safix Zgłoś #1 Napisano 2 Września 2011 (edytowane) I tu zaczyna się mój problem ale zacznę od początku .Objawy występuj właściwie rano (dłuższa przerwa w pracy silnika ?) jest to jag by nie równa praca silnika ,czuć nie spalone paliwo ,brak mocy. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu około 1dnej minuty ponowny zapłon i wszystko działa normalnie ,czasami trzeba czynność powtórzyć i od tego momentu wszystko działa normalnie nawet jak samochód stoi kilka godzin(jestem w pracy) to zapala perfekcyjnie!!! Mogę napisać że przewody wysokiego napięcia wymienione , świece, czujnik temperatury ,palec i kopułka rozdzielacza ,silniczek krokowy wyczyszczony a problem nadal mnie prześladuje a jeszcze ciekawa sprawa jak ściągnę na noc klemę za akumulatora to rano jest OK ??? .Cz ktoś z szanownego grona spotkał się z podobnym przypadkiem ??? ps. 1.8 silnik RP Edytowane 2 Września 2011 przez safix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #2 Napisano 2 Września 2011 ja mam coś podobnego;) jak odpalę rano i nie poczekam z 20 sekund aż silnik dobrze się rozrusza i dotknę gazu to zaraz gaśnie (nie ważne jak mocno wcisnę)....(zawsze po dłuższej przerwie daję mu chwilę pochodzić zanim ruszę) jak na moje spostrzeżenia zalewa go po prostu, ale również nie wiem dlaczego... więc jakby co to wytłumaczy się może mój problem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #3 Napisano 2 Września 2011 Cz ktoś z szanownego grona spotkał się z podobnym przypadkiem ??? nie jeden posiadacz pasia z tym silnikiem... jeszcze ciekawa sprawa jak ściągnę na noc klemę za akumulatora to rano jest OK ??? komp łapie błędy, a Ty ściągając klemę go resetujesz i usuwasz błędy. było na forum, nie chce mi się szukać linków... poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
safix Zgłoś #4 Napisano 7 Września 2011 (edytowane) No potwierdziły się, po resecie samochód śmiga jak należy tylko że problem powraca po kilku dniach szukałem jakiegoś mądrego ,,druciarza" by mi pomógł ale niestety w mojej okolicy to porażka,szkoda słów,jeden to chciał mi po kolei wymieniać połowę samochody:mlotkiem więc wracam do tematu wpadłem na pomysł może by spróbować wymienić sterownik silnika może to po jego stronie leży wina ??? Edytowane 7 Września 2011 przez safix Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #5 Napisano 7 Września 2011 panie na forum jest napisane tylko musisz poszukać. odcinasz jeden przewód idący do ecu, dajesz tam plus po zapłonie i wszystko będzie ok. tylko poszukaj sobie który to pin bo ja nie pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #6 Napisano 8 Września 2011 zaraz zaraz - kolega nie wspomniał ani słowem że ma lpg, więc odcinanie ecu to głupota bo przyczyna błędu nie zostanie usunięta a samochód będzie palił więcej. jeśli kolega ma lpg - owszem, tnij kur*, tnij! A jak lpg nie ma to szukaj przyczyny. Diagnoza czujników, wszystkich po kolei. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 8 Września 2011 W tym modelu chyba jedyna "uczona" wartość to sonda lambda, więc problem leży zapewne w emulatorze sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
safix Zgłoś #8 Napisano 8 Września 2011 No właśnie nie wspomniałem NIE MA LPG, a może przyczyna być czujnik temperatury (niebieska końcówka ) jest to tania podróba-zmienik ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 8 Września 2011 Czujnik temperatury to jedna z niewielu części, którą trzeba kupować w ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
safix Zgłoś #10 Napisano 8 Września 2011 Czyli muszę szukać czujnika o takim numerze ? 078919501B czy może istnieje jeszcze inna numeracja czujnika ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
safix Zgłoś #11 Napisano 18 Września 2011 zakupiłem oryginalny czujnik do paska(stary nie miał nawet nic na sobie napisane-sto procentowa chińska podróba i problem znikną jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pełen sukces,dziękuje wszystkim za sugestie-a już mnie chcieli niektórzy szlajać po elektrykach pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekVW Zgłoś #12 Napisano 19 Września 2011 Podepnę się do wątku - proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki. VAG nie wskazuje żadnych błędów. Pacjent: B4, 1994r., 1.8 ABS, automatyczna skrzynia biegów. Objawy: po zawsze bezproblemowym ("na dotyk") odpaleniu zimnego silnika (obojętnie czy zimą, czy latem), po wciśnięciu pedału przyspieszenia, obroty rosną dość niemrawo, za to niechętnie (powoli) spadają. Mimo to silnik pracuje równo - wszystkie cylindry, brakuje "tylko" mu siły. Po włączeniu biegu "D" i próbie ruszenia, samochód ma wyraźnie o wiele niższą moc niż normalnie (ale jedzie). Czasem mam wrażenie, że pedał gazu jest "twardszy", ale może tylko mi się wydaje. Na pewno rośnie wtedy zużycie paliwa. Problem występuje na benzynie i na gazie. Nie pojawia się jednak zawsze - czasem co dwa dni, czasem co tydzień, czasem rzadziej. Najczęściej jednak wystarczy po kilkunastu sekundach pracy wyłączyć silnik i ponownie go odpalić, by wszystko działało poprawnie. Jeśli to nie pomoże - trzeba przejechać kilkaset metrów by się silnik zagrzał (ruszyła wskazówka temperatury), zatrzymać się, wyłączyć silnik i ponownie odpalić. Leczenie: sprawdzanie VAGiem, wymienione (po zakupie samochodu) świece zapłonowe, rozrząd, kable, wszystkie filtry itp. Mechanicy rozkładają ręce z braku pomysłów, bo samochód działa w zasadzie poprawnie (na płacenie nie dałem się naciągnąć). Pomożecie? :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #13 Napisano 20 Września 2011 Moje 2E też ma takie jazdy czasami, podejrzewam że to instalacja gazowa sieje ferment. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #14 Napisano 20 Września 2011 hmm ja na twoim miejscy bym sprawdził dwie rzeczy: - czujnik temperatury - kiepska masa - czy któryś zawór paliwowy (gaz lub PB) nie puszcza wyniku czego czasami podaje oba paliwa naraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach