rozcieńczac wodą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest czerwony?

zielony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Szczerze mówiąc to nie widzialem żeby jakiś mechanik polecał jazde na czystym koncentracie... Zawsze każa go rozcieńczac wodą.

 

Ale kto tu napisał, żeby jeździć na koncentracie G12+

Jeżeli uważasz, że ja to wyraźnie wyżej jest napisane aby wlać 3 litry koncentratu a resztę 2 litry czyli do 5 litrów, które wyleje się z układu dolać normalnej wody.

 

Nie wiem po co ten tekst tu sie pojawił :roll:

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

G12 to płyn chłodzący -35C

G12+ to koncentrat płynu chłodzącego -70C

 

 

Chodziło o to. To wyglada jak sugestia że przy G12+ można jeździć przy -70'C :grin:

 

Ty się znasz na tym, ja też trochę ale jak przeczyta niedokładnie ktoś kto niekoniecznie lubi takie zabawy i w pośpiechu zaleje sobie płyn na Syberię? Chyba do niej nie dojedzie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dolać normalnej wody

 

Nie normalnej wody z kranu!!!

Koncentrat płynu do chłodnicy powinno mieszać się z woda destylowaną!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie normalnej wody z kranu!!!

Koncentrat płynu do chłodnicy powinno mieszać się z woda destylowaną!

 

 

Prawda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Spokojnie można lać normalną wodę.

Na opokowaniach orginalnych z VAG-a nie ma słowa o destylowanej wodzie.

Pozatym już wielokrotnie sprawdzaneto było i nigdy klient nie wracał z uwagami.

Również wymienialiśmy płyn po 2-3 latach jazdy na koncentracie G12+ z woda zwykła i wyglądało układ idealnie.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanko odnosnie wymiany plynu chlodniczego.

Dzis zabralem sie za wymiane i ku mojemu zdziwieniu gdy odkrecilem korek spustowy na dole chlodnicy zeszlo mi tylko 2,5 litra. W zbiorniku wyrownawczym przed zabiegiem byl poziom prawidlowy - zatem w ukladzie jest wiele wiecej cieczy. Jak zatem spuscic pozostala reszte cieczy z ukladu ? Moj silnik to AFN ( 110 KM ) , dodam jeszcze ze korek na zbiorniku wyrownawczym odkrecilem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jak pocisniesz kompresorem to wyjdzie dodatkowy litr a może nawet nieco więcej :)

Wiecej nie ma szans aby wylazło.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha, plyn spuszczalem na zimnym silniku :zawstydzony: czy musze go wczesniej rozgrzac zeby termostat otworzy duzy obieg ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wincent

W AFN ie żeby całkowicie spuścić płyn chłodniczy należy odkręcić korek spustowy przy chłodnicy (jak zrobiłeś) oraz wykręcić termostat. Źródło - "Sam naprawiam samochód - VOLKSWAGEN PASSAT".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie Panowie. Ale jak odpowietrza się układ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności